Gość xender Zgłoś #1 Napisano 23 Lutego 2007 Witam Podjąłem poważną decyzję ( nie wiem czy przemyślaną ale poważną ) o wymianie mojego Pancernika. W opisie widać czym jeżdżę ale na wszelki wypadek napiszę - Passat Variant 1,8 ARRIVA monowtrysk (silnik ABS)+gaz(od maja)r. 1993. Autko jest w stanie bardziej niż bdb. Mam go od marca zeszłego roku - od tego czasu jest w kraju . Na dzień dzisiejszy nie wymaga żadnego wkładu finansowego ( Wymienione - chłodnica od klimy+nabicie i odgrzybianie, końcówki, tarcze, klocki płyny oleje, cały rozrząd, łożyska tył). Autko posiada climatronic , welurowe fotele i boczki oraz pełną elektrykę szyb ( tył przód ).W sumie ciągnięte z Bavari . Wszystko jest oki ale niszczą mnie dojazdy do pracy i postanowiłem go zmienić na diesla. Proszę więc o poradę co zrobić. Pytam osoby które przechodziły już przez coś takiego. Nigdy w życiu nie miałem diesla. Nie mam pojęcia ile droższe są części jak to jest z eksploatacją takiego "stforka". Szukałem w ogłoszeniach ale co coś zobaczę to albo golas albo tak w środku zniszczony że żal d...ę ściska. Boję się że mogę zrobić zamianę w stylu "zamienił stryjek siekierkę na kijek" Chętnie wysłucham wolnych wniosków to może coś mi się tam w bańce poukłada. Acha mam na przyszłego diesla max 13 000. Wiem że to nie jest zawrotna suma ale mierzę siły na zamiary. I na koniec może może chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym rzekomym mizernym paleniem diesla (5,5 - 6l/ 100km). Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i wolne wnioski Acha - opisałem po to tak dokładnie mojego paska żeby przy opiniach sugerować się też stanem auta które mogę śmiało powiedzieć że raczej jest żadko spotykane. Pozdrawiam xender Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #2 Napisano 23 Lutego 2007 przy dzisiejszej cenie ropy to moim zdaniem nic nie zaoszczędzisz a w korku ropniak pali tyle samo co benzyna a jak masz jeszcze gaz to po co ci diesel tu nic nie zaoszczędzisz na dojazdach do pracy chyba że jeździsz do roboty z warszawy do szczecina co dzień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #3 Napisano 23 Lutego 2007 Tez sie nad tym zastanawiam.... Niech wypowiedza sie wlasciciele silnikow TDI oraz TD co do spalania. Ja ze swojej strony moge powiedziec ze 1.8 na monowtrysku w jezdzie po miescie spala 11-12 litrow LPG. Co daje ok. 25 pln za 100 km ale do tego trzeba doliczyc koszt zalozenia instalacji gazowej ok.1200 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 23 Lutego 2007 mój pasek to mój pierwszy diesel, miałem obawy kupując go, ale z perspektywy czasu uważam je za bezzasadne mniejsza awaryjność ze wzgledu na brak układu gaźnikowego lub monowtryskowego (chodzi mi o takie tam regulacje, silniki krokowe, kłopoty z zapłonem, aparatem, swiecami itp) oraz instalacji gazowej (regulacje, membramy, filtry itp), większe przebiegi maksymalne, dla dobrze zachowanego i użytkowanego silnika 500-600tkm, w benzynie połowa prawie, spalanie w tdi 1Z rzeczywiście nie przekracza mi 6 l/100 a przeważnie oscyluje ok. 5-5,5l/100 nie wiem ile pali twój silnik, musisz przeliczyć cenę 100km dla diesla i dla gazu+benzyna (bo ją też trochę zuzywasz), też ważna jest cena paliwa, ja np. przywiozłem sobie ropę za 2-2,2zł, kupić mogę za 2,8 albo na auchan za 3,35 albo za 3,70 na markowej stacji, jak widać jest ogromna rozpiętość w sumie nie zmieniałem tego samego modelu auta z benzyny na diesla, moje doświadczenia opierają się na 5-letnim użytkowaniu opla na gazie (załozyłem gaz gdy kosztował 0,92zł! ) i niemałych przebiegach rzędu 30-40 tkm rocznie i passata takiego jak poniżej (opla zresztą się nie pozbyłem, to złom juz ale żonie wystarczy poza tym to prosta konstrukcja którą znam na wylot wiec tania w eksploatacji ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kazio_pkw Zgłoś #5 Napisano 23 Lutego 2007 Ja jeszcze dodam :droższy przegląd auta z instalacją gazową, mniejszy bagażnik. Spalanie TDI od 5,5 l w trasie, 6 w lecie po mieście do 7l w zimie po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #6 Napisano 23 Lutego 2007 a w korku ropniak pali tyle samo co benzyna a jak masz jeszcze gaz to po co ci diesel tu nic nie zaoszczędzisz na dojazdach do pracy słabo słabiutko... TDI (1Z) czy TD po mieście przy spokojnej jeździe nie powinien przekroczyć 6l/100 (zimą będzie to wiecej jak w każdym silniku). Ogólnie jeśli znajdziesz TDI`ka w dobrym stanie to warto zamieniać czemu nie, grunt żeby znaleźć w dobrym stanie, a nie zajeżdzonego trupa. pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti Zgłoś #7 Napisano 23 Lutego 2007 Nie napisałeś ile kilometrów dziennie dojeżdżasz, ile średnio przejeżdżasz rocznie. Ja akurat odwrotnie - mam obecnie passata jako auto benzynowe po kilku niezłych dieslach, ale nie VW (volvo, mazda, toyota). Były to diesle wolnossące z tradycyjną pompą wtryskową, gdzie wszelki serwis odbywał po małych kosztach. Silnik TDi ma rozbudowaną elektronikę i serwis należy do kosztownych bo niczego się samemu nie zrobi, oczywiście silnik dobrze utzymany i niezarżnięty nie potrzebuje często tej opieki. Nie chce Tobie źle doradzać, ciesz się tym co masz, bo za tą sume nie kupisz lepszego auta z silnikiem TDi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kemizan Zgłoś #8 Napisano 23 Lutego 2007 Witam! Miałem przez 5 lat paska 90r 1,8 benzyna +gaz , od roku jeżdżę 1,9 tdi 94r. Co do spalania to faktycznie pali ok. 5,5 l/100.Ogólnie jestem zadowolony , ale auto kupiłem w dobrym stanie ze sprawdzonym przebiegiem 227000 km od uczciwego gościa. Życzę mądrego wyboru! Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #9 Napisano 23 Lutego 2007 To jeszcze ja dorzucę swoje dwa grosze: Jak już chcesz rozważyć czy ci się opłaca to trzeba na chłodno policzyć ile robisz kilometrów dziennie/ miesięcznie. Załóż że diesel będzie ci średnio palił 6,5l Ja po raz pierwszy kupiłem dieselka i jestem zadowolony pomimo początkowej wtopy (ale to inna bajka) Jak już się zdecydujesz że kupujesz dieselka to powinneś sprawdzić w specjalistycznym zakładzie kilka rzeczy: 1) kompresje (im gorsza tym więcej będzie problemu np. z odpalaniem jak zimny silnik - kilka razy większa niż w benzyniakach) 2) turbine (czy jest sprawna - kosztowna w serwisowaniu jak już nie działa) 3) pompe wtryskową (j.w. z tą różnicą że jak jest niesprawna to wóz nie odpali lub silnik w pewnym momencie zgaśnie i nie odpali) 4) pozostałe rzeczy jak w każdym samochodzie (blacha, zawieszenie itp itd) Dużą zaletą diesli jest fakt iż jak się o nie dba to potrafią bardzo wiele wytrzymać. Poza tym: - bak na min 70l paliwa czyli ponad 1000km na jednym baku - maksymalne przebiegi znacznie większe od benzyniaków Minusem są częstsze wymiany oleju (co 10 000km) innych nie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO Zgłoś #10 Napisano 23 Lutego 2007 Ja dwa miesiące temu przesiagłem się z B3 1.8 mono na B4 TDI 90 KM. W porównaniu z poprzednim autem jeździ się zdecydowanie taniej, bo mój B3 spalał mimo różnych regulacji ok 14 l/100 km (przewaga jazdy miejskiej). Do tego dochodzi jeszcze benzyna, na której odpalałem i trochę jeździłem-a i tej sporo ubywało. Latem spalanie spadło po regulacji ale spadła także dynamika auta. Dziś jestem szczęśliwym posiadaczem TDI, silnik nie ma żadnych przeróbek (bo instalacja LPG to już w pewnym sensie przeróbka oryginału ), spala około 7l (głównie miasto) a jest znacznie dynamiczniejsze i przy 90-100 km/h cichsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 23 Lutego 2007 tylko tdi, w zasadzie tylko diesel, bo sam mam jeszcze td Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Andrzej* Zgłoś #12 Napisano 23 Lutego 2007 Jestem od roku użytkownikiem B3 1,9 TD. Do tej pory jeździłem benzyniakami, przez ostatnie 9lat przed dieslem benzyna + gaz. Jedno co jest pewne nie interesują mnie w tej chwili ciągłe regulacje, nie odwiedzam często stacji paliw. Średnie zużycie paliwa w zimie do 6,5 l. W lecie mniej, a na trasie jeszcze mniej do 5 l/100km. Trudno dyskutować o ekonomicznej stronie bo gaz nie jest drogi. Pewna jest mniejsza uciążliwość obsługi. Należy dbać o autko, a więc o terminowe wymiany oleju i filtrów, a ono się napewno odwdzięczy długą żywotnością silnika. Przy zakupie należy uważać, aby auto nie było zajeżdżone. Jeśli trafi się takie do 200 tys prawdziwych km, to długo nie powinno sprawiać kłopotów. Porównując koszty eksploatacji, zwłaszcza przy jeździe miejskiej, lub na niedługich przebiegach, koszty eksploatacyjne na 100 km nie powinny dużo się różnić, może przy TD 2 do 4 zł taniej. Z wszelkich opisów i opowieści wiem, że TDI zużywa jeszcze mniej paliwa. Pozdrawiam i życzę owocnego poszukiwania auta w dobrym stanie i z małym przebiegiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość xender Zgłoś #13 Napisano 23 Lutego 2007 Panowie Bardzo dziękuję za wszystkie "dotychczasowe za i przeciw" I odpowiadając na pytania( przepraszam że nie osobowo) jest tak: dziennie robię ok 70 km na dojazdy do pracy daje to 1610 km/miesiąc ( liczę średnio 23 dni ) Oczywiście auto nie jeździ tylko do pracy ale ... i w inne miejsca średnio wychodzi jakieś 2200 Ponieważ mam climatronic + wspomaganie to wiemy że ... spalanie to min 12,8-13,3l (jazda jak emeryt) lub przy normalnej 14,5. Gaz wychodzi średnio 2 pln to za 100 km płacę min 26 PLN(miesięcznie 572) AUĆ. Przy dieslu zakładając 6l/100km ( a nie powiedziałem że mam ropuchę po 2,5 PLN/l ) wychodzi 15PLN/100 czyli miesięcznie mam w kieszeni 242 PLN . Wydaje mi się że to chyba sporo ?? A poz tym eksploatacja gazu wcale nie jest taka tania ( filtry gazu, powierza, oleju, olej, świece, przewody, kopułki, palce, membrany ) I jedna z ważniejszych rzeczy. Mam nadzieję na trochę dynamiki do ten mój Pancernik ze swoją ogromną ilością kucyków i momentem to Wiem że zaraz ktoś naskoczy na mnie że w dieslu będzie gorzej ale ... jechałem już TDI i powiem że byłem mile zaskoczony ( tanio i dynamicznie ) To tak w dwóch słowach ... szkoda mi tylko tej mojej Arrivy bo naprawdę ładne autko ... xender Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2007 skoro robisz tyle km miesiecznie to nie ma nad czym myslec - tdi. taki 90 lub 110KM jest wytrzymaly i ma niskie spalanie, co przy tylu km robi swoje. silnik zawsze osiagnie swoja temp pracy czyli bedzie efektywnie spalal ropke. dodatkowo masz ON po 2.5. inna rzecz, ze jezeli sie dba o diesla, to naprawde tam nie ma sie co psuc. lejesz paliwo, wymieniasz olej, filtry i smigasz. powiem tak - jezdzilem benzyniakami od malucha po 2.0T w saabie 9-5, ale chce jezdzic dieslem, bo te silniki daja mi radosc z jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #15 Napisano 24 Lutego 2007 ludzie co wy za bzdury wypisujecie. troche obiektywizmu! no i co z tego ze benzyna ma kable WN, kopolke, swiece, itp? a diesel co? nie ma swiecy (ile kosztuje 1szt?) turbina nie pada? przeplywka jest wieczna?, zaworki typu N75 tez?, filtrow nie tzreba wymieniac? w td i tdi przebiegi liczone juz sa tylko od 250kkm w gore. xender, ma teraz dobre sprawdzone auto. zaiwestowales w nie, wiesz co wyminiles. nie jest to powiedzialen ale jak zmienisz mozesz tarfic na mine no chyba ze jestes mega specem i nie dasz cobie kitu wcisnac. jak masz problemy z gazem (IMO za duzo ci pali moze VR pali "tylko" 2 litry wiecej ale ma 1L pojemnosci wiecej i 2 gary gratis ) to zmien gazownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #16 Napisano 24 Lutego 2007 nie no, nie przesadzaj! mam w garażu auto z gazem i diesla to chyba mogę porównywać elementy które wymieniłeś dla benzyny wymienia się znacznie częściej niż dla diesla nie porównujesz chyba wymiany świec zapłonowych co kilkanaście km z wymianą świec żarowych, które się wymienia co min kilkadziesiąt tkm, które to np. beru zakupiłem za 22zł/szt, to chyba nie majątek turbina czy przepływomierz też nie siada co chwila, awaria taka to rzadkość i w zajeżdżonych egzemplarzach a znakomita większość tych aut robi kilkaset tysięcy bez awarii tych elementów, przywołujesz tu poważne awarię diesla jakby w benzynie się nie zdarzały, porównaj N75 z silnikiem krokowym i odpowiedz sobie na pytanie który to element może być bardziej awaryjny nie ma jednoznacznej odp co jest lesze, to xender musi wybrać (to lepsze i tańsze, tu weźmy też pod uwagę koszt zakupu dobrego b4 w tdi i różnice do ceny sprzedaży b3 w benzynie, okres planowanej eksploatacji tdi-ka i czy to się rzeczywiście opłaca), i nie ma co oczekiwać pełnego obiektywizmu, każdy swoje chwali, każdy może mieć inne odczucia, których nie powinieneś nazywać "bzdurami" i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #17 Napisano 24 Lutego 2007 ppmarian bzdury, bzdury, ale kazda szanujaca sie firma ma w ofercie diesla lub wlasnie go opracowuje [subaru]. samochody przeznaczone do pracy maja diesle wlasnie dlatego, ze sa niezniszczalne. mowisz o turbinie. jak kierownik dba to zrobi na niej 300kkm z palcem w dup**, a jak jest baran to i benzyne zajedzie po 30kkm od nowosci. i jesli mowisz o vr, ze taki dobry, to przestan wygadywac bzdury. 2.9 owszem, ale 2.8 to jednostka niezbyt udana i w b3/b4 poza dzwiekiem to pozytku z niej nie ma. no jak silnik zadbany to jeszcze jakos jezdzi, a te 2 cylindry to daja - niepotrzebna wage. ja kocham swojego td, ktory zapierd... jak glupi, pomimo 75KM z fabryki [kiedys] 16 lat na karku i jedyne co robie to zmiane oleju, filtrow i paliwo leje. oczywiscie mam do zrobienia kosmetyczne rzeczy typu podsufitka, ale jesli chodzi o wzgledy mechaniczne to jest cudo. czesci tanie i latwe w montazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #18 Napisano 24 Lutego 2007 Przepływka pierburga pada 1 na 1000, turbina w tdi 1Z a tym bardziej w zwykłym td jest wieczna filtry i paski trzeba wymieniać w każdym samochodzie, więc tym bym sie nie sugerował. A co do tego to kolega wyraźnie napisał: ma do pracy 70km i pali mu 13/100 to ja nie widze innej opcji jak tylko dieselek i nawet bym sie nie zastanawiał. Diesel jest dla osób, które sporo jeżdzą i wolą lać ON i jeździć, niż co chwila coś regulować, bo jak nie strzela to sie dusi. pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość autologus Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2007 Tez sie nad tym zastanawiam....Niech wypowiedza sie wlasciciele silnikow TDI oraz TD co do spalania. Ja ze swojej strony moge powiedziec ze 1.8 na monowtrysku w jezdzie po miescie spala 11-12 litrow LPG. Co daje ok. 25 pln za 100 km ale do tego trzeba doliczyc koszt zalozenia instalacji gazowej ok.1200 pln ciesz sie tym co masz i nie rób prezentów z tak utrzymanego auta pomyśl ile trzeba poświęcić czasu aby poszukac dobrego tdi a i tak o taki wypas jak Twój będzie ciężko spalanie tdi trasa do 6 miasto zima około 7 i nie wierz że passat zimą pali 5.5 po mieście golf owszem mam porównanie golf tdi silnik ahu 97r 5.5 gdy jadę dynamicznie a żona mieści sie w 5l dojazd 15km + miasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82 Zgłoś #20 Napisano 24 Lutego 2007 A ja mam Passacika 1.9TDI i Golfa II 1.6 na gazie i powiem szczerze że koszty eksploatacji są takie same, no ale komfort i dynamika przemawia za passatem. Z tym że o TDI trzeba bardziej dbać (niezabardzo można sobie pozwolić na efektywne ruszenie na zimnym silniku), no i największy minus to głośność silnika (w bęzynce praktycznie go nieczuć i niesłychać a w diselku ). Reasumując: wszystko zależy od gustu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach