MARIANEX62
-
Liczba zawartości
13 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O MARIANEX62
- Urodziny 08.07.1962
Informacje osobiste
-
Imię
Marian
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Pilzno
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
-
Rok produkcji
2000
-
Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?
MARIANEX62 odpowiedział Charakterek → na temat → Kupujemy Passata B5
ALEKS Ja mam 116KM i autko śmiga . Moc a właściwie jej brak odczujesz przy "pełnym" obciążeniu , przy wyprzedzaniu itd. Mój jest na tyle elastyczny , że na krótkim odcinku gdy już załączę 5 bo 6 to tylko na trasach to mogę 50 i 120 jechać . Z kolei na trasie przy normalnej jeździe jest oszczędny. Niestety gdy przyszłyby górki to 101KM weźmie więcej ON. Albo będziesz "mulił" pod górki aby oszczędnie jechać. Ja rok temu w zimie trasę Tarnów - Livigno gdzie nie brakuje górek , autostrad przejechałem ze średnią ok 110km/h i zużyciu 5,2l/100km. Ale to na marginesie. Gdy z kolei będziesz jeździł w miejscu to 101KM w zupelności wystarczy -
Zimowe opony używane, czy bieżnikowane?
MARIANEX62 odpowiedział Charakterek → na temat → Dyskusje o motoryzacji
Ja podzielę się swoimi "doswiadczeniami" . Kiedyś "kolega" (już nim nie jest ) polecił mi w swoim serwisie nówki dziwnej marki w dobrej cenie - okazało się , że to były bieżnikowane. No cóż nie znałem się na tym i były nie do rozpoznania przez laika. Gdy w trasie złapałem gumę serwisant miał problem przy wyważaniu - od słowa do słowa i uświadomił mnie , że to bieżnikowane na "lipnych karkasach" stąd może i kapeć. 2 zimy temu kupiłem używki "igiełki" już je mam założone będzie to ostatnia zima jeszcze ponad 2mm nad TWI jeżdżę codziennie ponad 60km do tego kilka razy trasa 200-300 w jedną stronę no i 1-2 razy w sezonie ok 1200-1500 w jedną stronę na narty. Tak więc przebieg raczej "normalny". Za te używki młode i niezjechane płaciłem po 100zł. Nówki to co najmniej 250zł/szt . A wystarczyłyby na może jedną zimę więcej - w moim przypadku. Rachunek ekonomiczny prosty. Ten sam zabieg stosuję na lato. Teraz przy przekładce na alusy wrzuciłem komplet używek SAVA za 300zł - PROMOCJA bo teraz sezon na zimowe , czekają w garażu na wiosnę . No cóż wyjazd na narty zapłaciłem w sierpniu - jadę w grudniu za 1000zł na tydzień do Livigno skipass w cenie. Dziś taka oferta - nieosiagalna . Podobnie z oponami kupujesz wcześniej - masz czas - wybierasz dobre i w dobrej cenie. -
[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI
MARIANEX62 odpowiedział Duży → na temat → Silnik, skrzynia biegów
A ja jestem "wierny" Castrolowi . Od wymiany do wymiany 15 tys. nie dolewam nic. No cóż każda szkoła jest dobra. Ja nie narzekam na swoją. -
[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna
MARIANEX62 odpowiedział sej34 → na temat → Hamulce, felgi, opony
Celowo piszę całą historię. Lewy tył grzał się niemiłosiernie. 1. Czyszczenie prowadnic klocków - smarowanie pastą miedzianą . Nie pomogło. 2. Wymiana przewodow gumowych. Nie pomogło. 3. Wymiana uszczelek gumowych tłoczka /zestaw naprawczy/ . Pomogło. Co zauważyłem. Tłoczek w czasie wkręcania stawał bardzo duży opór , wręcz nie dawał się przekręcić zarówno w przod jak i tył. Po wymianie uszczelniaczy poszło "lekko". W moim przypadku wg. mnie przyczyną było "spuchnięcie" gumy co trzymało tłoczek i nie odbijały klocki jak należy. -
Taka była ponoć przyczyna - zawór iglicowy miał się ponoć przy tym uszkodzić. Co mogło być zatem powodem awarii skoro ujawniła się przy "próbie" NASTĘPNEGO tankowania ? W serwisie padło pytanie właśnie o sposób tankowania. Zazwyczaj gaziarz po "odbiciu" wyłączał dystrybutor a ten pomimo "trzeszczenia" dobijał do równego rachunku. Ja nie mam zamiaru doktoryzować się z gazownictwa a jedynie dzielę się swoimi DOŚWIADCZENIAMI
-
Nie wiem czy przereklamowana . Ja NIGDY nie narzekałem na nią a spotkałem się wśród znajomych z negatywami na temat np. LOVATO . Celowo nie podałem nazwy zakładu który mi ją montował. A co wiem ? To , że regularnie wymieniałem filtry od gazu , że trzeba mieć sprawną instalację elektryczną - kable wysokiego , świece . Gdy "gaziarz" na stacji LPG dobijał do równego rachunku trzeba ZAREAGOWAĆ - takie dobicie na Śląsku skończyło się uszkodzeniem zaworu iglicowego w butli ; dobrze , że miałem jeszcze PB i mogłem wrócić do domu. A najważniejsze to : Ile gotówki i autko do pełna
-
Koledzy : trzeba zacząć od pytania jaka instalacja ? Ja kiedyś w Mondeo miałem BRC kosztowała ok 3tys a były oferty za 1,5tys . Przekonał mnie gość który wyjaśnił mi " o co biega " . Nie żałowałem nigdy większego wydatku , ot było zamontowane wszystko co potrzeba. Na trasie przy 90-100km/h schodził poniżej 7l LPG w mieście i zimą nie wziął więcej niż 10l Nie miałem problemów z PB .Zrobiłem na gazie grubo ponad 100tys bez żadnych problemów Dziś mam DIESLA ale coś tam o gazie wiem . Powodzenia
-
pojemność butli... do 42 weszło 40 litrów
MARIANEX62 odpowiedział Matyk → na temat → Instalacja gazowa
Tzw "litrażowanie" dystrybutora , plomby , Urząd Miar itp. Sprzedający mają swoje "myki" i dzieją się cuda. Dawno , dawno temu gdy benzyna była na kartki jeden jegomość na "wsiowej" stacyjce po zatankowaniu samochodu wyłączał zasilanie dystrybutora i zlewał z węża do kanistra. Gazownik z kolei sam widziałem zakładał końcówkę do butli 10kg i przy wyłączonym dystrybutorze "wlewał" z węża do butli. Później przelewali to co uzbierali do tzw.turystycznych. No cóż Polak potrafi. Do pustego węża musi też coś przez przepływomierz przejść - klient zapłaci. -
Dopadł i mnie ten problem. Kolega polecił mi super fachowca od stacyjek w Tarnowie - punkt dorabiania kluczy w Almie. Gość 2 dni męczył się i nic . Pokazał mi jak należy ją rozebrać ale ona NIC . Przy mnie rozbierał od A4 - ma gość smykałkę - w "sekundach". Zdesperowany , że trzeba będzie kupić używkę na Allegro i wozić pęk kluczy włączyłem procesor w głowie i podjąłem ostatnią próbę. Użyłem środka w sprayu do czyszczenia gaźników - made in USA - ORYGINAŁ !!!. Musi to być jakaś "gangrena" bo palce mnie pieką do tej pory a zużyłem pół opakowania. W pierwszym momencie zaczął wypływać z tyłu "syf" ciemny , brudny. Później pieniło się od ciśnienia , wylatywały mikro śmieci , w kolejnej próbie kluczyk ZASKOCZYŁ i obróciła się stacyjka. Kilka KONKRETNYCH wstrzyknięć , przedmuchy kompresorem i znów . Stał się CUD stacyjka pracuje jak nowa. Gdyby ktoś miał problem chętnie pomogę i podpowiem co i jak
-
Mam problem Zacząłem "słyszeć" łożysko w lewym przednim kole. Pasowało by kupić aby wymienić i tu problem W katalogu e-autoparts mam do wyboru 2 : VKBA1355 - pasuje wg.numeru podwozia VKBA1356 - pasuje wg.daty produkcji i skrzyni biegów i tu problem nie jest to tani zakup ale czym się kierować ? Kto wie jaka jest różnica pomiędzy tymi łożyskami ?
-
Największy i najmniejszy przebieg na Forum (3B i 3BG)
MARIANEX62 odpowiedział dzidek1988xx → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Mój 2000 1,9 TDi kombi ponad 230 tys z czego ja zrobiłem prawie 100 Odpukać zero problemów niedługo kolejny rozrząd , ... i w drogę -
Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?
MARIANEX62 odpowiedział Charakterek → na temat → Kupujemy Passata B5
Ja proponowałbym kierować się własnym "rozumem" a nie tzw. doradami. Ja kupiłem 4 lata temu Passata B5 kombi z tzw.prywatnego importu był jeszcze na niemieckich blachach. Na co zwracałem uwagę : Książka serwisowa , przebieg w zależności od rocznika powinien mieć minimum 30 - 40 tys rocznie - im więcej tym większe prawdopodobieństwo , że licznik nie był kręcony. Dobrze jak lakier ma tu i ówdzie ryski , dziurki itp. Nie ma wówczas tak wielkiego ryzyka , że auto waży o 100 kilo więcej niż w dowodzie szpachla waży niemało . Zrobiłem rozrząd i po ok 2 latach padła mi turbina - naprawiałem ją w Markusach . Autko do dziś odpukać śmiga i mnie nie zawiodło -
Ja kolego robiłem turbo w Markusach koło Elbląga do dziś śmiga Polecam tą firmę w 100% 1 dzień turbo wyjmują i zakladają WYWAŻAJĄ !!! co jest ponoć naistotniejsze Aha byłem "najdalszym" ich klientem który przyjechał ponad 600km adres http://www.turbo.cdi.pl/
-
Ja miałem około rok temu takie objawy . Zaryzykowałem pojechałem z turbem do regeneracji pod Elbląg ( oferta była najsensowniejsza ) weekend nad morzem naprawa w poniedziałek i w drogę do domu. Autko do dziś sprawuje się bez zarzutu a co najważniejsze cena naprawy umiarkowana - ważne tylko w tym serwisie gwarantują wyważanie turbinki po naprawie i goście wiedzą o co w tym chodzi .