wojta Zgłoś #21 Napisano 29 Kwietnia 2011 musze dorobic sobie jakis nagwintowany pret bo dzis ciagle krece i dociskam a tloczek ani drgnie kreci sie w miejscu jest specjalny klucz i trzeb jednoczesnie wciskac i krecic ---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 19:14 ---------- Udało mi się założyć tą osłonkę bez demontażu tłoczka. Kosztowało to trochę czasu i nerwów bo zrobiłem to dopiero za czwartym czy piątym podejściem. Za każdym razem wyglądała na włożoną prawidłowo ale po minimalnym wyciśnięciu tłoka gumka wychodziła razem z nim. Pomogło dopiero wepchnięcie jej na swoje miejsce zgiętym w "U" drutem w wewnętrznej bruździe tej bliżej tłoczka. Dziś jeszcze sprawdziłem czy po przejechaniu kilku kilometrów nie wypadła. Jest wszystko w porządku. powodzenia zycze mam nadzieje ze przez swoja upartosc nie wymienisz jej ponownie bo jest jak goral pisze trzeba wyciagnac tloczek i zalozyc gume przeciw pylowa i mysle ze poswiecilbys 1/4 czasu na to niz powieciles bez wyciagania tloczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANEX62 Zgłoś #22 Napisano 26 Maja 2011 Celowo piszę całą historię. Lewy tył grzał się niemiłosiernie. 1. Czyszczenie prowadnic klocków - smarowanie pastą miedzianą . Nie pomogło. 2. Wymiana przewodow gumowych. Nie pomogło. 3. Wymiana uszczelek gumowych tłoczka /zestaw naprawczy/ . Pomogło. Co zauważyłem. Tłoczek w czasie wkręcania stawał bardzo duży opór , wręcz nie dawał się przekręcić zarówno w przod jak i tył. Po wymianie uszczelniaczy poszło "lekko". W moim przypadku wg. mnie przyczyną było "spuchnięcie" gumy co trzymało tłoczek i nie odbijały klocki jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #23 Napisano 13 Marca 2012 witam panowie i mnie dopadł ten problem z zaciskiem ! prawa strona tył lekko obciera o tarcz co powoduje jej grzanie wymieniłem już uszczelniacz cylinderka i zewnętrzną osłonę odpowietrzyłem układ i niestety nie ma poprawy , ręczny odbija do końca nie wiem co jest jakieś rady ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #24 Napisano 14 Marca 2012 witam panowie i co nikt nic nie doradzi ?? cylinderek jest świecący bez wżerów i rdzy na wymontowanym zacisku cylinderek wkręca się lekko, dzisiaj rozebrałem zacisk jeszcze raz ale nie rozbierałem tego mechanizmu ręcznego bo jak nie przecieka i odbija do końca wydało mi się to bez sensu ! a może tam w tłoczku coś nie halo ? wymieniłem tylko uszczelniacz główny i osłonę zewnętrzną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #25 Napisano 14 Marca 2012 a jesteś pewny że to coś z zaciskiem? może tak jak u mnie: klocki trzymają się sztywno w jarzmie i stąd tarcie? może serwo uszkodzone i przepuszcza ciśnienie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #26 Napisano 14 Marca 2012 klocki luźne a na nie odpalonym aucie też to samo więc myślę że to nie serwo bo skąd ciśnienie wtedy ? brat ma golfa 4 i to samo nawet z tym samym kołem ! jakieś fatum?? to nie jest takie mocne trzymanie bo auto jak będzie leciutko z górki pojedzie na luzie ale na 20km jedna tarcz będzie zimna a druga ciepła ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #27 Napisano 14 Marca 2012 odpowietrz porządnie hamulce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #28 Napisano 15 Marca 2012 rozbierane było tylko prawe tylne koło wymienione to co pisałem wcześniej płyn w zbiorniczku był cały czas więc nie wiem po co mam odpowietrzać wszystkie koła ? oczywiście to tylne jest odpowietrzone 100% z resztą kół nic złego się nie dzieję! zastanawiam się nad rozebraniem cylinderka i wymianie tego uszczelnienia w środku chociaż nic przez dziurkę nie wycieka . może tam coś ciężko chodzi? jak zacisk mam zdjęty to ręczny ruszam bez większego oporu palcami i cofa się ładnie ! a zamontujesz i d...pa! wężyk raczej te nie po po odkręceniu odpowietrznika też się nie cofnie . raczej zacisk się upiera . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #29 Napisano 15 Marca 2012 miałem taki sam problem, można by rzec że identyczny, nawet o to same koło chodziło, wymieniłem tarcze i klocki tył przy okazji odkręcając wężyk od zacisku (był problem z wkręceniem go),potem po pierwszym odpowietrzeniu hamulców gdy wydawało mi się że wszystko powinno być ok (brak objawów zapowietrzenia przy hamowaniu) okazało się że po każdym zatrzymaniu i wyjściu z samochodu przy tym kole czuć było klocki, smród był okrutny, tarcza też kolorem wykazywała że się grzeje, kolega doradził ponowne odpowietrzenie, po zabiegu problem zniknął, więc moja rada jak w poście wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #30 Napisano 15 Marca 2012 ok. dzisiaj jeszcze raz rozebrałem wszystko dałem tarcze do toczenia wyczyściłem wszystko jeszcze raz i zaraz idę składać ! zobaczymy co z tego będzie potem pojeżdżę trochę i odpowietrze jeszcze raz cały układ ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #31 Napisano 17 Marca 2012 Cześć, wiosna wita, postanowiłem więc dziś przerzucić koła bo nie lubię na zimówkach jeździć. Ale do rzeczy; patrzę na oponę koła które właśnie zdjąłem z tyłu i widzę że opona ma tłuste zacieki od wewnątrz:hmm. Zaglądam na przewód i zacisk hamulcowy i widzę że coś tam trochę wilgotno jest. Ustaliłem że leciutko sączy się w miejscu gdzie przewód do zacisku jest przykręcony. Pytanie; czy tam jest jakaś podkładka uszczelniająca? np. miedziana ? czy jak? przewód ten kończy się przecie takim metalowym prostokątnym elementem przykręconym na śrubę na klucz 13mm do zacisku, i z pod tego mi cieknie płyn. A od dołu to jakiś bolec ustalający ? Jeśli ktoś to niedawno rozkręcał to zapewne pamięta co tam jest? dodaję zdjęcie ; z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #32 Napisano 18 Marca 2012 są tam dwie podkładki uszczelniające, miedziane lub aluminiowe, spróbuj może delikatnie dokręcić śrubę mocującą przewód, jeśli dalej będzie ciekło to trzeba te podkładki wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #33 Napisano 18 Marca 2012 Próbowałem dokręcać ale nic z tego, jest mocno dociągnięta więc tylko wymiana w takim razie. Chyba one są na tej śrubie takie że daje się je z niej zdjąć? Bo czasem się spotyka że tylko ze śrubą, zwłaszcza ta wewnętrzna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #34 Napisano 18 Marca 2012 jak wykręcisz śrubę to zdejmiesz bez problemu, tylko ściśnij czymś przewód elastyczny hamulców przed odkręceniem śruby by ci za dużo płynu z układu nie poleciało, potem trzeba by też odpowietrzyć hamulce, jeśli chodzi o podkładki uszczelniające to mają chyba średnicę wewn 14 mm ale nie jestem pewien, pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolf13 Zgłoś #35 Napisano 18 Marca 2012 Nie ściskaj przewodu bo jak się nie mylę to jest w środku zbrojny i może pozostać tak jak zegniesz. A co do Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #36 Napisano 18 Marca 2012 zaciskał nie będę, raczej zaślepię/ zatkam czymś na chwilę a odpowietrzać i tak trzeba. dzięki chłopaki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #37 Napisano 18 Marca 2012 (edytowane) są tam dwie podkładki uszczelniające, miedziane lub aluminiowe, spróbuj może delikatnie dokręcić śrubę mocującą przewód, jeśli dalej będzie ciekło to trzeba te podkładki wymienić nie chcę cię martwić ale z czystej ciekawości sprawdzałem w ETOS-ie i nie ma tam śladu podkładek, wężyk występuje razem ze śrubą. Występują dwa rodzaje wężyków w twoim modelu auta, jeden rodzaj to wężyk metalowo-elastyczny (łączony na stałe): to są nr wężyków; lewy; 8E0 611 763K prawy; 8E0 611 764K drugi rodzaj dzieli się na elastyczny oddzielnie a metalowy oddzielnie podaję ci nr samego elastycznego bo o niego ci chodzi 8E0 611 775J Edytowane 18 Marca 2012 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #38 Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) no to u mnie jest chyba zacisk od innego auta bo podkładki były, śruba też występowała osobno niż wężyk, zresztą spróbuję wrzucić fotę takiego wężyka, zdjęcie z katalogu IC, jeśli chodzi o ściśnięcie przewodu to zrób jak chcesz, ja ścisnąłem i nic się nie "zepsuło" Edytowane 19 Marca 2012 przez hntr123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hntr123 Zgłoś #39 Napisano 19 Marca 2012 dodatkowo link do aukcji ze śrubami do mocowania wężyka http://moto.allegro.pl/sruba-sruby-zacisku-przewodu-hamulcowego-m12-i2186040150.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #40 Napisano 23 Marca 2012 Cześć. Dziś wymieniłem wreszcie cały przewód elastyczny bo pomyślałem że nie ma co się szczypać z samymi podkładkami i takie myślenie okazało się słuszne ; po zdjęciu starego przewodu okazało się że podkładki są aluminiowe i zdecydowanie stawiają opór i śruba nie chce zejść. Myślę że to tylko przez to że podczas dokręcenia nieco się spłaszcza ta podkładka i dlatego nie schodzi ze śruby. Jakby się pobawić to oczywiście można ją wywalić i założyć nową. Operacja wymiany zbyt skomplikowana nie jest a przynajmniej spokój że nic tam nie puszcza płynu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach