Skocz do zawartości
Zibo

Zaślepiony EGR :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jericho czytać to umiem,ale moje pytanie brzmiało czy ktoś wie jak pozbyć się problemu zaworu EGR w paskach po 2003r.
Nie krzycz.

Jakbys poczytal caly temat, to nie musialbys powielac czyis pytan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może mi ktoś poradzic jak wyczyścic egr w 2.5Tdi ??? a i tak przy okazji co to za wężyk na zdjęciu?? on tak powinien byc?? dodam ze z drugiej str tez sobie taki leży

 

http://imageshack.us/photo/my-images/802/zdjcie0083b.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie tylko czy gra warta świeczki.

 

Koszt zmiany mapy dla ECU w celu wyeliminowania problemu od 200-250 zł w zależności od tunera. Jesteśmy po testach, zwykłe wyłączenie EGR Off poprzez VAG Com nic nie da. Po ostygnięciu i ponownym uruchomieniu błąd pojawia się ponownie. Czy gra warta świeczki? Kwestia podejścia. Nowy EGR to koszt bezmała 450 zł i .. nadal kisimy auto własnym syfem ulegając presji ekologii. Licząc koszt przelotu oraz zaślepki EGR w cenie 100 zł max (bez robocizny montażu), doliczając koszt PROFESJONALNEGO programowania ECU mamy wydatek rzędu 300-350 zł + ew. dojazd (niewiele firm ma pojęcie o całkowitym przemapowaniu ECU z pominięciem EGR).

 

IMHO warto - ja w wolnej chwili robię kurs do firmy Tune Up w Gdańsku i zgodnie z dzisiaj otrzymaną deklaracją temat do ogarnięcia w kilkanaście minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koszt zmiany mapy dla ECU w celu wyeliminowania problemu od 200-250 zł w zależności od tunera. Jesteśmy po testach, zwykłe wyłączenie EGR Off poprzez VAG Com nic nie da. Po ostygnięciu i ponownym uruchomieniu błąd pojawia się ponownie. Czy gra warta świeczki? Kwestia podejścia. Nowy EGR to koszt bezmała 450 zł i .. nadal kisimy auto własnym syfem ulegając presji ekologii. Licząc koszt przelotu oraz zaślepki EGR w cenie 100 zł max (bez robocizny montażu), doliczając koszt PROFESJONALNEGO programowania ECU mamy wydatek rzędu 300-350 zł + ew. dojazd (niewiele firm ma pojęcie o całkowitym przemapowaniu ECU z pominięciem EGR).

 

IMHO warto - ja w wolnej chwili robię kurs do firmy Tune Up w Gdańsku i zgodnie z dzisiaj otrzymaną deklaracją temat do ogarnięcia w kilkanaście minut.

 

Gdyby ktoś w mojej mieścinie ogarnął temat za taką kasę to pewnie zdecydowałbym się na całkowite wyelimonowanie EGR chociażby ze względów estetycznych bo mój już mocno pluje olejem.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję za dość małe pieniądze kupić używkę zaworu EGR. Moje pytanie czy warto w to inwestować i założyć używkę czy zostawić tak jak jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam okazję za dość małe pieniądze kupić używkę zaworu EGR. Moje pytanie czy warto w to inwestować i założyć używkę czy zostawić tak jak jest??

 

Jeżeli myślisz że rozwiążesz problem wyskakującego błędu przy zaślepionym dolocie spalin to podmiana EGR nawet na nowy nie pomoże. Masz dwa wyjścia, albo rozwiązanie seryjne czyli brak zaślepienia, albo korekta w sofcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś zmieniłem przepływkę. Odpaliłem auto i po ok. 20 sek. silnik zaczął jakby przerywać, zmieniały się obroty i wskazania zużycia paliwa od 0,7 do 1,2l. Myślałem że może wtyczka nie łaczy, poprawiłem ją ale nic to nie dało, dodatkowo zacęło się dymić z rury. Założyłem znów stara przepływkę, odpaliłem i silnik chodzi OK. Znów założyłem tę drugą przepływkę i znowu zaczeło sie telepanie silnikiem. Coś mnie pokusiło i zdjąłem wężyk od EGR i o dziwo silnik zaczął normalnie chodzić, równiutko i wkręca sie na obroty. Sprawdziłem VAg-iem i po podpięciu wężyka od ERG wartości od EGR skakały zawór raz miał 40% a raz 80%. Czy to może przez to że jest uszkodzony EGR? Wartości dla przepływki były sporo zawyżone w stosunku do zadanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem VAg-iem i po podpięciu wężyka od ERG wartości od EGR skakały zawór raz miał 40% a raz 80%. Czy to może przez to że jest uszkodzony EGR? Wartości dla przepływki były sporo zawyżone w stosunku do zadanych.

 

Wartości skakały bo mają skakać - to są wartości wysterowania EGR, a dokładniej zaworu n18, o tych wartościach decyduje ECU. To że wartość przepływki była zawyżona to też nic dziwnego - pewna ilość powietrza(a dokładniej spalin) która powinna być zasysana przez EGR, poz jego zaślepieniu była zasysana przez wlot powietrza i tym samym zmierzona przez przepływke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym że u mnie EGR właśnie nie jest zaślepiony. Kupiłem z zaślepionym, ale rozebrałem wyczyściełm i złożyłem do kupy. Było wszystko niby ok, tylko mój stary przepłwyomierz zamulał auto słabo się wkręcało i od czasu do czasu tak jakby go szarpnęło. Jeszcze raz poszedłem do auta i podpiąłem przewód do EGR i znów po ok 20sek. zaczyna telepać silnkiem na wolnych obrotach, tak jakby na chwile mu ktoś odcinał paliwo. Z tym że to telepanie jest tylko na tym nowym przepływomierzu, na starym który mocno zaniżał wartości silnik chodz normalnie tylko słabo się wkręca. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny, czemu podłaczenie EGR powoduje telepanie silnikiem a po odłaczeniu chodzi wszystko równiutko? Czy zaślepić tak jak było i dac sobie spokój z tym EGR? Chociaż chciałem żeby wszystko chodziło tak jak wyszło z fabryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym że to telepanie jest tylko na tym nowym przepływomierzu, na starym który mocno zaniżał wartości silnik chodz normalnie tylko słabo się wkręca

 

Przemyśl to co napisałeś i do wniosków dojdziesz samodzielnie. Zanim jednak to zrobisz sprawdz numer przepływki (w sensie, czy założyłeś to co powinieneś).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jest w 100% taka jak powinna. Przejechałem się teraz z 10km na ekspresówce, auto ciągnie jak głupie. Zatrzymałem się na poboczu i na chwilę znów podpiąłem przewód od EGR i przysłuchałem się jego pracy. Było słychać w tym zaworze takie dziwne stukanie jakby membrany w środku. Chyba zaślepię blaszką tak jak miałem wcześniej i dam sobie spokój z tym EGR, może właśnie ta membrana jest coś uszkodzona. Tylko cały czas mnie zastanawia co ma EGR do pracy silnika na wolnych obrotach, czemu przerywa jak go podepnę? Czy się wytwarza jakieś złe podciśnienie czy to ta membrana walnieta będzie? Zaworki N108 i N75 były sprawdzane i wyczyszczone, wężyki podciśnieniowe wszystkie powymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie egr, to inaczej zawór recykulacji spalin. Jeśli zaślepimy go w miejscu uszczelki przy kolektorze wydechowym blaszką aluminiową grubości ok 2mm lub tworzywem do wycinania uszczelek do kolektora i zaślepimy wężyk podciśnienia jakimś kołeczkiem, to automatycznie silnik nie będzie dopalał resztek spalin, będzie żwawszy, zrywniejszy będzie palił tyle samo. egr będzie czysty, kolektor ssący tak samo. więcej tlenu oznacza lepsze spalanie się ropy i przyrost mocy ok 5%. zawsze coś tylko w spalinach będzie więcej szkodliwych substancji. jeśli do tego dodamy większy inter cooler umiejentnie rozłożymy węże lub róry by zbytnio się nie nagrzewały, to temp. powietrza w kolektoże ssącym spadnie do ok 40*C co da przyrost mocy ok 15-20% nie zmieniając spalania ani nie wpłynie niekorzystnie na pracę silnika:D W razie pytań piszcie to podpowiem co nieco:P ppozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko cały czas mnie zastanawia co ma EGR do pracy silnika na wolnych obrotach,

 

To wynika z zasady działania EGR-a, on działa tylko określonych warunkach. Między innymi na wolnych własnie. Możesz podejrzeć jego działanie w parametrach, tam widać kiedy ECU go otwiera. Generalnie zasada jest taka, że otwiera go w przypadkau gdy silnik nie jest obciążony, czyli właśnie wolne obroty, hamowanie silnikiem, jednostajna jazda itp. Natomiast EGR jest zamknięty w momencie kiedy kierowca zażąda 100% mocy.

 

czemu przerywa jak go podepnę?

 

Przerywa bo źle działa system recylkulacji. Miałeś uszkodzony MAF, zaniżał faktyczną masę powietrza. W takim przypadku zbyt mocno otwarty EGR jakby kompensował różnicę w masie powietrza i auto chodziło ok. Teraz, po wymianie przepływki rzeczywista masa powietrza jest równa tej odczytanej przez MAF. Do tej masy ECU miesza odpowiednią ilość paliwa i jest ok. Jest OK do czasu gdy EGR dołoży coś od siebie :) Powietrza jest za dużo, silnik się dławi. Pytanie co jest nie tak w pracy EGR, ale to już musisz sam wywnioskować z parametów, które dostarcza Ci VAG. Możliwe, że sam siłownik zaworu, przetwornik sterujący pracą EGR, lub nawet odniesienie atmosferyczne. MOżliwa też jest nieszczelność w dolocie. Popatrz na odczyty, to Cię naprowadzi. Możesz też ograniczyć nieco przepływ spalin...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki Stern za odpowiedź. Postaram sie jak pogoda pozwoli dziś posprawdzać jeszcze raz wszystko od początku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tym zaworkiem od gaszenia ostatnio zaczelo walic olejem i stracil na mocy a przeplywka jest sprawna jak sprawdzic czy membrana od egr jest sprawna, czy egr jest sprawny, nie dymi mi na czarno

 

 

witam ponownie wyczyscilem wszystko i poprawy w przyspieszeniu nie widze, syf jak cholera moze delikatnie sie nie domykał egr od syfu ale nie wiem czy on wogole chodzil od tego brudu, ustami zasysalem powietrze to teraz otwiera normalnie. szukam innej przyczyny

Edytowane przez jachok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak się zastanawiam zaślepka zaślepką, mam już takową, ale jeśli zaślepię wylot spalin, to ok nie będę dochodzić do EGRa, ale z drugiej strony EGR i tak się będzie załączał, bo nim steruje jakiś tam zaworek i słyszę jak po kilkunastu sekundach na wolnych obrotach cyknie, slychać wtedy pompę vacum no i na 100% wtedy membrama w EGR jest wciągnięta. Nie trzeba zaślepić jakimś wkrętem tego wężyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba zaślepić jakimś wkrętem tego wężyka?

 

Dokładnie :D,

przecinasz wężyk idący do tej "gruszki" i w oba końce wkręcasz np spore śrubki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak się zastanawiam zaślepka zaślepką, mam już takową, ale jeśli zaślepię wylot spalin, to ok nie będę dochodzić do EGRa, ale z drugiej strony EGR i tak się będzie załączał, bo nim steruje jakiś tam zaworek i słyszę jak po kilkunastu sekundach na wolnych obrotach cyknie, slychać wtedy pompę vacum no i na 100% wtedy membrama w EGR jest wciągnięta. Nie trzeba zaślepić jakimś wkrętem tego wężyka?

 

dyskretniej się to robi metalową kulką o odpowiedniej średnicy, a wężyk spowrotem zakłada tam gdzie jego miejsce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zdejmujesz wąż z ,,gruszki'' i zatykasz sam przewód i jest też ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności