GREGOR_Z Zgłoś #41 Napisano 9 Stycznia 2011 W końcu wymieniłem świece żarowe. Przy mrozie -15 odpala rewelacyjnie. Jednak przy wymianie odkręciłem przewody paliwowe. Póżniej poskręcałem ale dziwnie zaczęły mi sie "pocić" wtryskiwacze. Wydaje mi sie ze może poprostu słabo dokręciłem przewody. Czy jest to możliwe? Pomyślałem że moze lepiej wymienić na nowe przewody bo w sklepie powiedzieli ze raczej są to jednorazówki i po każdym odkręceniu powinno zakładać się nowe. Jednak cena okazała sie powalająca 130-140 zlotych za sztukę a zamienników ponoć nie ma. Proszę powiedzcie czy spróbować dokręcać te stare przewody i obserwowac co się dzieje czy faktycznie musze sie liczyć z zakupem nowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #42 Napisano 9 Stycznia 2011 dokręcaj i nie słuchaj tych w sklepie:zeco tylko z umiarem bo jak przesadzisz to wiesz co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #43 Napisano 9 Stycznia 2011 a nie pocą Ci się czasami wężyki od przelewów, mogą być już stare i twarde i będą puszczać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #44 Napisano 9 Stycznia 2011 u mnie eż puszczały wężyki do puki ich nie dotknelem było ok a jak lekko szturchnolem któryś to od razu ciekło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #45 Napisano 9 Stycznia 2011 Witam! Jednorazowe przewody paliwowe... dobre To tak jak jednorazowy pierścień na tłoku... Zrób jak radzą koledzy, u mnie też wężyki przelewowe były nieszczelne (ale to akurat wyszło później a nie przy wymianie świec) Ogólnie to jakimiś delikatnymi śladami ropy na pompie i wtryskach bym się nie przejmował... w końcu auta mają po prawie 20 lat. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #46 Napisano 9 Stycznia 2011 przelewki są jednorazowe ale nie przewody te żelazne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #47 Napisano 10 Stycznia 2011 Ja czytałem w literaturze, bo teraz piszę prace inżynierską o układach wtryskowych, że wielu producentów zaleca wymianę przewodów wysokego ciśnienia (stalowych) przy ich demontażu na nowe. Nie mogę teraz znaleźć tego. Myślę, że jeżeli ciekną, to można próbować ich dokręcać ale z wyczyciem (nie mocno). A jak nic to nie daje, to chyba wymiana zostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #48 Napisano 10 Stycznia 2011 Jak skręcasz te przewody to musisz dokręcać stopniowo każdy przewód oddzielnie, żeby się ułożył jak trzeba. Powoli dokręcasz przy pompie i przy wtrysku na przemian. Jeśli dokręciłeś na chama za mocno, to mogłeś zgiąć przylgnię na końcu i będzie lecieć... moment dokręcania 25 Nm więc taki "klasyczny" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #49 Napisano 11 Stycznia 2011 1.9TD wymiana nie jest tak prosta jak w TDI, inna głowica, dwie świece schowane są za pompą, nie ma listwy tylko są przykręcone, kumpel miał z tym problem, i musiał głowicę ściągać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGOR_Z Zgłoś #50 Napisano 12 Stycznia 2011 Przewód to powrotu paliwa zakupiony. W sobote wymiana i zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #51 Napisano 9 Lutego 2011 Witam, Wczoraj wykręciłem u siebie świece żarowe, aby przesmarować je smarem do świec Beru i wkręciłem z powrotem. W tamtym roku (chyba jakoś w listopadzie) wymianiałem na nowe. Jednak przed tą wymianą zauważyłem, że na jednym cylindrze lecą spod świecy bąbelki (płyn chłodniczy był wylany). Pewnie była zbyt słabo dokręcona. Po wymianie dokręciłem je kluczem dynamometrycznym z momentem chyba jakimś z przedziału 17 - 20 Nm. Bąbelki już nie leciały. Jednak wczoraj, ta świeca wokół której były przedmuchy była pokryta nagarem nawet powyżej tego stożka uszczelniającego i do samego gwintu. Inne świece były czyste. Nie wiem co mam teraz zrobić, czy wyczyszczenie gniazda może pomóc, czy powiększy nieszczelność na stożku? Czy po porostu nie przejmować się tym? Jakim momentem mają być świece dokręcane? Gdzieś czytałem, że dla Beru ma być 18 Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #52 Napisano 9 Lutego 2011 Do wymiany świec ściągał głowicę :debil Skoro są za pompą to trzeba było pompę odkręcić... A tak na poważnie to wymiana świec w TD jest banalnie prosta, było już o tym pisane na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #53 Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) Witam. Temat troszkę niemłody ale mam pytanie do osób które mają wstępne grzanie świec żarowych, albo przynajmniej wiedzą że takie w niektórych Passatach występuje. No właśnie. Czy jeśli takie wstępne podgrzewanie występuje w danym modelu to czy świece mają być jakieś specjalne ( innego typu ) czy to nie ma znaczenia. Na pewno takie świece gdy w aucie występuje podgrzewanie już w momencie zamknięcia drzwi, podczas rozruchu i potem jeszcze około 2-3 minuty dostają bardziej w kość niż w aucie bez tych bajerów. Proszę o odpowiedź osoby obeznane w temacie. Edytowane 13 Lutego 2012 przez jacekbed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #54 Napisano 13 Lutego 2012 Nikt nie zna odpowiedzi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #55 Napisano 13 Lutego 2012 Ja wymieniałem u siebie świece żarowe, powiedziałem tylko że do silnika aaz, nie wiem, czy są jakieś różnice. Zamontowałem bodajże świece NGK / albo Beru i już ze 2 latka śmigaj a:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #56 Napisano 13 Lutego 2012 Nie było w B4 czegoś takiego jak grzanie po zamknięciu drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #57 Napisano 13 Lutego 2012 Było tylko nie we wszystkich. Wiele osób o tym nie wie, zresztą ja o tym też nie wiedziałem do niedawna, i właśnie na tym forum się dowiedziałem o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #58 Napisano 13 Lutego 2012 Słuchajcie jakie polecacie świece żarowe do mojego paska, chodzi mi dokładnie o model. Z góry dziękuje za odpowiedź. Co zauważyłem mam popękaną listwę (powyżej świec żarowych), może mieć to jakiś wpływ na rozruch silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #59 Napisano 17 Grudnia 2012 Odgrzeję kotleta, bardzoooo starego Wątek z forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=275383 Bardzo interesuje mnie to stwierdzenie "W zwykłych D i TD jest utrudniony dostep ale te świece nie ulegaja uszkodzeniu w czasie ich wykręcania." na ile ono się ma do rzeczywistości??? czy to prawda że się nie uszkadzają czy to mit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ślepy Zgłoś #60 Napisano 17 Grudnia 2012 Zajrzyj sobie pod maskę, świece w TD jak i w D są od razu widoczne, może z jedną jest trochę gimnastyki bo jest za pompą paliwa, ale z resztą problemu nie ma. Nie ma szans ich uszkodzić przy wykręcaniu, jeżeli kiedyś były dobrze wkręcone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach