sej34 Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2008 (edytowane) witam wszystkich mam problem z jednym kołem z tyłu auta. był odpowietrzany układ hamulcowy,zmieniona reperaturka.niestety koło dalej sie grzeje.a tarcza jest fioletowa.macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić? Edytowane 29 Grudnia 2015 przez rainman777 Edycja tytułu (usunięcie słowa problem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2008 Linke od hamulca recznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrek77 Zgłoś #3 Napisano 29 Sierpnia 2008 Witam ! Miałem podobny problem - wymieniłem przewód elastyczny i wszystko gra! Sparciał w środku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2008 Jaki jest koszt wyminy linki? Ile to trwa czasowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik9 Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2009 Witam Kolego. Jezeli chodzi o regeneracje tylnego zacisku to w sklepie lupisz sobie za 20zl komplet do kompletnej regeneracji. To w ostateczności. Sciagnij klocki i przetrzyj ich prowadnice papierem sciernym pozniej metalowe boki klockow na koniec ich zaloz i zobacz czy luzno chodza po prowadnicach. Kolejnym krokiem bedzie sprawdzenie takich walkow do ktorych zakrecasz sam zacisk one sa wlozone w zaprowadnice zacisku i tam sa takie gumki "harmonijki" sprawdz czy latwo wchodza i wychodza, jesli nie to papier scierny 800 i przetrzyj je ladnie a pozniej troche posmaruj smarem i wloz. To powinno pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2009 Zbyszek ( sej34 )już sobie z pewnością poradził z hamulcami po takim czasie (post z 29-08-08). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarekAWX Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2009 Mam taki problem. Przeczytałem juz chyba wszystki wątki dot. hamulców ale nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi. Tzn zauważyłem , że auto gorzej się toczy. Sprawdzając tarcze po spokojnej jeździe bez hamowania zauważyłem że bardzo gorąca jest tylna prawa oraz przednia lewa - tłoczki chyba nie odbijają właściwie po hamowaniu (reszta zimna). Zauważyłem również ,że przy gwałtownym przyhamowaniu 2 razy pedał wchodzi prawidłowo tak jakby go serwo wspomagało a za 3 razem jest już twardy tak jakby hamować bez włączonego silinika. Dodam, że takie pogorszenie pracy układu hamulcowego stało sie nagle właściwie po wizycie na stacji diagnostycznej gdzie były sprawdzane hamulce na rolkach chociaż wydaje mi się, że to nie powinno mieć nic wspólnego. Może ktoś miał taki przypadek lub wie jak sobiew z tym podziedzić. Nie sądzę, żeby to było zanieczyszczenie tłoczków gdyż pogorszenie pracy nie nastąpiło by chyba tak nagle z dnia na dzień. Może jakieś przewdoy stare lub poma? Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dor Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2009 Proponuję ponownie odpowietrzyć hamulce.Przyczyną może być powietrze pozostające w cylinderku,co powoduje w czasie hamowania nagrzewanie się cylinderka,a jednocześnie powietrza,które pod wpływem temperatury rozszerza się i automatycznie powoduje blokadę hamulca.Czyli jeszcze raz proponuję odpowietrzyć,zaczynając od koła najdalej oddalonego od pompy hamulcowej tj.od prawego tylnego,patrząc jednocześnie czy nie wydobywa się z odpowietrzników płyn z bąbelkami powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2010 Koledzy,czy żeby wymienić osłonę przeciwpyłową tłoczka tylnego zacisku/guma jest rozerwana/ należy wymontować i rozebrać zacisk?? Czy da sie wymienić bez rozbierania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2010 Koledzy,czy żeby wymienić osłonę przeciwpyłową tłoczka tylnego zacisku/guma jest rozerwana/ należy wymontować i rozebrać zacisk?? Czy da sie wymienić bez rozbierania? bedzie ci duzo latwiej jak bedziesz mial zacisk w rekach nie jest to latwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #11 Napisano 11 Kwietnia 2010 no raczej trzeba mieć wszystko na wierzchu, dodam że tłoczek tylnych zacisków jak dobrze pamiętam ażeby go cofnąć w zacisku to trzeba go jednocześnei wciskać i wkręcać, co za tym idzie trzeba jakiś klucz specjany kupić, poszukaj po tematach "wymiana tylnych klocków". Znajdziesz i przemyśl czy sie bardziej opłaci robić samemu czy zlecić mechanikowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 11 Kwietnia 2010 no raczej trzeba mieć wszystko na wierzchu, dodam że tłoczek tylnych zacisków jak dobrze pamiętam ażeby go cofnąć w zacisku to trzeba go jednocześnei wciskać i wkręcać, co za tym idzie trzeba jakiś klucz specjany kupić, poszukaj po tematach "wymiana tylnych klocków". Znajdziesz i przemyśl czy sie bardziej opłaci robić samemu czy zlecić mechanikowi samo wcisniecie go potem nie jest problemem ale zalozenie tej gumy to wysza szkola jazdy bo jednoczesnie musisz zalozyc ja w zacisku na wewnetrzny rowek wcisnac tloczek i zalozyc na niego to nie jest latwe na tloczku tez masz oring i to sie troszke komplikuje wtrakcie zakladania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #13 Napisano 11 Kwietnia 2010 Wkręcanie tłoczka mam opanowane,problemem pozostaje sposób wymiany osłony przeciwpyłowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 11 Kwietnia 2010 Wkręcanie tłoczka mam opanowane,problemem pozostaje sposób wymiany osłony przeciwpyłowej. Bez wyciągnięcia tłoczka nie założysz osłony przeciwpyłkowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2010 Dzięki Adam o to właśnie mi chodziło.Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andynoo Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2010 Bez wyciągnięcia tłoczka nie założysz osłony przeciwpyłkowej. Udało mi się założyć tą osłonkę bez demontażu tłoczka. Kosztowało to trochę czasu i nerwów bo zrobiłem to dopiero za czwartym czy piątym podejściem. Za każdym razem wyglądała na włożoną prawidłowo ale po minimalnym wyciśnięciu tłoka gumka wychodziła razem z nim. Pomogło dopiero wepchnięcie jej na swoje miejsce zgiętym w "U" drutem w wewnętrznej bruździe tej bliżej tłoczka. Dziś jeszcze sprawdziłem czy po przejechaniu kilku kilometrów nie wypadła. Jest wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2011 Dzis WŁASNIE wymieniam klocki i nie mam pojecia jak wcisnąc tloczek w tylnim kole prosze o pilna odpowiedz bo pasek stoi na lewarku.Z tego co przeczytalem to sie kreci tloczkiem, krece i nic to nie daje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #18 Napisano 29 Kwietnia 2011 Jak wymieniałem klocki z tyłu to oprócz kręcenia potrzebne było też jego wciskanie w początkowej fazie (pomoc drugiej osoby), dalej powinienieś wkręcić bez problemu. Powodzenia:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #19 Napisano 29 Kwietnia 2011 musze dorobic sobie jakis nagwintowany pret bo dzis ciagle krece i dociskam a tloczek ani drgnie kreci sie w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2011 musze dorobic sobie jakis nagwintowany pret bo dzis ciagle krece i dociskam a tloczek ani drgnie kreci sie w miejscu Ejj kolego patrz: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=30040 Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach