Ysebulba Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2018 (edytowane) Postanowiłem zabrać się za temat nie przerabiany jeszcze na naszym forum forum, dołożyłem 2 asystentów do swojego samochodu. Side Assist i asystenta wyjazdu tyłem. Zadzwonilem do naszego kolegi Eldara ( Krystian pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuje ) czy podejmie się tematu zdjęcia ochrony komponentu i kodowania, odparł że tak i w tym momencie decyzja była już podjęta . A więc kompletujemy cześci . Co potrzebujemy ? - 3G0907693B / C - Ekran ochronny dla radaru po lewej stronie - 3G0907694B / C - Ekran ochronny dla radaru po prawej - 3Q0907590B - Lewy radar - 3Q0907566B - Prawy radar - 3G5907455A - lewy wspornik - 3G5907456A - prawy wspornik - 3G0857537J GRU - pokrywa lewego lustra - 3G0857538J GRU - pokrywa prawego lustra - 3G0949145 - wskaźnik zmiany lewego pasa ruchu - 3G0949146 - wskaźnik zmiany prawego pasa ruchu - N91018901 x2 - nakrętka - wiązka przewodów do podłączenia wiązkę da się kupić samemu w Polsce ( drogo ) lub na AliExpress (dużo taniej ) ja zrobiłem sam . Jakby ktoś chciał rzeźbić to udostępnię schematy. To zaczynamy ! Zdemujemy tyny zderzak Tu będziemy montować nasze radary Radar z uchwytem przykręcany plastikowa nakrętką Montujemy radary (* 566 - w prawo, * 590 - w lewo), mocujemy za pomocą plastikowej nakrętki (N91018901), potem ekrany (3G0907693C / 3G0907694C), podłączamy kabel i wkładamy go przez jedną z zaślepek w tylnej grodzi. Wewnętrzna strona potem mamy wtyczkę łącząca wiązkę z częścią wewnętrzna Ja wywiecilem otwór w czarnym wsporniku i na oryginalnym uchwycie do kostek przyczepiłem złącze po drugiej stronie wspornika . Tam gdzie pokazuje strzałka. Wyglada to tak. Masę przykręcany do złącza Teraz z reszta wiązki lecimy do przodu w progu samochodu. Robiłem to na raty i nie ze wszystkiego mam zdjęcia . Zostaje nam do podłączenia : Przewód plusowy - wg schematu ma być do bezpiecznika 32 ale ten był zajęty, a ja chciałem mieć możliwość w razie czego wyłączenia tylko tego jednego systemu bez odłączanią innych obwodów które są na 32 , więc wpiąłem się do pierwszego wolnego czyli 1 2 przewody can które wpinamy do gatewaya i tu jest masakra z dostępem , ale jakoś to oganąłem ale trzeba nad pedałami wymontować osłonę i rurkę od nawiewu na nogi . Nie wiem jakie kolory przewodów Wam się trafia w wiązkach które nabędziecie ( zrobicie ) więc podpowiadam że pin 2 osmio-pinowej wtyczki radaru łączymy z pinem 17 dwudzieto-pinowej wtyczki gatewaya (can high) a pin 3 radaru z 7 pinem gatewaya (can low) są obok siebie po 2 stronach. Teraz zostają nam 2 pary przewodów które przez złącze drzwiowe (wg schematu 11 i 12 pin) wchodzimy do drzwi lewych , a drugą pare przeciągamy pod deską rosdzielczą na drugą stronę do drzwi prawych i robimy to samo. Wewnątrz drzwi musimy uważać żeby wszystkie przewody prowadzone były tak jak oryginalne wiązki tak żeby nie weszły w pole ruchu szyby bo przy pierwszej próbie otwatcia Wasza wiązka zostanie zgilotynowana ? Przewody wyprowadzamy tak jak oryginalna wiązka do sterownika drzwiowego jest na nim specjalne miejsce do którego mocuje się ostatnie złącze które idzie do lusterka . wyglada to tak Teraz lusterka, jak chcecie to zrobić porządnie to bez demontażu się nie obejdzie . Ja rozebrałam swoje na części pierwsze i przeprowadzałem przewody tak jak to jest fabrycznie, trudne ale do zrobienia . Zakladamy nasze nowe pokrywy z lampkami side assist . ( jakby ktoś chciał to lewą bez lampki mam na zbyciu ) składamy wszystko uważając żeby przewodem ominąć prowadnice szyby . Teraz kodowanie i tu odsyłam do kolegi Eldara Po podłączeniu ODIS i zarejestrowaniu obu radarów w bloku 19, byłem bardzo zaskoczony, że błąd ochrony podzespołów nie pojawił się. kodujemy bloki 13, 17, 3C i 5F, restartujemy wszystko i ... nie ma błędu ochrony komponentu. Pojawi się licznik tyka ⏱ I teraz już sami sobie nie poradzicie ( przynajmniej większość z Was) bo trzeba mieć autoryzacje i połączyć się z serwerami VW . I tu znowu z pomocą przychodzi nasz kolega Eldar , który i to ogarnia ?? Ale uwaga kupujcie radary tylko z rachunkiem bo może się okazać że są „ trefne „ i zablokowane na serwerze VW . Wtedy macie szanse dochodzić swoich pieniędzy u sprzedawcy. Ostatecznie wygląda to tak Edytowane 18 Listopada 2018 przez Ysebulba Kontynuacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek2123 Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2018 Więc zaczynam szukać części, dzięki za początkowy tutorial i czekam na więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sfra Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2018 Jaki orientacyjny koszt za całość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2018 1500 do 2000 zł, zależy z kąd będziesz brał części i ile zapłacisz za zdjęcie ochrony komponentu i kodowanie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eldar Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2018 Ekstra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2018 brawo, brawo, brawo!! świetna robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #7 Napisano 20 Listopada 2018 Supper Brawo za pomysłowość i wytrwałość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #8 Napisano 28 Listopada 2018 Świetny opis! Gratulacje! Ciekawostka - zaskoczyła mnie jedna rzecz, mianowicie ekrany do radarów. U mnie (a właściwie w B8 mojej mamy) side assist był już fabrycznie zamontowany. Jak zmieniałem tylny zderzak aby założyć dokładkę z imitacjami wydechów zrobiłem kilka fotek. Okazuje się, że nie ma takich ekranów jak u Ciebie, są takie elementy z blachy jak na załączonej fotce. Nie wiem czy to zależy czy sedan czy kombi (u Ciebie kombi, u mojej mamy sedan), czy też od rocznika - 'mój' to koniec 2014. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2018 W Etce jest na rysunku tak jak u ciebie ale numery występują zamiennie i tych blach które Ty masz i tych moich plastików . Nie wiem od czego to zależy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #10 Napisano 2 Czerwca 2019 Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Posiadam VW passat B8 2016r wyposażony w system side assist, jednakże nie działa mi ten system... Od początku mam z tym ogromny problem, początkowo miałem błąd (brak możliwości dynamicznej kalibracji). Diagnoza padła na uszkodzony prawy moduł Master. Kupiłem używany moduł, wykonałem ochronę komponentu i pojawiły się błędy kalibracji obu modułów... W związku z powyższym udałem się do ASO na kalibracje, jednakże nie powiodło się. Jak powiedział diagnosta lewy przechodzi kalibracje, prawy nie. Proszę o poradę czy jest ktoś w rejonie pomorskiego, kto zna się na rzeczy i potrafi pomóc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2019 softy w master i slave takie same ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Z tego co mi wiadomo to tak. Była robiona parametryzacja. Radar który kupiłem miał takie same oznaczenia tj.3Q0907566B. Wkleje może błędy: 1 zdjęcie błędu na starym radarze, a kolejne na nowym. Edytowane 3 Czerwca 2019 przez lukasz16 Rozszerzenie wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2019 Drodzy forumowicze dzisiaj po kolejnych próbach kalibracji w ASO ponownie klęska, o kosztach nie wspomnę... Proces kalibracji za każdym razem jest przerywany w tym samym momencie. Sugestie diagnosty: radar który kupiłem jest uszkodzony. Nastepnie próbowali założyć mój stary radar i nadal to samo... Przerywa w tym samym momencie. Następna diagnoza: hmmmm moze lewy jest uszkodzony... Czy ktoś z was jest w posiadaniu takich radarów lewego i prawego od passata b8, 3Q0907566b i 3Q0907590b aby na chwilę je podłączyć i zobaczyć co się wydarzy? Kolega Ysebulba podczas tutoriala nie wspominał nic o kalibracji poprostu je podłączył i dodał online do samochodu. Ja już wyczerpałem chyba wszystkie możliwości. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eldar Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2019 Jakie są błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2019 (edytowane) Zdjęcia jak wyżej. W tej chwili występują wszystkie 3 błędy dotyczące kalibracji. Na oryginalnym radarze przed jego wymianą był tylko jeden błąd brak możliwości dynamicznej kalibracji. Teraz na obu radarach (master) są 3 te same błędy. Edytowane 5 Czerwca 2019 przez lukasz16 Rozszerzenie wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2019 Czy kolega Eldar ma jakiś pomysł na opornego pacjenta? Nie ukrywam, że liczę na małą pomoc?, bo ja już nie wiem co robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eldar Zgłoś #17 Napisano 5 Czerwca 2019 Pokaż co tu się kryje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #18 Napisano 5 Czerwca 2019 To jest błąd ochrony komponentu, która została już zrobiona. Zdjęcia zrobione przed kalibracją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #19 Napisano 6 Czerwca 2019 na płytach VW jest soft C do Passata, a po autoscanach z netu widac ze jest tez E i F zaczą bym od SW na obu , poszukał bym kogoś kto ma dostęp do TPI by sprawdzic czy nie było czegoś na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedBool Zgłoś #20 Napisano 2 Lipca 2019 Podaj autoscan na priv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach