Skocz do zawartości
rosol

benzyna silniki TSI a sprawa olejowa

Rekomendowane odpowiedzi

Ale autor pytał o Tiguana, w/g ETKA takie tam są

I racja literówka. EA888g2. Co nie zmienia faktu, że to te "lepsze" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojej skromnej wiedzy w USA były:

EA888 gen1 CAWA 170KM , CAWB 200KM

EA888 gen2 CCTA 200KM i CCTB 170KM

w Tiguanie.

Wersji 211KM w USA nie było..... proszę się nie sugerować ogłoszeniami sprzedaży aut z USA na portalu otomoto.

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę, przepisałem tylko to co widziałem w ETKA ale może źle szukałem.

Możliwe też, że ETKA online ma jakiś błąd, bo podaje wszystko co było montowane chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wlepce Tiguana brak nazwy kodowej silnika ale z papierów wynika, że to wersja 147kW czyli 200hp. Czy to oznacza CAWB lub CCTA? Czy dobrze rozumiem że silniki o tej nazwie kodowej występowały w obu generacjach gen2 i gen3? Jakie są różnice między nimi. Nie widzę ich na liście tych z wadami olejowymi.

 

Swoją drogą ciekawe dlaczego w tiguanach USA nie wystepowala wada olejowa. Czyżby nie były poddane katastrofalnej modernizacji pierścieni pod normy euro? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest z 2015 to CCTA lub CBFA. Sprawdz na obudowie rozrzadu u gory na bialej nalepce. 

Te silniki nie byly dostosowywane pod Euro5 bo w USA jej nie bylo heh

gen3 TSI to w ogole inna bajka i tu jej nie mieszaj w temat

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W USA nie było Euro5 tylko normy SULEV (jeśli dobrze piszę) i wcale nie są one lepsze od naszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ULEV (CCTA)

SULEV (CBFA) - dotyczy Kalifornii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po nr vin można sprawdzić z jakiego roku produkcji jest silnik.

Mój passat b7 sedan data produkcji 2011.10.19 rok modelowy 2012r 2.0 TSI 211KM, CCZB, takie dane widnieją w papierach które dostałem od ostatniego właściciela.

Czy z tych danych wiadomo jaka to generacja silnika, bo po przeczytaniu kilku wątków to różnie to jest opisane. A chciałbym wiedzieć czy ten silnik jest już po zmianach tłoków pierścieni.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maks 1-2 miesiące przed wyjazdem z fabryki. Sprawdź wklejkę na pokrywie rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest naklejka z datą 11.09.2011r teraz pytanie czy ten silnik to już poprawiona wersja? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś nie był taki leniwy to w pierwszym poście byś przeczytał, że ten silnik nie ma już problemu z konsumpcją oleju...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, czytałem kilka tematów i tak do końca niejest pewne czy to motor poprawiony. Że niby to loteria z tymi silnikami. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to po co pytasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto pyta niebłądzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam 2.0tsi z 2013r według tego zdjęcia z VW forum, i nie tylko bo inne strony uważają podobnie. Ze silnik 2 generacji jest z wada olejowa. To jak to wkoncu jest... kto mówi prawdę bo ja już głupieje. 2 fora VW i każde mówi co innego

3D5B89C7-70DD-4DEF-8704-EB3330971380.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź datę produkcji silnika. Najlepiej zrób zdjęcie wklejki z silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Szydzik CCZB z 2013 jest wolny od wady olejowej

W Passacie B7/CC CCZB jest wolny od wady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Szydzik przebieg i co ile poprzednik wymieniał olej? Możesz przy najbliższej wymianie zrobić płukankę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 150tyś. Ja wymieniam co 10tyś. Jak robił to poprzednik to nie mam pojęcia. Kupiłem gdy miał 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności