Gość gavin Zgłoś #1 Napisano 23 Lutego 2007 Więc tak,jestem zdesperowanym posiadaczem passata 90r,podczas próby ustawienia lpg,okazało się ,że silnik w czasie pracy na gazie spala paliwo,przyczyną jest uszkodzona membrana regulatora ciśnienia paliwa,zadzwoniłem do kilku sklepów jednak taka część nie występuje,dziwne bo można ją wymontować bez większego problemu,gdy zadzwoniłem do serwisu VW powiedziano mi ,że oni mogą mi sprzedać cały zespół wtryskowy,na cenę jaką mi zaśpiewali po prostu sie roześmiałem,jednak idąc tym tropem obdzwoniłem serwisy boscha gdzie niestety samej membrany nie posiadają. Więc będę niezmiernie wdzięczny jeśli ktoś z was podpowie mi gdzie mogę kupić tą membranę pozdrawiam Dawid Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007 Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2007 http://www.emoto.com.pl/1681_benzyna_diesel.html twój pasek to pewnie jednopunkt?? Zobacz sobie jeszcze tutaj http://moto.allegro.pl/search.php?string=regulator+ci%C5%9Bnienia+&search_type=1&location_radio=1&selected_country=1&order=t&st=gtext&listing_sel=2&listing_interval=7&category=3 choc ceny się strasznie różnią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2007 Witanko. A można wiedzieć jak sprawdzić czy przy jeździe na LPG nie bierze paliwa? W jakiś chałupniczy sposób czy tylko serwis? A tak przy okazji, jak powinno być WZORCOWO? Przy jeździe na LPG może czy nie ma prawa lać się benzyna, choćby w małej ilości? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gavin Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2007 http://www.emoto.com.pl/1681_benzyna_diesel.html twój pasek to pewnie jednopunkt?? Zobacz sobie jeszcze tutaj http://moto.allegro.pl/search.php?string=regulator+ci%C5%9Bnienia+&search_type=1&location_radio=1&selected_country=1&order=t&st=gtext&listing_sel=2&listing_interval=7&category=3 choc ceny się strasznie różnią silnik RP to "mono wtrysk" gdzie regulator jest rozbieralny i umieszczony na kolektorze razem z przepustnicą i wtryskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #5 Napisano 1 Marca 2007 nie wiem jak dokładnie wygląda ta membrana ale wielkością chyba pasuje do membrany pompki przyśpieszenia z fiata lub łady.Albo kup używany zespół wtryskowy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6 Zgłoś #6 Napisano 1 Marca 2007 Kup na szrocie używaną bo od niczego nie pasuje.Jest to mały element gumowo metalowy.Przepuszczać może też wtryskiwacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad_c Zgłoś #7 Napisano 1 Marca 2007 Miałem to samo w 2 litrówce. Wymienili mi regulator na nowy (175pln) używki nie znalazłem ale troche mi się spieszyło i nie szukałem długo. Witanko. A można wiedzieć jak sprawdzić czy przy jeździe na LPG nie bierze paliwa? W jakiś chałupniczy sposób czy tylko serwis? U mnie była benzyna w filtrze powietrza i obroty głupiały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2013 Koledzy szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Potrzebuję fotki gdzie jest ten regulator ciśnienia paliwa w B3 1,8 RP monowtrysk. Wszędzie albo linki nie wchodzą albo fotki wygasły a podejrzewam z przekopanych tematów na forum że u mnie padł. Będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2013 (edytowane) Koledzy szukam i szukam i znaleźć nie mogę. kolego znalazłem to w 10 sekund. Regulator ciśnienia to : 1 przepona("guma nazwana wyżej"), 2 sprężyna i 3 pokrywa. Regulator ciśnienia paliwa - Obudowa zespołu wtryskowego ma mechaniczny regulator ciśnienia typu przeponowego. Nadmiarowe paliwo pochodzące z wtryskiwacza działa bezpośrednio na przeponę regulatora, która przemieszcza się ściskając swoja sprężynę odwodzącą do ciśnienia 0,106-0,006 MPa. Specjalny zawór pozwala na ujście paliwa do zbiornika. Ciśnienie powinno utrzymywać się od 5 do 10 minut po wyłączeniu pompki paliwa. przepuszczająca przepona powoduje większe ciśnienie na mechanizm wtryskowy, który nie jest do tak dużego ciśnienia przystosowany i przepuszcza paliwo do dolotu czego miarą jest wydostające się paliwo. z czasem parcieje, staje się twardsza i czas ją wymienić. Wymiana jest prosta lecz potrzebna jest mała precyzja. kolego nie znajdziesz nowej, poszukaj na szrocie całego wtrysku(stoi cały około 40-50 zł) samej gumki Ci na szrocie nie sprzedadzą. Tylko pamiętaj, że nie masz pewności, że ta gumka ze szrotu spełnia twoje oczekiwania "szczelnej" warto to sprawdzić na miejscu odkręcając 4 śrubki. Miałem to samo w 2 litrówce. mowa jest o silniku RP czyli Bosch Mono. W silnikach 2.0 jest inny regulator niż w jedno punkcie. Edytowane 24 Grudnia 2013 przez dolarmistrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2013 OK, Wielkie dzięki. Co do wyszukiwarki forumowej, nie wiem czy to dlatego że jestem "nowy" ale bardzo mało tematów wyszukuje, z reguły "Nie ma takiego tematu" natomiast wpisując ten sam temat w google znajduje mi kilka wątków właśnie z obecnego forum. Podobnie jest u mnie z fotkami których brak w postach a mimo to dyskusje na ich temat się toczą. Coś jest nie tak, ale wracając do tematu. Wyciągałem cały wtrysk i czyściłem również tą membrankę nie dalej jak 3 m-ce temu ze wzgledu na wymianę tej grubej gumowej uezczelki z podstawą nie wiedząc że to właśnie to, więc raczej u mnie z tym powinno być ok a pytam dlatego że nie wiedząc sugerowałem się szukając zaworów na aukcjach i pokazywane były jako "zamknięte puszeczki z króćcami. Nigdzie nikt nie sprzedawał w takiej postaci. Na myśl o sprawdzeniu tego ustrojstwa skierował mnie problem przelewania się paliwa przez filt węglowy znajdujący się pod obudową filtra powietrza przy stanie zbiornika MAX. Czytając podobne tematy ogólnie stwierdzono że przyczyną jest regulator ciśnienia paliwa. Kilka razy mi się zdarzyło przelewanie w lato tracąc jakieś 5l benzyny przy przejechaniu 50km jednym ciągiem. Odpiąłem filtr węglowy (dwa wężyki) zaślepiając jedną końcówkę a drugą skierowałem do umocowanego kanisterka 5L. Problem zimą jest mniejszy bo przy tankowaniu Full ze zbiornika leci około 03L przy przejechaniu 50km. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie chętnie wysłucham Wesołych Świąt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2013 to leci Ci z wtrysku czy tego filtra? jak może Ci z tego filtra uciekać paliwo na zewnątrz a nie z powrotem do baku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #12 Napisano 24 Grudnia 2013 Leci z filtra węglowego. Po prostu filterek przepuszcza i cieknie paliwo tak jakby coś przytykało drogę do baku. Dokładnie nie wiem czy ciśnienie rozpiera przewód który doprowadza paliwo czy rozpiera filtr u góry. Ciężko to ustalić bo to się sączy i leci po obudowie z górnej jego części a nie leci ciurkiem. Tak jak pisałem z czytanych postów ktoś dostał porade że za tym może stać czujnik ciśnienia paliwa. Innych rad nie znalazłem na ten problem. Przewody są dobrze osadzone z objemkami i nie spadają więc myślę że gdyby ciśnienie wypierało paliwo przewodem to byłby przynajmniej luźny chociaż reguły nie ma. Podkreślam że to tylko na zbiorniku Full i szczególnie w lato gdzie paliwo zwiększa swoją objętośc i ciśnienie nawet stojąc w bezruchu w beczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #13 Napisano 24 Grudnia 2013 (edytowane) może już filterek przeżył swoje i czas go wymienić? z niego nie powinno lecieć, jest gdzieś nie szczelny . Cały układ paliwowy musi być szczelny jak fabryka nakazuje. Więc możliwe, że filterek już swoje lata przeżył. Edytowane 25 Grudnia 2013 przez dolarmistrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 26 Grudnia 2013 Jak jest nalane pod korek i ciepło/gorąco to może przelewać przez ten filtr, jest to całkowicie naturalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #15 Napisano 26 Grudnia 2013 A jakie on spełnia zadanie ? Po odłączeniu go nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika czy w spalaniu, za czystość benzyny odpowiada filtr paliwa a filtr węglowy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #16 Napisano 26 Grudnia 2013 Nie jest naturalne, że leci w czasie jazdy. Jak dobrze pamiętam filtr ten odprowadza opary paliwa do baku, ale nie jestem pewny może ktoś to potwierdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 26 Grudnia 2013 Dlatego nie leje się pod korek, po coś jest ten zapas miejsca w zbiorniku a jak wciśniesz odpowietrznik i lejesz po wrębek to nie ma zdziwienia-fizyka z podstawówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2013 Hmm kolego Twoja teoria ma się nijak do praktyki. Jeżdżę na Rosje po paliwo i obracam się w kręgu gdzie 70% pojazdów to Passaty B3, B4. Mało tego ludziska nawet żeby więcej wlać najeżdżaja na specjalne podesty żeby był przechył na lewą stornę. Ja tego nie robię ale to częsty widok na stacjach. Nikt kogo pytałem nie spotkał się z taka dolegliwością jak moja wiec prawa fizyki raczej trafione są jak kulą w płot. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2013 Widzisz, też mam kolegów którzy jeżdżą passatami po benzynę i przy upałach mają opisywany przez ciebie problem-wyciek paliwa z filtra par-dlatego napisałem że to normalne. Kula i płot... Nie mniej jednak może u ciebie będzie inne rozwiązanie problemu a ponieważ człowiek uczy się całe życie, mam nadzieję że podzielisz się z nami przyczynami tego stanu rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 26 Grudnia 2013 obracam się w kręgu gdzie 70% pojazdów to Passaty B3, B4. Zatem porównaj z kimś kto ma ten sam silnik czy wszystkie wężyki masz prawidłowo podłączone. Filtr z węglem aktywnym ma wyłapywać opary paliwa anie paliwo w stanie płynnym, wyłapanie oparów ułatwia rozruch silnika i coś tam jeszcze. W jedno punktowcu nie ma prawa dostawać się paliwo do filtra z węglem. Reg. ciśnienia paliwa, o ile wiem nie ma króćca którym by sączyło się paliwo, co najwyżej szybciej ucieknie powrotem do baku, jeśli paliwo dostaje się do wężyków podciśnień to sam wtrysk, jego obudowa gdzieś przecieka. Zatem sprawdź czy węże filtra i podciśnień masz prawidłowo podłączone. Raczej nie słyszałem aby w jednopunktowcu komukolwiek nawalił regulator ciśnienia, co nie wyklucza że tak może być u Ciebie, po prostu sugeruję inną przyczynę która może być naprawdę błaha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach