Skocz do zawartości
Gość mefi

DSG Launch Control

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mefi

Na wstepie jako nowy uzytkownik swiezutkiego Passacika witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow.

 

Moj problem polega na tym ze w takim wlasnie samochodziku 2.0 TDI 170 km ze skrzynia DSG nie moge ruszyc z Launch Control

 

Robie w szystko jak podano w instrukcji VW staje wrzucam na S (badz D z triptronic) wylaczam ESP wciskam mocno hamulec i po probie wkrecenia silnika na optymalne obroty (3 -3,5k) obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k silnik ma jakby zadyszke i nie chce sie wkrecic na obroty z optymalnym momentem do startu

 

Prosilbym o pomoc uzytkownikow takiego zestawu o pomoc i opinie czy z moim paskiem jest cos nie tak ? czy mam to zglosic w ASO (autko jest swiezutkie nie ma jescze 1k przejechane)

 

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te ograniczenie do 1500 obr/min wystepuje przy skrzyni ręcznej, ma to ograniczyć szkodliwe działanie na dwumasę i ewentualne uszkodzenia tarczy sprzęgłowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz nowe auto to pozwól l mu się dotrzeć i nie katuj go obrotami.Jak zrobisz więcej niż 5 tyś km możesz zacząć się bawić.A swoją drogą po co to robisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefi

@Jetta_GT: no ale ja nie mam skrzyni recznej

 

@13gruby: co do nowego auta wiem jezdze bardzo rozsadnie po prostu chcialem zobaczyc jak autko przyspiesza ze startu zatrzymanego

Edytowane przez mefi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Jetta_GT: no ale ja nie mam skrzyni recznej
Ja czytać umiem i zrozumiałem co napisałeś ;) Chodziło mi oto, że prawdopodobnie jest to tez "mechanizm ochronny" dla DSG i nie jest to coś przypadkowego tylko w twoim Pasku. Z resztą niech sie wypowiedzą posiadacze DSG...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będę pamiętał, to sprawdzę dzisiaj, ale na filmikach z youtube robią dokładnie tak jak opisałeś... (tylko, że w Golfie GTI)

 

Ok - veni, vidi i ...u mnie też nie ma LC. :)

Powyżej 1,5k nie pójdzie.

Edytowane przez bartek.w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k

 

U mnie jest to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w pasku CC ze 170km na DSG mam to samo. Znalezłem inofrmacje na necie, że LC występuje w każdym DSG, więc coś tu nie gra. Nie wiem czy poprawnie wyłączamy ESP, bo na wyświetlaczy pojawia się TCS OFF.

 

U Was też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi jest napisane, że samochód musi być wyposażony w system LC. U mnie też to nie działa. Gdzieś kiedyś ktoś tu wspominał, że to jest kwestia przestawienia czegoś w sofcie. Jak dla mnie, to powinno działać tak, że jak mam wyłączone ESP i wdepnięty hamulec, to powinno trzymać skrzynię wysprzęgloną i zasprzęglić ją w momencie puszczenia hamulca. A mam wrażenie, że nawet jak trzymam hamulec i daje gazu, to nawet nie żadne zabezpieczenie działa, tylko po prostu normalnie zasprzęgla napęd, próbuje ciągnąć na hamulcu i zaczyna się po prostu krztusić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kwestia zmiany softu lecz nie każdy ster to przyjmie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

 

Podnoszę temat gdyż chciałbym uruchomić powyższą funkcję w swoim Passacie.

 

Czy jest tu na forum informacja gdzie i co trzeba przestawić w ECU?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam B7 z dsg i tez brak LC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój CC też nie ma :( Wyczytałem gdzieś, że tylko DSG z suchym sprzęgłem mają ale nie wiem ile w tym prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Robie w szystko jak podano w instrukcji VW staje wrzucam na S (badz D z triptronic) wylaczam ESP wciskam mocno hamulec i po probie wkrecenia silnika na optymalne obroty (3 -3,5k) obrotomierz zatrzymuje sie na ok 1,5k...

 

W mojej instrukcji przy Programie Launch-Control jest zapis że obroty silnika uzyskują około 3200 1/min i to się zgadza...ale w TSI. W TDI przy ustawieniu przekładni w pozycji N uzyskałem około 2000 1/min.

 

Pod tym adresem "Skoda170" ma około 2000 obr1/min. Dziwne że to w passatach jest niedostępne/ograniczone

Edytowane przez Przem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ?? |Czy da sie uruchomic to LC w TDI B7 z DSG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno jazdę próbną B8 biturbo. Pytam pana czy jest tu LC - odpowiada że nie. Niewiele myśląc na światłach hamulec i gaz. Auto tak wystrzeliło że ja byłem zdziwiony, ale sprzedawca chyba jeszcze bardziej :-) To z całą pewnością był LC - silnik po prostu wkręcił się na jakieś 3 tys., bez ciągnięcia do przodu. Na moje pytanie o co chodzi - to auto kierownika, chyba chłopaki zapomnieli wyłączyć, itp...

Mamy w firmie Golfa A6 TDI 140KM i Pasata B6 TDI 170KM. Oba z 2010, oba z DSG6. W Golfie działa, w Pasacie nie. Pytałem w serwisie wtedy, doradca w ogóle nie wiedział co to LC, albo kręcił. Potem zapomniałem o temacie aż do tej jazdy B8.

Coś mi się zdaje że serwis niechętnie o tym mówi, jeszcze niechętniej włącza. Wiadomo - nie jest to na pewno obojętne dla całego przeniesienia napędu...

 

W mojej instrukcji przy Programie Launch-Control jest zapis że obroty silnika uzyskują około 3200 1/min i to się zgadza...ale w TSI. W TDI przy ustawieniu przekładni w pozycji N uzyskałem około 2000 1/min.

 

W moim TDI żeby wkręcić na luzie na obroty trzeba wyłączyć ESP. I zresztą w instrukcji pisze, że ESP ma być przy LC wyłączone. Choć z włączonym w Golfie też działa, tyle że mniej spektakularnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem niedawno jazdę próbną B8 biturbo. Pytam pana czy jest tu LC - odpowiada że nie. Niewiele myśląc na światłach hamulec i gaz. Auto tak wystrzeliło że ja byłem zdziwiony, ale sprzedawca chyba jeszcze bardziej :-) To z całą pewnością był LC - silnik po prostu wkręcił się na jakieś 3 tys., bez ciągnięcia do przodu. Na moje pytanie o co chodzi - to auto kierownika, chyba chłopaki zapomnieli wyłączyć, itp...

Mamy w firmie Golfa A6 TDI 140KM i Pasata B6 TDI 170KM. Oba z 2010, oba z DSG6. W Golfie działa, w Pasacie nie. Pytałem w serwisie wtedy, doradca w ogóle nie wiedział co to LC, albo kręcił. Potem zapomniałem o temacie aż do tej jazdy B8.

Coś mi się zdaje że serwis niechętnie o tym mówi, jeszcze niechętniej włącza. Wiadomo - nie jest to na pewno obojętne dla całego przeniesienia napędu...

 

 

 

W moim TDI żeby wkręcić na luzie na obroty trzeba wyłączyć ESP. I zresztą w instrukcji pisze, że ESP ma być przy LC wyłączone. Choć z włączonym w Golfie też działa, tyle że mniej spektakularnie...

 

Z tymi 3 tysiącami to trochę "pojechałeś". Min 1750 a max 2500 bo taki jest przedział max momentu obrotowego dla tego silnika. LC nie ma włącznika i tam nie ma czego wyłączać. LC to procedura. U mnie ESP "na luzie"nie ma wpływu na obroty silnika tylko ustawienie przekładni D lub S. W procedurze LC ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tymi 3 tysiącami to trochę "pojechałeś". Min 1750 a max 2500 bo taki jest przedział max momentu obrotowego dla tego silnika.

Nie do końca tak. Ale nieistotne. Po prostu wkręcił się na takie obroty jak powinien. Ile dokładnie - koledzy z biTDI i LC niech się wypowiedzą.

LC nie ma włącznika i tam nie ma czego wyłączać. LC to procedura.

Zgadza się. Ale nie pisałem o żadnym wyłączniku - z tego co powiedział sprzedawca można włączyć / wyłączyć serwisowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LC to nie jest nic co sobie serwis włącza czy wyłącza. Jeśli jest fabrycznie, to zgodnie z instrukcją koła na wprost, skrzynia w pozycję S, ASR wyłączyć (nie żadne ESP bo tego się nie da), trzymać hamulec i gaz do podłogi (wtedy w dieslu mamy utrzymywane 3,2 tys. obr/min), puszczamy hamulec i katapulta. No prawie ;) Bo mam "tylko" 190 KM.

Edytowane przez flankie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LC to nie jest nic co sobie serwis włącza czy wyłącza. Jeśli jest fabrycznie, to zgodnie z instrukcją koła na wprost, skrzynia w pozycję S, ASR wyłączyć (nie żadne ESP bo tego się nie da), trzymać hamulec i gaz do podłogi (wtedy w dieslu mamy utrzymywane 3,2 tys. obr/min), puszczamy hamulec i katapulta. No prawie ;) Bo mam "tylko" 190 KM.

 

Mógłbyś podać link filmu na którym dizel 170 lub Twój ma obroty na poziomie 3200 w procedurze LC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności