Gość mefi Zgłoś #1 Napisano 25 Października 2008 Na wstepie jako nowy uzytkownik swiezutkiego Passacika witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Moj problem polega na tym ze w takim wlasnie samochodziku 2.0 TDI 170 km ze skrzynia DSG nie moge ruszyc z Launch Control Robie w szystko jak podano w instrukcji VW staje wrzucam na S (badz D z triptronic) wylaczam ESP wciskam mocno hamulec i po probie wkrecenia silnika na optymalne obroty (3 -3,5k) obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k silnik ma jakby zadyszke i nie chce sie wkrecic na obroty z optymalnym momentem do startu Prosilbym o pomoc uzytkownikow takiego zestawu o pomoc i opinie czy z moim paskiem jest cos nie tak ? czy mam to zglosic w ASO (autko jest swiezutkie nie ma jescze 1k przejechane) Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 25 Października 2008 Te ograniczenie do 1500 obr/min wystepuje przy skrzyni ręcznej, ma to ograniczyć szkodliwe działanie na dwumasę i ewentualne uszkodzenia tarczy sprzęgłowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13gruby Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2008 Jak masz nowe auto to pozwól l mu się dotrzeć i nie katuj go obrotami.Jak zrobisz więcej niż 5 tyś km możesz zacząć się bawić.A swoją drogą po co to robisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mefi Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2008 (edytowane) @Jetta_GT: no ale ja nie mam skrzyni recznej @13gruby: co do nowego auta wiem jezdze bardzo rozsadnie po prostu chcialem zobaczyc jak autko przyspiesza ze startu zatrzymanego Edytowane 25 Października 2008 przez mefi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2008 @Jetta_GT: no ale ja nie mam skrzyni recznej Ja czytać umiem i zrozumiałem co napisałeś Chodziło mi oto, że prawdopodobnie jest to tez "mechanizm ochronny" dla DSG i nie jest to coś przypadkowego tylko w twoim Pasku. Z resztą niech sie wypowiedzą posiadacze DSG... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #6 Napisano 26 Października 2008 (edytowane) Jeśli będę pamiętał, to sprawdzę dzisiaj, ale na filmikach z youtube robią dokładnie tak jak opisałeś... (tylko, że w Golfie GTI) Ok - veni, vidi i ...u mnie też nie ma LC. Powyżej 1,5k nie pójdzie. Edytowane 26 Października 2008 przez bartek.w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #7 Napisano 27 Października 2008 obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k U mnie jest to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patriko Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2010 u mnie w pasku CC ze 170km na DSG mam to samo. Znalezłem inofrmacje na necie, że LC występuje w każdym DSG, więc coś tu nie gra. Nie wiem czy poprawnie wyłączamy ESP, bo na wyświetlaczy pojawia się TCS OFF. U Was też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #9 Napisano 28 Grudnia 2010 W instrukcji obsługi jest napisane, że samochód musi być wyposażony w system LC. U mnie też to nie działa. Gdzieś kiedyś ktoś tu wspominał, że to jest kwestia przestawienia czegoś w sofcie. Jak dla mnie, to powinno działać tak, że jak mam wyłączone ESP i wdepnięty hamulec, to powinno trzymać skrzynię wysprzęgloną i zasprzęglić ją w momencie puszczenia hamulca. A mam wrażenie, że nawet jak trzymam hamulec i daje gazu, to nawet nie żadne zabezpieczenie działa, tylko po prostu normalnie zasprzęgla napęd, próbuje ciągnąć na hamulcu i zaczyna się po prostu krztusić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2010 Zgadza się kwestia zmiany softu lecz nie każdy ster to przyjmie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrox Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2015 Witam Podnoszę temat gdyż chciałbym uruchomić powyższą funkcję w swoim Passacie. Czy jest tu na forum informacja gdzie i co trzeba przestawić w ECU? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mi3883 Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2015 Witam mam B7 z dsg i tez brak LC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofil Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2016 Mój CC też nie ma Wyczytałem gdzieś, że tylko DSG z suchym sprzęgłem mają ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) ...Robie w szystko jak podano w instrukcji VW staje wrzucam na S (badz D z triptronic) wylaczam ESP wciskam mocno hamulec i po probie wkrecenia silnika na optymalne obroty (3 -3,5k) obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k... W mojej instrukcji przy Programie Launch-Control jest zapis że obroty silnika uzyskują około 3200 1/min i to się zgadza...ale w TSI. W TDI przy ustawieniu przekładni w pozycji N uzyskałem około 2000 1/min. Pod tym adresem "Skoda170" ma około 2000 obr1/min. Dziwne że to w passatach jest niedostępne/ograniczone Edytowane 22 Lutego 2016 przez Przem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #15 Napisano 5 Kwietnia 2016 I jak ?? |Czy da sie uruchomic to LC w TDI B7 z DSG ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
obcy23 Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2016 Miałem niedawno jazdę próbną B8 biturbo. Pytam pana czy jest tu LC - odpowiada że nie. Niewiele myśląc na światłach hamulec i gaz. Auto tak wystrzeliło że ja byłem zdziwiony, ale sprzedawca chyba jeszcze bardziej :-) To z całą pewnością był LC - silnik po prostu wkręcił się na jakieś 3 tys., bez ciągnięcia do przodu. Na moje pytanie o co chodzi - to auto kierownika, chyba chłopaki zapomnieli wyłączyć, itp... Mamy w firmie Golfa A6 TDI 140KM i Pasata B6 TDI 170KM. Oba z 2010, oba z DSG6. W Golfie działa, w Pasacie nie. Pytałem w serwisie wtedy, doradca w ogóle nie wiedział co to LC, albo kręcił. Potem zapomniałem o temacie aż do tej jazdy B8. Coś mi się zdaje że serwis niechętnie o tym mówi, jeszcze niechętniej włącza. Wiadomo - nie jest to na pewno obojętne dla całego przeniesienia napędu... W mojej instrukcji przy Programie Launch-Control jest zapis że obroty silnika uzyskują około 3200 1/min i to się zgadza...ale w TSI. W TDI przy ustawieniu przekładni w pozycji N uzyskałem około 2000 1/min. W moim TDI żeby wkręcić na luzie na obroty trzeba wyłączyć ESP. I zresztą w instrukcji pisze, że ESP ma być przy LC wyłączone. Choć z włączonym w Golfie też działa, tyle że mniej spektakularnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2016 Miałem niedawno jazdę próbną B8 biturbo. Pytam pana czy jest tu LC - odpowiada że nie. Niewiele myśląc na światłach hamulec i gaz. Auto tak wystrzeliło że ja byłem zdziwiony, ale sprzedawca chyba jeszcze bardziej :-) To z całą pewnością był LC - silnik po prostu wkręcił się na jakieś 3 tys., bez ciągnięcia do przodu. Na moje pytanie o co chodzi - to auto kierownika, chyba chłopaki zapomnieli wyłączyć, itp...Mamy w firmie Golfa A6 TDI 140KM i Pasata B6 TDI 170KM. Oba z 2010, oba z DSG6. W Golfie działa, w Pasacie nie. Pytałem w serwisie wtedy, doradca w ogóle nie wiedział co to LC, albo kręcił. Potem zapomniałem o temacie aż do tej jazdy B8. Coś mi się zdaje że serwis niechętnie o tym mówi, jeszcze niechętniej włącza. Wiadomo - nie jest to na pewno obojętne dla całego przeniesienia napędu... W moim TDI żeby wkręcić na luzie na obroty trzeba wyłączyć ESP. I zresztą w instrukcji pisze, że ESP ma być przy LC wyłączone. Choć z włączonym w Golfie też działa, tyle że mniej spektakularnie... Z tymi 3 tysiącami to trochę "pojechałeś". Min 1750 a max 2500 bo taki jest przedział max momentu obrotowego dla tego silnika. LC nie ma włącznika i tam nie ma czego wyłączać. LC to procedura. U mnie ESP "na luzie"nie ma wpływu na obroty silnika tylko ustawienie przekładni D lub S. W procedurze LC ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
obcy23 Zgłoś #18 Napisano 20 Maja 2016 Z tymi 3 tysiącami to trochę "pojechałeś". Min 1750 a max 2500 bo taki jest przedział max momentu obrotowego dla tego silnika. Nie do końca tak. Ale nieistotne. Po prostu wkręcił się na takie obroty jak powinien. Ile dokładnie - koledzy z biTDI i LC niech się wypowiedzą. LC nie ma włącznika i tam nie ma czego wyłączać. LC to procedura. Zgadza się. Ale nie pisałem o żadnym wyłączniku - z tego co powiedział sprzedawca można włączyć / wyłączyć serwisowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #19 Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) LC to nie jest nic co sobie serwis włącza czy wyłącza. Jeśli jest fabrycznie, to zgodnie z instrukcją koła na wprost, skrzynia w pozycję S, ASR wyłączyć (nie żadne ESP bo tego się nie da), trzymać hamulec i gaz do podłogi (wtedy w dieslu mamy utrzymywane 3,2 tys. obr/min), puszczamy hamulec i katapulta. No prawie Bo mam "tylko" 190 KM. Edytowane 22 Maja 2016 przez flankie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2016 LC to nie jest nic co sobie serwis włącza czy wyłącza. Jeśli jest fabrycznie, to zgodnie z instrukcją koła na wprost, skrzynia w pozycję S, ASR wyłączyć (nie żadne ESP bo tego się nie da), trzymać hamulec i gaz do podłogi (wtedy w dieslu mamy utrzymywane 3,2 tys. obr/min), puszczamy hamulec i katapulta. No prawie Bo mam "tylko" 190 KM. Mógłbyś podać link filmu na którym dizel 170 lub Twój ma obroty na poziomie 3200 w procedurze LC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach