Skocz do zawartości
majed

2.0 TDI wysoka temperatura w układzie chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Ja mam to samo, dowiedziałeś się co może być powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakim powodem, przecież to normalne zjawisko i od dawien dawna, kazdy sprawny silnik diesla nagrzewa sie długo. to nie benzyna że odpalisz i momentalnie ciepły.

jeśli miałbyś webasto lub jakis inny dogrzewacz,  jeszcze kilka lat temu stosowali i vag i francuzi  specjalne korpusy na wężu obiegowym z wkręconymi 2 lub 3 świecami żarowymi w celu dogrzania płynu,  to owszem, nagrzewa się szybciej bo ma wspomaganie w postaci właśnie tych dogrzewaczy, ale bez tego to skąd weźmie temperature. odkąd wiekszośc marek zakłada farelke elektryczną aby wewnątrz było szybko ciepło nie mając webasto oczywiście, z tych korpusów zrezygnowano . Następnie , skrzynia dsg też jest dogrzewana płynem, która zabiera ciepło i wystudza płyn, w b6 i b7 nawet były tam montowane specjalne termostaty które padały dlatego w b8  chyba już ich tam nie ma, później jeszcze otwieranie płynu na duży obieg  i dopiero po tych 12-15km oczywiscie zależy też to od ciężaru obuwia,  mamy pełną temperature

ps mam tak samo , przy grzecznej jeździe i przy tych warunkach temperaturowych, wskazówka na 90 jest po ok 15km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mi chodzi o to, że po 1- 2 km temperatura wzrośnie do 60 stopni po czym zmaleje do 50 bo tyle jest min. na wskaźniki i dopiero później zaczyna normalnie rosnąć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa wody ma dwojakie działanie, ona jest mechaniczna z elektrozaworem, w celu szybszego dogrzania, taki dziwny wynalazek vw który sie często psuje, zaworek sie nie otwiera i silnik się przegrzewa, juz nie jedna osoba o tym pisała. silnik zimny pompa sie kręci ale zawór nie puszcza płynu, czyli tak jakby pompa nie działała,  nie wiem jakie sa zależności temperaturowe i przy jakich co sie otwiera, ale powiedzmy że powyżej tych 50 ten własnie elektrozawór sie otwiera, czyli pompa zaczyna działać i pompować , pchajac wode na dalsze nazwijmy to  sekcje w tym tez skrzynie dsg, która zabierze ciepło,  automatycznie płyn schładza się, po czym zaczyna ponownie już rosnąć, ale powoli bo ma więcej odbiorników ciepła -skrzynia, silnik, nagrzewnica, chłodnica

na zamkniętym zaworku chodzi tylko na obiegu silnik i pewnie nagrzewnica, chociaż do temp 70st napewno działa nagrzewnica elektryczna tzw farelka, po otwarciu zaworku dojdzie skrzynia czyli  -silnik , nagrzewnica, skrzynia, po otwarciu termostatu dojdzie chłodnica i tak , non stop coś zabiera ciepło i wychładza

 

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Auto uzytkowalem 1, 5 roku i żadnych takich skoków nie było. Teraz ostatnio temperatura wzrastała mi do 120 stopni, przyczyną była właśnie pompa. Wymieniłem pompę i cały rozrząd. Po dwóch daniach od wymiany zaczął  sie wlasnie ten skok temperatury po przejechaniu 1-2 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa wody która była zamontowana na 1 montaż a pompa która jest zamontowana teraz , jakiś zamiennik, może być innego producenta, może mieć inny zakres otwierania, lekko inny przepływ, ogólnie czynników wiele stąd wahnięcia temperatur mogę być bardziej lub mniej zauważalne (tak na logike) bo tam nic innego co mogło by mieć wpływ  i skomplikowanego w całym tym układzie chłodzenia to NIE MA

sam wymieniałem rozrząd i pompe na jesień, ale na starej pompie we wcześniejszą zime i nanowej w tą zime jakiejś różnicy nie widze. wahnięcie wskazówki przy minusowej temperaturze zew. jak było tak  jest, pasztet jak długo sie nagrzewał tak dalej długo sie nagrzewa, czyli różnicy u mnie brak

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3 minuty temu, wiesiok81 napisał:

pompa wody która była zamontowana na 1 montaż a pompa która jest zamontowana teraz , jakiś zamiennik, może być innego producenta, może mieć inny zakres otwierania, lekko inny przepływ, ogólnie czynników wiele stąd wahnięcia temperatur mogę być bardziej lub mniej zauważalne (tak na logike) bo tam nic innego co mogło by mieć wpływ  i skomplikowanego w całym tym układzie chłodzenia to NIE MA

Pompa oryginał tak jak i rozrząd wszystko w serwisie. Tylko ciekawie jest , ze przez dwa dni było ok a późnej ten skok sie pojawił. Ale faktycznie może tak być jak piszesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa pompie nie jest równa, poza tym dlaczego serwis zabiera stare pompy??...... bo je regeneruje i zakłada ponownie jako nowe, ot taka ich polityka a później dzieją sie cuda w postaci ugotowania silnika bo zawór sie zaciął., rozmawiałem ostatnio z kimś gdzie mają flote ponad 200golfów rok 2018-2020, w ponad 20szt silniki juz zagotowało poprzez uszkodzenie pomy ale vw olewa sprawe, wymieniaja i ma jeździć dalej do następnej awarii

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A to fakt, ze regeneruje stare a później sa jako nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie masz co zachodzić w głowe bo wszystko jest w porządku , gorzej by było w druga strone ale jak pisałeś, własnie to przerobiłeś. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wv B 8 190 km .Przebieg 65 tys .2.0 tdi Jak obroty sa pow 2,2 tys to odrazu sie grzeje do tem 139 i kaze zarzymac auto .Jaka moze byc przyczyna ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobną sytuację z temp. Na zimnym silniku ustawiam temp 23 gdy na zewnątrz 12, i teraz temp wody dochodzi do 100 i za chwilę spada na 90 czy to normalne ze się dogrzewa czy zaczyna pompa się zacinać? Dwa razy zauważyłem taka sytuację żaden błąd mi nie wyskoczył max miałem 100 stopni na wskaźniku dziwne...

Edytowane przez bosvelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wzrasta obciazenie silnika -  jazda pod gorke? Jak tak to pompa.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli właśnie przy jeździe pod górkę latem (temp powietrza na zewnątrz 34 st) temp oleju rośnie do 120, temp płynu na wskaźniku do 100, ale już po ujechaniu 200 km od startu, kiedy silnik już dawno rozgrzany? Jak rozumiem ta nieszczęsna przesłona pracuje tylko przy rozgrzewaniu silnika?

 

jeszcze raz:

1) Przesłona zamyka wirnik przy starcie zimnego silnika i otwiera przy osiągnięciu jakiejś temp przez płyn. Jeśli się zacina, to temp płynu rośnie to ponad 90 st, jeśli nie jest jeszcze zatarta na amen to może puścić, a jeśli jej koniec to nieświadomy problemu użytkownik może zobaczyć komunikat o konieczności zatrzymania auta. 

2) ale co w przypadku, gdy auto rozgrzewa się normalnie, przy zwykłych warunkach pogody temp płynu stoi zamurowana na 90 st, a tylko podczas jazdy w  gorący letni dzień pod górkę w stylu św Anny na A4 temp płynu podniosła się na 100  st a oleju na ponad 120. Auto już miało przejechane 200km od ruszenia.

Nie wiem czy się tym przejmować. Czytałem w innym wątku o termostacie w tym silniku dbającym, aby mu było ciepło oraz że warto zmienić olej na taki z wysokim PAO, co może zbić temp oleju nawet i o 10 st, bo przy prędkościach 140km/h widzę 110-115 i czytam, że to norma na oryginalnych VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja z temp 100 stopni miałem pierwszy raz do czynienia przed wakacjami w wakacje spokój chyba że nie zauważyłem :) a zrobiłem około 2,5 tys. w upał i w ogóle 700 km w 5:30h na klimie i 90 trzymał jak złoto. Wczoraj rano i po południu płyn skoczył do 100 temp oleju dochodziła do 99, a dzisiaj nic płyn 90 olej do 92 max. Przebieg 101tys 2016 rok. W następną sobotę się zabieram za rozrząd... Mam nadzieję że przetrwa ten tydzień... Ogólnie słabo to wygląda z tą pompą... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności