cooler Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2007 Witam, mam pytanie do posiadaczy 1.8T AWT: czy zdaża się wam że stwierdzacie wysuwające się cewki z gniazda świecy? Mi notorycznie (co kilka tysięcy) wysuwa się ostatnia (najbliżej kierowcy) cewka, reszta OK... Ponieważ cewka jest szczelnie wpasowana w gniazdo wpadłem na pomysł że może są jakieś przedmuchy od świecy i wytworzone ciśnienie wysuwa cewkę? Czy to w ogóle jest możliwe (przedmuch na świecy)? zaznaczę że w środku gniazdo wygląda na czyste, żadnego oleju czy coś... Tak na boku pytanie: jaki klucz potrzebny jest a by wykręcić i wyjąć świecę (mam klucz pasujący do Mercedesa i nie pasuje do Paska: jest za duża średnica - nie wchodzi na świecę) Gnębi mnie ciągle głośna praca mego 1.8T, Marek patrzył od strony kompa wszystko OK, ale ja to ciągle słyszę - praca jak diesla lub jakby źle ustawiony zapłon... Sam nie wiem. Dla pewności zamierzam sprawdzić/wymienić świece (zostało jeszcze 10kkm do wymiany ale niech tam, przeżyje jakoś te 200 PLN), oraz jeszcze raz dokładnie przejrzeć wydech... Poduszki już wymieniłem obie, czy jest jeszcze coś do wymiany w zawieszeniu silnika/skrzyni? Czy powodem buczenia podczas przyśpieszania może być sprzęgło? Trochę dużo zmiennych, ale może kiedyś dojdę co to i się podzielę - wiem że niektórzy (Marek) też narzeka na głośność swego 1.8T. A było kiedyś tak pięknie - cisza aż miło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2007 Ja osobiście nie spotkałem się z problemem wysuwania się cewki przyznaję, że to trochę dziwne zjawisko. Sam nie wiem, może przewody wysokiego napięcia "ciągną" cewkę i po jakimś czasie się wysuwa z gniazda. Nieszczelność przy świecy przy czystym gnieździe raczej chyba nie wchodzi w rachubę. Co do hałasu to ostatnio miałem dokuczliwy rezonans, który pojawiał się przy ok 1800obr. i okazało się, że to pokrywa wnęki gdzie zamontowany jest akumulator. Poprawiłem i na razie wszystko ok. Może sprawdź jeszcze wydech, tam bardzo często coś hałasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobi Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2007 Mnie się zdarzyło ze cewka trzeciego cylindra poszła sobie-najnormalniej się rozsypała podczas wyjmowania na 3 części. Nie zaglądam pod pokrywę i nie wynajduję problemów i śpi mi się całkiem dobrze. Co do hałasu no jest pomruk ale żeby był brzydki Nie bierz w głowę-będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2007 u mnie było podobnie, z trzecią i perwszą - poprostu się wysuwały. w styczniu wymieniłem świece i cefki - po problemie. Narazie. co do głośnego dźwięku - może łańcuszek rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adek Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2007 Serwus W moim aucie 1.8 ADR miałem czas jakiś temu podobny problemos..., winowajcą okazał sie hydruliczny napinacz rozrządu i łańcuch. Cena ok. 1.800... Przykro mi... Po wymianie jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobi Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2007 Cena ok. 1.800... A w jakiej to walucie bo ja zapłaciłem 230 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #7 Napisano 4 Marca 2007 właśnie w jakiej....? w UK wymiana łańcuszka łącznie z napinaczem około 120funciaków taniej niż w Polsce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 4 Marca 2007 Orginalny Napinacz kupiłem za 1640zł (ASO) AWT, w de kosztuje po przeliczeniu jakieś 1300 Po wymianie wielkiej słyszalnej różnicy nie odczułem, jedynie czasem na zimnym potrafi chwilę się odezwać koleżanka szklanka ale to na razie ją olałem bo nie będę się z nią seksił więc musi poczekać aż mi się zachce. Jednak co do problemu głośności nie jest to jedyny element na który należy zwrócić uwagę. Problemem głośności może być źle włożona lub nie włożona któraś usczelka pomiędzy komorą silnikową (jest ich sporo) ale jeśli przy jakiejś naprawie nie włoży się którejś poprawnie to efekt głośności może być odczuwalny. Co do świec to co 50-60 PFR6Q i dobry olej i śmiga jak strzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2007 co do wysówajacych cewk to mialem to samo... brod ktory znajdowal sie miedzy swiecy podkladka a glowica powodowal wydostawanie sie gazow (swiece byla mocno dokrecona a cewka i tak sie wysowala) po jakism czasie spytalem sie znajomka i powiedzial zebym wykrecil swiece i dobrze wyczyscil miejsce przykrecenie swiecy..... pomoglo pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2007 właśnie w jakiej....? w UK wymiana łańcuszka łącznie z napinaczem około 120funciaków taniej niż w Polsce? W serwisach VW i AUDI chca ponad 300 funtow, nie mamy na mysli ani lancuszka rozrzadu (jako elementu napedzajacego walki z walu silnika) ani paska rozrzadu. Lancuszek w temacie jest odpowiedzialny za polaczenie 2 walkow rozrzadu. Przy problemach z tymze lacuszkiem i napinaczem komputer wywala blad: 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 35-10 - - - Intermittent A co do cewek to ostatnio musialem wymienic jedna i nie byla zbyt chetna do wyjscia. Ktos pisal o przewodach wysokiego napiecia, w silnikach 1.8 nie ma takowych, cewke zaklada sie wprost na swiece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2008 co do wysówajacych cewk to mialem to samo... brod ktory znajdowal sie miedzy swiecy podkladka a glowica powodowal wydostawanie sie gazow (swiece byla mocno dokrecona a cewka i tak sie wysowala) po jakism czasie spytalem sie znajomka i powiedzial zebym wykrecil swiece i dobrze wyczyscil miejsce przykrecenie swiecy..... pomoglo pozdro Dokładnie tak zrobiłem, podłubałem sobie porządnie w gnieździe wszystkich (dla porządku) świec podczas wymiany przy przebiegu 180 tyś. i po założeniu świec na czyste już gniazda problem wysuwających się cewek znikł Polecam i dziękuje za rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mic Zgłoś #12 Napisano 4 Listopada 2008 Witam, Panowie, ma problem z passatem 1.8T AWT. Dziś jadąc do pracy przy ruszaniu zaświeciła się kontrolka od pracy silnika (popularna i nielubiana ryba). Silnik zaczął nierówno pracować. Czy może to być uszkodzona cewka?? Dodatkowo na biegu jałowym coś stuka, ale może to od nierównej pracy bo gdy dodam gazu przestaje. Samochód szarpie. Prośba o pomoc w poszukaniu dobrego warsztatu na terenie krakowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobi Zgłoś #13 Napisano 4 Listopada 2008 Czy może to być uszkodzona cewka?? Na 99% tak ale podpięcie do PC rozwieje wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #14 Napisano 5 Listopada 2008 W silniku ADR napinacz reguluje fazy rozrzadu a steruje nim komputer. Jest bardziej skomplikowany niz 1.8T i przez to drozszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mic Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2008 Ok, rzeczywiście okazało się, iż jest to cewka 2-go cylindra. (2 misfire). Podróbka w sklepie ok 80 zł. Oryginał w serwisie VW 118 PLN. Wymiana w 3 min. Chodzi OK, choć nie obędzie się bez ponownego podłączenia komputera i wykasowania błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2008 W silniku ADR napinacz reguluje fazy rozrzadu a steruje nim komputer. Jest bardziej skomplikowany niz 1.8T i przez to drozszy. i tu kolega nie doczytał ..... w silnikach 1.8t AWT też są zmienne fazy rozrządu i też jest taki drogi nawet niektóre numery nadwozi miały te same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2008 A to przepraszam:o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agix Zgłoś #18 Napisano 9 Marca 2010 Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy i nie wiem czy dobrze trafiłam z tematem. Otóż, jestem właścicielem passacika 1,8T z gazem sekwencyjnym, 150 KM ,typ silnika AWT .Rok produkcji 2001. W piątek podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ( ta nie lubiana) od silnika.Samochód stracił moc, szarpał, a na zewnątrz słychać było stuki w silniku.Wzrosło mi zużycie paliwa, komputer pokazywał przy ruszaniu ponad 70 litrów, a na wolnych obrotach 4-5 litrów Odwiedzilam mechanika, ktory stwierdził ,awarię cewki. Cewka była stopiona, że nie można było jej wydostać. Po zamontowaniu nowej cewki mechanik stwierdził, że został uszkodzony komputer o symbolu 4BO906018DC, Benzin ME 7,5 do silnika AWT. I teraz prośba drodzy panowie. Możecie mi pomoc, bo nigdzie nie mogę dostać tego komputera. Gdzie mam szukać? A może to wcale nie jest komputer tylko zupełnie coś innego? Dziękuję i oczekuję odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2010 Witam Tak od razu stwierdził? Bez diagnostyki VAG-iem uszkodzenie głównej jednostki sterującej silnika? A może podłączył się jakimś lipnym interfejsem z Alledrogo i głupoty mu pokazał a nie daj Boże sam go uszkodził (były takie przypadki). Oczywiście nic nie insynuuję ale, różnie bywa. Porada? Spróbuj zrobić test samodiagnozy climatronikiem jakie błędy pokaże. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2010 Porada?Spróbuj zrobić test samodiagnozy climatronikiem jakie błędy pokaże. Pozdrawiam Klimatronikiem co najwyżej można zdiagnozować układ klimatyzacji,chyba ze ja sie mylę.Musiał coś podłączać jeżeli mu pokazało uszkodzenie układu,chociaz mógl to byc tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach