banshee Zgłoś #101 Napisano 26 Kwietnia 2013 Zegary to zegary -już od ok.80st. na silniku, a na zegarach będzie 90. Tak już jest zapisane w mapie wskaźnika. Dogrzanie silnika do 90st. jest zbędne w trybie000BS. Co do dawki - jest to kanał 001, druga pozycja. Dla większości 1.9 tdi na pompie optymalna wartość wypraktykowana to okolice 3-3,5mg. Aby można było zweryfikować tą wartość, w tym przypadku, silnik musi mieć powyżej 83st.C (widać to np. w ostatniej kolumnie w tym samym kanale). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yonasz Zgłoś #102 Napisano 27 Kwietnia 2013 Sprawdzałem dzisiaj za pomocaDominatora vw W BS kanał 001 imiałem 3-4mg (wahało sie 3-4) temperatura na poczatku pomiaru była 76stopni ale powoli wzrastała i przy 83stopniach nic sie nie zmieniło. Zauważyłem w węzyku od filtra paliwa powiertrze po zgaszeniu silnika. Wężyk pierwszy od prawej który idzie do silnika po odpaleniu przez znajomego widzialem ze to powietrze poleciało do silnika. Czy to jest przyczyna moich problemów i jeżeli tak to jak temu zapobiec wymiana filtra paliwa?? Mogę nakręcić filmik i wrzucić na youtube... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #103 Napisano 28 Kwietnia 2013 Dawka jest poprawna. Nie trzeba jej sprawdzać w BS. Co do powietrza, w większości aut grupy vw z poprzecznie umieszczonymi silnikami (golf, seat, skoda, audi A3, itp), często w przeźroczystym przewodzie paliwowym widać bąble powietrza. Czasami po zgaszeniu silnika 1 bąbel zatrzymuje się w najwyższym punkcie wężyka i sobie czeka. Jest to wg mnie naturalne i dopuszczalne. Nie jest to zapewne przyczyną twoich problemów, jeśli po odpaleniu tych bąbli nie ma. Jeżeli po odpaleniu one są również to układ nie jest szczelny i zaciąga lewe powietrze. To już nie jest dopuszczalne. Jeśli chcesz zlikwidować problem powietrza w wężyku to na początek należy sprawdzić wszystkie opaski na wężykach, następnie wymiana filtra paliwa (knecht, bosch, żaden filtron), wymiana zaworka na filtrze (żaden topran, tylko ori) i na koniec wymiana smoka w zbiorniku paliwa. Smok w zbiorniku jest pechowo skonstruowany i jak masz mniej niż połowę zbiornika paliwa to bąble powietrza mogą się nasilać (możesz poobserwować, czy na pełnym zbiorniku zanikają bąble). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yonasz Zgłoś #104 Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) Co prawda filtr paliwa mam filtron ale ostatnio nalałem paliwa do połowy i wczoraj odniosłem wrażenie że odpalił po nocce szybciej niż wcześniej dopełnię do pełna i sprawdzę odpalanie jeśli nie pomoże to przejdę do kolejnych punktów Twojej porady. Wielkie dzięki. Ps samochód jest z grupy tej co wymieniłeś (skoda octavia) Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez yonasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stimax Zgłoś #105 Napisano 8 Października 2013 Witam, Panowie ponownie proszę o pomoc, a mianowicie mam problem z odpalaniem mojego B5 AFN gdy jest rozgrzany i gdy temperatura spada poniżej 5 stopni. Wymieniłem cały rozrząd (pasek, pompa wody, rolka i napiacz), akumlator, świece, filtr paliwa, a nawet olej. Odwiedzialem juz chyba wszystkich mechanikow w okolicy, niestety kazdy sugeruje co innego: - walniete wtryski - pompa paliwa do wymiany - rozrusznik do naprawy - motor sie konczy O ile do odpalania na cieplym silniku przychylam sie ku wymianie pompy paliwa (takie wnioski wyciagam po przebuszowaniu forum) to z odpalaniem na zimnym silniku nie mam juz kompletnie pomyslow. Zeby odpalic auto jestem zmuszony krecic je okolo minuty (z kilkoma przerwami), a obawiam sie ze w koncu naprawde juz nie odpali Zmienilem za pomoca VAG`a dawke rozruchowa ale to niestety tez nie pomoglo przy zimnym silniku (na cieplym troszke lepiej juz startuje). Sprawdzalem czy swiece grzeja oraz wypinalem czujnik temperatury wody, ale dalej zadnej poprawy. Ponizej zamieszam info z VAG`a, jednak z tego co wyczytalem na forum to wartosci sa prawidlowe (dla pewnosci bede wdzieczny za potwierdzenie.) Prosze o jakies rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #106 Napisano 14 Października 2013 Byc może padł zaworek zwrotny na filtrze paliwa tylko to mi przychodzi do głowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #107 Napisano 14 Października 2013 Byc może padł zaworek zwrotny na filtrze paliwa tylko to mi przychodzi do głowy... Tym bardziej po nocy by nie zapalił. walniete wtryski Nie bardzo...Wtryski na "wykończeniu" leją ,Baardzo rzadko są "przytkane". Na lejących zapali. rozrusznik do naprawy Też nie bardzo,zasyfiony rozrusznik na "gorącym" będzie kręcił.Na zimno gorzej. Nie podałeś odczytu grupy 000 w BS (statyczny kątwtrysku). pompa paliwa do wymiany motor sie konczy 1.Podaj 000 w BS 2.Przed odpaleniem na ciepłym odłącz czujnik temperatury na plastikowym króćcu wodnym (niebieski czujnik na 4-ry piny) Po odłączeniu czujnika po przekręceniu kluczyka będą grzały świece.NIE CZEKAJ JAK ZGASNĄ !!!! Pal od razu! Czyli zapłon-palenie. Daj znać o efektach. 3.Jeżeli zapali od strzała to ja bardziej obstawiam na pompę.(oczywiście potem skasuj błędy) Co do silnika....Jeżeli masz taką możliwość to zmierz kompresję ,ale do przebiegu 400-500 tys km (przy dbaniu o olej) raczej wykluczam tą opcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stimax Zgłoś #108 Napisano 23 Października 2013 (edytowane) @tppl1986 W weekend będę go wymieniał to koszt kilku PLN, a roboty z 15 minut sama wymiana. @marek29 1. Podeśle w weekend, bo aktualnie nie mam VAG`a 2. Na ciepłym motorze niestety brak efektu. 3. Na zimnym tak samo, tylko z ta roznica ze jak juz odpali to czarno za autem Auto ma 400k przebiegu, jednak kompresja jest wporzadku bo sprawdzalem jakis czas temu. W przypadku zimnego auta mam wrazenie jak by sie zapowietrzal po nocy, jednak w wezach brak powietrza. W weekend jeszcze sprobuje po nocy odkrecic wtrysk i zobaczyc czy powietrze nie leci ... EDIT: Mam nowy zaworek jednak jak probuje w niego dmuchac to tak jak by tak lekko przepuszczal powietrze, dla porownania dmuchalem kiedys w stary i dzialal cos jak "zawor zwrotny", jak wyglada jego poprawne funkcjonowanie? Edytowane 23 Października 2013 przez stimax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #109 Napisano 24 Października 2013 więc czekamy teraz na odczyty vaga z grupy 000 BS, tylko pamietaj na rozgrznym silniku a co do zaworka zwrotnego jeśli możesz dmuchnąc w obie strony tzn że jest niesprawny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stimax Zgłoś #110 Napisano 24 Października 2013 A jeśli mogę dmuchać w jedna strone ale "bez oporu", a w nowym też w jedną strone ale jest duży opor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #111 Napisano 24 Października 2013 W przypadku zimnego auta mam wrazenie jak by sie zapowietrzal po nocy, jednak w wezach brak powietrza. W weekend jeszcze sprobuje po nocy odkrecic wtrysk i zobaczyc czy powietrze nie leci ... Więc przed odpaleniem odłącz czujnik temperatury i zobacz jak zapali.... Jak zapali to zapowietrzenie nie wchodzi w grę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stimax Zgłoś #112 Napisano 24 Października 2013 @UP napisałem wyżej, że bez czujnika temp nie ma żadnej różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #113 Napisano 9 Lutego 2015 (edytowane) Witam i o opinię pytam A więc tak: Pacjent Passat b5 1,9 TDI AFN. Została zmieniona dawka paliwa poprzez ustawienie nastawnika, przed operacją dawka w bloku 001 była ustawiona na 4,4mg ( przy temp 80 stopni C). Spalanie (średnie) jakie wtedy pokazywał komputer przy normalnej spokojnej jeździe było na poziomie 5,6 l/100km. Przyśpieszenie nie było rewelacyjne, autko nie dymiło. Teraz dawka została ustawiona na 3,2mg (temp pow 80stopni) i średnie spalanie na kompie wychodzi około 4,5l/100km. Autko nie dymi i też nie widać znaczącej poprawy w przyśpieszaniu. I teraz moje pytanie czy aby na pewno jest tak, że zmieniając dawkę poprzez regulację nastawnika przy wartościach mniejszych, odczytanych w bloku 001 pozycja 2 np. 3mg to w rzeczywistości podawane jest więcej paliwa niż jak by było ustawione na 4,0mg?? Czemu przy ustawieniu na 3mg komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,5l/100km a przy ustawieniu na 4,4mg to średnie spalanie wynosi 5,6l/100km?? Dodam że ustawienia były testowane na tym samym odcinku (30km) drogi i przy spokojnej jeździe. Może mi ktoś to wytłumaczyć bo w przeczytanych postach już się gubię - każdy pisze inaczej.... Pozdrawiam. Edytowane 9 Lutego 2015 przez roofmaniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #114 Napisano 9 Lutego 2015 Sprawdz kat wtrysku, zrob logi i wrzuc je do odopwiedniego dzialu na forum, napewno ktos pomoze Ci w tej sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #115 Napisano 15 Marca 2017 Witam wszystkich, dzisiaj będę się zabierał za wymianę uszczelki pod nastawnikiem pompy wtryskowej w moim passacie 1.9 110km. Oczywiście programik mam. Demontaż nastawnika to raczej problemu nie będzie, ale przy montażu można coś uszkodzić ? Ogólnie mam w planie zaznaczyć sobie nożykiem na pompie, aby przy montażu założyć tak samo, aby nie było problemu z odpaleniem. Potem mam zamiar robić korektę za pomocą vaga. Czy po zamontowaniu wszystkiego, mam odpalić auto i czekać aż osiągnie ok 85*C i wtedy ustawiać dawkę nastawnikiem? Z góry dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #116 Napisano 15 Marca 2017 Jestem po wymianie wspomnianej uszczelki. Ogólnie wymiana uszczelki 2 minuty, ale dawkę nastawiałem ok 2h, każde dokręcenie śrubek zmieniało dawkę, ale się udało jak na pierwszy raz Jeszcze niech ktoś mi powie czy powinno się dawkę ustawiać na wyłączonych nawiewach itp? Ja osobiście climatronic wyłączyłem i daweczka jest 3.6 - 3.8 . Passacik ładnie odpala i na ciepłym i na zimnym. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #117 Napisano 30 Maja 2017 Witam i o opinię pytam A więc tak: Pacjent Passat b5 1,9 TDI AFN. Została zmieniona dawka paliwa poprzez ustawienie nastawnika, przed operacją dawka w bloku 001 była ustawiona na 4,4mg ( przy temp 80 stopni C). Spalanie (średnie) jakie wtedy pokazywał komputer przy normalnej spokojnej jeździe było na poziomie 5,6 l/100km. Przyśpieszenie nie było rewelacyjne, autko nie dymiło. Teraz dawka została ustawiona na 3,2mg (temp pow 80stopni) i średnie spalanie na kompie wychodzi około 4,5l/100km. Autko nie dymi i też nie widać znaczącej poprawy w przyśpieszaniu. I teraz moje pytanie czy aby na pewno jest tak, że zmieniając dawkę poprzez regulację nastawnika przy wartościach mniejszych, odczytanych w bloku 001 pozycja 2 np. 3mg to w rzeczywistości podawane jest więcej paliwa niż jak by było ustawione na 4,0mg?? Czemu przy ustawieniu na 3mg komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,5l/100km a przy ustawieniu na 4,4mg to średnie spalanie wynosi 5,6l/100km?? Dodam że ustawienia były testowane na tym samym odcinku (30km) drogi i przy spokojnej jeździe. Może mi ktoś to wytłumaczyć bo w przeczytanych postach już się gubię - każdy pisze inaczej.... Pozdrawiam. post 74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #118 Napisano 9 Czerwca 2017 Witam, Panowie ponownie proszę o pomoc, a mianowicie mam problem z odpalaniem mojego B5 AFN gdy jest rozgrzany i gdy temperatura spada poniżej 5 stopni. Wymieniłem cały rozrząd (pasek, pompa wody, rolka i napiacz), akumlator, świece, filtr paliwa, a nawet olej. Odwiedzialem juz chyba wszystkich mechanikow w okolicy, niestety kazdy sugeruje co innego: - walniete wtryski - pompa paliwa do wymiany - rozrusznik do naprawy - motor sie konczy O ile do odpalania na cieplym silniku przychylam sie ku wymianie pompy paliwa (takie wnioski wyciagam po przebuszowaniu forum) to z odpalaniem na zimnym silniku nie mam juz kompletnie pomyslow. Zeby odpalic auto jestem zmuszony krecic je okolo minuty (z kilkoma przerwami), a obawiam sie ze w koncu naprawde juz nie odpali Zmienilem za pomoca VAG`a dawke rozruchowa ale to niestety tez nie pomoglo przy zimnym silniku (na cieplym troszke lepiej juz startuje). Sprawdzalem czy swiece grzeja oraz wypinalem czujnik temperatury wody, ale dalej zadnej poprawy. Ponizej zamieszam info z VAG`a, jednak z tego co wyczytalem na forum to wartosci sa prawidlowe (dla pewnosci bede wdzieczny za potwierdzenie.) [ATTACH=CONFIG]108804[/ATTACH] Prosze o jakies rady. Poradziłeś sobie z tym problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #119 Napisano 9 Czerwca 2017 Czujnik rsw wartość do sprawdzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach