Skocz do zawartości
Gość dgrabo1

świece żarowe w B4 -wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Świece sprawdzone, okazało się że jedna ta od aku jest uszkodzona (a nawet pęknięta). Czy to może byc powodem złego odpalania?? Kiedyś golfie III mojego ojca działa 1 świeca żarowa i auto odpalało;)

 

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 16:50 ----------

 

Ale wtopa, napisałem nie w tym temacie co trza ;D Sorki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w B4 też są takie podkładki ?
ja zadnych podkladek nie mialem, i nie zakladalem, wszystko smiga rewelacyjnie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić świece ponieważ rano ledwo co odpaliłem samochód, i co najlepsze okazało się, że wszystkie cztery świece są przepalone i nie grzeją. Nawet jak podłączyłem je pod akumulator i dotykałem każdą palcem to były zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podłączyłem je pod akumulator i dotykałem każdą palcem
masz odwage :D haha to masz szczescie że były przepalone :D jak jest dobra to rozgrzewa sie czubek do czerwonosci ;) więc nie trzeba palcem dotykać a wrecz nie należy :D jeśli chce sie mieć "całe" palce :P jak zmienisz świeczki to sprawdź bezp od świec przy okazji, ja mialem jedna padnięta i bezp wywaliło. wiec nie grzała żadna... a autko paliło mozna rzecz bez problemowo :D nawet z rana :D co mnie zdziwiło :) bo zmianie bezp i świeczek pali duużo lepiej w szczególnosci teraz jak takie mrozy ;)

pozdraVWiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz odwage haha to masz szczescie że były przepalone jak jest dobra to rozgrzewa sie czubek do czerwonosci więc nie trzeba palcem dotykać a wrecz nie należy jeśli chce sie mieć "całe" palce

Spokojnie wcześniej sprawdzałem czy rozgrzeją się do czerwoności i po ok 20 sek dotykałem palcem.

 

jak zmienisz świeczki to sprawdź bezp od świec przy okazji

A mógłbyś mi powiedzieć gdzie znajduje się bezpiecznik od świec, na forum wyczytałem, że jest koło N75, ale ostatnio szukałem i nie mogłem go zlokalizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ścianie grodziowej za skrzynką bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz go przy N75 to będzie za bezpiecznikami w środku auta na ścianie grodziowej, u mnie jest przy N75 to jest taki paskowy bezpiecznik, schowany w malym(ok3,5cmX0k4,5cm) pudeleczku czarnym do którego wchodzą dwa kable prawdopodobnnie czerwony z bialym paskiem, dosc gruby.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17155&highlight=bezpiecznik+%B6wiec&page=2

#30 post masz zdjęcia :) widzisz taka małe pudełeczko i od góry kabel czerwony z białym paskiem wchodzi ;) jeśli tam go nie masz to jest w kabinie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, w moim pierwszym poście na forum.

 

Właśnie zadzwonił do mnie mechanik, którego prosiłem o sprawdzenie świec żarowych, i powiedział, że wszystkie są spalone. Co gorsza, odatkowo "zerwany jest łącznik świec żarowych " (cytuję jego słowa), który można nabyć jedynie w serwisie za kwotę rzędu 200 zł.

 

Szukałem informacji na temat tego łacznika w internecie i na forum, nic nie znalazłem. Może ktoś z Was podpowie, jaka jest fachowa nazwa tego elementu, gdzie i za ile to można nabyć (poza serwisem). Dodam, że jest to element umiejscowiny na silniku, "wtykany" a "nie przykręcany" i(cyt.).

 

Ciekawe jest to, że odpalałem silnik w czasie ostatnich, kilkunastostopniowych mrozów, kompletnie bez podgrzewania. Wprawdzie nie było lekko, ale w końcu startował, pięknie aromatyzując najbliższą okolicę.

 

Pozdrawiam,

 

Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło mu o listwę zasilającą świec ?

Takie coś jak na forum Golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3501051&sid=73532bd0c05117481397ac4ef988f067

(zablokowali mi Allegro w pracy, więc link od Golfiarzy) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartizu, serdeczne dzięki za trop :) Najprawdopodobniej to to, przynajmniej będę wiedział o co pytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurek nie kupuj tej listwy nowej, możesz ją spokojnie naprawić sam. Wystarczy lutownica, kawałek koszulki termokurczliwej i izolacja. Mi też mechanik powiedział, że listwa jest cała zardzewiała trzeba wymienić bo świece nie grzeją, potem się za to wziąłem i okazało się, że połamana była tylko plastikowa osłona listwy, a napięcia na listwie nie było, bo wtyczka od świec była odłączona ze skrzynki bezpieczników. Mechanicy idą na łatwiznę i najlepiej wymieniliby wszystko na nowe, nie daj się naciągnąć na koszty i napraw sobie sam listwę, bo to tylko przewód w plastikowej osłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerwany jest łącznik świec żarowych
albo chodziło mu o właśnie ta listwę zasiilającą, która skomplikowana nie jest, albo miał na myśli połączenie na kostce, którą idzie cała wiązka do silnika... tego nie wiemy, najlepiej zobacz w jakim stanie jest u Ciebie listwa zasilająca świec, jeśli masz jakieś obawy co do niej to pewnie o to chodziło, a jak nie to patrząc od przodu na auto, to po prawej ida dwa kabelki od listwy idź po nich (mają koło 15 cm) i dojdziesz do kostki polączeniowej ;)

pozdrawiam i życzę powodzenia :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy te dwa kabelki które dochodzą do listwy można normalnie odpiąć, pytam ponieważ jedna z fajek świecy urwała mi się gdy ją zdejmowałem i muszę ją teraz przykleić, a nie chciał bym urwać tych kabelków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy te dwa kabelki które dochodzą do listwy można normalnie odpiąć
niestety... są na stałe, chyba że całą tą kostkę okrągłą odepniesz :( ale to też za wiele nie da, nie wiem czy da sie te piny z kabelków z tej kostki wypiąć. ja mam moje tez popekane fajki i jedna juz jest krotsza ale to niczemu nie grozi :) tam idzie zwykłe 12V ;) niby powinno być szczelne, ale ja już mam dwa lata tak i kurcze zmienialem ostatnio swiece i nawet nalotu nie było :) zbyt dużo roboty z tym :) jedynie co to mozesz to na aucie zrobić, listwe da sie ściągnąć ze świec i obrócić ale wyciągnąć spod przewodów od wtrysków juz nie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

przymierzałem się dzisiaj do wymiany świec żatowych w moim 1,9td ale zwątpiłem. Wiem żde musze mieć klucz 8 do odkręcenia tej listwy łączącej świece i rurkowy 12 do odkręcenia świec. Ale prosze powiedzcie czy muszę coś jeszcze odkręcać do wymiany swiec? Nie ma tam zawiele miejsca i pytanie czy pomimo wyksięceniaświecy będzie wystarczająco dużo miejsca żeby ją wyciągnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w AAZ tak samo jak w 1Y w którym ostatnio wymieniałem, ale obyło się bez rozkręcania "czegoś jeszcze" Zwykła 8 i 12 płaska wystarczyła. Ale za to ile ku:cenzuraw poszło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany świec żarowych w AAZ-cie, jesli nie chce sie odkręcać przewodów od wtrysków to trzeba sie mocno nakombinować. Ja osobiście dospawałem sobie kawałek klucza do klucza i jest wygodniejsze pole manewru jeśli chodzi o odkręcenie listy zasilającej świece. Co do samych świec to pierwsze dwie patrząc od strony akumulatora, wykręcamy kluczem nasadowym 12, pozostałe płaską oczkową 12. Za pompą są dwie następne świece i tam sie zaczyna zabawa, jak mamy trudności zeby je wykręcić to można nadciąc klucz i go sobie dogiąc tak zeby było wygodniej, pożniej trzeba go pospawać. Co prawda jest to opcja dla ludzi posiadających kątówke i Miga ale o wiele ułatwia prace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wymieniałem 2 x świece w AAZ, najprościej odkręcić przewody do wtrysków (klucz 17 - nie zdejmować obejmy, schodzą razem i można wyjąć bez problemu). Po wyjęciu "listwy" wtryskowej odkręcamy kluczem 8 listwę zasilającą świece żarowe (taka miedziana taśma), najlepiej ją wyjąć. (Tak jak wcześniej ktoś pisał radzę podłożyć jeszcze przed odkręceniem listwy świec żarowych jakąś szmatkę żeby później nakrętek czy świec nie szukać za pompą). Następnie odkręcamy kluczem nr. 12 (najlepiej płaskim) świece żarowe i zakładamy nowe. Mimo wyjęcia listwy wtryskowej i tak trzeba się trochę pogimnastykować przy świecach za pompą paliwa...

 

Od razu radzę założyć NGK (DPower 2), wcześniej miałem jakieś Monarki (niby niemieckie - tylko takie mieli w sklepie), niecały rok wytrzymały...

Teraz pali od strzała :)

 

 

Po wkręceniu świec zakładamy listwę miedzianą i przykręcamy nakrętkami 8, po czym zakładamy przewody paliwowe, no i chyba wsio...

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wykręceniu przewodów trzeba później odpowietrzać układ czy wystarczy troche pokręcić i samo przeciągnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy troche dłużej pokręcić. A jak nie to poluzuj troche nakrętki przy wtryskach z 1 i 4 wtrysku i niech ktoś pokręci a jak zacznie lać to zakręcasz i powinien odpalić bez problemu. Tylko przy zakładaniu przewodów bardzo uważnie patrz czy gdzieś na końcówkach rurek niema jakiegoś syfu. Wszystko musi być nieskazitelnie czyste bo inaczej może peknąć pompa, bo nie będzie umiała przepchać tego przez rurke.

Edytowane przez jasiok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności