traba Zgłoś #21 Napisano 5 Grudnia 2010 albo przestaw nastawnik, albo spróbuj w adaptacji. Dawka powinna wynosić ok 4mg. 3mg to jest minimum, poniżej 3mg może się silnik rozbiegać. Może uda ci sie skorygowac to bez rusznia nastawnika. Jeśli będziesz musiał ruszać juz nastawnik to delikatnie, bez dzikich przesunieć i oznacz sobie pierwotne położenie. Po przestawieniu odpalasz auto z wbitym 5 biegiem i w razie czego z noga na hamulcu. Jak silnik zacznie się rozbiegać puszczasz sprzęgło i go zduszasz.. Login do VAG 12233 i w adaptacji gruopa 03 o ile gobrze pamiętam. Adaptacje możesz robić na pracującym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #22 Napisano 5 Grudnia 2010 ok a w jakim stopniu dawka wpływa na spalanie ? np jesli przy ustawieniu spalanie wynosi 6 litrów to przy 3 mg wzrosnie myslac realistycznie ale o ile moze to wzrosnac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #23 Napisano 5 Grudnia 2010 ok a w jakim stopniu dawka wpływa na spalanie ? np jesli przy ustawieniu spalanie wynosi 6 litrów to przy 3 mg wzrosnie myslac realistycznie ale o ile moze to wzrosnac ? Nie tak do konca, jest optymalna dawka przy której samochód najmniej pali. Jak jest za mała to będzie dużo palił i jak jest za duża. Mój AFN przy dawne 3,0mg spala teraz w mrozy w mieście coś koło 7,5l/100, latem coś koło 6,5l/100, trasa to ok 5,5l/100. Nogi nie mam za lekkiej więc go cisne. Wielkich zmian nie będzie, więc sie nie obawiaj. Jak zależy ci na oszczędności to ustaw w okolicy 4mg. Choć moim zdaniem to tylko samopoczucie właściciela poprawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balladyn Zgłoś #24 Napisano 5 Grudnia 2010 Witam mam pytanie czy dawka ma wpływ na prace silnika, chodzi mi o jego wibracje...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #25 Napisano 5 Grudnia 2010 mam pytanie czy dawka ma wpływ na prace silnika, chodzi mi o jego wibracje...... Ma musi być równa dla każdego cylindra, ale tego nie ustawiasz, my mówimy o dawce początkowej, czyli początku mapy ad kąd zaczyna dawkować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #26 Napisano 10 Stycznia 2011 a co powiecie koledzy na coś takiego jak na obrazkach: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #27 Napisano 10 Stycznia 2011 a co powiecie koledzy na coś takiego jak na obrazkach: Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) zla dawka,tak jakby dawka byla ustawiana na zimnym silniku tak mi sie wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #28 Napisano 10 Stycznia 2011 no to troszke za duza nie ma rozbiegania sie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #29 Napisano 10 Stycznia 2011 no to troszke za duza nie ma rozbiegania sie ? a co to kolego jest "rozbieganie", bo gdzieś już widziałem to sformułowanie ale na tą chwilę nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #30 Napisano 10 Stycznia 2011 ponizej dawki 2 mg moze nastapic rozbieganie tzn ze silniki osiagnie samoistnie tak wysokie obroty ze zamieni sie w helikopter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek9 Zgłoś #31 Napisano 10 Stycznia 2011 i odleci HA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #32 Napisano 10 Stycznia 2011 no to widocznie wirniki ma zastane bo nie "lata". Jutro postaram się jeszcze raz sprawdzić dawkę paliwa po zamianie zaworków n75 na n18... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #33 Napisano 10 Stycznia 2011 u mnie jest jakos dziwnie w stosunku do tego co piszecie... mialem tydzien temu wymieniona uszczelke od nastawnika bo sie przepal zrobil. Po tym zabiegu auto niejest nic zamulone zdolu odrazu ciagnie jak wczesniej moze i ciut lepiej ale za to problem jest z rannym odpalaniem strasznie dlugo trzeba go krecic. To wychodzi na to ze mam i niska i wysoka dawke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #34 Napisano 10 Stycznia 2011 u mnie jest jakos dziwnie w stosunku do tego co piszecie... mialem tydzien temu wymieniona uszczelke od nastawnika bo sie przepal zrobil. Po tym zabiegu auto niejest nic zamulone zdolu odrazu ciagnie jak wczesniej moze i ciut lepiej ale za to problem jest z rannym odpalaniem strasznie dlugo trzeba go krecic. To wychodzi na to ze mam i niska i wysoka dawke kiedys o tym czytałem ze jak masz ujcie cisnienia w pompie bokiem to auto ciezko pali na ciepłym ale jezeli ciezko pali na zimnym to moze masz dawke zbyt mała. dawka im silnik cieplejszy zwieksza sie. albo masz zle ustawiony kat wtrysku daj foto z dawka na wolnych przy 90 stopniach i foto z katem wtrysku tez na ciepłym silniku ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:33 ---------- Jutro postaram się jeszcze raz sprawdzić dawkę paliwa po zamianie zaworków n75 na n18... a co ma do dawki zmiana zaworków ??? tylko sterowanie turbina bedziesz miał inne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #35 Napisano 10 Stycznia 2011 ponizej dawki 2 mg moze nastapic rozbieganie tzn ze silniki osiagnie samoistnie tak wysokie obroty ze zamieni sie w helikopter Poniżej 2mg mówisz ? ... kolego nic takiego nie nastąpi. Jedynie przy 1mg zacznie nierówno pracować (obroty będą lekko falowały). Później coraz bardziej i bardziej zacznie silnikiem trząść, aż wkońcu obroty jałowe np. jak miał 861 to będą rosły w góre, ale nie w taki sposób, że sam się wkręci jak w przypadku samozapłonu oleju w dolocie, tylko stopniowo, tak że silnik nie odleci, tylko dojdzie powiedzmy do 1200obr na jałowym i tyle, ale będzie tak nim rzucało, że ten co przestawia nastawnik od razu zrozumie o co biega. Jutro postaram się jeszcze raz sprawdzić dawkę paliwa po zamianie zaworków n75 na n18... A co ma piernik do wiatraka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #36 Napisano 11 Stycznia 2011 A co ma piernik do wiatraka ? mój błąd bo nie napisałem dokładniej: te wcześniejsze zdjątka z dawką na zimnym i ciepłym były jak miałem jeszcze problem auta z wpadaniem w tryb awaryjny przy około 3000 obr a jak zamieniłem zaworki to auto kręci w całym zakresie i teraz po tej zamianie chcę sprawdzić dawkę paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #37 Napisano 11 Stycznia 2011 Ale tryba awaryjny niczego tutaj nie zmienia. Z dawką na nastawniku będzie to samo co było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #38 Napisano 11 Stycznia 2011 no to już teraz wiem i nie musze sprawdzać, a sądzisz kolego że ta zła dawka może mieć wpływ np na mniejszą moc auta, jakieś drgania w określonym zakresie obrotów ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #39 Napisano 11 Stycznia 2011 Poniżej 2mg mówisz ? ... kolego nic takiego nie nastąpi tak wyczytałem na tym forum. a jaka wg ciebie jest optymalna dawka ? przy której auto pali mało i jedzie dynamicznie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #40 Napisano 11 Stycznia 2011 no to już teraz wiem i nie musze sprawdzać, a sądzisz kolego że ta zła dawka może mieć wpływ np na mniejszą moc auta, jakieś drgania w określonym zakresie obrotów ?? Za duża dawka, skutkuje wzrostem a nie spadniem mocy, ale jeżdżąc na dużej dawce auto może mieć zadyche, bo zostaje zalewane ropką. tak wyczytałem na tym forum. a jaka wg ciebie jest optymalna dawka ? przy której auto pali mało i jedzie dynamicznie ? Optymalna jest taka jaką ustawia VW, czyli 3.6mg. To taki kompromis, pomiędzy dobrym spalaniem a mocą. Osobiście mam ustawioną na 2.4mg - auto lepiej odpala, lepsza reakcja na gaz i praktycznie nie widać różnicy w spalaniu, a zawsze to te 1.2mg ropki więcej Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach