bbbb Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Od jakiegoś czasu silnik na wolnych obrotach szarpie. To samo przy odpalaniu-szarpnie silnikiem(czasami dość mocno). Zrobiłem też BIPy i o ile grupa 13 wygląda w miarę znośnie to już w 23 chyba jest zbyt dużo. To samo z synchronizacją wtrysków. Mam -2,9, niby mieści się w widełkach ale chyba za bardzo na minusie. W związku z tym wymyśliłem sobie aby trochę cofnąć synchronizację bliżej zera(metodą prób i doświadczeń) i przeczyścić wtryski preparatem Liqui Moly 2666. Chciałbym to zrobić z pominięciem zbiornika tylko problem w tym, że nie wiem które przewody z filtra paliwa zasilają wtryski, a które odprowadzają nadmiar. Na zdjęciu ponumerowałem przewody i domyślam się, że 1 i 2 idą do(z) baku i tu zrobię "obejście". A 3 i 4 to zasilający wtryski i odprowadzający nadmiar. Tylko który jest który? BIPy.doc Edytowane 4 Grudnia 2019 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2019 Tak jak napisałeś ściągniesz 3,4 i na filtrze zrobisz obejscie z baku rurka a 1,2 wsadzisz do puszki z preparatem i około 15min przacy silnika. Mozesz też delikatnie pogazowac, tylko nie dopusc do zapowietrzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) pytałem w innym wątku, nikt mi wtedy nie odpowiedział - jak to zrobić poprawnie mając filtr z trzema króćcami? tu moja komora silnika z filtrem: https://forum.vw-passat.pl/topic/58866-b7-20-tdi-szarpie-na-zimnym-silniku/?do=findComment&comment=1895104 Edytowane 4 Grudnia 2019 przez czernobyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Robert, problem w tym, że nie wiem jaki jest kierunek przepływu paliwa(króćce 3 i 4). Filtr paliwa(uniwersalny), który trzeba wpiąć w obieg ma ustalony kierunek i nie można go podłączyć "pod prąd". Adam, patrząc na Twoją komorę silnika można wnioskować, że prawidłowo zaznaczyłeś kierunek przepływu paliwa. Zasilanie idzie do pompy, a powrót biegnie od poszczególnych wtrysków. Tak z ciekawości czyściłeś wtryski i czy był jakiś efekt? Edytowane 4 Grudnia 2019 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2019 @bbbb jak dotąd nie byłem pewien sposobu podania preparatu "na krótko", więc nie podejmowałem tematu - ale na pewno zrobię to w najbliższym czasie; mogę natomiast empirycznie po przejechaniu paskiem 40 tysięcy stwierdzić, że: - wlewanie LM 2666 czy pokrewnych (raz wlałem k2 injector cleaner, raz coś ze stajni STP) do baku nic nie zmienia; - regularne dodawanie do zwykłego ON archoil'a 6900D nic nie zmienia; - wlewanie miles on z okrągłego K bardzo szybko zmienia pracę silnika - właśnie wylatuję czwarty bak z rzędu i jest ciszej oraz wibracje zmniejszyły się na tyle, że sporo trudniej wylać kawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2019 Ja jakiś czas temu zastosowałem jakiś preparat(teraz nie pamiętam jaki). Wlałem go do puszki filtra paliwa(najpierw odessałem paliwo) i odpaliłem silnik. Wtedy nie pomyślałem, że przecież nadmiar i tak wraca do baku i po kilku minutach silnik pracował na mieszaninie paliwa z preparatem. Ale efekt był wyraźnie odczuwalny. Niestety był krótkotrwały, jakieś 3 tankowania. Dlatego teraz chcę zastosować czysty preparat. W necie pełno jest filmików jak czyścić czystym preparatem i zalecają zastosowanie filterka aby czyścił powracający z silnika preparat. Niestety nigdzie nie znalazłem który przewód to zasilający, a który powrotny, a nie chciałbym odwrotnie podłączyć filterka. Za kilka dni będę czyścił wtryski w Cordobie 1.9SDI(tam na filtrze jest kierunek przepływu) i ciekaw jestem efektu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2019 W dniu 4.12.2019 o 19:47, bbbb napisał: Robert, problem w tym, że nie wiem jaki jest kierunek przepływu paliwa(króćce 3 i 4). Filtr paliwa(uniwersalny), który trzeba wpiąć w obieg ma ustalony kierunek i nie można go podłączyć "pod prąd". 4 zasilanie a 3 powrót Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #8 Napisano 6 Grudnia 2019 Dzięki za potwierdzenie moich domysłów. Tak nieśmiało domyślałem się, że zasilanie biegnie do pompy tandemowej-króciec 4. Czyli króciec 3 musi być przelewowy(powrót). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #9 Napisano 7 Grudnia 2019 (edytowane) Przetestowałem Liqui Moly2666 na Cordobie 1.9SDI z przebiegiem 271000km. I szczerze mówiąc szału nie ma. W załączniku efekty. Filterek(ten z lewej) w zasadzie zmienił zabarwienie ale raczej od nasączenia się preparatem niż od zanieczyszczeń. Dawki.doc Edytowane 7 Grudnia 2019 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #10 Napisano 16 Grudnia 2019 (edytowane) No i jestem po zabiegu na Passacie. I szczerze mówiąc nie widzę jakiegoś specjalnego efektu poza wyraźnie bardziej zabrudzonym filterku. BIPy w zasadzie na tym samym poziomie co z pierwszego posta przed czyszczeniem. Edytowane 16 Grudnia 2019 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2019 @bbbb Ciesz się, nie ma co czyścić, sprzęt w dobrym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hasatti Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2019 A jak zrobić obejście ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2019 Ja zdjąłem wężyki z króćców 3 i 4 i połączyłem je igielitowym wężykiem. Zdjęty wężyk z króćca 4(zasilanie) i z króćca 3(powrót) włożyłem do puszki z preparatem. Istotne żeby wężyk 4 był cały czas zanurzony w preparacie bo zapowietrzysz układ. Wężyk powrotny 4 nie musi być zanurzony. Aby lepiej widzieć ile jeszcze zostało płynu można go przelać do przeźroczystej butelki(np. po wodzie mineralnej). Wykonując "operacje" zdejmowania/zakładania wężyków uważaj aby nie wylało się z nich paliwo. Te resztki paliwa, które pozostaje w wężykach potrzebne będzie do odpalenia silnika, bo jak zassie powietrze to będziesz musiał później kręcić rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2020 (edytowane) koledzy powiedzcie u mnie który jest zasilający 3 czy 4 ? Edytowane 25 Czerwca 2020 przez bubas16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2020 (edytowane) zasilający to nr 4 Edytowane 30 Czerwca 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #16 Napisano 14 Października 2020 Witam mam zamiar użyć Liqui Moly ale zastanawiam się czy DPF nie będzie narażony na dodatkowe zabrudzenie bo mam 91% zapełnienia i chcę jeszcze pojeździć z rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #17 Napisano 14 Października 2020 Ludzie się zamartwiają bo mają kilkanaście procent zapełnienia a tu 91 i jeszcze rok pojeździ . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #18 Napisano 15 Października 2020 Czego tu się bać, dbać serwisować sprawdzać błędy i używać. Będę się martwił jak zacznie się dziać, oddam do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #19 Napisano 15 Października 2020 Dokładnie tak trzeba do tego podchodzić .Nie słyszałem jeszcze żeby ktoś musiał kupić nowy DPF . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #20 Napisano 16 Października 2020 (edytowane) Czyli 1 i 2 zostawiamy w spokoju, odłączamy 3 podpinamy filtr i do puszki. Tak samo zasilający 4 do tej samej puszki? Edytowane 16 Października 2020 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach