bastek-83 Zgłoś #781 Napisano 31 Lipca 2017 Koledzy mam chyba problem z climą, mianowicie, chłodzi itd itp ale jak dodaje gazu i puszczam nogę z pedału to słychać jakby hmm no właśnie, najtrafniejszym określeniem byłby dźwięk (słyszalny jest >2k obrotów) włączanego i wyłączanego odkurzacza (tylko ta górna faza jego pracy) albo wiertarki przy schodzeniu z wysokich obrotów, wraz ze spadkiem obrotów dźwięk robi się coraz mniej słyszalny. najbardziej jest to słyszalne przy dynanicznym wciśnięciu i puszczeniu pedału. jak wyłacze clime problemu nie ma. tak też było dziś rano, po odpaleniu i podczas jazdy do pracy dźwięk słyszalny. Teraz odpaliłem auto (po 4h) i jest jak powinno być. Auto na 6 lat, nalatane 60k km, garażowane. Pierwsza myśl to pasek bo nie był wymieniany od nowości, ale nie bardzo mi pasuje to, że przy wyłaczeniu climy problem znika, przecież u mnie jest 1 pasek który wszystko napędza. macie jakieś pomysły czy jednak zacząć od tego paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #782 Napisano 1 Sierpnia 2017 Luźna śruba na lozysku sprężarki. Te kółko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #783 Napisano 1 Sierpnia 2017 Dziś raczej wykluczyłem sprężarkę. Po otwarciu maski i przygazowaniu świst pochodzi z rejonu turbo. Są tam jakieś zaworki lub może powstać tam jakaś nieszczelność by wydawać takie dźwięki?? Charakterystyczny dźwięk następuje przy gwałtownym podkręceniu obrotami i impulsywnym puszczeniu gazu Niestety temperatura na zewnątrz nie pozwalała zajrzeć pod maskę + rozgrzany motor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czornyraflik Zgłoś #784 Napisano 2 Sierpnia 2017 Witam jeśli mogę się nie co podpiąć pod posta to jeśli chodzi o moją klime to mam taki problem ze po nabiciu czyli kompletnym serwisem klimy to klima bardzo słabo chodzi a u mojej kobiety w samochodzie w 140KM ostro chłodzi więc co jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #785 Napisano 3 Sierpnia 2017 Witam, Panowie, który silniczek odpowiada za to, że po pewnym czasie dmuchania klapy się przymykają bądź całkiem zamykają i pomimo tego, że wentylator chodzi to powietrze nie jest wypuszczane przez kratki? Podbijam do pytania bo zaczyna mnie to powoli mierzic, że dmuchawa czasem chodzi na max i nic nie wieje a czasem wszystko bangla normlanie Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #786 Napisano 6 Sierpnia 2017 Witam jeśli mogę się nie co podpiąć pod posta to jeśli chodzi o moją klime to mam taki problem ze po nabiciu czyli kompletnym serwisem klimy to klima bardzo słabo chodzi a u mojej kobiety w samochodzie w 140KM ostro chłodzi więc co jest nie tak ? Może jak kilka postów wyżej, zawór na kompresorze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erwp Zgłoś #787 Napisano 18 Sierpnia 2017 Koledzy mam chyba problem z climą, mianowicie, chłodzi itd itp ale jak dodaje gazu i puszczam nogę z pedału to słychać jakby hmm no właśnie, najtrafniejszym określeniem byłby dźwięk (słyszalny jest >2k obrotów) włączanego i wyłączanego odkurzacza (tylko ta górna faza jego pracy) albo wiertarki przy schodzeniu z wysokich obrotów, wraz ze spadkiem obrotów dźwięk robi się coraz mniej słyszalny. najbardziej jest to słyszalne przy dynanicznym wciśnięciu i puszczeniu pedału. jak wyłacze clime problemu nie ma. tak też było dziś rano, po odpaleniu i podczas jazdy do pracy dźwięk słyszalny. Teraz odpaliłem auto (po 4h) i jest jak powinno być. Auto na 6 lat, nalatane 60k km, garażowane. Pierwsza myśl to pasek bo nie był wymieniany od nowości, ale nie bardzo mi pasuje to, że przy wyłaczeniu climy problem znika, przecież u mnie jest 1 pasek który wszystko napędza. macie jakieś pomysły czy jednak zacząć od tego paska? Naprawiłeś to może ?? mam podobną przypadłość, uzupełniłem czynnik bo od nowego nie był w serwisie ale dźwięk podobny co u Ciebie pozostał, pojawia się czasami, oczywiście jak jadę do mechanika to wszystko idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #788 Napisano 19 Sierpnia 2017 W pn jadę. Podejrzewam że mam 3 usterki, jedna to jakby zawór upustowy przy turbo, druga do zorganizowania, albo pasek, albo coś co napędza pasek bo ewidentnie wyje jak puszczam nowe z gazu (chyba że to zawór wydaje taki dźwięk). Doszła też trzecia, jak gorąco na zew silnikiem coś rzuca jakby wypadały zapłony. Świece są świeże, to też muszę sprawdzić. Błędów komputer nie pokazuje.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erwp Zgłoś #789 Napisano 19 Sierpnia 2017 W pn jadę. Podejrzewam że mam 3 usterki, jedna to jakby zawór upustowy przy turbo, druga do zorganizowania, albo pasek, albo coś co napędza pasek bo ewidentnie wyje jak puszczam nowe z gazu (chyba że to zawór wydaje taki dźwięk). Doszła też trzecia, jak gorąco na zew silnikiem coś rzuca jakby wypadały zapłony. Świece są świeże, to też muszę sprawdzić. Błędów komputer nie pokazuje..Ja mam diesla a z mechanikiem dopiero na 29 się umówiłem, objawy baaardzo podobne tylko nie występują ciągle. Podejrzewam jeszcze alternator albo tą rolkę napinająca. Daj znać proszę co to było. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #790 Napisano 19 Sierpnia 2017 Miałem to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erwp Zgłoś #791 Napisano 19 Sierpnia 2017 Miałem toI co się okazało? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #792 Napisano 19 Sierpnia 2017 Ustąpiło po wymianie rozrządu. Ale dziś pojawiła się kolejna usterka. Nie działają nawiewu . Klima działa słychać wentylator a z wywietrzników nie wydostaje się powietrze. Zdemontowalem filtr kabinowy. Powietrze wydostaje się z impetem na nogi pasażera. Uszczelilem układ bez filtra myśląc ze być może coś z nim jest nie tak ( mimo ze założony oryginalny jakieś trzy miechy temu ) nic nie pomogło. Reset klapek tez nic nie wskórał. Czy ktoś miał podobny problem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #793 Napisano 20 Sierpnia 2017 Ustąpiło po wymianie rozrządu. Ale dziś pojawiła się kolejna usterka. Nie działają nawiewu . Klima działa słychać wentylator a z wywietrzników nie wydostaje się powietrze. Zdemontowalem filtr kabinowy. Powietrze wydostaje się z impetem na nogi pasażera. Uszczelilem układ bez filtra myśląc ze być może coś z nim jest nie tak ( mimo ze założony oryginalny jakieś trzy miechy temu ) nic nie pomogło. Reset klapek tez nic nie wskórał. Czy ktoś miał podobny problem ?? Aktualizacja Dziś rano po odpaleniu passat działał poprawnie. Nawiewy działają. Co mogło być przyczyna ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #794 Napisano 21 Sierpnia 2017 Tez sie chetnie dowiem Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #795 Napisano 29 Sierpnia 2017 Cytat Zamieszczone przez bastek-83 Zobacz postaW pn jadę. Podejrzewam że mam 3 usterki, jedna to jakby zawór upustowy przy turbo, druga do zorganizowania, albo pasek, albo coś co napędza pasek bo ewidentnie wyje jak puszczam nowe z gazu (chyba że to zawór wydaje taki dźwięk). Doszła też trzecia, jak gorąco na zew silnikiem coś rzuca jakby wypadały zapłony. Świece są świeże, to też muszę sprawdzić. Błędów komputer nie pokazuje.. Ja mam diesla a z mechanikiem dopiero na 29 się umówiłem, objawy baaardzo podobne tylko nie występują ciągle. Podejrzewam jeszcze alternator albo tą rolkę napinająca. Daj znać proszę co to było. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka erwp ustaliłeś coś? u mnie przejrzane auto od filtra powietrza do turbo, łacznie z turbo i z zaworkami - ktore było niepotrzebnie ruszane i regenerowane, świszczenie tak jak było jest, macie jeszcze jakies pomysły? odma wymieniona, uszkodzona membrana w odmie też nie daje takiego dźwięku.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #796 Napisano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie takie pytanie odnośnie klimatyzacji Bo mam coraz większy mętlik w głowie Otóż Chodzi mi o to że podczas wymiany silnika musiałem rozszczelnić klimatyzację, wymieniłem przy okazji całą chłodnicę klimatyzacji wraz z osuszaczem plus do tego do wymiany poszedł zawór rozprężny czyli iglica, klimatyzacja jest otwarta od czterech tygodni oczywiście nowy osuszacz razem z chłodnicą są szczelnie zamknięte( na chwilę obecną jeszcze nie podłączone pod węże) że po takiej wymianie trzeba zrobić płukanie układu tylko że nie wiem czy płukanie układu wyczyścić raczej wypłucze olej z części klimatyzacji za tłokami? nie chce się wjebać i pojechać żeby mi to zrobili a za miesiąc będę musiał pukać od nowa cały system bo się zatrze kompresor? co w takim wyjściu powinienem zrobić spuścić samemu olej z kompresora dać do wypłukania i żeby uzupełnili olej poprzez złącze ciśnieniowe czy od razu wymagać tego że muszą dolać olej bezpośrednio do kompresora poprzez śrubę do wlania oleju, z tego co wyczytałem w Elsie to w kompresorze powinno być 50 ml oleju oczywiście ja mogę stary olej spuścić kupić olej i zalać to samemu tylko czy podczas płukania układu klimatyzacji ten olej nie zostanie wypłukany po prostu ze sprężarki I tutaj właśnie moje pytanie Czy olej do kompresora do komory korbowej uzupełnia się przed płukaniem czy po płukaniu klimatyzacji Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #797 Napisano 30 Sierpnia 2017 Świeży olej wlewasz tuż przed napełnianiem klimatyzacji (jest higroskopijny). Ja robiłem to tak (choć w innym aucie i kompresorze bez zaworka elektromagnetycznego ale to nie ma znaczenia): - spuściłem olej z kompresora przez śrubę spustową i otwory przewodów (zmierzyć ile było), - wlałem do kompresora około 100 ml oleju i lekko kręcąc (kręciłem wkrętarką ale lepiej ręką) rozprowadzałem go po kompresorze, ten "brudny" olej spuściłem, - wlać do kompresora świeżego oleju w ilości takiej jaka była spuszczona w kroku pierwszym. Ja to robiłem dzień przed napełnianiem, wykorzystując stary osuszacz. Osuszacz padł po 2-3 tygodniach (ale to było do przewidzenia choć mój zaufany mechanik od klimatyzacji miał nadzieję, że wytrzyma, bo zamienniki są kiepskiej jakości, a było to stare B4). Pytanie czy płukający układ będzie chciał się w to bawić. Sam kompresor powinien być odłączony do płukania, z tego co pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #798 Napisano 30 Sierpnia 2017 Nie płucze się układu z podłączoną sprężarką, opisałem w którymś temacie związanym z klimą co się stało jak środek czyszczący pozostał w układzie po niedokładnym suszeniu po płukaniu układu, wszystko złom. Ogólnie układ się płucze po rozpadzie sprężarki, jak są opiłki. Płukane są przewody i "nagrzewnica" w desce. Wymienia się sprężarkę na nową, zawór rozprężny i chłodnicę z osuszaczem. Jak kupisz nową sprężarkę i się rozpadnie na gwarancji to do gwarancji żądają faktur z płukania układu, zakupu nowej chłodnicy z osuszaczem i zaworu rozprężnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #799 Napisano 30 Sierpnia 2017 No tak ale mój olej ma ponad nie wiem 7 8 lat Chciałem wymienić cały olej No i przeprowadzić właśnie płukanie bo inaczej się nie da zlać Dokładnie oleju z układu Tym bardziej że układ jest otwarty już od paru tygodni, olej pewnie już zdążył się nasycić wilgocią Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #800 Napisano 30 Sierpnia 2017 Aaaa no widzisz, to możesz zrobić tak jak kolega wyżej napisał, wypłukać sprężarkę nowym olejem (odpowiednim) i zalać ją odpowiednią ilością. W sumie gdyby co roku oddawać auto na serwis klimy to przy wyciąganiu czynnika wychodzi też jakaś ilość starego oleju, przy napełnianiu układu nowym czynnikiem zostaje do układu dodane tyle samo oleju co maszyna wyssała plus ok20%. Plus ok20% dlatego że trochę zostaje w przewodach maszyny. I co roku mamy wymianę oleju w klimie zaliczoną. Całego oleju niestety nie wymienimy ale zawsze jakąś część, tak jak powiedzmy w skrzyniach automatycznych. Pamiętaj że za dużo oleju to źle dla zaworu na sprężarce a za mało to też źle dla całego układu... tu masz wiele ciekawych tematów : http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/procedura-wymiany-sprezarki-zalewanie-olejem-serwis/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach