Skocz do zawartości
setnik

Modyfikacja trybu "skandynawskiego" świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam ustawione dzienne w trybie amerykańskim i przełącznik na pozycji auto. Zauważyłem, że automat zapala mi za wcześnie wszystkie światła, tzn. gdy jest jeszcze słonecznie koło godziny 17 automat zapala mi już normalne światła mijania. To samo jest rano, czy da się zmienić czułość czujnika nasłonecznienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będą świeciły jedynie światła mijania z przodu-bez tyłu, bez postojowych, bez kabiny. Światła będą wyłączone podczas uruchamiania auta (pod warunkiem "zaciągniętego ręcznego"), będą się włączały po zwolnieniu hamulca postojowego-to właśnie daje tryb amerykański. Po uruchomieniu hamulca postojowego ("ręcznego") światła zgasną.

Jak masz ustawiony włącznik świateł w pozycji AUTO, to jak się będzie ściemniać lub zacznie padać deszcz, wszystkie światła zostaną uruchomione automatycznie.

Ja mam tak u siebie ustawione i wszystko jest jak najbardziej OK.

 

Nie ma potrzeby, aby w ciągu dnia świecił tył i oświetlenie tablicy rejestracyjnej-wszystko jest zgodnie z przepisami.

 

Odgrzeję kotleta, po zaznaczeniu obu trybów niestety świeci zarówno tył jak i przód, jedynie gasną po włączeniu ręcznego. Po odznaczeniu skandynawskiego świeci sam przód, uruchomienie ręcznego powoduje wyłączenie mijania z przodu.

 

Mam natomiast pytanie, gdzieś przeczytałem możliwe, że w tym wątku iż przy białych zegarach została wprowadzona jakaś funkcja poprawiająca widoczność zegarów w dzień ? Dlaczego się pytam ? Ponieważ zarówno na trybie amerykańskim jak i skandynawskim mam podświetlone zegary w dzień ale uwaga !! jak się ściemni to zegary przygasają, nie powinno być na odwrót ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze tak powinno być przy białych zegarach. W dzień jak jest bardzo jasno zegary świeca pełna mocą, gdy w dzień jest trochę ciemniej, tak samo ściemniają się zegary. To właśnie jest ta poprawa widoczność w dzień przy ostrym świetle. W nocy natomiast gdy zadziała czujnik zmierzchu podświetlenie zegarów jest regulowanie przez potencjometr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem sobie dzis tryb amerykanski w swiatlach mijania i jak odpalam to w pozycji zero mi sie zalaczaja i tez w pozycji Auto...jak mam odpalony silnik i przelacze na postojowe to nic sie nie dzieje czyli nadal swieca tylko mijania przod...a jak przekrece wlacznik na mijania to dopiero wtedy wszystkie mi sie zapalaja...a jak przelacze na same postojowe to swieci tylko przod w trybie ameryka...czy tak ma byc?? Oczywiscie przelacznik z Auto ...tak ma byc czy cos skopane??i czemu nie moge samych postojowych wlaczyc w dzien jak mam silnik odpalony?????????

 

Oczywiscie przelacznik z Auto ...tak ma byc czy cos skopane??

 

moze marudze ale zglupialem jak to ma byc....zauwazylem ze na Auto jak zakryje czujnik zmierzchu to zapalaja mi sie wszystkie swiatla a jak przelacze na pozycyjne to swieca mi sie same przod mijania ameryka i jak zakrywam czujnik zmierzchu to nic sie nie dzieje...dopiero jak przelacze na mijania to zapalaja mi sie wszystkie wraz z pozycyjnymi...a samo przelaczenie na pozycyjne nie wylacza mi tego trybu...tak ma byc???

 

jak przelacze pokretlem z Auto na pozucyjne to nic sie nie dzieje czyli nadal swieca tylko same mijania przod...dopiero jak przelacze pokretlem na mijania to zapala mi sie deska i wszystkie swiatelka przod i tyl....a jak zaplon mam wylaczony to pozycyjne dzialaja...tak ma byc??

 

Nie wiem czy dobrze mysle....jak nie to mnie walnijcie:hehe..jak mam przelacznik z auto to to jak bede przelaczal na pozycyjne w dzien to mi sie nie zapala a jak po zmroku to wtedy tak??

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem jak jest u mnie w trybie amerykańskim:

0 - świecą tylko mijania przód (xenon), środek nie świeci

Auto - tak samo tylko, że jak się ściemni to zapali się i tył i środek

Postojówki - palą się tak jak powinny

Mijania - pali się wszystko, środek, przód - mijania, postojówki, tył.

 

Przy odpalaniu palą się światła mijania z przodu, chyba, że odpalasz na hamulcu ręcznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tylko odznaczyl tryb ameryka i na 0 swieca sie rzod tylko mijanaia na Auto tez przelacze na pozycyjne tez sie swieci przod tylko mijania a jak przelacze na mijania to sie wszystko swieci....Jak odpalam na recznym to pozycyjne dzialaja normalnie..swiatla zwykle soczewki H7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się będzie działo jak zaznaczysz oba tryby zarówno skandynawski jak i amerykański ? Bazowałem na początku na takiej instrukcji i wówczas u mnie nadal działał tryb skandynawski, może u Ciebie będzie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaznaczyl tylko yb amerykanski . Skandynawskiego nie ruszal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zaznacz oba i sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok po swietach bede dzialal..tylko troche dziwne z tymi pozycyjnymi...reszta wszystko dziala normalnie,tylko na tych pozycyjnych dziala jeszcze ten tryb amerykanski a powinny sie chyba zapalic jak przekrece na pozycyje oczywiscie same pozycyjne obojetnie czy odpalony silnik czy nie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przyciśniesz ręczny to gasną mijania ? Tak powinno być w trybie amerykańskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak , jak zaciagam reczny to gasna mijania i wtedy moge zalaczyc pozycyjne bez problemu jak powinno byc

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tryb: ameryka polnocna

 

w kolejnosci:

1) spuszczam ręczny: zapalają się dzienne-same mijania

2) przekręcam zapłon do kontrolek: dalej świecą same dzienne - pokrętło w położeniu 0 3) przekrecam pokretlo na Auto: dalej swieca same dzienne j.w.

4) przekręcam pokrętło na postojówki: dalej świecą same dzienne j.w.

5) przekręcam pokrętło na światła mijania: standardowo świeci wszystko

Edytowane przez arek810316

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poprosze o pomoc.

Przeczytalem i zglupialem... Widze, ze niektorzy tu tak kombinuja z tymi swiatlami i nie wiem po co...

 

Dopiero co kupilem samochod i u mnie jest tak, ze od razu po wlaczeniu zaplonu zaswiecaja sie mijania z przodu i pozycyjne z tylu (deska nie jest podswietlona).

Przelacze na auto i jest to samo. Pozycyjne, to pozycyjne, mijania to mijania, a chce miec tak:

 

Chcialbym miec tak:

- pozycja "0" nie ma nic po wlaczeniu zaplonu.

- pozycja "auto": w dzien swieca sie tylko przednie, po zmroku wlaczaja sie dodatkowo tylne i podswietlenie deski rozdzielczej.

- pozycja "pozycyjne": swieca sie pozycyjne przod i tyl, bez wzgledu czy wlaczony zaplon czy nie.

- pozycja "mijania": swieca sie mijania przod i tyl oraz podswietlenie deski rozdzielczej przy wlaczonym zaplonie i wszystko gasnie po wylaczeniu zaplonu.

 

Czy tak sie da? Jaki tryb ustawic? I od razu pytanie: czym to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialbym miec tak:

- pozycja "0" nie ma nic po wlaczeniu zaplonu.

- pozycja "auto": w dzien swieca sie tylko przednie, po zmroku wlaczaja sie dodatkowo tylne i podswietlenie deski rozdzielczej.

Bez kombinowania tak się nie da.

Za to prostym sposobem (kodując tryb amerykański przez vcds) możesz uzyskać podobny efekt, z tym że na pozycji "0" będą świeciły przednie mijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da sie ustawic, zeby sie nie swiecily. Chcialbym miec mozliwosc miec uruchomiony silnik ale bez swiatel. Dla mnie jest logiczne, ze pozycja 0 to znaczy ze swiatla sa zgaszone - nie mozna tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba włączyć hamulec ręczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba włączyć hamulec ręczny

 

Zawsze cos...

 

Ok, juz zamowilem kabelek z e-service, wiec w tygodniu chce to ogarnac.

Dzieki za podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passek cc z 2010r z xenonami z doświetlaniem zakrętów przez dodatkową żarówkę no i może bi xenon pisze może bo nie wiem czy są czy nie i nie wiem jak to sprawdzić. Przed zakupem gość z vcds - em robił skan i mam to w emailu czy tam gdzieś powinno to być ? Jak to rozpoznać ?

W Anglii nie trzeba jeździć na światłach w dzień.Jak sprawdzałem jakie są światła to na 0 jakieś świecą i nie są to postojowki czyli mniemam , że to są Światła do jazdy dziennej. Potem są tak słabo świecące postojowki , następnie mijania czyli xenon (po angielsku wymawia się zenon jak ktoś w tym dziale wcześniej pisał a ktoś inny go wysmiewał nie mając racji)no i później długie drogowe no i jak na nie przełanczałem to nie widać różnicy to jak to wkońcu jest z tą przesłona przy bi xenonie,w tej okrągłej soczewce widać to gołym okiem czy nie ?

Mam też światła przeciwmgielne -okrągłe halogeny poniżej , mam czujnik deszczu i mniemam ze zmierzchu tez wersja GT.Jezeli te pierwsze ta są niby do jazdy dziennej to ok bo nie chce męczyć xenonow w dzień a no i aku tez niepotrzebnie tym bardziej , że mam s/s i aku drogi.

Czy ktoś mi to może wyjaśnić ? W czasie jazdy czy na 0 czy auto nie ma tej zielonej kontrolki na desce , że światła się świecą .Która opcja będzie najlepsza ???

Widziałem już auta w których sięwiecily się lampy tylko z przodu i to chyba najlepsze rozwiązanie plus wyłączone/zgaszone wszystko w środku i najlepiej żeby samo się zapaliło jak się sciemni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy któryś z kolegów posiadających możliwość zmiany świateł na "amerykańskie" oraz włączenie "doświetlenia skrętów" mieszka w Warszawie albo w okolicach?

Ewentualnie prosiłbym o polecenie jakiegoś niedrogiego sprzętu (do 200-300zł) którym mogę zrobić to sam?

 

Będe nizmiernie wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności