Skocz do zawartości
Zibo

Zaślepiony EGR :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gregfr

to dodaje to zaslepienie mocy czy nie?

jutro spróbuje sam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie komputerek tego incydentu nie widzi ale dobry diagnosta podczas przeglądu rocznego może to wychwycic a co do zaślepienia to wystarczy porządna blaszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mocy to nie daje bo ten zawór otwiera sie ale przy wolnych obrotach na biegu jałowym, jak jest rozwalony i do wymiany to moze popuszczac podczas jazdy wtedy moze to skutkowac lekkim spadkiem mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Hej

 

Miałem przez kilka miesięcy zaślepiony w AFN.

Po jakimś czasie zaczoł hałasować zawór od EGR po zgaszeniu silnika.

Po podłączeniu zaworu dźwięk ten ustał.

Olałem więc sprawe wole nie rydzykować i jeżdżę nadal z podłączoną recylkulacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od dwóch miesięcy jeżdże z zaślepionym EGR-m, dokuczające szarpanie ustapiło. Zastanawiam sie jednak czy nie jest to szkodliwe dla silnika. Od chwili zaślepienia ma komunikat AB GAS WERKSTATT (czy jakoś tak). Jakie jest wasze zdanie?

 

Dziękuje za rady, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregfr

czy możliwy jest duży wzrost spalania po zaślepieniu egr? mój ostatnio spala pół baku na 300km .... nie jest jakoś mocniejszy. Zawór n75 wymieniony bo był zepsuty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR nie ma nic wspólnego ze spalaniem. Jak sama nazwa mówi --> zawór recyrkulacji spalin, powoduje tylko wpuszczenie spalin po kolektora ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłeś nie to co trzeba. To tak jakbyś wymontował kran ze ściany, a zatkał nie otwór w ścianie tylko zakręcił kurek który trzymasz w ręce ;) Tą śrubę już ostaw tak jak jest, ale to na zielono moim zdaniem zaślepić - może Ci uciekać podciśnienie z okładu podciśnienia.

 

Moim zdaniem jeżeli zaślepiać EGR, to już edycją map w ECU silnika. Wystarczy dać znać tunerowi podczas chip-tuningu - będzie wiedział co zrobić żeby komputer nie chciał otwierać i tak zaślepionego EGR na ościerz. Problem różnego rodzaju komunikatów zniknie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij po prostu drugi koniec tego wężyka co masz zaślepionego z zaworu egr i wetknij w miejsce zaznaczone na zielono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdejmij po prostu drugi koniec tego wężyka co masz zaślepionego z zaworu egr i wetknij w miejsce zaznaczone na zielono.

 

 

łopatologicznie i sprawnie :)

 

Dzięki :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak już się w bawisz w zaślepianie EGR to dlaczego nie zrobisz porządnie, tak to tylko odłączasz sterowanie tym zaworem - efekt ten sam pod warunkiem że sam zawór pracuje prawidłowo, ale jeśli jest zasyfiony i lekko nie domyka to o dupe rozbić takie rozwiązanie. Masz bardzo łatwy dostęp do uszczelki międzi EGR'em a kolektorem więc moja rada taka abyś wyciął na wymiar uszczelkę z blaszki i skręcił, a te wężyki pozakładał jak należy. Nie odbierz tego źle ale jak widze taką rzeźbę z wkręcanymi śrubkami to normalnie niedobrze mi :D. Zrobisz oczywiście jak uważasz ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa przedmówcy.

Może brzydko wygląda ale zadanie spełnia znakomicie.

20.08.2008 009.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Masz bardzo łatwy dostęp do uszczelki międzi EGR'em a kolektorem więc moja rada taka abyś wyciął na wymiar uszczelkę z blaszki i skręcił

 

heh w sumie mechanik ze mnie żaden - dlatego stosuję się o podpowiedzi innych - ok - zrobię jak mówicie :) aha, blaszka jakaś specyficzna czy można użyć z puszki ( stalowej, po Żubrze :) ) ? - po Warce jest aluminiowa :P

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Lukas82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha, blaszka jakaś specyficzna czy można użyć z puszki ( stalowej, po Żubrze :) ) ?

Możesz użyć nawet po Warce ;) - wiem że wiele osób takie właśnie stosują, jednak ja sam biorąc pod uwage możliwości ewentualnego przepalenia użyłem blachy z obudowy komputera - 1 mm + dwie podkładki i takkiego hamburgera z trudem ale dałem rade podłożyć.

Reasumując - może być i po puszce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może brzydko wygląda ale zadanie spełnia znakomicie.

 

Taką operacje idzie przeprowadzić bez śladu i bez silikonu ;), a co do blaszki to te po piwie po jakimś czasie się podobno przepalają,. Pchanie tam blachy o grubości 1mm to troche ekstremalne pociągnięcie :D. Myśle że kompromisem będzie blacha z puszki po konserwie - wyciąć ładnie nożyczkami na wzór wyciągniętej uszczelki przewiercić albo wybić otwory pod śruby, podłożyć pod EGR i po sprawie. Co do skutków czy zalet zaślepiania się nie wypowiem bo nie robiłem tego i nie będę robił.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myśle że kompromisem będzie blacha z puszki po konserwie

To fakt. Masz Darek racje, taka grubość będzie wystarczająca, jednak uważam że dobrze byłoby uszczelnić taką blaszaną podkładke - jeśli nie tak jak ja 2 z tworzywa - to chociaż czerwonym silikonem - dla pewności.

A czy to się opłaca czy nie...... cóż :hyhy:

Zainteresowanych odsyłam do zaprzyjaźnionego forum: forum.VWGolf.pl i temat: "EGRout-wrażenia"

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401&highlight=egr .... i stanie się jasność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba uszczelniac silikonem, założyłbym ewentualnie nową oryginalną uszczelkę + blaszka i tylko dobrze skręcił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z przeglądem:) trzeba zdjac z powrotem bo na kontroli spalin to chłopaki duże oczy zrobia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tdi nie mierzy sie emisji spalin..a jak juz tak to baardzo zadko jak dobre zaslepisz to do niczego nikt sie nie przyczepi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności