towerback Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2019 Witam, Czy ktoś może mi podać średnią żywotność w przejechanych km, silnika benzynowego 1.5 TSI 150KM? Pod pojęciem średnią, mam na myśli mieszankę stylu jazdy, wszystkiego po trochu: ECO, SPORT, NORMAL. Nie mogę nic znaleźć na ten temat w necie. Nikt jeszcze nie dotarł do 300 000-400 000 km Dzięki 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2019 Bo to nowy silnik jest wiec nie liczyl bym na takie dane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2019 ten silnik jest od 2017 montowany.... w dwa lata ciężko zrobić 300-400 tys.km musisz poczekać pewnie jeszcze ze dwa lata aby jakieś dane się pojawiły.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2019 1.5TSI to częściowo zmodyfikowany dobrze znany 1.4TSI więc ja bym się spodziewał podobnej realnej trwałości. Ile 1.4 wytrzymuje - to już łatwiej znaleźć po opiniach użytkowników albo np tutaj: https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/w-volkswagenie-golfie-14-tsi-po-300-tys-km-rozsypal-sie-silnik/lsx56y0 Nie no, akurat tutaj to sobie żartuję Na przykładzie jednego przypadku ciężko wysuwać daleko idące wnioski. No i 300tys to chyba nie aż tak mało. Szczęśliwie VW od kilku lat wziął się w garść i zauważalnie poprawia trwałość swoich silników, np fatalne 1.8/2.0TSI gen 2 zmieniło się w niemal niezniszczalne 1.8/2.0TSI gen 3. Jeździłem 1.5TSI w Skodzie Scali DSG - jeździło to poprawnie. W fotele nie wciskało ale to może być typowy objaw dla samochodów z płaskim momentem obrotowym. Dźwiękowo przeciętnie ale to już użytkownicy narzekali w przypadku 1.4TSI Jeździłem również 1.5TSI w T-Rock manual. Ani to nie ciągło (dół fatalny) ani nie brzmiało, raczej wyło. Jak takie same wrażenia będzie dawał ten silnik w Passacie to ała... Jeździłem rónież T-Crossem z trzy cilindrowym 1.0TSI 115KM - ile ten silnik sprawił mi radości. Dosłownie jakbym znowu miał 16 lat, pożyczył od ojca samochód i pojechał się przejechać z kolegami na miasto Mega dynamiczny, ciągnie od dołu do czerwonego. Zaskakująco udane wrażenia dźwiękowe. Panowie - jeźli ktoś rozwarza kupno mniejszego samochodu ze stajni VW/Audi/Seat/Skoda - na prawdę warto rozwarzyć ten silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2019 Nawet nowe 1.8/2.0 TFSI są kiepskie choć i konkurencja nie jest lepsza - ale to ich nie usprawiedliwia, bo po tylu latach powinni już ogarnąć te jednostki, a jednak nadal zgłasza się te same problemy: rozrządy, branie oleju, turbosprężarki. Z 1.4 TSI na pasku (EA211) okazuje się, że jest nie mniej problemów niż z wersją na łańcuchu (EA111), a wręcz mam wrażenie, że są one jeszcze gorzej zrobione. O ile w EA111 większość kłopotów to wersje TwinCharger i ogólnie problemy z rozrządem, to w EA211 branie oleju i problemy z poprawną pracą to nie nic nadzwyczajnego. To samo tyczy się opartych na nich silnikach 3-cylindrowych - kultura pracy i trwałość osprzętu tragiczna. Jeździłem też chwilę 1.2 TSI EA211 - jak dla mnie tragedia, bo jest to głośniejsze niż mój obecny 1.4 (choć myślałem, że już mój jest głośny jak na benzynę). Do tego w wersji 1.5 TSI evo dochodzi super olej 0W20, pompa o zmiennym wydatku oraz turbosprężarka VNT. W nowym dochodzi filtr GPF. Potencjalna awaryjność jest tu więc na poziomie diesla. W VW wszystkie z nową homologacją. Wypalanie przebiega zupełnie inaczej niż w dieslu - wypalanie ma przebiegać na bieżąco ze względu na wyższą temperaturę spalin w silnikach z zapłonem iskrowym. EGT w benzynie jest dużo wyższe niż w dieslu bez potrzeby dodatkowych zabiegów. Do tego dużo mniej osprzętu - nie ma tam czujnika różnicy ciśnień, bo jak wyżej - wypalanie jest samoczynne. Niemniej - jest to dodatkowy element 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik3819 Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2019 ok mój brat ma sportvana golfa 1,5 tsi, z 2018 R twierdzi że nie ma gpfa. Co to znaczy z homogologacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2019 Jak jest sprzed 09.2018 to może nie mieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merfolk Zgłoś #8 Napisano 3 Kwietnia 2022 Witam, odświeżam temat. Ma ktoś może nalatane już 100tyś km+ lub okolice i może podzielić się spostrzeżeniami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #9 Napisano 3 Kwietnia 2022 Też jestem ciekaw, bo u mnie ledwo 30.000 a liczę, że 100 przekroczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2022 Jeśli chodzi o ten silnik, to akurat zajmuję się flotami samochodowymi, i sporo tych silników jeździ i ogólnie jakiś problemów z nimi nie ma, przebiegi już nawet po ok 180 tys km i głównie eksploatacja, aczkolwiek lepiej rozrząd w nich wcześniej wymienić niż tak jak producent podaje bodajże 240 tys km, najlepiej max 150 i oczywiście olej max 15 tys km, i powinien śmigać bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo90 Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2023 Witam Panowie i Panie, jestem ciekaw, czy odnotowaliście jakieś ślady niszczenia/zużycia silnika i na jakim etapie ? Ja mam Octavię IV, rocznik 2020. 1.5 TSI w manualu. Obecnie mam nalatane 96 000 km, przeglądy olejowe robione co 15 000 - 20 000 km. Eksploatacja - dużo w trasie i dużo w mieście. Silnik nadal pracuje jak nowy. Może minimalnie zmniejszyła się moc. To co zauważam, że tuż po wymianie oleju zawsze jest ciut dynamiczniejszy. Stary olej trochę go zamula, pomimo że staram się zmieniać max. po 18 000. Ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń po 200 000 i więcej ? Są już tacy ? bo ja dopiero za 3 lata tyle nalatam :) Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalski1977 Zgłoś #12 Napisano 4 Marca (edytowane) witajcie....dzis wskoczylo 180 tys!!!! nadal bezawaryjnie!!! Edytowane 4 Marca przez rafalski1977 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #13 Napisano 5 Marca W dniu 17.09.2019 o 08:22, rosol napisał: ten silnik jest od 2017 montowany.... w dwa lata ciężko zrobić 300-400 tys.km musisz poczekać pewnie jeszcze ze dwa lata aby jakieś dane się pojawiły.... 300 to myśle rekord będzie jego jak super-zadbany ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach