Jump to content
rosol

benzyna silniki TSI a sprawa olejowa

Recommended Posts

1.8 TSI

EA888 gen.1

BZB , BYT (VW) 160KM /250Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03-53. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CDAA (VW)  160KM/250Nm - problem olejowy od początku produkcji do II.2012. Po tym czasie fabrycznie zmiana tłoków, pierścieni tłokowych i korbowodów. Turbo KKK K03-53. Norma Euro5, dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5.2

EA888 gen.3

CJSA , CJSC (VW)  180KM/320Nm manual i 180KM/250Nm automat - brak problemu olejowego. Turbo IHI IS 12. Norma Euro6.

 

2.0 TSI

EA888 gen.1

CAWB (VW) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

CBFA , CCTA , CCTB (VW USA) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2013 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.

CCZB (VW) 211KM/280Nm - brak problemu olejowego. Silniki wyprodukowane od 05.2011 tłoki i pierścienie są na korbie z 23mm sworzniem. Od 03.2015 nowy numer korb.

Silniki wyprodukowane przed 05.2011 są na korbach z 21mm sworzniem czyli takim samym jak w CCZA.

 

Prośba do użytkowników silników 2.0TSI CCZA i CCZB o wpisy czy mieli problemy z nadmiernym poborem oleju. Dzięki

 

Edited by rosol
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla sprostowania/naprowadzenia - datę nowej rewizji patrz po korbowodach, a nie pierścieniach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam, w którym oznaczeniu silnika, bo jeszcze tam nie zaglądałem ale z tego co pamiętam były zmiany tłoków i pierścieni, a nie było zmian korbowodów i była to nadal wersja "zła". Dopiero data zmiany korb i tłoków to okres wprowadzania poprawionych, mniej palących olej, silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie 1.8 tsi ea888 gen.2 to zmiany w tym silniku na odpowiednie tłoki i pierścienie zaczęły się od 22 tygodnia 2011 roku i wtedy wchodzi w produkcję linia modelowa 2012. Chronologicznie ten sam okres to zmiana napinacza łańcucha rozrządu jak i samego łancucha na wersje wolne od wad. Dla zainteresowanych, cały temat jest obszernie wyjaśniony na forum Skody Octavi i co nie co na forum audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ccza po programie, zmieniona odma, zawór dv, łańcuch i napinacz na nowszego typu po zakupie, przebieg niecałe 150 tysięcy z dsg i na... gazie bez pałowania pomiędzy wymianą bo narazie była pierwsza po roku bez dolewki. Przed wakacjami wymiana zrobione kilka tysięcy wczoraj sprawdziłem jest maks ale od września mało jeździmy mam l4...   Ale i tak jestem ciekaw kto ma rację radekrp90 zawsze pisał, że "mój" silnik jest z "tych" popsutych ?

Edited by Dreyfus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest taki, że to nie ma reguły i nie wszystkie padają, a z drugiej strony nawet te "poprawione" są dwusuwami i rwą łańcuchy :D W nowszych jest mniejsze ryzyko ale nadal jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 TFSI w Audi miały problem z braniem oleju w latach 2009-2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ma wzdłużne silniki... nie są to te same silniki co w VW/Skoda/Seat :)

 

14 godzin temu, Kingpin napisał:

Odnośnie 1.8 tsi ea888 gen.2 to zmiany w tym silniku na odpowiednie tłoki i pierścienie zaczęły się od 22 tygodnia 2011 roku i wtedy wchodzi w produkcję linia modelowa 2012. Chronologicznie ten sam okres to zmiana napinacza łańcucha rozrządu jak i samego łancucha na wersje wolne od wad. Dla zainteresowanych, cały temat jest obszernie wyjaśniony na forum Skody Octavi i co nie co na forum audi.

W CDAA dla Skody Octavii faktycznie zmiana korbowodów i reszty była od 07.2011 ale ta sama akcja dla Passata była od 02.2012 według ETKI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat 2.0 TFSI/TSI w Audi i VW w tych samych latach, spełniające te same normy są takie same. Nie ma znaczenia ułożenie silnika.
W VW były silniki pod starsze normy stąd początkowo nie miały problemów, później dawano silnik jak w Audi więc również w VW problem się pojawił ale to była kwestia jednego roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, radekrp90 napisał:

w VW problem się pojawił ale to była kwestia jednego roku.

Którego roku? Dotyczy 1.8 czy 2.0? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za bardzo skróciłem zdanie.

EA888 pojawiło się jako 1.8 TSI/TFSI BZB. Po roku wprowadzono 2.0 TFSI i zaraz potem zmiany dostosowujące je do Euro 5 i wprowadzono je do A4. Stąd w Audi uważa się, że zawsze były te gorsze. Te dobre silniki z pierwszej serii to tylko rok modelowy 2007 i początek 2008. Później były olejożłopy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W CCZA nie było przez cały okres jego produkcji do Passata (2008-2010) zmiany tłoków, pierścieni i korbowodów..... dodatkowo @Dreyfus  potwierdzasz brak spożycia oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierścień olejowy w CCZA i CCZB zawsze miał 2mm a nie jak felerny w CDAA 1,5mm.

Po poprawie w CDAA również zastosowano 2mm. W BZB też od początku siedział 2mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rosol masz flaszkę? zawsze mnie radekrp90 straszył, że mam ten popsuty silnik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.11.2018 o 10:09, rosol napisał:

Prośba do użytkowników silników 2.0TSI CCZA i CCZB o wpisy czy mieli problemy z nadmiernym poborem oleju. Dzięki

Mój CCZB / 2012 bierze od 0,5-1 l /15000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy