majed Zgłoś #1 Napisano 30 Września 2018 To mój pierwszy post i pierwszy VW, więc witam wszystkich serdecznie No i pierwszy (mój) problem przy 160kkm... Po kilku minutach jazdy, po rozruchu zimnego silnika, temperatura płynu chłodzącego skacze do 115-125C (wskazania odczytane za pomocą Torque połączonego OBD2). Po 2-3 min ostrożnej jazdy z minimalnym obciążeniem temperatura szybko spada i stabilizuje się na 95-100C (na wyświetlaczu stabilne 90C), niezależnie od obciążenia. Dla mnie to wygląda na przycinający się termostat. Z tego co słyszałem, to w tym aucie pompa wody też wstrzymuje obieg zimnego silnika, więc też może być przyczyną... Coś jeszcze? Jakie są wasze sugestie? Proszę o pomoc w identyfikacji przyczyn i rady jak je usunąć. Mariusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 30 Września 2018 Może czujnik temperatury płynu chłodzącego warjuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #3 Napisano 30 Września 2018 (edytowane) A jakie wskazania sa na zegarach? Przebiegu nie podales - wiec jak rozrzad jeszcze nie wymieniany to moze sie i pompa konczyc. Termostat i czujnik tez mozliwe i chyba najtansze do wymiany. Edytowane 30 Września 2018 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #4 Napisano 30 Września 2018 Poczytajcie o termostacie fazowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majed Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2018 Dnia 30.09.2018 o 23:04, loki7777 napisał: A jakie wskazania sa na zegarach? Przebiegu nie podales - wiec jak rozrzad jeszcze nie wymieniany to moze sie i pompa konczyc. Termostat i czujnik tez mozliwe i chyba najtansze do wymiany. mój przebieg to 160,000 km przy jakim przebiegu plan serwisowy przewiduje wymianę rozrządu i pompy? tymczasem zdecydowałem się na wymianę termostatu. nie sądzę, że to czujnik temp, bo problem objawia się w powtarzalnych okolicznościach i zawsze w ten sam sposób Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #6 Napisano 2 Października 2018 mi w serwisie powiedzieli, ze ten silnik ma wymiane rozrządu przy 210000km 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #7 Napisano 2 Października 2018 (edytowane) Lub 5 lat, w zaleznosci co szybciej ale po wejsciu na strone VW pokazuje sie 5lat/120.000 i czlowiek glupiej(chyba, ze chodzi o 2 i kolejna wymiane) bo 210.000 i 5 lat to juz po gwarancji dawno. Ps. Ile w PL wymiana w aso? Edytowane 2 Października 2018 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #8 Napisano 6 Października 2018 https://autokult.pl/24875,termostaty-fazowe-po-co-komplikowac-proste-urzadzenie zdaje się, że nikt nie przeczytał. Tylko szykuje się masowa wymiana sprawnych termostatów. Mechanicy zacierają ręce. No więc nowoczesne silniki przy małym obciążeniu pracują właśnie przy 105stopniach dla zwiększenia wydajności silnika. Jak sterownik wykrywa, że kierowca wciska mocniej gaz, wtedy obniża temp. na 90stopni. Oczywiście wskażnik pokazuje cały czas 90stopni. Dlaczego? No właśnie dlatego, żeby ludzie masowo aut nie reklamowali. " No bo panie, jak miołem Passata B5 to tam było cały czas 90stopni. A tutej jest 105, mechanik godoł, że to termostat. Kiedyś to kurła robili samochody!"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majed Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2018 Dnia 6.10.2018 o 09:13, perzu126 napisał: https://autokult.pl/24875,termostaty-fazowe-po-co-komplikowac-proste-urzadzenie zdaje się, że nikt nie przeczytał. Tylko szykuje się masowa wymiana sprawnych termostatów. Mechanicy zacierają ręce. No więc nowoczesne silniki przy małym obciążeniu pracują właśnie przy 105stopniach dla zwiększenia wydajności silnika. Jestem po wymianie termostatu i problem niestety nie został rozwiązany... Perzu, dzięki za artykuł, ale u mnie jest trochę inna sytuacja, temperatura przy rozgrzewaniu zimnego silnika (przypomnę odczytywana przez OBD2) dochodzi do 115-125C, na wyświetlaczu trzyma 90C aż do zmierzonej 110C, poźniej szybko rośnie też do 115-125C. Po 2-3 minutach wraca do normalnego stanu. Zrobiłem sobie wykres temperatury w czasie, na którym widać, że po przejściu przez ten szczyt rozpoczyna się normalna regulacja termostatu widoczna na wykresie jako "sinusoida" pomiędzy 95-105C. Problem więc dotyczy rozgrzewania, coś wyraźnie trzyma obieg i nie jest to termostat. Problemem nie jest też czujnik temperatury, bo wskazania są regularne, nie ma żadnego niekontrolowanego szaleństwa. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2018 (edytowane) Układy chłodzenia w nowych autach są znacznie bardziej skomplikowane niż się wydaje. Po pierwsze elektryczne pompy wody, które w czasie rozgrzewania nie pracują. Osobne układy dla głowicy i dla bloku. W Mercedesach są np klapy aerodynamiczne we wlotach, które w trakcie rozgrzewania są zamknięte lub właśnie przy niskim obciążeniu silnika. Do tego fazowe termostaty i silniki rozgrzewają się błyskawicznie. W Mercedesie Instrukcje Serwisowe również mówią o podwyższonej temperaturze w układzie w pewnych sytuacjach. Żeby nie niepokoić klientów, zegar pokazuje 90stopni. W dieslach też dochodzi regeneracja DPF, która w dzisiejszych czasach coraz częściej musi odbyć się w mieście i przy małym obciążeniu silnika. Sterownik musi sobie radzić z takimi sytuacjami. Ty sprawdzasz przez OBD i przez to się przestraszyłeś a teoretycznie użytkownika interysuje tylko to, co na zegarze. Także, trzeba poznać dokładne działanie układu. Wg mnie jest ok, osiągnięcie temperatury 110stopni w czasie rozgrzewania ma sens. Szybciej cieplej w aucie zimą, silnik szybciej uzyskuje dobrą efektywność pracy itp. Edytowane 8 Października 2018 przez perzu126 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majed Zgłoś #11 Napisano 8 Października 2018 może niezbyt jasno się wyraziłem... wskaźnik temperatury w aucie przy rozgrzewaniu zimnego silnika często (nie zawsze) szybko przekracza 90C i osiąga max i na wyświetlaczu wyskakuje jakiś komunikat o niebezpiecznie wysokiej temperaturze. po kilku minutach spada do 90C i jest stabilny. Pomiary OBD robię po to, żeby poznać prawdziwą temp a nie tę pokazywaną na wskaźniku dla "użytkownika" czy taka elektryczna pompa występuje w moim/naszym VW? za późne włączenie takiej pompy byłoby jakimś wyjaśnieniem w moim temacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2018 A to sorry, faktycznie źle Cie zrozumiałem. Czyli jest coś nie tak, jeśli wskaźnik pokazuje więcej. U mnie zawsze jest 90stopni. Równo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrikS Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2018 Minuta 9:50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majed Zgłoś #14 Napisano 9 Października 2018 (edytowane) dzięki za ten filmik, to by wyjaśniało przyczynę - elektryczna pompa wody, która zacina się w pozycji zamkniętej. teraz kolejne pytanie, czy to się naprawia czy trzeba wymienić pompę? ile to kosztuje w serwisie a ile u dobrych fachowców poza serwisem? Edytowane 9 Października 2018 przez majed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrikS Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2018 Należy go wymienić. W Czechach kupiłem go w vw 215 zł. oryginalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #16 Napisano 16 Października 2018 215zl za pompe wody? U nas w sklepie kosztuje ok 600-700zl. A mamy takie same pompy - chyba ze ta ktora kupiles nie jest firmy Hepu? Widze ze jest np https://www.czesciauto24.pl/meyle/8864318 co wydaje mi sie dobrym zamiennikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majed Zgłoś #17 Napisano 17 Listopada 2020 W dniu 9.10.2018 o 21:03, majed napisał: elektryczna pompa wody, która zacina się w pozycji zamkniętej. i taka była przyczyna mojego problemu, wymiana elektrycznej pompy wody rozwiązała wszystkie kłopoty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2020 Ja wymienilem rozrzad przy okazji i pompe(zamiennik) mam juz bez oslonki. Do tego zacinala sie pompa obiegowa 12v wiec ta tez wymienilem dla spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2020 No właśnie - kupować pompy bez kołnierza i będzie z głowy. Z moich obserwacji kołnierz wiele nie daje, poza problemem. Co do pomp - nie mylcie pojęć - to nie jest pompa elektryczna. Zwykła mechaniczna, z kołnierzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #20 Napisano 1 Stycznia 2021 Chciałem podpytać jak to w Waszych autach jest, bo ja ostatnio mam wrażenie, że silnik bardzo wolno się nagrzewa. Właściwie to nagrzewa się szybko, ale tylko do temp. 58 st. (odczytane na obd11). Później temperatura wręcz spada, tak do ok. 54 st. i później już bardzo wolno idzie w górę. Muszę przejechać ok. 12 km aby wskazówka pokazała 90 st. (odczyt z obd 11 to wtedy ok. 75 st.) Czy tak powinno być i czym to jest spowodowane, że temp. w pewnym momencie opada. Dodam, że jak silnik już się nagrzeje to utrzymuje 90 st. bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach