Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

a potencjometry w silniczkach też są różne?

czy może można je przekładać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a potencjometry w silniczkach też są różne?

czy może można je przekładać

 

potencjometry możesz przełożyć, wyrabiają się w innych położeniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj stanąłem do walki z v158. Wymieniłem sam potencjometr w tym silniczku.

Zastanawia mnie tylko czy po takiej operacji nie trzeba przypadkiem zrobić adaptacji klimy.

Jeśli jest to konieczne, czy ktoś wie może jak to zrobić za pomocą VAG 5053? Będę wdzięczny za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja skrajnych pozycji silnikow do zrobienia. Bez problemu to zrobisz przy pomocy samego panela klimy. Naduszajac odpowiednia kombinacje klawiszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest ta kombinacja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto podpowie czy silniczek o nr 1J0907511 ma zastosowanie w B6? Przewraca mi się właśnie taki nowy po szafie. Firma valeo.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto podpowie czy silniczek o nr 1J0907511 ma zastosowanie w B6? Przewraca mi się właśnie taki nowy po szafie. Firma valeo.

w B5 (do 2005r.) w B6 nie wystepuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

I Ja również zmierzyłem się z wymiana silniczków jak na razie wyszarpałem dwa od strony kierowcy ( maaaasakra ) po zmierzeniu omomierzem faktycznie pracują źle, jednak po zastosowaniu ContactX ( do czyszczenia potencjometrów ), chodzą teraz płynnie i po wpięciu w kostkę pracują dobrze. Zastanawiam się tylko na jak długo takie czyszczenie wystarczy, czy może spróbować z zamiana potencjometrów?

Jak dobrze zrozumiałem we wcześniejszych wypowiedziach - możemy zamienić potencjometry między dwoma silnikami z tej samej strony ( kierowcy ) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się tylko na jak długo takie czyszczenie wystarczy

Nie za długo

 

Jak dobrze zrozumiałem we wcześniejszych wypowiedziach - możemy zamienić potencjometry między dwoma silnikami z tej samej strony ( kierowcy ) ??

Możesz zamienić same potencjometry, znajdź silniczki które wychylają się w innych miejscach, potencjometry pracują w innym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli lepiej je zamienić ze sobą. jak na razie z tych dwóch silników z jednej strony potencjometry wyglądają identycznie a wg. strzałeczki na dekielku potencjometry pracują w tym samym zakresie.....chyba że zamiana ma być z jednym z silników ze strony pasażera ale tego jeszcze nie wiem bo ich nie wyszarpałem jeszcze...

 

Edit:

wg omomierza również te dwa działają tak samo

Edytowane przez Lideek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli lepiej je zamienić ze sobą.

tak, ale takie które pracują (wycierają się) w innym zakresie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dałem radę i zregenerowałem preparatem do czyszczenia potencjometrów 3 silniki ( ten od obiegu wew. jest ok ) w tej chwili w końcu jest spokój w aucie choć raz na jakiś czas potrafią przez chwilę zagrać ( bardzo rzadko ) . patent z zamianą potencj. u mnie się nie sprawdził bo wszytskie trzy silniki mają takie same potencjometry które chodzą w tych samych zakresach...

 

Ogólnie tydzień pracy uważam za udany.

 

Wszystkim którzy będą się zabierać za to we własnym zakresie życzę powodzenia :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem lewa strona (od kierowcy) grzeje mi cały czas, a prawa działa prawidłowo. Byłem u mechanika powiedział żeby kupić lewy silniczek ciepło/zimno (wg mnie trochę mało precyzyjnie). Niestety sam za bardzo nie mam warunków ani dostępu do VAGa żeby się za to brać. Rozebrałem dzisiaj z lekka stronę kierowcy w celu spisania numeru z silniczka i kupna jakiejś używki.

 

I tu mam mały problem, który silniczek za to odpowiada ten bilżej pedału gazu czy ten dalszy? Silniczki mam BOSCHA na obu jest numer 0 132 801 363. Niestety nie znalazłem tam żadnych typu 3C..... lub 1k..... . Oba silniczki różnią się jedynie innymi numerami (zaznaczonymi na zapożyczonym z górnego postu zdjęciu) tj. 060505 na jednym i 130505 na drugim.

 

2.jpg

 

 

Znalazłem na allegro coś takiego:

 

http://allegro.pl/passat-b6-silniczek-klap-nawiewu-0132801363-i3159164212.html

 

Pytanie czy to jest to? Jeśli ktos się orientuje w tym temmacie to prosiłbym o jakąś podpowiedź.

Edytowane przez bialy57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początek biały57 wyjmij radio i zobacz na naklejce na nagrzewnicy jaką masz klimę DENSO czy VALEO, a później coś dobierzemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co z tego że kupisz używany, a on będzie tak samo działał jak twój. Nowy w VW 453zł

Ja jeszcze się nie zabrałem za to, ale jak się za to wezmę to zamienię te potencjometry jak pisał bimbasz. Jeśli dobrze zrozumiałem to poprostu zamieniamy dolny z górnym z jednej strony i to samo robimy z drugiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie to gryzie więc sprawdziłem od razu. Klima DENSO.

 

Może i masz rację tylko to chyba nie takie proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeszcze się za to nie zabrałem. Ale przyjdzie taki dzień...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3C1 907 511 lub z literka A w zależności który padł górny czy dolny, oba są zamienne ze sobą. Bo po objawach ja niestety nie jestem w stanie powiedzieć który to. jakbyś sczytał błędy VAGiem byłoby wiadomo na pewno. U mnie padł ten dolny, a silniczek kupiłem górny w ten sposób miałem pewność ze potencjometr działa. W ostateczności i tak wymieniłem sam potencjometr bo prościej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche próbowałem testować który jest padnięty. Przy ruchu kółkiem od temperatury ten górny pracuje (widzę, że biały plastik się porusza) natomiast tego dolnego nie udalo mi się poszuszyć mimo przyciskania i poruszania wszystkimi przyciskami i pokrętłami. wygląda jakby był martwy.

 

A ciężki temat z tą wymianą tych pontencjometrów. Kiedyś grzebałem przy samochodach, ale to był Golf mk I GTI, wszystko mechaniczne a teraz te komputery to trochę mnie póki co przerastają. Nie mam do tego dostęu a i czsu brak.

Edytowane przez bialy57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności