igner Zgłoś #41 Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) Witam Chciałbym mieć możliwość wymuszenia wypalania w przypadku gdy wiem, że np. zbliża mi się moment wypalania (kasuje sobie licznik i dzięki temu wiem, że pomiędzy 250-300km prawdopodobnie zacznie wypalać - takie mam wnioski z obserwacji) Czytam że jest możliwość wymuszenia tego inaczej niż za pomocą VCDS. Jaka jest najtańsza opcja- co potrzebuję za złącze diagnostyczne i jaką aplikację dzięki której będę mógł wypalić filtr. Rozumiem, że wypalanie wymuszone o którym tu piszecie jest podczas jazdy- na zasadzie- widzę w aplikacji że jest np.80% i sobie wciskam magiczny przycisk i wymuszam proces wypalania. Z góry dzięki za odp. W dniu 10.12.2020 o 14:26, mkpol napisał: To nie jest teoria tylko fakt. Ale raczej nie chodzi o paliwo, które zostaje po zgaszeniu silnika, no bo i skąd, ale o paliwo, które nie spala się w całości podczas wypalania dpf na postoju. Zgadza się- częste wypalanie a raczej przerywanie tego procesu prowadzi do tego, że dostaje się paliwo niespalone do oleju. Wiek i przebieg samochodu, stan pierścieni itp. nie ma tu znaczenia. Znam przypadek Audi 2.0 TDI gdzie działo się to już przy przebiegu 50tyś. Auto jeździło głównie po mieście i przerywany był ciągle proces wypalania. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez igner Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #42 Napisano 2 Kwietnia 2021 Kopcić nie będzie bo ma dpfa, który właśnie zatrzymuje to co by kopciło. Za to ta niesprawność silnika zabija ci dpfa. Miałem podobnie i przy podobnym przebiegu. Okazało się że był padnięty wtrysk, albo wtryski. Wymieniłem wszystkie 4 szt.bo są śmiesznie tanie więc nie warto było kombinować i oszczędzać wymieniając jeden, lub dwa. Mówię o używanych oczywiście. Tańsze są jak do starych rumpli 1,9 i 2,0 TDI na PD. Korekty to nie pokarzą dokładnie który, no chyba że już padnie konkretnie, ale wtedy wywali błąd, lub straci moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #43 Napisano 3 Kwietnia 2021 (edytowane) U mnie od nowości wypalał jakby za często ale był okres i to o dziwo w zimie, że miałem spokój z 3 tyg. tzn regeneracja nie była zauważalna, a jeździłem tak samo i tylko po mieście. Ja nie czekam aż sie wypali bo mnie szlag by trafił, tylko podczas jazdy. Być może jest rocznik który coś miał skopane lub wadliwe komponenty. Kiedyś w ASO w Tychach powiedział mi ktoś, że może być walnięty czujnik ciśnienia bo to w golfie było często ponoć z tym silnikiem. Musi być dobry fachura który pomierzy to i tamto. Profilaktycznie można je wymienić. U mnie dopiero 100 tyś a silniczek pracuje równiutko . Wymieniam olej co 15 tyś i też nie znika ale wydaje mi się że lekko przybywa przez te przerwania wypalania no ale nie da sie inaczej bo co mam kwitnąć 15 min pod miejscem do którego się śpieszę ? Jeszcze jedno pytanie, czy miałeś od nowości ten samochód bo może mieć już z 300 tyś Edytowane 3 Kwietnia 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #44 Napisano 3 Kwietnia 2021 Zapelnienie 0.12 litra nie swiadczy o przebiegu 300tys.km!! To jest okolo 200tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #45 Napisano 3 Kwietnia 2021 Ja też dolewałem różne specyfiki do paliwa, ale to nic nie dawało, praktycznie bez zmian. Nawet wymieniłem czujni ciśnienia spalin, ale bez skutku. Dopiero niestety wymiana wtrysków przyniosła efekty. Czasy i przebiegi wróciły do normy po wymianie właśnie 4 wtrysków. Choć pewnie nie wszystkie były uszkodzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #46 Napisano 10 Maja 2021 (edytowane) Witam, Dla czego obliczona masa sadzy jest 7,50 g ,a zmierzona masa 2,40 , skąd taka różnica ??? Dane z OBD 11, Kiedyś chyba była mniejsza różnica . Co zauważyłem ostatnio...otóż zostawiłem auto z zapalonym silnikiem żeby się wypalił do końca i obserwując param na OBD11 wypalił do 5,5g po czym zakończył procedurę. Dla czego nie wypalił filtra do zera ??? Potem znów zacznie wypalać jak będzie pewnie z 20 albo wcześniej i dla tego ostatnio cały czas jeżdżę na wypalaniu. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #47 Napisano 19 Sierpnia 2021 Witam, Passat 1.6 TDi 260.000 tys.km Podczas wakacji zapalila mi sie kontrolka "check engine". Odczytalem na szbko OBD11 i wyszlo ze to DPF. Po skasowaniu bledu na drugi dzien to samo. PO drugim wykasowaniu mialem ponad tydzien spokoju. Dodam,ze auto jedzie normalnie i nie traci mocy. Czujniki ktore sa na gorze silnika nie sa spalone ( widzialem takie posty,ze jesli nieprawidlowo funkjonuja to sie przepalaja). Ponizej zamieszczam dane z filtra. Czy ktos moze mi powiedziec co z tych danych wynika? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #48 Napisano 30 Listopada 2021 Witam. Granica 40g sadzy wtedy serwis wypala na postoju, przebieg katalizatora 0- to chyba wtedy nie dodaje( adblue) jeśli silnik z adblue, granica zapełnenia 80g to maksymalna ilość popiołu potem pranie filtra lub wymiana, choć ludzie latają i mają powyżej 80 g i nic się nie dzieje (zapewne w dpfie suchym)Ty masz aktualnie 61,4g popiołu. Zmierzona masa sadzy- tyle ile jest aktualnie sadzy(nie mylić z popiołem) Obliczona masa sadzy 21,12 dziwne że taka rozbieżność, ogólnie powinno się pokrywać do kilku gram- może była przerwana regeneracja, granica napełnienia do regeneracji podczas jazdy- jak osiągnie tyle sadzy zaczyna regenerować-dodająć adblue. Czas w sekundach 2500 czyli jakieś 7h jazdy temu. Ja u siebie sprawdzałem także Obd11. Granizca zapełnienia 27 gram i jak odpaliłem to było niecałe 26g. Na zimnym silniku zacząłem jechać z parametrami na żywo i doszło do 27g i zaczęło spadać, czyli w ruch poszło adblue. Długo nie jechałem ale spadło do ok 5 g i wyłączyłem silnik. W sumie mogłem pojeździć i zobaczyć czy dojdzie do 0. Mam bitdi z 2015r i dolewa adblue odrazu bez czekania na rozgrzanie itp. Nie wiem jak jest z suchym dpfem ale zapewne muszą zaistnie odpowiednia warunki tylu obroty, temp silnika itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #49 Napisano 2 Grudnia 2021 2 razy w roku odpalić serwisowe wypalanie DPF-a i zapomnieć że taki filtr jest w samochodzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #50 Napisano 3 Grudnia 2021 Aa ja kupiłem TO i teraz dokładnie wiem kiedy się uruchamia wypalanie a kiedy mogę grzecznie wyłączyć silnik. Jestem bardzo zadowolony z urządzenia, mam go już kilka miesięcy. Wypalanie następuje co ok 300-350km jeżdżąc delikatnie po mieście i co 700-800 w trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #51 Napisano 3 Grudnia 2021 (edytowane) od 4 lat jestem niewolnikiem auta i dobrze wiem kiedy się wypala DPF tylko jak zrobić żeby nie tak często ... mam suchy dpf . Od początku miałem problemy z tym nadmiernym wypalaniem co mnie bardzo rozczarowało. Po mieście jazda jest bardzo nieprzyjemna. Dziwi mnie że niekiedy przerywa wypalanie przy 5 g lub wyżej, i przerywa wypalanie gdy jeszcze nie ma granicy zapełnienia czyli około 26g , potrafi przerwać jak jest 20g ,a wtedy np. chciałbym żeby to zrobił bo akurat mam czas lub taką trasę że może to zrobić porządnie. A skubany prawie zawsze chce wypalać jak dojeżdżam np. do domu. Fajna opcja by była gdyby można było przerwać wypalanie w bezpieczny sposób i dokończyć np. na drugi dzień. Edytowane 3 Grudnia 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #52 Napisano 4 Grudnia 2021 Mój też wciąż pod domem i do tego często w piątki popołudniami - złośliwiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach