Skocz do zawartości
Gość siwekj

Po wymianie radia fabrycznego na inne brak odbioru.

Rekomendowane odpowiedzi

Moj problem polega na tym ze dopoki nie wlacze radia to dioda od immobilaisera (po przekreceniu kluczyka) nie swieci jak wlacze radio to raz jest dobrze tzn radio gra a 10 razy dioda zaczyna mrygac i radio razem z nia.

NIewiem czy to ma jakies powiazanie ale dioda ktora jest przy rygielku w drzwiach kierwocy ona wogole nie mryga a domyslalm sie ze ona jest od immo.

Radio zasilane jest dopiero po przekreceniu stacyjki.

 

nowe radio koliduje z sygnalem diagnozy K-line -odlacz przewod A3 z kostki ISO (czarna),

 

zamien miejscami przewody A7 z A4 z tej samej kostki,

 

jesli wczesniej miales radio Gamma5 sprawdz co twoje nowe radio ma na pinie A5

 

opis pinow zlacza ISO dla GammaV:

A: Zasilanie

1. Gala

2. MUTE

3. K-BUS

4. S-Komt (+12V za stacyjką)

5. SAFE (+12V)

6. Podświetlenie

7. UB+ (+12V z akumulatora)

8. Masa (-)

 

porownaj to z Twoim nowym radiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za odpowiedz w czwartek to sprawdze....

NIewiem jakie radio bylo wczesniej ale w ksiazkach od samochodu jest instrukcja od gammy wiec moze i to ona tam siedziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja kostka nie ma przewodow 1,2,4 w kostce A

I niewiem co dalej robic. Problem dalej mam z dioda od immo. Niewiem czy to kwestia dzisiejszej "zabawy" instalacja radia ale dioda w drzwiach kierowcy zaczela tez mrugac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja kostka nie ma przewodow 1,2,4 w kostce A

I niewiem co dalej robic. Problem dalej mam z dioda od immo. Niewiem czy to kwestia dzisiejszej "zabawy" instalacja radia ale dioda w drzwiach kierowcy zaczela tez mrugac.

 

A4 to sygnal stacyjki wiec albo chodzilo Ci ze nie masz A3, albo masz cos namieszane z instalacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zebysmy sie zrozumieli to mam tak

A8 masa (ktorej nie ma)

A7 Czerwony kabel ze stalym plusem (od aku)

A6 Pomaranczowy Ilimination od podswietlenia (jak wlacze swiatla to pokazuje sie tam prad)

A5 Niebieski od sterowania antena automatyczna.(Pojawia sie prad po wlaczeniu calego radia)

A4 zolty pojawia sie po przekreceniu kluczyka.

a reszty pinow niestety brak . Zaznacze jeszcze raz ze mam zestaw Noki wiec mute od telefonu by sie przydalo....

Mam tez separator antenowy podlaczony pod niebieski kabel A5

 

Acha i moje radio ktore mam teraz to Blaupunkt London Mp37

Edytowane przez 2-ba
bo tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz zobaczylem ze to pasek z 1997roku radio Gamma5 byla od maja1998.

 

Dla Gammy4 montowanej do 04/1998 jest:

 

Gamma0498.JPG

 

opis pinow zlacza ISO dla GammaIV:

A: Zasilanie

1. Gala

2. MUTE

3. nie podlaczony

4. S-Komt (+12V za stacyjką)

5. Antena (+12V po wlaczeniu radia)

6. Podświetlenie (58b)

7. UB+ (+12V z akumulatora)

8. Masa (-)

 

wiec masz OK, ja dodalbym tylko pozadna mase na A8 bo teraz radio pewnie bierze ja z masy anteny.

Twoj Pasek nie ma sygnalu diagnozy w instalacji radia, ale sadzac z objawow: jesli cos robisz z radiem to pojawiaja sie lub znikaja problemy z centralnym wiec moze jednak problemem jest masa od radia?

 

Sygnal Mute z Twojego zestawu mozesz podac na pin A2.

Edytowane przez navik
bo tak mi sie podoba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W "nowym" radiu mam tak samo.... tzn teraz w instalacji mam tak jak podales na schemacie. Moje radio ma kostki ISO A i B oraz te u gory (chyba mini ISO)

I powiedz mi czemu lub w jaki sposob moze to miec cos wspolnego z dioda od immo?

PS. Teraz bylem w samochodzie podejrzecz czy sa syczki z tylu (czy cos widac) i juz po zamknieciu dioda w drzwiach nie mryga. A ta obok radia mryga prawodlowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze problemem sa inne przewody np w drzwiach? a radio to tylko zbieg okolicznosci.

 

ale aby byc pewnym podaj pozadna mase na radio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o drzwiach to mam problem z 3 zamkami a konkretnie ze nie dziala mi podswietlenie jak otworze oraz jeden wyskakuje po zamknieciu. To juz wiem od czego zaczac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, mam pytanie.

czy podpiecie nieorginalnego radia bez separatora do kabla antenowego bedzie sie rownowazyc z tym ze wogole nie uslysze stacji radiowych, nawet jesli bedzie to w miescie gdzie sygnal jest duzo mocniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy podpiecie nieorginalnego radia bez separatora do kabla antenowego bedzie sie rownowazyc z tym ze wogole nie uslysze stacji radiowych, nawet jesli bedzie to w miescie gdzie sygnal jest duzo mocniejszy

 

moze sie zdazyc ze cos odbierze, ale nie jest to w takim wypadku poprawna instalacja antenowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja podłączyłem zasilanie separatora pod +12V po stacyjce, może tak być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja podłączyłem zasilanie separatora pod +12V po stacyjce, może tak być?

Wtedy załącza się od razu,nawet jak radio masz wyłączone.Podłącz lepiej pod sterowanie z radia-plus który pojawia się po jego włączeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze sie zdazyc ze cos odbierze, ale nie jest to w takim wypadku poprawna instalacja antenowa

nie bardzo rozumiem odniesienia ze nie jest to poprawna instalacja.

Pytalem tak bo u mnie wlasnie tak jest, tylko nieco inaczej.Mianowicie jestem poza wiekszym miastem i zero radia.W miescie tam gdzie pewny sygnal jest mocniejszy radio gra nawet w stereo i zero szumu(doslownie). Kiedys w domu tam gdzie radio mi nie gra (za slaby sygnal) podlaczylem sobie fabryczne radio ze skody felicji i radio gralo.powinienem uzyc separatora czy jedak wzmacniacza bo przyeczytawszy caly watek tak sie mi namieszalo ze juz nie wiem jak sobie poradzic...

Edytowane przez olek256

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem u siebie separator i nie ma żadnej różnicy w odbiorze, a w sumie z brakiem odbioru na trasie. Następnym etapem będzie chyba wymiana przewodu antenowego. Może ma gdzieś przebicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał pawel1971

u mnie odbiera bez separatora

takie dyskusje to tu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8114

 

jeszcze raz powtarzam przy nieorginalnym radiu i orginalnej antenie separator jest konieczny

 

---------- Post added at 10:11 ---------- Previous post was at 10:07 ----------

 

jeszcze raz powtarzam przy nieorginalnym radiu i orginalnej antenie separator jest konieczny

 

U mnie po wywaleniu separatora zaczęło grać poprawnie na każdym zakresie(Radio-Maryja nie sprawdzałem)Wcześniej z separatorem też grało ale w pewnym momencie przestało.Tzn grało na RMF a jak stanąłem koło ciężarówki to przestało. Po jego wywaleniu wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze mój problem wygląda następująco:

 

W aucie miałem jakiś radio (nieoryginalne) i słabo odbierało. Nadarzyła się okazja więc zmieniłem radio na jeszcze inne i podłączyłem dodatkowo separator. Różnica jest taka, że jak wcześniej nie łapał sam stacji wcale to teraz odnajduje ich sporo ale odbiór nadal nie jest zbyt ciekawy - nawet w centrum.

 

Zauważyłem dodatkowo, że po wykręceniu bata anteny sygnał się nie zmienia - jest równie słaby. Natomiast po przyłożeniu metalowego pręta w gwint anteny sygnał się znacznie poprawia.

 

W czym leży przyczyna? Bat anteny powinien działać tam samo jak pręt tym bardziej, że solidnie wkręca się go na gwincie.

 

Ktoś wspomoże radą?

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy forumowicze mój problem wygląda następująco:

 

W aucie miałem jakiś radio (nieoryginalne) i słabo odbierało. Nadarzyła się okazja więc zmieniłem radio na jeszcze inne i podłączyłem dodatkowo separator. Różnica jest taka, że jak wcześniej nie łapał sam stacji wcale to teraz odnajduje ich sporo ale odbiór nadal nie jest zbyt ciekawy - nawet w centrum.

 

Zauważyłem dodatkowo, że po wykręceniu bata anteny sygnał się nie zmienia - jest równie słaby. Natomiast po przyłożeniu metalowego pręta w gwint anteny sygnał się znacznie poprawia.

 

W czym leży przyczyna? Bat anteny powinien działać tam samo jak pręt tym bardziej, że solidnie wkręca się go na gwincie.

 

Ktoś wspomoże radą?

Pozdrawiam!

Spróbuj jeszcze podmienić bata z innego auta i zobacz czy będzie poprawa, jeżeli tak to znaczy, że bat do wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczyść gwint w podstawie i na bacie, odkręć podstawę i ją oczyść od spodu (jeśli masz możliwość).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja podłączyłem zasilanie separatora pod +12V po stacyjce, może tak być?

 

Jeśli nie przeszkadza Ci fakt, że po wyłączeniu stacyjki przestanie obierać Ci radio ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności