Skocz do zawartości
Gość dgrabo1

świece żarowe w B4 -wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu wymieniłem świece żarowe. Przy mrozie -15 odpala rewelacyjnie. Jednak przy wymianie odkręciłem przewody paliwowe. Póżniej poskręcałem ale dziwnie zaczęły mi sie "pocić" wtryskiwacze. Wydaje mi sie ze może poprostu słabo dokręciłem przewody. Czy jest to możliwe? Pomyślałem że moze lepiej wymienić na nowe przewody bo w sklepie powiedzieli ze raczej są to jednorazówki i po każdym odkręceniu powinno zakładać się nowe. Jednak cena okazała sie powalająca 130-140 zlotych za sztukę a zamienników ponoć nie ma. Proszę powiedzcie czy spróbować dokręcać te stare przewody i obserwowac co się dzieje czy faktycznie musze sie liczyć z zakupem nowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokręcaj i nie słuchaj tych w sklepie:zeco tylko z umiarem bo jak przesadzisz to wiesz co?:taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie pocą Ci się czasami wężyki od przelewów, mogą być już stare i twarde i będą puszczać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie eż puszczały wężyki do puki ich nie dotknelem było ok a jak lekko szturchnolem któryś to od razu ciekło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jednorazowe przewody paliwowe... dobre :) To tak jak jednorazowy pierścień na tłoku...

 

Zrób jak radzą koledzy, u mnie też wężyki przelewowe były nieszczelne (ale to akurat wyszło później a nie przy wymianie świec) Ogólnie to jakimiś delikatnymi śladami ropy na pompie i wtryskach bym się nie przejmował... w końcu auta mają po prawie 20 lat.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przelewki są jednorazowe ale nie przewody te żelazne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem w literaturze, bo teraz piszę prace inżynierską o układach wtryskowych, że wielu producentów zaleca wymianę przewodów wysokego ciśnienia (stalowych) przy ich demontażu na nowe. Nie mogę teraz znaleźć tego. Myślę, że jeżeli ciekną, to można próbować ich dokręcać ale z wyczyciem (nie mocno). A jak nic to nie daje, to chyba wymiana zostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak skręcasz te przewody to musisz dokręcać stopniowo każdy przewód oddzielnie, żeby się ułożył jak trzeba. Powoli dokręcasz przy pompie i przy wtrysku na przemian. Jeśli dokręciłeś na chama za mocno, to mogłeś zgiąć przylgnię na końcu i będzie lecieć... moment dokręcania 25 Nm więc taki "klasyczny"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9TD wymiana nie jest tak prosta jak w TDI, inna głowica, dwie świece schowane są za pompą, nie ma listwy tylko są przykręcone, kumpel miał z tym problem, i musiał głowicę ściągać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód to powrotu paliwa zakupiony. W sobote wymiana i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj wykręciłem u siebie świece żarowe, aby przesmarować je smarem do świec Beru i wkręciłem z powrotem. W tamtym roku (chyba jakoś w listopadzie) wymianiałem na nowe. Jednak przed tą wymianą zauważyłem, że na jednym cylindrze lecą spod świecy bąbelki (płyn chłodniczy był wylany). Pewnie była zbyt słabo dokręcona. Po wymianie dokręciłem je kluczem dynamometrycznym z momentem chyba jakimś z przedziału 17 - 20 Nm. Bąbelki już nie leciały. Jednak wczoraj, ta świeca wokół której były przedmuchy była pokryta nagarem nawet powyżej tego stożka uszczelniającego i do samego gwintu. Inne świece były czyste. Nie wiem co mam teraz zrobić, czy wyczyszczenie gniazda może pomóc, czy powiększy nieszczelność na stożku? Czy po porostu nie przejmować się tym?

Jakim momentem mają być świece dokręcane? Gdzieś czytałem, że dla Beru ma być 18 Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Do wymiany świec ściągał głowicę :debil Skoro są za pompą to trzeba było pompę odkręcić...

 

A tak na poważnie to wymiana świec w TD jest banalnie prosta, było już o tym pisane na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Temat troszkę niemłody ale mam pytanie do osób które mają wstępne grzanie świec żarowych, albo przynajmniej wiedzą że takie w niektórych Passatach występuje.

No właśnie.

Czy jeśli takie wstępne podgrzewanie występuje w danym modelu to czy świece mają być jakieś specjalne ( innego typu ) czy to nie ma znaczenia.

Na pewno takie świece gdy w aucie występuje podgrzewanie już w momencie zamknięcia drzwi, podczas rozruchu i potem jeszcze około 2-3 minuty dostają bardziej w kość niż w aucie bez tych bajerów.

Proszę o odpowiedź osoby obeznane w temacie.

Edytowane przez jacekbed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zna odpowiedzi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie świece żarowe, powiedziałem tylko że do silnika aaz, nie wiem, czy są jakieś różnice. Zamontowałem bodajże świece NGK / albo Beru i już ze 2 latka śmigaj a:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było w B4 czegoś takiego jak grzanie po zamknięciu drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było tylko nie we wszystkich.

Wiele osób o tym nie wie, zresztą ja o tym też nie wiedziałem do niedawna, i właśnie na tym forum się dowiedziałem o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jakie polecacie świece żarowe do mojego paska, chodzi mi dokładnie o model. Z góry dziękuje za odpowiedź. :jasne

Co zauważyłem mam popękaną listwę (powyżej świec żarowych), może mieć to jakiś wpływ na rozruch silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta, bardzoooo starego ;)

Wątek z forum golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=275383

 

Bardzo interesuje mnie to stwierdzenie

"W zwykłych D i TD jest utrudniony dostep ale te świece nie ulegaja uszkodzeniu w czasie ich wykręcania."

na ile ono się ma do rzeczywistości???

czy to prawda że się nie uszkadzają czy to mit ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj sobie pod maskę, świece w TD jak i w D są od razu widoczne, może z jedną jest trochę gimnastyki bo jest za pompą paliwa, ale z resztą problemu nie ma. Nie ma szans ich uszkodzić przy wykręcaniu, jeżeli kiedyś były dobrze wkręcone. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności