Jump to content
Sign in to follow this  
sin

benzyna 2.0 TSI OIL PRESSURE

Recommended Posts

Witam wszystkich,  kupiłem passata CC  z 2008 roku po remoncie silnika z Danii , mam nawet fakturę z Duńskiego autoryzowanego warsztatu volkswagena z wyszczególnieniem wymienionych elementów ,są to tłoki, panewki , rozrząd uszczelki itp.

Samochód nie bierze w ogóle oleju silnik to CAWB 2.0 TSI, a więc ten awaryjny, niemniej jednak po wymianie tych elementów wszystko jest ok.

Niestety pojawił się jeden mankament, a mianowicie pojawiająca się kontrolka OIL PRESSURE,  ktora co prawda rzadko, ale jednak się pojawia, szczególnie jeśli pogonie auto na autostradzie i później jadę w korku na niskich obrotach , ale tak jak wspomniałem nie dzieje się to za każdym razem tylko sporadycznie , ostatnio zrobiłem dłuższą trasę ok 100 km i wszystko było ok ,  Wiem ze problem z ciśnieniem może dotyczyć pompy olejowej ,  znalazłem również ze były montowane wadliwe pompy tylko nie moge sie doszukac czy w tym modelu mogla być taka wadliwa pompa montowana, czy dotyczy to tylko TDI

Share this post


Link to post
Share on other sites

może tracić ciśnienie w momencie sporego rozgrzania się oleju....

numer pompy oleju zmienił się w tym silniku dopiero w połowie 2016 roku także wadliwa to nie była...

nowy numer pompy 06J115105AG

stary numer 06J115105AB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze kwestia jaki olej, kiedy zmieniany i ile jest w nim benzyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze możesz sprawdzić VCDSem czy są jakieś błędy

pewnie pompa do wymiany.... jaki jest przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, 

błędów nie ma sprawdzałem OBD ELEVEN , przebieg raczej oryginalny 198000 tys, w Dani maja rygorystyczne podejście , sprawdzałem w paru bazach.

Olej 0W40 Motul,  niedawno zmieniony ,poprzedni właściciel niestety serwisował na long life , ogólnie po zmianie oleju na motula trochę sie poprawiło ,ale problem nie został wyeliminowany.

Czyli pompa była bezawaryjna w tym modelu ,wiec może nastąpiło ogólne zużycie. ile benzyny w oleju tego nie wiem. jeśli miałbym wymieniać pompę to na ta nowsza 06J115105AG czy lepiej szukać używek , jaki to koszt może być i czy w ogóle warto? Jeszcze przyszło mi do głowy ze po remoncie silnika jakieś opiłki zatkały smok olejowy , ale nie wiem, czy jest to w ogóle możliwe , na tym kończą sie moje domysły, czy można jakoś to na 100 procent  zdiagnozowac.

Edited by sin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyna opcja jaka zostaje to podłączyć manometr w miejsce czujnika cisnienia oleju i zobaczyc jakie cisnienie podaje pompa na zimnym jak i na goracym silniku... Jezeli wyjdzie że ciśnienie jest ok ,to najmniej kosztowną imprezą jest wymiana samego czujnika cisnienia i zobaczyłbym czy cos pomogło zanim bedziesz chcial wymieniać pompę? ja bym tak zrobil!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

06H919081A nr czujnika jak cos i tylko oryginał 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy