Skocz do zawartości
DarekTDI

Potencjometr silnika V71-wymiana i adaptacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałem i co najgorsze mam dalej błąd 01274-silnik klapy spiętrzania powietrza V71. Kupiony potencjometr. Rozebrałem i sprawdzam czy silnik działa z klapą. Działał. Wyjąłem i zmieniłem potencjometr, zamontowałem i sprawdzam ponownie. Zrobiłem reset klapek ręcznie czyli ECON + nawiew środkowy. Silnik działa. Klapki się zresetowały, ustawiły. Wykasowałem bład i niestety błąd wraca. Wykasowałem błąd i wszedłem w nastawy podstawowe 04. Był napis w typie Motoren lernen czyli nauka silniczków i nauka silniczków skończona. Błąd nadal jest.??? Pomysły?

20200425_143548.jpg

20200430_191951.jpg

20200430_181322.jpg

20200430_193016.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy dobrze rozumiem, że w opisie błędu pozycja 71 oznaczałaby silniczek V71? Jeśli tak to czemu go nie mam na wykazie po VIN, jest jakiś zamienny numer?

 

9473905 - Motor for Temperature Flap 
          B108F 71 [008] - Actuator stuck

 

b.PNG

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jakbli to nie oznacza silnika V71, dla porównania błędy które miałem kiedyś w B6.

 

9473137 - Motor for Left Temperature Flap
          B108C 71 [008] - Actuator stuck
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 17
                    Reset counter: 204
                    Mileage: 245640 km
                    Date: 2094.14.28
                    Time: 10:48:51

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To według ciebie, który to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jakbli Masz Climatronic czy Climatic?

Błąd nie opisuje strony pojazdu, więc wnioskuję iż to Climatic. Błąd opisuje problem z klapą temperatury (i nie jest to na pewno V71, mimo iż takie cyferki się w kodzie pojawiają nie mają nic wspólnego z lokalizacją problemu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ty miałeś w kodzie 71 i robiłeś silniczek V71 chyba , że to błąd nie związany z pierwszym postem?

Mam takie coś

 

7N0_907_426_AS.JPG

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz w swoim poście:

9473905 - Motor for Temperature Flap B108F 71 [008] - Actuator stuck

Ale to, że jest tam "71" nie oznacza, że to silniczek 71. Patrz na opis nie kod błędu. Z opisu masz jasno - klapa temperatury więc szukasz silniczka V68.

Owe 71 odnosi się do kodowego opisu błędu, nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wykonać testy klap w VCDS ale nie wiedziałęm czy ma być wszystko na OFF czy jak, bo przy włączonym nawiewie nic nie słyszę żadnej klapy gdy wcisnę Start a końca testu nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywala mi blad silnika spietrzania powietrza v71. Wyciaglem silniczek podmienilem potencjomter na nowy i dalej blad. Mechanicznie klapka chodzi. Gdy wlaczam i wylaczam obieg rusza sie. Nastawy fabryczne w vcds tez robilem. Jest opcja ze zle wlozylem potencjometr ? Czy nie ma znaczenia i powinno go ustawic samo podczas adaptacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przekroczył zakres to adaptacji nic nie da. Musi być włożona jak stary potencjometr.

Sprawdź co widzi VCDS.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ratowac, zeby ustawic to wszystko na nowo, tzn potencjometr w silniku i klapki otwarte, czy zamkniete?

Jeszcze innaczej: nie majac wlaczonego obiegu zamknietego, jak ustawic mechanizm na otwartym czy zamkietym(otwarte jest w dwoch "pozycjach" krecac kolem z otawrtego zamyka sie, krecac dalej sie otwiera) bo potem zebatke od silnika dopasuje na tym wpuscie jest tylko jedna mozliwosc wlozenia zeby pasowalo. Potem potencjometr wejdzie na 2 sposoby bo ma prostokatny wpust. Wiec jeden by byl poprawny. Sam juz  nie wiem. 

Edytowane przez Malcu88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustal połozenia krańcowe ramienia i ustaw wtedy potencjometr w taki sposób aby zakres jego pracy nie był poza tymi granicami. Chyba tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapka otwarta dziala zamyka sie jak obieg zamkniety dam. A paruja mi szyby. Co jest? Tzn na otawrtym paruja fest cale auto.

Edytowane przez Malcu88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klima jest włączona?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bo temp. za niska i klima nie zalaczy sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się załączy. Włącz klimę, pojeździj trochę i sprawdź czy dalej paruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Caly czas mam wlaczona, ale chyba w climatronic rozlacza od 4 stopni w dol? Przynajmniej u mnie tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się czy kompresor jest sprawny zanim rozbierzesz pół auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprocz klapki co sie otwiera i zamyka(po stronie pasazera nad dmucjawa)jest jeszcze cos co moze blokowac dostep swiezego powietrza  do kabiny? Bo objaw taki jak by byl zamkniety obieg w momecie paruje cale auto i przez cala trase tylko ledwo przednia puszcza. A otwarta byla. Jak dziala ten caly system obiegu? Rok 2008

Moze ja grzebie w silniku v154 gdzies wyczailem schemat to powinien byc drugi v71 hmm ale nie widzialem tam drugiego silnika od klapki swiezego powietrza hmm

Edytowane przez Malcu88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr oczywiście zmieniony? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności