Gość ppmarian Zgłoś #21 Napisano 24 Lutego 2007 souler, 1. silnik RP ABS robi 600kkm do naprawy glownej. czesci sa na pozionie cen do poloneza. 2. masz VR? ja mam wiec moge sie wypowiadac. 174KM i pozytku nie ma ??? nie kompromituj sie. co oznacza niezbyt udana? konkrety prosze! a i czym 2.9 jest bardziej udane od 2.8 bo ja nie wiem "2 cylindy robia tylko nie potrzebna wage" - tak goru podaj mi wiecej takich argumentow moje VR nie jest mlodsze o roczek od twojego bociana i tez ma sie bardzo dobrze edde, 1. swice zaplonowe wymieniam co 60kkm i smigam na LPG - jakos nie widze potzreby wymiany czesciej. a 2. turbina w 1Z po 200-250kkm nadaje sie do regeneracji bo zaczyna puszczac olej. przeplywaka wytrzymuje podobnie. (mam w firnie kilka octavek 90KM i na tej podstawie tak sadze) 3. diesle kupuje sie po to aby nimi trzaska kkm wiec policz ile ma RZCZYWISCIE kkm taki 12letni diesel? 40kkm rocznie x 12lat = ???? to xender musi wybrać (to lepsze i tańsze, tu weźmy też pod uwagę koszt zakupu dobrego b4 w tdi i różnice do ceny sprzedaży b3 w benzynie, okres planowanej eksploatacji tdi-ka i czy to się rzeczywiście opłaca), i z ty,m sie zgodze. trzeba jedynie dodac zakup diesla obarczony bardzo duzym (zdecydowanie wiekszym niz w przypadku benzyny) ryzykiem ze sie kupi skarbonke. ciesz sie tym co masz i nie rób prezentów z tak utrzymanego auta pomyśl ile trzeba poświęcić czasu aby poszukac dobrego tdi a i tak o taki wypas jak Twój będzie ciężko nic dodac nic ujac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #22 Napisano 24 Lutego 2007 turbina w 1Z po 200-250kkm nadaje sie do regeneracji bo zaczyna puszczac olej 262 tkm rzeczywistego przebiegu i nic nie puszcza przeplywaka wytrzymuje podobnie jw, brak objawów zuzycia (vag ok), podobnie jak w dwóch innych paskach 1Z z którymi mam często doczynienia mam w firnie kilka octavek 90KM i na tej podstawie tak sadze uzytkowanie samochodu w firmie znacznie różni sie od użytkowania własnego samochodu i to przeważnie na firmowego niekorzyść, poza tym to skoda gdzież jej do passata 40kkm dla każdego diesla to też przesada, ja robię do 20kkm i to moge uważac za średnią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #23 Napisano 24 Lutego 2007 turbina w 1Z po 200-250kkm nadaje sie do regeneracji bo zaczyna puszczac olej. przeplywaka wytrzymuje podobnie. (mam w firnie kilka octavek 90KM i na tej podstawie tak sadze) kolego to, że masz wytluczone octavie na firmie i jeszcze je za przykład podajesz to śmiech.. miałem 1Z przebieg ponad 400 000 i turbina nic nie puszczała, przepływka PIERBURGA praktycznie sie nie psuje, to że masz w octavii BOSCH-a i sie psuje nie moja wina, ale nie podawaj tego za przykłady. Żeby przepływka była cała trzeba wymieniać filtr powietrza, a żeby turbo było dobre trzeba sie z nim umiejętnie obchodzić. Widać, że te Twoje octavie nieźle zjeżdzone skoro po 200 000 turbo puszcza ps. Jeśli tylko masz te octavie, a nie użytkujesz ich tylko jeździsz vr'ką to nie oceniaj innych jednostek ze słyszenia, bo nie mając styczności z vr6 moge napisać, że przy 237 000km padnie ci głowica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #24 Napisano 24 Lutego 2007 262 tkm rzeczywistego przebiegu i nic nie puszcza rozumeim ze auto jest w TWOIM posiadaniu od nowosci stad ta pewnosc uzytkowanie samochodu w firmie znacznie różni sie od użytkowania własnego samochodu i to przeważnie na firmowego niekorzyść, tak tak szcegolnie ze nie oszczedza sie na serwisowaniu i co 15kkm czy sie chce czy nie to auto ma pelen zakres serwisowy w ASO. co do zawieszenia i moge sie zgodzic - firmowe auto wjedzie nawet pod najwiekszy kraweznik poza tym to skoda gdzież jej do passata rozumeim ze to 40kkm dla każdego diesla to też przesada, ja robię do 20kkm i to moge uważac za średnią sami sobie zaprzeczacie. z jednej strony mowicie ze diesla kupuje sie bo to wol roboczy a z drugiej przebiegi roczne na poziomie 20kkm :576: miałem 1Z przebieg ponad 400 000 i turbina nic nie puszczała sam nastukales te 400kkm ??? poza tym na silniku auto sie nie konczy. reszta gratow tez musi byc niezle wytluczona po takim przebiegu Jeśli tylko masz te octavie, a nie użytkujesz ich tylko jeździsz vr'ką to nie oceniaj innych jednostek ze słyszenia, bo nie mając styczności z vr6 moge napisać, że przy 237 000km padnie ci głowica. nie oceniam jednostek tdi tylko ze slyszenia. poszperaj troche w forum i sam posprawdzaj jakie bolaczki trapia silniki dielsla i benzynowe i przde wszystkim badz obiektywny !!!! P.S. moje firmowe auto to passat 2.5V6 tdi i jedno wiem prywatnie nie chcialbym miec takiego diesla... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #25 Napisano 24 Lutego 2007 a ile kosztuje generalny remont silnika: benzyna na jednopunkcie, TD, TDI ile po generalce moze dany silnik przejechac do kolejnego remontu...? jezeli mozna to wszystko uogolnic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #26 Napisano 24 Lutego 2007 rozumeim ze auto jest w TWOIM posiadaniu od nowosci stad ta pewnosc nie, w MOIM od 224 kkm, przywiozłem je z belgii od rodziny w drugim stopniu, z papierami i stąd ta PEWNOŚĆ szcegolnie ze nie oszczedza sie na serwisowaniu i co 15kkm czy sie chce czy nie to auto ma pelen zakres serwisowy w ASO owszem, nie oszczędza się ale też nie wie się co się podczas tego przeglądu robi konkretnie, bo chyba nie stoisz nad tymi wszystkimi oktawkami i vrkami, tyle ich masz ze jeśli byś stał to na tym polegałaby twoja prawda 9no i kiedy nimi wtedy jeździć) rozumeim ze to tak dobrze rozumiesz sami sobie zaprzeczacie. z jednej strony mowicie ze diesla kupuje sie bo to wol roboczy a z drugiej przebiegi roczne na poziomie 20kkm nigdy w żadnej swojej wypowiedzi nie wyraziłem takiego poglądu, też nie wyraził go autor tematu, który autem podróżuje do pracy, skad ta frustracja?? przebieg 20kkm jest jak najbardziej naturalny wiec nie rozumiem emiotikonu na końcu zdania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas Zgłoś #27 Napisano 25 Lutego 2007 Ale wy sie klucicie ale ja mam podobny problem jak autor mam kochanego mojego B4 z auslandu stan igla 2.0 115 ps na LPG i pali go jakies 12,5 do 14. tez mysle nad zamiana na TDI. Faktem jest ze te 2.0 ma kopa i to nie malego, wyposazenie wersja GT brak mi klimy i elektrycznych szyb, mam zajefajny fabryczny rzatko spotykany zestaw glosnikowy, mam tarcze z tylu gdzie fabrycznie TDI nie mialy no i znam ten samochod dlatego wole zmienic silnik niz auto ale teraz pytanie co oprocz silnika nalezy wymienic i ile to bedzie kosztowac... skrzynie trzba zmienic bo TDI maja w sumie wysokie te obroty jak patrzylem to u mnie czerwone jest przy 6300 obrotow a TDI ma przy 4800 w sumie to 1500 obrotow wiec Vmax bylby 140 i by duzo palil ewentualnie trzeba bylo by tylko w skrzy zmienic zebatke jedna ale czy wejdzie tam wiekrza?? chlodnica zostaje, wydech konieczny do wymiany, no i komputer oczywiscie i licznik no chyba ze sobie obroty zmienie a MFA bedize dzialal?? teraz trzeba policzyc: hmm jak mam zmieniac na TDI to musial bym miec tego 110 i go chip do 130 Silnik TDI 110 km okolo 2500 do 3000 zl komputer 400zl (pytanie czy kable moga zosstac) skrzynia 800 - 1200 zl wydech 500 - 900 zl czy dobrze licze? czy jeszcze cos pod uwage trzeba wziasc?? i co mam zrobic zeby taki TDI mial przyspieszenie do 100 tak jak moj 11,2 s ?? pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks Zgłoś #28 Napisano 25 Lutego 2007 Przejechałem 350 000 km . Z silnikiem nigdy nie miałem żadnych kłopotów.Odpala w 20 stopni mrozu , ale dużo jeżdżę. Pali około 6/l. Głównie co robię to zawieszenie , ale -a to polskie drogi właśnie-. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #29 Napisano 25 Lutego 2007 poszperaj troche w forum i sam posprawdzaj jakie bolaczki trapia silniki dielsla i benzynowe i przde wszystkim badz obiektywny !!!! wpisałem słowo turbina w b3-b4 i wyskoczyło mi chyba 7 tematów, w którym nikt nie napisał, że pada turbo. A co do obiektywności: jestem obiektywny, bo sam użytkuje już 3 diesla w przeciągu 7lat to moge na pewno o nich wiecej powiedzieć w przeciwieństwie do ciebie. Na benzynie sie nie znam, więc jak mam pisać jakieś pierdoły to wole nie pisać. 400k sam nie nastukałem, ale częsci były oryginałki z roku produkcji- w moim przypadku 1994, więc nie wiem czy jeśli ktoś miałby wymieniać to by szukał z tego samego roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #30 Napisano 25 Lutego 2007 mam tarcze z tylu gdzie fabrycznie TDI nie mialy mylisz się, ja mam fabryczne tarcze z tyłu w swoim aucie a generalnie twój pomysł jest troche bez sensu, taniej będzie chyba sprzedać benzynę i kupić diesla (dobrze wyposażonego lub wyposażenie dołożyć) niż benzynę na diesla przerabiać łatwo znaleźć może i nie jest dobrego tdi z wypasem, ale trudniej jest przerobić pół auta chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość xender Zgłoś #31 Napisano 25 Lutego 2007 Łał Nie przypuszczałem że tak rozgorzeje w tym temacie To mam teraz taki mentlik że się zastanawiam nad tą wymianą Na pewno odpada wymiana samego silnika. Znam parę osób które to robiły i jeździć jeżdżą ale inwestycja nie mała a przy sprzedaży potem problemy. A co wyposażenia to rzeczywiście szukam szukam i nie namierzyłem jeszcze nic co by przypominało mojego pancernika Przepraszam był jeden ale jak zobaczyłem środek to miałem wrażenie że właściciel woził ziemniaki w cały pasku wliczając w to przednie fotele Nie wiem ale się chyba wypaczyłem. No cóż Panowie i Panie jeżeli komuś obiło by się ogłoszenie z wypasionym TDI lub sam zmieniałby B4 i B5 to proszę o kontakt. Dalej poszukuję ale czy coś z tego wyjdzie to już inna historia. Takie pytanie jeszcze na koniec - oryginalnie 6 głośników ( 2 w desce , 2 w boczkach z przodu i 2 z tyłu ) to tez jakiś super wariant ?? Pytam bo ostatnio spotkałem człowieka w B3 który chciał odemnie kupić boczki z głośnikami i był zdziwony że mam oryginalnie głośniki w desce ?? Pozdrawiam xender Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #32 Napisano 25 Lutego 2007 Wyczyściłem trochę temat a o głośnikach to sobie pogadajcie w dziale "car audio" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebaM1415 Zgłoś #33 Napisano 12 Października 2013 Witam jestem nowy na forum i chciałbym się dokleić bo mam pewien dylemat. Mam Passata B4 Synchro z 95 roku z silnikiem 2.0 AGG. Obecny silnik jest drugi i z 97 roku samochód odkupiłem od znajomego i w pierwszym silniku wał wyszedł bokiem. W obecnym motorze niestety padła uszczelka pod głowicą i tak się zastanawiam nad zamianą 2.0 AGG na 2.7 lub 2.9 VR6 i w związku z tym mam parę pytań: - opłacalność ile kosztuje silnik itp. - instalacja elektryczna tzn nie wierzę w cuda komputer i część instalacji na pewno będzie do wymiany ale ile i jak to się ma do wyposażenia elektryczne szyby climatronic itp - skrzynia biegów czy oryginalna do tego silnika i z napędem 4x4 będzie pasować do VR6 - instalacja gazowa w tej chwili jest zwykła instalacja z parownikiem i mikserem i sprawdza się bardzo dobrze co prawda świece kable często trzeba wymieniać i czyścić parownik ale jest bezawaryjna i silnik dobrze współpracuje - ewentualnie czy silnik o takim samym oznaczeniu 2.0 AGG będzie pasował z wersji przednionapędowej do 4x4 i czy nie ma ktoś czasem takiego silnika w lubelskim Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź i z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #34 Napisano 12 Października 2013 Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź i z góry dzięki Raz, że pół instalacji do wymiany, więc najlepiej jakbyś miał kompletnego rozbitka do przekładki. VR6 2,8 miał napęd na przednie kółka, zaś 2,9 zawsze 4x4, ale skrzynia wygląda inaczej niż w 2,0 4x4 więc na moje oko nie podejdzie, pomijając przełożenia. I zwykła instalacja gazowa do VR6 to też średni pomysł. Na pewno ktoś wie lepiej i rozwieje wątpliwości, ale mimo wszystko to mało opłacalny interes. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #35 Napisano 12 Października 2013 Jest tyle różnic od sanek po elektrykę że tylko dla upartego taka zabawa. Co innego jak byś chciał wstawić ABFa, delikatna przeróbka elektryki a sporo więcej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebaM1415 Zgłoś #36 Napisano 13 Października 2013 Dzięki za informacje domyślam się że chodzi o silnik o oznaczeniu ABF i chyba też 2.0 komputer pasuje i instalacja ewentualnie czy dałoby się wymienić sam komputer bez kostek itp. Ile AGG różni się od ABF jakie są różnice w osiągach i spalaniu. Miałem 3x B3i z obecnym paskiem 2x B4 wszystkie miały motory 2.0 b+g i nigdy nie zwracałem uwagi na oznaczenie silników bo nie było takiej potrzeby Dwulitrówki są dla mnie wystarczające pod względem osiągów i spalania z reguły są też dobrze wyposażone tylko w VW denerwują mnie głupie usterki w synchro użeram się np z licznikiem kompletnie zgłupiał a poza tym miałem kiedyś diesla i mówiłem że nigdy benzymy a przejechałem sie benzyniakiem i od tamtej pory nie miałem żadnego diesla Jeszcze jedna prośba jak by może któryś z forumowiczów z lubelskiego posiadał taki silnik w dobrym stanie to można by się było dogadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #37 Napisano 13 Października 2013 zy dałoby się wymienić sam komputer bez kostek itp. Ile AGG różni się od ABF to dwie różne bajki, jeden ma 115 a drugi 150 koni abf nie ma nawet przepływomierza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nuneek Zgłoś #38 Napisano 13 Października 2013 Dzięki za informacje domyślam się że chodzi o silnik o oznaczeniu ABF i chyba też 2.0 komputer pasuje i instalacja ewentualnie czy dałoby się wymienić sam komputer bez kostek itp. Ile AGG różni się od ABF jakie są różnice w osiągach i spalaniu. Miałem 3x B3i z obecnym paskiem 2x B4 wszystkie miały motory 2.0 b+g i nigdy nie zwracałem uwagi na oznaczenie silników bo nie było takiej potrzeby Dwulitrówki są dla mnie wystarczające pod względem osiągów i spalania z reguły są też dobrze wyposażone tylko w VW denerwują mnie głupie usterki w synchro użeram się np z licznikiem kompletnie zgłupiał a poza tym miałem kiedyś diesla i mówiłem że nigdy benzymy a przejechałem sie benzyniakiem i od tamtej pory nie miałem żadnego diesla Jeszcze jedna prośba jak by może któryś z forumowiczów z lubelskiego posiadał taki silnik w dobrym stanie to można by się było dogadać. Mam 2.0 ADY ale jestem ze śląskiego.Przebieg 280tyś silnik pracował i odpalał bez zarzutu.do tego mam wiązkę,komputer,kable,cewkę itp wszystko co zostalo wymontowane z mojego pojazdu przy swapie na Tdi.chciałbym sprzedać całość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #39 Napisano 13 Października 2013 Jak padla uszczelka a silnik i instalka smigaly dobrze to po co kombinowac i robic sobie dodatkowe problemy? Sciagaj glowice, planuj i jazda dalej;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebaM1415 Zgłoś #40 Napisano 13 Października 2013 Myślałem nad remontem tylko zawsze coś wypadnie oprócz planowania może dojść szlifowanie gniazd a to zawory trzeba będzie wymieniać a to może jeszcze hydro i tak się generują koszty z drugiej strony kupując używany silnik tak naprawdę kupuję kota w worku mimo gwarancji rozruchowej to silnik można realnie sprawdzić w gotowym samochodzie. Mam jeszcze prośbę gubię się trochę w oznaczeniach silników i czy ktoś mógłby napisać czym się różnią poszczególne silniki o danych oznaczeniach chodzi o moc moment czy to jest 16 czy 8 oraz czy będzie pasować sprzęgło i kołnierz do sprzyni od syncro i czy dużo jest przerabiania mając do dyspozycji instalację fabryczną z AGG oraz tolerancję na gaz i jaka instalacja gazowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach