qwerty21973 Zgłoś #101 Napisano 24 Sierpnia 2013 Mati86 - Uporałeś sie z błędem 71? mam ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raknet Zgłoś #102 Napisano 1 Września 2013 Cześć, właśnie jestem po czyszczeniu potencjometrów w silniczkach i naprawie błędu, który w teście klimy pokazywał numer 71 a właściwie 711 (lewy wyświetlacz) i 00h (prawy). Chciałbym bardzo podziękować koledze major125 - dzięki jego instrukcji naprawdę można to zrobić samemu. Choć uprzedzam trzeba sporo cierpliwości. Ja zmodyfikowałem nieco procedurę i odkręciłem ten nieszczesny metalowy profil, który zasłania 2 silniczki. Trzeba u góry tego profilu odkręcić 2 śruby ale uwaga ten profil podtrzymuje jeszcze wiązkę kabli i jest spięty z plastikowym uchwytem. Wypięcie go z tego uchwytu możliwe moim zdaniem tylko jak się ułamie kawałek tego uchwytu, do którego ta blacha wchodzi. Także tu zastanówcie się czy warto bo uzyskamy nieco więcej miejsca niż po odgięciu tego profilu. Dodatkowo podpowiem, że dobrze jest zrobić sobie własne narzędzie do odkręcania tych śrubek silniczków - ja wziąłem końcówkę do śrubokręta torx w rozmiarze pasującym do tych śrub i nabiłem na niego plastikową nakrętkę typu motylek. Miejsca jest tam tak mało, że obracanie jakimkolwiek kluczem to mordęga a takim przyrządem - chwilka. Tak jak pisałem miałem błąd 711, kasowałem go kilka razy ale powracał. Za ten błąd odpowiada ten dolny silniczek a właściwie to ten potencjometr w tym silniku. Ja wyciągnąłem ten silniczek, otworzyłem go, wyciągnąłem potencjometr, trochę odgiąłem białe kółeczko pod którym jest szyna i blaszki potencjometru. Do tej komory wstrzyknąłem preparat KONTAKT PR i pokręciłem trochę potencjometrem. Jak już miałem rozebrany cały lewy bok od kierowcy to zdecydowałem się też wyjąć ten górny silniczek i ta sama operacja - wyjąć potencjometr i wstrzyknąć mu preparat. Dodam, że testowałem miernikiem oba te potencjometry zarówno przez wstrzyknięciem jak i po - i faktycznie przed regeneracją wskazanie w niektórych momentach skaczą do dziwnych wartości. Po regeneracji oporność zmienia się płynnie. Poskładanie całości zajęło jakieś 30 minut - ale rozbieranie i odkręcanie - 4 h. Efekt: nie ma dziwnych odgłosów trzeszczenia, wreszcie po stronie kierowcy leci ciepłe powietrze (wcześniej ustawiałem temp. np 26 to po stronie pasażera ciepłe a po stronie kierowcy dalej zimne) no i błąd 71 już nie powraca. Pozdrawiam raknet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwerty21973 Zgłoś #103 Napisano 9 Września 2013 Przeciwnik pokonany! podziękowania dla kolegów z forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #104 Napisano 29 Września 2013 mi nie pokazuje żadnych błędów a ciągle stuka i gubi zadaną temp. raz wariacko grzeje, a raz wgle...więc się zastanawiam czy to czyszczenie wgle coś pomoże...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamix Zgłoś #105 Napisano 30 Września 2013 A wogóle naprawiał to ktoś w ASO? Jakie to koszty? A może jest jakiś inny serwis w Wa-wie? U mnie w dwustrefowej klimie lewa strona albo max chłodzi albo max grzeje, nie ma pośrednich temperatur. Prawa strona ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezaroskar Zgłoś #106 Napisano 2 Listopada 2013 (edytowane) Witam Jestem po zakończeniu wymiany potencjometrów w silniczkach nawiewu , a raczej zamianie z lewej na prawą, zajęło mi to godzinę i dwadzieścia minut. Niestety efekt ten sam słabe grzanie po stronie kierowcy , więc szukam dalej zrobiłem test klimy po przez kompa nie było żadnych błędów i w końcu podczas skanowania na kompie wyszło że źle czyta temperaturę po lewej stronie tak więc w górny kanale znalazłem czujnik temp odłączyłem i od razu lepiej dmucha po lewej stronie pomimo iż nie ma czujnika jest lekka różnica pomiędzy stronami ale jak zamontuje nowy czujnik myślę że będzie ok Edytowane 2 Listopada 2013 przez cezaroskar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #107 Napisano 13 Grudnia 2013 (edytowane) kupiłem na alledrogo silniczek (v113), żeby nie bawić się w podmianki i zaoszczędzić wyciąganiu tego drugiego - 35 pln z przesyłką. tu ściągnąć nawiew na nogi - nie jest chyba nigdzie przykręcony. jest na jednej śrubie. jako najbardziej użyteczne narzędzie okrzyknąłem: małą grzechotkę do tego torxy i nasadki. belka opada powrotem na duł, więc zaparłem ją drewnianym kołkiem odkręciłem też pedał gazu, jedna śruba (torx) pod zaślepką, nie wypinałem, bo swobodnie można go odchylić na bok i nie przeszkadza. W szoku byłem ile syfu pod nim było całość zajęła mi koło 2,5 h z przerwami na fajeczki i browarki, oczywiście bardzo wspomogłem się opisem przemyslawch, za co dzięki. Jako najgorszą rzecz uznaję wkręcenie tej śrubki z tyłu silniczka, czasochłonne przy moich "grabiach" i jeszcze do tego cieśnia ... acha, przy wyciąganiu starego, ja też odłamałem ucho od silniczka, żeby się dostać do śruby Edytowane 13 Grudnia 2013 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
donalberto Zgłoś #108 Napisano 10 Stycznia 2014 A ja mam pytanie z innej beczki klimatronika - błąd silnika V213 00041 - Silnik pośredniej klapy nawiewu (V213) 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 39 Wew.licznik błędów: 16 no i nie wiem gdzie tego szukać, a deskę już rozbierałem bo drżała - nie uśmiecha mi sięponowna taka robota - może mnie ktoś nakierować gdzie szukać tego nastawnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #109 Napisano 11 Stycznia 2014 http://forum.vw-passat.pl/threads/135753-Silnik-podzialu-strumienia-powietrza-V213-Lokalizacja?p=1927224&viewfull=1#post1927224 Popatrz tutaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #110 Napisano 26 Lutego 2014 koledzy a czy uda się podmienić sam potencjometr z VALEO do DENSO i na odwrót ? Co sądzicie o tej aukcji http://allegro.pl/vw-passat-b6-silniczek-klapy-dmuchawy-3c1907511a-i3968207229.html to chyba v107 ?? Też mam problem z v158 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #111 Napisano 26 Lutego 2014 mi się wydaje że ten silniczek który nawala. musisz kupić od obiegu zamkniętego. ja kupowałem rok temu 3C1.907.511.B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malyjohn Zgłoś #112 Napisano 27 Lutego 2014 Witam, Ja mam pytanie związane z nawiewem, nie do końca wiem czy dobrze trafiłem, ale do rzeczy, mianowicie przy uruchomieniu nawiewu, z klimą lub bez, coś brzęczy w karoserii, czasem jak świerszcz, a czasem po prostu trzeszczy, czym może to być spowodowane i jak to naprawić?? dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #113 Napisano 28 Kwietnia 2014 Przepis na szybką i tanią naprawę silniczków temperatury. dzisiaj naprawiłem 2 silniczki 158 oraz 159, paradoksalnie naprawa 158 trwała 30min, 159 - 3 godziny. Do rzeczy, kupiłem 2 silniczki 3C1907511A (15zł za sztukę) i przełożyłem potencjometry. Silniczka 158 nie wyciągałem, tylko zdjąłem "pokrywkę"(wystarczy podważyć 3 zatrzaski) przy pomocy 2óch małych śrubokrętów i zamieniłem potencjometr. 159 trzeba było wyciągnąć(wg http://forum.vw-passat.pl/threads/111480-Instrukcja-Wymiana-silniczka-klimatyzacji-V159-via-demonta%C5%BC-schowka-modu%C5%82-komfortu). Nie mogłem nigdzie dostać klucza płaskiego 5.5, więc odkręcałem wygiętym torx'em(strasznie żmudna robota) Potem tylko basic settings przy pomocy vcds. Wartości w vcds silniczki uzyskują po paru sekundach. , wcześniej wartości oscylowały w pewnych zakresach co skutkowało ciągłym stukaniem silniczków. Podsumowanie: Koszt: 30zł + przesyłka Czas całej operacji ok 4-5h Cisza podczas pracy bezcenna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi Zgłoś #114 Napisano 4 Maja 2014 Witam. Podziękowania dla kolegów którzy dokładnie opisali instrukcje regeneracji potencjometrów. Mój problem polega na tym, że przy włączonej klimatyzacji po stronie kierowcy leci cieplejsze powietrze niż u pasażera np: LO z dwóch stron i strona pasażera mrozi rękę a strona kierowcy ledwo chłodzi ( wylot na szybę, kratka na twarz i wylot na nogi) zawsze od kierowcy słabiej chłodzi. Po teście klimy funkcją przycisków strona kierowcy błąd 71 pasażer i0. A więc wczoraj 2 potencjometry od strony kierowcy wymontowane i wyczyszczone i brak błędów i0 i0 Niestety nadal po stronie kierowcy słabiej chłodzi o około 5 C. Mam pytania do kolegów: -czy za regulacje temperatury u kierowcy odpowiada tylko silniczek v158 -czy jeśli jakiś czujnik w kanałach jest uszkodzony to po teście funkcją klawiszy pokaże jego błąd czy tylko vagiem -gdzie indziej szukać problemu związanego ze słabszym chłodzeniem po stronie kierowcy Mogę jeszcze dodać że przy włączonej klimatyzacji czasami słychać jakby syczenie w kratkach nawiewów ale nie wiem czy to ma jakiś związek z moim problemem. Z góry dziękuje za sugestie i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #115 Napisano 5 Maja 2014 Witam.Mogę jeszcze dodać że przy włączonej klimatyzacji czasami słychać jakby syczenie w kratkach nawiewów ale nie wiem czy to ma jakiś związek z moim problemem. Syczenie z kratek często się pojawia, gdy jest za mało czynnika w układzie. W zeszłym roku miałem nieszczelność w układzie. Syczenie pojawiło się, gdy czynnika ubyło do 200g z 600g. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi Zgłoś #116 Napisano 5 Maja 2014 Syczenie z kratek często się pojawia, gdy jest za mało czynnika w układzie.W zeszłym roku miałem nieszczelność w układzie. Syczenie pojawiło się, gdy czynnika ubyło do 200g z 600g. Hmm...ostatni przegląd klimy robiłem 2 lata temu, być może jest już jakiś ubytek czynnika, choć przyznam że chłodzi bardzo dobrze...oczywiście po stronie pasażera jak już wyżej wspominałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #117 Napisano 12 Maja 2014 Witam W sobotę dzięki forum uporałem sie z wku....ącym hałasem z klimy ten silniczek od strony kierowcy dolny cały czas chodził więc wyczyściłem potencjometr i bajka cisza nastała, błąd w tym że nie sprawdziłem wcześniej jaki to błąd skasowałem błędy nawet je nie czytając. Dziś po pracy chciałem sprawdzić czy po skasowaniu jeszcze coś jest a tu zonk Adres 08: Klimatyzacja Numer seryjny sterownika: 3C0 907 044 AC Komponent i/lub wersja: ClimatronicPQ46 050 0404 Kodowanie: 0000000 Kod serwisu: WSC 00000 Znaleziono 1 błąd: 01274- Silnik wykonawczy klapy spiętrzania powietrza (V71) 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 203 Przebieg: 219847 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2014.05.12 Czas: 18:29:53 no i nie wiem gdzie tego szukać, czy to dalej ten sam silniczek(potencjometr) bo jak go wyczyściłem chodził płynnie pod miernikiem i po montażu też nic nie wskazywało. Czy ktoś mnie naprowadzi jak to ugryźć, co urwać itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #118 Napisano 12 Maja 2014 http://forum.vw-passat.pl/threads/111480-Instrukcja-Wymiana-silniczka-klimatyzacji-V159-via-demonta%C5%BC-schowka-modu%C5%82-komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #119 Napisano 23 Czerwca 2014 Cześć Wszystkim. Potrzebuję drobnej konsultacji, bo jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mój climatronic w czasie autotestu zwraca błędy 71l (lewy wyświetlacz i 00h na prawym wyświetlaczu. Kasowałem je kilkuktronie, zawsze wracały. Klima działa (chłodzi). W zimie prawa strona (pasażera) grzała jakby mocniej niż kierowcy. Silniczki od temparatury stukają. Podbudowany lekturą forum i przekonaniem, że nie jest to zbyt czasochłonne zabrałem się za stronę kierowcy i silniczek V158. Faktycznie, da się to zrobić - czas dla laika (na moje oko) około godziny. Odkręciłem co było do odkręcenia - osłonę kierownicy, mały schowek, nadmuch na nogi, osłonę tunelu, osłonę rurek klimy, poluzowałem metalową belkę. Otworzyłwm silniczek V158, wymieniłem potencjometr. Zrobiłem reset klapek kombinacją przycisków climatronica. Sprawdziłem działanie, temperatura nadmuchu się zmienia, klima działa, silniczek nie hałasuje, niby OK. Czas na kasowanie błędów - też kombinacją klawiszy i tu duża kapa. Błędy 71l i 00h wcześniej dało się kasować. Teraz w trakcie próby skasowania na prawym wyświetlaczu napis 00h zmienia się na chwilę w ffh. Orientujecie się co oznacza chwilowy komunikat ffh na prawym wyświetlaczu i czemu nie mogę skasować błędów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość minio666 Zgłoś #120 Napisano 23 Czerwca 2014 Szybka wymiana potencjometru, bez wyciągania całości - wymiana potencjometru z 511A do 511 - dodatkowo wymiana silniczka - w jedną stronę nie miał siły kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach