ktry Zgłoś #81 Napisano 25 Lutego 2020 Ja korekty miałem podobne . Na jednym było 0,29 i 0,19 . Po wymianie tego 0,29 właśnie się tak poprawiło. Nie znam się czy to mało czy dużo, ale poprawa nastąpiła, więc to chyba było dużo te 0,29. Póżniej wymieniłem kolejny, ale to już była poprawa minimalna. Dodam tylko że na starych wtryskach żadnych innych problemów nie był, typu utrata mocy, kopcenie, grzanie, szarpanie. Tylko jedyny problem to częste wypalanie. Ja pomiary robiłem tylko na wpelni rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #82 Napisano 26 Lutego 2020 8 godzin temu, ktry napisał: więc to chyba było dużo te 0,29 Obawiam się, że ktoś cię zrobił w konia. 0,29 to jest minimalna korekcja i w żadnym wypadku nie kwalifikuje wtrysku do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #83 Napisano 26 Lutego 2020 22 godziny temu, mkpol napisał: Korekty sprawdza się na rozgrzanym silniku i najlepiej po tym jak silnik popracuje kilka minut na wolnych obrotach (tak sprawdzałeś?). Te korekty są bardzo dobre. Czy sprawdzałeś skąd wziął się ten syf na rurze. Może masz jakąś nieszczelność Korekty robiłem na zimnym silniku ażeby były gorsze wartości. Zrobię następnym razem na zimnym. Ale muszę jakiś sprzęt sobie do odczytu zorganizować, bo VCDSa koledze oddałem, bo był pożyczony. Chyba że ktoś wie jak zrobić korekty VagCom bo coś tam bym zorganizował. Nieszczelność mieli sprawdzić na warsztacie ostatnio , ale zapomnieli ,katastrofa. Czekam teraz na nowy termin. Czasami mi jeszcze ciezko odpala.na zimnym ,ale widziałem już podobny temat, więc tam szukam rozwiązania. 21 godzin temu, ktry napisał: Ja korekty miałem podobne . Na jednym było 0,29 i 0,19 . Po wymianie tego 0,29 właśnie się tak poprawiło. Nie znam się czy to mało czy dużo, ale poprawa nastąpiła, więc to chyba było dużo te 0,29. Póżniej wymieniłem kolejny, ale to już była poprawa minimalna. Dodam tylko że na starych wtryskach żadnych innych problemów nie był, typu utrata mocy, kopcenie, grzanie, szarpanie. Tylko jedyny problem to częste wypalanie. Ja pomiary robiłem tylko na wpelni rozgrzanym silniku. Rozumiem, żeby sprawdzić dokładnie wtryski ,trzeba wymontować i naawzy ie sprawdzic ? Czy jalis test przelewowy powie coś więcej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #84 Napisano 26 Lutego 2020 48 minut temu, krispassat napisał: Korekty robiłem na zimnym silniku ażeby były gorsze wartości Bez urazy, ale to jakbyś się nawpierdzielał czekolady, żeby ci wyszedł gorszy wynik badania poziomu cukru.... Takie sprawdzanie jest kompletnie niemiarodajne. A co ciężkiego odpalania to że tak zapytam kiedy doładowywałeś aku? 50 minut temu, krispassat napisał: Rozumiem, żeby sprawdzić dokładnie wtryski ,trzeba wymontować Chłopie nic nie wykręcaj. Masz wtryski zdrowiutkie. Stracisz tylko czas i pieniądze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #85 Napisano 26 Lutego 2020 No ja właśnie straciłem czas i pieniądze na wymianę czujników, ciśnienia dpfa, wypalanie serwisowe, wymianę oleju po tym zabiegu, bo ktoś zasugerował że może olej nieprawidłowy zalany i sadza powstaje z oleju. Dużo nie brakowało a wyciągał bym dpfa i czyścił za kilka stówek plus robota ze 200 zł. Wszelkiego rodzaju dodatki tajemne na oczyszczanie układu paliwowego, wtrysków. Skończywszy na cudach do poprawy wypalania dpfa. Męczyłem się z tym z dobre 2 miesiące, a wystarczyło tylko wymienić wtryski i momentalnie pierwsze wypalanie już było po 250 km, Ile kasy poszło niepotrzebnie. Skoro mówisz że 0,29 to minimalna korekta, to znaczy że wtryski trzeba sprawdzać na stole po wyjęciu z auta, a te korekty to nie dotyczą wtrysków tylko na przykład ciśnienia w cylindrach, lub innych parametrów, które te korekty poprawiają dla równiejszej pracy silnika. Dodam że po wymianie na nowe, a raczej używane wtryski korekty się poprawiły i dpf przestał się wypalać za często i spalanie średnie spadło o prawie litr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BoBiPL Zgłoś #86 Napisano 27 Lutego 2020 (edytowane) Przede wszystkim ten pomiar można sobie olać jak silnik nie był rozgrzany. Tak więc temat wtrysków narazie bym olał a zainteresował się to sadzą co jest na zdjęciu bo ewidentnie jest tam jakaś nieszczelność. Od tego trzeba zacząć. Edytowane 27 Lutego 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #87 Napisano 27 Lutego 2020 Korekty.... trzeba tylko pamiętać, że to jest pomiar korekcji wyrównania biegu jałowego. Wtryski mogą być nowe, a korekcje dalej będą kiepskie bo wydajność danego cylindra będzie skopana przez pęknięcie tłoka, UPG, pierścienie... Ten parametr nie mówi nic o kondycji wtrysków. Powiedział by o niej gdybyś: zmierzył kompresję i zmierzył tzw. powroty. Dopiero mając te 3 parametry można się zabierać z czystym sumieniem za demontaż wtrysków i danie ich na stół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #88 Napisano 27 Lutego 2020 5 godzin temu, BoBiPL napisał: Przede wszystkim ten pomiar można sobie olać jak silnik nie był rozgrzany. Tak więc temat wtrysków narazie bym olał a zainteresował się to sadzą co jest na zdjęciu bo ewidentnie jest tam jakaś nieszczelność. Od tego trzeba zacząć. Już mam termin w warsztacie na sprawdzenie tej sadzy. Zobaczymy 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #89 Napisano 13 Marca 2020 Korekty jak i BIP-y dużo mówią o kondycji wtrysków . W serwisie np.Boscha sprawdzą te wtryski na stole ale korekty i BIP-y typują które są do sprawdzenia. Pęknięcia tłoków i pierścienie to marginalne przypadki. Pierwszeństwo mają błędy częściej występujące . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #90 Napisano 13 Marca 2020 1 minutę temu, zibi1961 napisał: jak i BIP-y Taaaa Nooooo zwłaszcza BIP-y w B8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #91 Napisano 13 Marca 2020 Sorry za BIP-y 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #92 Napisano 8 Kwietnia 2020 (edytowane) Obserwował ktoś na bieżąco zapełnianie filtra szadzą ? U mnie na zimnym silniku, parametr zmierzonej masy sadzy bardzo szybko się zwiększa. Jak się nagrzeje silnik -rośnie powoli. Przez to bardzo czesto się wypala podczas jazdy w mieście. Też tak macie ? Edytowane 8 Kwietnia 2020 przez krispassat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam 1982 Zgłoś #93 Napisano 20 Lutego Witam Odświeżę trochę temat. Czy można powiedzieć, że wypalanie filtra dpf z silnikiem bitdi następuje w przedziale 250 - 350 kilometrów? Czy jest to standard dla tego modelu? Moje wcześniejsze auta były to Passaty B6 i B7. Nawet nie myślałem o DPFie. Teraz mam wrażenie, że ciągle się wypala U mnie trasa powiatowa to około 350 kilometrów. Krótkie trasy w mieście to około 200 kilometrów. Pytanie czy szukać przyczyny dlaczego tak jest, czy tak po prostu ma być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #94 Napisano 3 Maja Standard jak jeździsz krótko. Mi ostatnio udało się przejechać 700 ponad zanim wypalanie się włączyło. Oczywiście przeprowadzał pośrednie wypalania w międzyczasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach