Taerg Zgłoś #481 Napisano 3 Grudnia 2019 Dzięki za nr części. Czy po jego wymianie muszę robić jakąś adaptację lamp (mam vcds) czy czujnik sam się skalibruje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #482 Napisano 3 Grudnia 2019 Dobrze jest zrobić tzw. nastawy podstawowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #483 Napisano 3 Grudnia 2019 Nie ma takiej potrzeby. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Jeśli on spowodował ten problem to po wymianie wszystko wróci do normy. Ale zacznij od sprawdzenia błędów. Sporadycznie może się zdarzyć, że winowajcą jest zawieszenie DCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #484 Napisano 3 Grudnia 2019 Tak jak piszesz potrzeby nie ma, ale wykonując BS cały układ regulacji wysokości/zasięgu reflektorów się testuje, więc niejako przy okazji pokaże ewentualne błędy. W Audi A5 (wiem inne auto, z nieco inną elektryką) dopiero po przeprowadzeniu nastaw podstawowych błąd zginął z zegarów (po wymianie czujnika wysokości). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metalmaniak1 Zgłoś #485 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Witam, Pisałem wcześniej w tym temacie, ale nie dostałem odpowiedzi. Po diagnozie VCDS wyszło, że w lewej lampie mam padnięty silnik regulacji pionowej, albo przerwany przewód do tego silnika. Czy, żeby wymienić ten silnik i sprawdzić przewody trzeba wyciągać lampę i ją otwierać? Edytowane 3 Grudnia 2019 przez metalmaniak1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #486 Napisano 3 Grudnia 2019 2 minuty temu, metalmaniak1 napisał: ... żeby wymienić ... trzeba wyciągać lampę i ją otwierać? Nie. Spokojnie dojdziesz przez wydech ... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metalmaniak1 Zgłoś #487 Napisano 3 Grudnia 2019 Chodziło mi o to czy trzeba ją rozklejać, ale widzę, że śmieszki to podstawa w polskim necie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #488 Napisano 3 Grudnia 2019 No to następnym razem pisz o co ci chodzi. Nie trzeba W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał: nie poziomuje się w pionie Próbowałem to jakoś zobrazować, ale ni hu hu. Możesz w kilku zdaniach przybliżyć to zjawisko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metalmaniak1 Zgłoś #489 Napisano 3 Grudnia 2019 Dzięki za info. Poprawione, każdy się może pomylić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #490 Napisano 3 Grudnia 2019 W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał: Drugi problem to błąd AFS W dniu 13.11.2019 o 09:00, metalmaniak1 napisał: prawa lampa opada i podnosi się, a lewa stoi w tym czasie w miejscu Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby w B7 były problemy z silniczkami i czujnikami w lampach. Wrzuć autoskan grupy 55 (i 14 jeśli masz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metalmaniak1 Zgłoś #491 Napisano 3 Grudnia 2019 33 minuty temu, mkpol napisał: Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby w B7 były problemy z silniczkami i czujnikami w lampach. Wrzuć autoskan grupy 55 (i 14 jeśli masz) Problem jest taki, że nie mam niestety interfejsu, żeby to przeskanować. Info, które podawałem wcześniej dostałem od mechanika który podłączył się komputerem przy okazji wymiany oleju. Możesz kogoś albo jakiś warsztat polecić, gdzie można podjechać w okolicy Rybnika, Gliwic albo Knurowa na taką dokładną diagnostykę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #492 Napisano 3 Grudnia 2019 15 minut temu, metalmaniak1 napisał: gdzie można podjechać w okolicy Rybnika, Gliwic albo Knurowa I na takie okoliczności jest profil użyszkodnika gdzie można podać miejsce zamieszkania albo stałego pobytu. Wtedy o wiele łatwiej jest skierować do kogoś zaufanego. Poszło PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #493 Napisano 8 Grudnia 2019 (edytowane) Witam, Zauważyłem, że lewa żarówka od doswietlania skrętu nie świeci, pojawił się komunikat afs inoperative see owners manual i wyświetla się kontrolka żarówki. Moje pytanie jak z wymianą takiej żarówki? Czy to w ogóle może być żarówka czy cos innego? Bixenon. Edytowane 8 Grudnia 2019 przez Patryk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #494 Napisano 8 Grudnia 2019 żarówka, wymienisz i spokój H7 - wczoraj dokładnie miałem to samo. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1122334455 Zgłoś #495 Napisano 19 Grudnia 2019 (edytowane) Witam Mam też problem z AFS inoperative! See owner's manual Miga mi żółta żaróweczka na zegarach. i wyskoczył taki komunikat inoperative! See owner's manua. Po włączeniu świateł lampy się ładnie testują ale nie za każdym razem.. Doświetlanie zakrętów działa ale czasami podczas jazdy długość światła drastycznie spada. Wymieniłem ramie czujnika poziomowania xenonów na tylnej belce bo był pęknięty plastik z kulką. Po uruchomieniu silnika kontrolka żaróweczki czasem zapala się już po 2 km a czasami po 8 km. VCDS pokazał mi takie coś : ------------------------- Adres 55: Zasięg świateł Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent: AFS-Steuergeraet X016 Weryfikacja: H09 Numer seryjny: Kodowanie: 0000006 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 71E963C668A91CCCDE-8024 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB Komponent: AFS-Lst.-Modul l X018 Kodowanie: 00000035 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018 Kodowanie: 00000035 Znaleziono 1 błąd: 02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony 014 - wadliwy - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00101110 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 64 Wew.licznik błędów: 241 Wskaźnik czasu: 0 --------------------------------------------- Czy to moje kodowanie jest prawidłowe ? Pytam bo widzę że inni mają różne te kodowania Proszę o jakieś podpowiedzi ------------------- Zmieniłem kodowanie z 0000006 na 0000001 a wtedy zmienił sie kod błędu na /Reflektory zle wyregulowane lub nieprawidłowe nastawy poczatkowe/ i wygląda to teraz tak: Adres 55: Zasięg świateł Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent: AFS-Steuergeraet X016 Weryfikacja: H09 Numer seryjny: Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 71E963C668A91CCCDE-8024 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB Komponent: AFS-Lst.-Modul l X018 Kodowanie: 00000035 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 330 Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018 Kodowanie: 00000035 Jakie powinno być to kodowanie do tego auta ? Edytowane 22 Lutego 2020 przez 1122334455 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek0102 Zgłoś #496 Napisano 22 Grudnia 2019 W dniu 7.02.2016 o 22:11, mkpol napisał: na 99% czujnik kąta skrętu który jest w lampie nad żarnikiem Witam witam , można wysłać zdjęcie jak to wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sławomi Zgłoś #497 Napisano 1 Stycznia 2020 W dniu 13.11.2019 o 08:37, radekrp90 napisał: Sugerujesz, że miałeś w nich tryb City (do 40 km/h świecenie soczewkami na boki, powyżej normalne światła mijania?). Kodowanie oryginalne? Niewiem jaki system mam w aucie ale przed awarią czujnika położenia modułu przechylania działało to tak: Na postoju kręciłem kierownicą swiatła podążają za kierownicą doswietlając również zarówkami h7 boki Po ruszeniu owe h7 przestały swiecic a snop swiatła zwężał sie i wydłużał,zaczeło działac swiatło kierowane poprzez mijania. po naprawie błąd już sie nie pojawia ale nie działa własnie to co chciałem naprawic lub poprawic czyli wydłużanie sie swiatła bo powiem że było to mega pomocne. Błędów niemam.Było to 2 lata temu i niepamiętam czy zmieniałem kodowanie.Może tak byc że zmieniłem i tak zmodowane kodowanie na oryginalne.Teraz mam Takie jak na fotkach powyżej.Nurtuje mnie tylko jedno.Same zera w "numer użądzenia"i "numer importera" Obawiam sie że poprostu rozkodowałem jakis moduł na amen. A co do samej naprawy problemu 02629 polegała ona na przelutowaniu lutów na płytkach przy silniczkach w lampach.Ot tyle. Jesli jest tu ktos kto pomoże mi zakodowac te lampy tak jak było stawiam flaszke Dodam jeszcze że posiadam logi ze wszystkich moich kodowan,mysle że tam można szukac problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #498 Napisano 1 Stycznia 2020 To wrzuć te logi, ale z tego opisu raczej wynika, że moduły skrętu działały błędnie wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sławomi Zgłoś #499 Napisano 1 Stycznia 2020 Błędnie znaczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #500 Napisano 1 Stycznia 2020 Według tego co opisujesz - w B6 nie powinny skręcać na postoju. Jeśli masz możliwość, zrób spis wartości adaptacji z poszczególnych kanałów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach