Józefoo Zgłoś #161 Napisano 11 Listopada 2012 nowy się nie rozsypie, a starego nie żal. o dziwo przegub da radę poskładać po rozsypaniu gorsza wiadomość - łatwiej go złożyć źle niż dobrze, ale można dojść do wprawy przy drugim składaniu Chłopak chciał wymienić sama osłonę przegubu wewnętrznego z tego co pisał tak wynika a nie cały przegub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #162 Napisano 18 Listopada 2012 Podłączę się pod temat,pisałem o tym wcześniej na forum ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.Otóż od miesiąca zauważyłem ,że raptownie zaczyna coś mi pukać z lewej strony ,z przodu.Im szybciej jadę tym stukanie jest intensywniejsze.Nie ma różnicy czy jadę na wprost czy skręcam.Podniosłem przód na kołki i sprawdzałem na poszczególnych biegach i wszystko ok.Zadziwiające jest to że pukanie pojawia się gwałtownie i po paru kilometrach cisza,po kilku dniach znowu to samo.żadnych luzów bo niedawno robiłem zawieszenie,na przeglądzie wszystko dobrze.Ktoś na forum za przyczynę podał możliwość blokowania się zacisku hamulcowego.Rozebrałem ,wyczyściłem a za jakiś czas pukanie i po paru km.cisza i tak co jakiś czas.Nie mogę pojechać do żadnego mechaniora bo nie puka non stop i a jak podjadę się spytać to rozkładają ręce i mówią żeby przyjechać jak będzie pukało cały czas.Boję się pojechać w 300km.trasę żeby coś się nie rozwaliło i stanę w szczerym polu.Nie wiem czy to przegub czy co?osłony całe.Pomóżcie proszę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #163 Napisano 18 Listopada 2012 Jeśli masz taką plastikową osłonę manszety prawego wewnętrznego przegubu przed rurą wydechową to sprawdź czy nie jest luźna i nie obciera o przegub. Poruszaj półośką po jej osi, chodzi o luz w przegubie....jeśli jest większy niż dwa milimetry to okey ale jeśli przekracza pięć to zdałoby sie sprawdzić mocowanie ośki w przegubie. Kielichy wychodzące ze skrzyni również nie mogą miec luzu po osi większego jak około dwa milimetry...luz góra dół potrafi narobić stracha ale jeśli nie cieknie z uszczelniaczy skrzyni to raczej nie masz się czego obawiać. O dokręconych przegubach w piaście metrową rurą chyba nie muszę przypominać..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #164 Napisano 19 Listopada 2012 W tygodniu podjadę na kanał i sprawdzę ale dziwi mnie tylko to ,że to głuche stukanie które przypomina pukanie pacami o stół pojawia się nagle ,ale dziwne jest to że równie nagle ustępuje.Z tydzień cisza a potem nagle stuk,stuk,parę km ,i cisza i tak od czasu do czasu.Nie wiadomo kiedy się pojawi i kiedy nagle ustąpi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #165 Napisano 12 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Wymieniałem osłonę przegubu wewnętrznego i chciałem podzielić się zdjęciami prawidłowo złożonego przegubu. Kiedy szukałem informacji na ten temat, ktoś napisał, że łatwiej jest złożyć, źle niż dobrze. Nie było nawet żadnych zdjęć ani porad jak ma to być zrobione. Do tego podczas zdejmowania przegubu z półosi, może się zbyt mocno przegiąć, kulka wyleci i później już łatwiej o to, żeby się rozleciał. Wszystko jest w gęstym smarze i nie ma jak dojść do tego jak ma być złożone. U mnie podczas zdejmowania stało się podobnie, ale wyczyściliśmy części ze smaru i później w domu na spokojnie staraliśmy się rozpracować jak to ma być zrobione. Zewnętrzny pierścień przegubu i ten krzyżak z wielowypustem mają bieżnie kulek wykonane nierównolegle do osi przegubu, coś takiego: // \\ // \\. Podczas rozpracowywania wziąłem dwie kulki, włożyłem między pierścień i krzyżak i sprawdzałem jak przesuwają się te części względem siebie wzdłuż osi. Okazało się, że patrząc na jedną stronę przegubu, większy odstęp między bieżniami krzyżaka musi być naprzeciwko mniejszego odstępu między bieżniami pierścienia i na odwrót (zaznaczone na zdjęciu). W takim ustawieniu przegub może dobrze pracować i zmieniać długość półosi zależnie od ruchu zawieszenia. Jeszcze jedno: przegub jest zablokowany na półosi za pomocą pierścienia Segera, ale bez dziurek. Dlatego trudno jest go zdjąć i jeszcze trudniej założyć, gdyż z drugiej strony przegub opiera się o podkładkę sprężystą o kształcie talerza. Podczas zakładania pierścienia zabezpieczającego podkładka musi się trochę ugiąć, aby pierścień mógł wejść w rowek na półosi. Pierwsze zdjęcie od lewej przedstawia stronę przegubu od skrzyni biegów. Widać na pierścieniu zewnętrznym, że obrzeże jest nieco wyżej niż część środkowa. W tym wgłębieniu przykleja się uszczelkę. Drugie zdjęcie od lewej pokazuje stronę przegubu od strony koła jezdnego. Widać, że z tej strony wielowypust krzyżaka nie jest na całej długości, tylko zaczyna się z pewnym odstępem od powierzchni bocznej. Od tej strony wchodzi półoś. Można by jeszcze zwrócić uwagę, aby zamontować koszyczek kulek w takim położeniu w jakim był pierwotnie. W okienkach koszyczka są wyraźne ślady pracy kulek. Na zdjęciach tego nie widać. Przegub złożony w ten sposób siedzi u mnie w aucie i jest dobrze. Może się to komuś przyda. Pozdrawiam. Edytowane 12 Grudnia 2012 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #166 Napisano 10 Lutego 2013 Witam! Koledzy powiedzcie mi czy ktoś się orientuję jakiej firmy kupić przegub wewnętrzny, około pól roku temu wymieniłem przegub bo mi drgał drążek zmiany biegów, zamówiłem na allegro za 200zł po wymianie przegubu cisza i spokój minęło pół roku i znowu coś stuka przy jeździe po łuku a czasem nawet przy jeździe na wprost , podejrzewam że to ten przegub co go wymieniałem. Na serwisie powiedzieli że nie sprzedają samych przegubów tylko i wyłącznie razem z półosią, niech se w buty wsadzą Poradźcie coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #167 Napisano 10 Lutego 2013 Ja się orientuję że napisałeś w złym dziale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #168 Napisano 10 Lutego 2013 zamówiłem na allegro za 200zł Droższych nie było? Zorientuj się czy półoś nie jest krzywa, wtedy oba przeguby siadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #169 Napisano 11 Lutego 2013 półośka raczej dobra mi siada tylko wewnętrzny o ile to w ogóle przegub mi teraz siada co jeszcze może wywoływać stukanie podczas jazdy po łuku???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #170 Napisano 27 Marca 2014 Witam robiłem ostatnio całe zawieszenie z przodu w b4 ,do wymiany trafił też dudniący przegub wewnetrzny z lewej strony,wybór padł na GSP,no i..... po bardzo krótkim czasie znowu znowu ten sam problem,przegub znowu wali,montował to mechanik który raczej wie co robi,zreszta patrzylem mu na rece,teraz pytanie zasadnicze skad ten problem?? krzywa półośka??jak ja sprawdzić?tokarka?w jaki sposób mógł się skrzywić taki gruby kawał stali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #171 Napisano 28 Marca 2014 GSP, to nie jest najlepsza firma, może jakiś felerny egzemplarz się trafił? Mi się kiedyś udało wygiąć prawą półoś, która jest grubsza od lewej więc się da. Zawsze możesz kupić używaną półoś, kosztuje mniej niż dobry przegub, a dużo mniej roboty z rozbieraniem półosi szukaniem, krzywizny i zakupem drugiego przegubu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #172 Napisano 28 Marca 2014 z uszkodzonym przegubem wewnetrznym z lewej strony jezdziłem dobrych kilka miesiecy,być może luz miał wpływ na skrzywienie półosi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #173 Napisano 28 Kwietnia 2014 Pytanie trochę z innej beczki. Czy walnięty przegub wewnętrzny lub zewnętrzny może powodować pojedyncze stuknięcie w czasie jazdy. Przy małych prędkościach tak do 70 km/h coś mi czasami stuknie, jakby z prawej strony. Czasami po puszczeniu gazu, czasami po wjechaniu na nierówności, czasami przy gwałtownym hamowaniu, ale celowo ciężko to spowodować. Zawieszenie wymienione praktycznie całe (amorki i sprężyny stare zostały), poduszki silnika trzy nowe Corteco, na szarpakach nic nie widać. Z tego co pamiętam to miałem wymieniany prawy przegub zewnętrzny i jakaś podróbka poszła (GSP albo coś w tym stylu), tyle że stuki zaczęły się dużo później. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #174 Napisano 30 Kwietnia 2014 Zdarzaja się stuki przegubów nie spowodowane ich zużyciem. Stuk powstaje na wielowypuście. Dlaczego? Stary smar - zbrylony powoduje obluzowanie tego połączenia. W serwisach naprawę tą nazywają : smarowanie wielowypustu półosi. Z drugiej strony w starym Pasku się z tym nie spotkałem. Bolączka nowszych aut głownie 4x4 i głównie tylnych przegubów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #175 Napisano 30 Kwietnia 2014 przegub wewnętrzny lub zewnętrzny może powodować pojedyncze stuknięcie w czasie jazdy. Stuk powstaje na wielowypuście W zewnętrznym może pukać wieloklin jeśli źle sie go złożyło, w zestawie z przegubem są podkładki, plastikowa i metalowa któr niwelują przesuwanie się przegubu po ośce, zewnętrzny ma siedzieć sztywno na ośce, wewnętrzny działa troszkę inaczej, budowa jego pozwala przesuwać go po ośce lub przynajmniej tak to wygląda, wewnętrzna bieżnia przegubu jest osadzona sztywno na ośce ale w połączeniu z zewnętrzna tworzą tak jakby wahliwe łożysko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #176 Napisano 3 Maja 2014 Raczej mi chodziło, czy przegub może być źle wykonany, klinować się w pewnym położeniu i wtedy stukać jak się uwalnia? Ewentualnie czy stabilizator może strzelać w jakiejkolwiek sytuacji? Wymieniłem praktycznie całe zawieszenia a i tak coś dalej puka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #177 Napisano 4 Maja 2014 W zewnętrznym może pukać wieloklin jeśli źle sie go złożyło, w zestawie z przegubem są podkładki, plastikowa i metalowa któr niwelują przesuwanie się przegubu po ośce, zewnętrzny ma siedzieć sztywno na ośce, wewnętrzny działa troszkę inaczej, budowa jego pozwala przesuwać go po ośce lub przynajmniej tak to wygląda, wewnętrzna bieżnia przegubu jest osadzona sztywno na ośce ale w połączeniu z zewnętrzna tworzą tak jakby wahliwe łożysko. Ten wewnętrzny też w niektórych wersjach ma tą metalową stożkową podkładkę. Sam przegub nie może przesówać się po wielowypuście bo półoś szlag trafi moment. A stuk może powstawać jak przegub ma jakąś wadę na bieżniach i się blokuje. Lepiej szybko naprawić, bo jak zablokuje to i skrzynię połamać potrafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczorexxx Zgłoś #178 Napisano 2 Kwietnia 2015 Mam pytanie czy jest różnica miedzy lewa a prawa strona jeśli chodzi o przegub wewnętrzny w Passacie b3 (1.8 benzyna ABS) . Czy lewy i prawy przegub jest taki sam????? Czy ma to znaczenie która strona?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #179 Napisano 2 Kwietnia 2015 Takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987 Zgłoś #180 Napisano 25 Marca 2021 Mam pytanie panowie otóż wymieniłem w swoim pasacie CC kompletne przednie przeguby zewnętrzne i podczas jazdy przy 1800-2000 obrotów słychać buczenie po wyżej lub po niżej tych obrotów buczenia nie słychać jakieś sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach