Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, a raczej, wszystko lepsze czego nie mamy.

Żadne auto nie jest pozbawione wad. I nie piszę tego na złość, tylko to żadna nowość, że wszyscy producenci i klienci mają mnóstwo problemów ze swoim autami. Zerknijcie chociaż tutaj na forum Stingera i wejdźcie w świat ich użytkowników zanim wydacie swojąj opinię

https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=1957&start=10

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śledzę temat od dłuższego czasu i muszę powiedzieć, że Kia faktycznie wygląda spoko, ale jest z nią jak z Phaetonem, mało kto zapłaci tyle za Kie.

Sam osobiście zastanawiam się teraz nad nową Rav4 hybrydą, ale Passat się raczej nie sprzeda za dobre pieniądze, więc pozostanie dalej w kwestii zastanawiania się ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Jakoś suvy do mnie nie przemawiają, no może jakiś Macan?, ale tego typu zachowania na drodze to raczej są niebezpieczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekałem tylko aż ktoś to wrzuci ? Hillux wyszedł jeszcze "lepiej" albo to było L200?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, [email protected] napisał:

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, a raczej, wszystko lepsze czego nie mamy.

Żadne auto nie jest pozbawione wad. I nie piszę tego na złość, tylko to żadna nowość, że wszyscy producenci i klienci mają mnóstwo problemów ze swoim autami. Zerknijcie chociaż tutaj na forum Stingera i wejdźcie w świat ich użytkowników zanim wydacie swojąj opinię

Właśnie jesteśmy :). Passata miałem 4 lata, a Stingerem zrobiłem już 5000 km więc opisuję rzeczywistość, a nie zapisy z forum. Opinie najlepiej wydać zapoznając się z samochodem np. wziąć go na tydzień.

Oczywiście, że każde auto ma jakieś wady, ale VW ostatnimi laty przechodzi samego siebie. Dodatkowo polityka oszczędności za wszelką cenę kosztem klientów plus ceny z kosmosu.

10 godzin temu, Piotr_ek napisał:

Śledzę temat od dłuższego czasu i muszę powiedzieć, że Kia faktycznie wygląda spoko, ale jest z nią jak z Phaetonem, mało kto zapłaci tyle za Kie.

Zapłaciłem za Stingera GT 3,3 V6 - 224000 zł brutto. Samochód ma praktycznie kompletne wyposażenie i kosztuje mniej niż Passat w topowych wersjach. Nie piszę o prowadzeniu, jakości układu kierowniczego (jest super), bo to możecie poczytać na portalach branżowych - pod tym względem jest przepaść pomiędzy Passatem a Stingerem. Niestety w kwestii jakości wykonania również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki w ogóle  jest sens porównywania stingera do passata ? Przecierz to zupełnie inna charakterystyka auta. Miałem przyjemność obcowania z Kia sportage poprzedniej generacji  i powiem tak auto jak najbardziej w porządku ale jednak mimo to ze B8 nie jest jakimś tam autem idealnym i ma swoje wady niedociągnięcia to jest dla mnie osobiście  level wyżej od Kia. Za Kia przemawia jednak 7 lat gwarancji którą naprawdę można wyegzekwować w wielu sprawach , akrakcyjna cena zakupu,  dlatego chociaż osobiście bym nie kupił to w pełni rozumiem ludzi którzy się na to zdecydowali 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Losec napisał:

 

Zapłaciłem za Stingera GT 3,3 V6 - 224000 zł brutto. Samochód ma praktycznie kompletne wyposażenie i kosztuje mniej niż Passat w topowych wersjach. Nie piszę o prowadzeniu, jakości układu kierowniczego (jest super), bo to możecie poczytać na portalach branżowych - pod tym względem jest przepaść pomiędzy Passatem a Stingerem. Niestety w kwestii jakości wykonania również.

Jeżeli jesteś zadowolony to super. W salonie ogladalem go i mi sie podobał wizualnie. A za passata nigdy bym nie dał 200 k, bo tyle pieniędzy to on wart nie jest wg mnie. Negatywnie zaskoczył mnie Tiguan, bo kosztuje tyle co Passat a jakość wykonania mnie odrzuciła. Jeżeli już miałbym wydać ponad 200 k to wolałbym Volvo S90 jak ktoś pisał kilkanaście postów wyżej. Ewentualnie może jakieś Audi A5 od brokera. Choć powiem, że mam prawie 2 m wzrostu i chyba wolę coś wyższego.

Z Kia mam raczej same negatywne doświadczenia, dziewczyna ma Soula od nowości, po 5 latach wyskoczyly purchle na nadkolach, a po 110 k km posadowienie walka rozrządu się wyrobiło i teraz ciężko mi coś z tym zrobić bo mało mechaników się na tym zna, ale to było auto za 60 kilka tysięcy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to samochód, przebieg 28 tys km? Taka mała zagadka?

Dodatkowo co do gwarancji 7 letniej, to raczej jest jakaś żenada a nie poważna gwarancja, ale ludzi na to łapią, poniżej cytat jednego z klientów, który pisze, że Kia odrzuciła gwarancję na zużycie boczka fotela po 10 miesiącach i 18 tys przebiegu. 

Screenshot_20191023_195144_com.google.android.youtube.jpg

Screenshot_20191023_195850_com.google.android.youtube.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój teść użytkował Kię , po 5 latach wymienione na gwarancji koło pasowe czy coś takiego dokładnie nie pamietam nazwy cena w serwisie około 1500zl , wymienone obie tylne lampy (parowały) , wymieniona kamera cofania ( wystarczyło ze raz się zawiesiła). Dodam jeszcze ze wszystkie te usterki zostały wyłapane na przeglądzie okresowym i zostały naprawione z inicjatywy serwisu bez zbędnego wymuszania wiec moje zdanie na temat 7 letniej gwarancji jest zgoła inne niż to co ktoś napisał w internecie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, paolokos napisał:

Dodatkowo co do gwarancji 7 letniej, to raczej jest jakaś żenada a nie poważna gwarancja, ale ludzi na to łapią, poniżej cytat jednego z klientów, który pisze, że Kia odrzuciła gwarancję na zużycie boczka fotela po 10 miesiącach i 18 tys przebiegu. 

Z "fanboyami" BiTDI nie ma sensu dyskutować. Najważniejsze , że są "szczególnie zadowoleni".

Na tym forum jest kilkadziesiąt stron na temat usterek Passatów, ludzie ratują się trytytkami by eliminować buczenie samochodu, rozwarstwiają się uchwyty do zamykania drzwi, okna dachowe trzeszczą, elementy nadwozia źle spasowane, drzwi się nie domykaja w nowych egzemplarzach, tarcze hamulcowe gniją przy piaście, użytkownicy "das Auto" muszą zaklejać taśmą wloty powietrza nad chłodnicą by móc jeździć, bo inaczej się nie da wytrzymać, zawieszenie tłucze się i skrzypi na progach jak duży fiat (tak, miałem przyjemność zrobić czymś takim kilkadziesiąt tyś km). Takie przykłady dziadostwa można mnożyć. Sam z większością się męczyłem, a ty tu koleżko wyjeżdżasz z jakimś pojedynczym wyznaniem Helmuta (pewnie sponsorowanym jak testy porównawcze w Auto Bild). Trzeba być kompletnym kretynem by nie widzieć jakościowego upadku marki VW, przy jednoczesnym dojeniu właścicieli z kasy i powtarzać bzdety na forach.

Na forum arteona dokładnie to samo narzekanie. Dodatkowo co bardziej zdesperowani oddają sprawy w ręce prawników.

Niech każdy wybiera to co chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanboyem bitdi jak piszesz, ale przynajmniej orgazmu na twarzy nie mam jak ty. Jak go zmyjesz, to może też wejdziesz na forum Kia i poczytasz co się tam dzieje oraz poczytasz co jest dokładnie w 7 letniej gwarancji. Na 1000 Passatów sprzedaje się 5 stingerow, także zejdź na ziemię, jak coś mogę Ci chusteczki podesłać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś, jesteś.. ślinka Ci pewnie cieknie na dźwięk TDI-ka ? . Ja się nie jaram tak jak Ty, po prostu obiektywnie stwierdzam fakty, które Twój wąski horyzont nie ogarnia: miałem kilkanaście różnych NOWYCH VW. Od lat 90 to ostatniego B8. Kiedyś ta marka była synonimem solidności, teraz zeszli poniżej przyzwoitości, a mienią się nie wiadomo czym oczekując za swój wątpliwej jakości produkt horrendalnych kwot. Dodatkowo robienie klientów w ch...ja z pomiarami spalin. By przykryć aferę bez informowania użytkowników zmieniają soft w samochodzie podczas przeglądu, po który samochód jeździ jak gówno i DPF wypala się nawet co 100 km (tak, jest też o tym osobny wątek na tym forum).

Twoje argumenty o sprzedaży - odejmij zakupy flotowe napędzane kasą po boku, marketingiem i innymi zabiegami a zobaczysz fakty. Wiem dokładnie jak to się odbywa.

Forum KIA nie tylko czytam, ale i od czasu do czasu coś napiszę.. więc pudło.

Cały czas nudzisz o tej gwarancji, nie wiem po co przecież i tak nie będziesz z niej korzystać. Lepiej dopłacić do pakietu w VW i prosić się o smarowanie skrzypiącego zawieszenia.

Pisałem już Ci kiedyś: zmień beret, bo pewnie jest za ciasny. Poza VW też jest życie. Ja za swojego B8 dałem prawie 200 tyś w 2015. Po 4 latach powiedziałem sobie DOŚĆ. Rozważałem jeszcze zakup Tuarega, ale cena jest jakąś kpiną..

Bardzo chętnie porozmawiam ze wszystkimi na argumenty i podzielę się doświadczeniami.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.10.2019 o 18:43, Losec napisał:

Polecam bardzo. Jeżeli ktoś się zastanawia nad alternatywą dla Passata to umówcie się na jazdę próbną i zweryfikujcie sami.

Jak pojeździcie 3,3 GT to założę się, że nawet nie obejrzycie się za VW.

Trafnie trafnie. Poza tym wklejenie jednego postu ze komuś nie zrobili skory popękanie to tak jak wkleić na forum kii tematu naszego forumowicza ze buja się z popękana skóra ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie, jesteśmy w końcu na forum VW. Wpiszcie proszę na forum Stingera z dwa posty, że Passat jest lepszy od Kii i z pewnością posypią się takie same  epitety z Helmutami co tutaj (w końcu też tam będą bronić swojego wyboru i też widoczni są tam pasjonaci marki). 

Nie potrafimy konstruktywnie rozmawiać (pisać), od razu wpadamy w "szał epitetów i porównań". 

 

 

Edytowane przez [email protected]
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Losec napisał:

Jesteś, jesteś.. ślinka Ci pewnie cieknie na dźwięk TDI-ka ? . Ja się nie jaram tak jak Ty, po prostu obiektywnie stwierdzam fakty, które Twój wąski horyzont nie ogarnia: miałem kilkanaście różnych NOWYCH VW. Od lat 90 to ostatniego B8. Kiedyś ta marka była synonimem solidności, teraz zeszli poniżej przyzwoitości, a mienią się nie wiadomo czym oczekując za swój wątpliwej jakości produkt horrendalnych kwot. Dodatkowo robienie klientów w ch...ja z pomiarami spalin. By przykryć aferę bez informowania użytkowników zmieniają soft w samochodzie podczas przeglądu, po który samochód jeździ jak gówno i DPF wypala się nawet co 100 km (tak, jest też o tym osobny wątek na tym forum).

Twoje argumenty o sprzedaży - odejmij zakupy flotowe napędzane kasą po boku, marketingiem i innymi zabiegami a zobaczysz fakty. Wiem dokładnie jak to się odbywa.

Forum KIA nie tylko czytam, ale i od czasu do czasu coś napiszę.. więc pudło.

Cały czas nudzisz o tej gwarancji, nie wiem po co przecież i tak nie będziesz z niej korzystać. Lepiej dopłacić do pakietu w VW i prosić się o smarowanie skrzypiącego zawieszenia.

Pisałem już Ci kiedyś: zmień beret, bo pewnie jest za ciasny. Poza VW też jest życie. Ja za swojego B8 dałem prawie 200 tyś w 2015. Po 4 latach powiedziałem sobie DOŚĆ. Rozważałem jeszcze zakup Tuarega, ale cena jest jakąś kpiną..

Bardzo chętnie porozmawiam ze wszystkimi na argumenty i podzielę się doświadczeniami.

Zapłaciłeś 225 tys za kie i twierdzisz ze cena touarega jest kpina? A to dobre sobie, bo za jakieś 260-280 tys miałbyś auto które ta kia poza osiągami wciąga nosem, wiec bym się tak nie rozpędzał. O spadku wartości stingera dowiemy się za 3 lata. W ogóle jak można porównać małe, lekko sportowe auto, do pelnowymiaroiwyego suva. 
i nie, nie jestem fanboyem Vw. Uważam ze cena passata jest horrendalna jeśli mówimy o mocnych wersjach, bo można kupić za to premium. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem nie odpisywać, bo jakoś dyskusja na fakty i argumenty z kimś, kto nie wie co to fakty i argumenty mnie nie bawi, ale jakoś dam radę.

Najpierw, kolego Skoczek, wkleiłem jeden wpis dla przykładu, jak chcesz wkleje ci ich dowolna ilość 

Dalej tylko ogólnie, jeżeli ktoś jeździł przez 4 lata meczac się niemiłosiernie samochodem to dla mnie jest jakoś sprawny inaczej, mamy różne instytucje, sądy itd. Ja nie rozumiem, skoro kupiłem buty do chodzenia po wodzie, a one przeciekaja to je po prostu oddaje. Jeden kolega tu na forum, z którym w różnych kwestiach się nie zgadzam to zrobił, da się?,da.

Dalej co do faktów i argumentów, jeżeli ktoś pisze, że gwarancja 7 lat, podaje to za argument za, to żeby być zgodnym z faktami, to trzeba napisać do czego się to konkretnie odnosi, ja wkleiłem tabelkę, gdzie to dokładnie widać, to chyba jest dyskusja na poziomie faktów? Jeżeli ktoś pisze, że po jeździe próbnej już wszystko wie i później po przejechaniu 5 tys km jest juz ekspertem o samochodzie, to jest to lekko śmieszne. Opisuje potem swoje doświadczenia z 4 lat użytkowania VW, i porównuję to do miesiąca i 5 tys km, czy to jest jakieś sensowne porównanie? 

Idąc dalel, napisałem z jakimi problemami boryka się też stinger, nie wziąłem tego z głowy tylko z forum Kii. A gość od faktów i argumentów pisze, że on czyta forum i nawet tam coś pisze, więc teraz nie wiem, czy jest jakieś inne forum Kii, może jest, albo gość po prostu nie rozumie tego co czyta. Jeden z kolegów podał link do tego wątku z forum Kia, także kazdy może sobie zarknac i wyrobić opinie na temat faktów. 

Pominę jakiś lecace slinki i berety, bo spływa to po mnie jak po kaczce a i ja święty nie jestem, ale irytują mnie ludzie ograniczeni, trole itp jednostki. Ja chętnie na fakty i argumenty podyskutuje, ale musi być z kim. 

W dobie wujka Google można wszystkiego się dowiedzieć w parę sekund, miesięczna jazda samochodem nie jest podstawą do dyskusji na fakty i argumenty, ale 4 letnia już tak. Także zapraszam chętnie za parę lat, wtedy fakty i argumenty nimi będą. Na koniec wszedłem na forum niemieckie, wątek Kia Stinger listę Modellfehler, całe 69 stron, a najśmieszniejsze jest to, że tam są dokładnie te same problemy, które trapia Passata, uśmiałem się do łez?, nawet tylne tarcze maja ta sama przypadłość, a z innych rzeczy skrzypiace okno dachowe, skrzypiace uszczelki, zużycie boczkow foteli, stukająca tylna klapa, szwankujaca elektronika, dziwne odgłosy w różnych miejscach itd, nie czytałem wszystkiego tylko parę stron na szybko przejrzałem. 

Także chętnie na fakty i argumenty chętnie podyskutuje, a już na koniec co do tego że jestem niby fanboyem VW, już w listopadzie spotykam się na małą pogawędke z VW w takim fajnym miejscu. Także ja pilnuje swoich interesów a nie uzalam się nad sobą, gdzie vw zawinił to musi zapłacić, ale to nie znaczy, że innych rzeczy nie widzę. pozdrawia funboy VW???

IMG_20191024_091230.jpg

Edytowane przez paolokos
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest coraz trudniej z tymi samochodami, wzrostem ich cen oraz obsługą serwisową. To fakt i darząc sympatią jakąkolwiek markę samochodów można, a nawet trzeba to krytykować.

Wojna cenowa, ochrona środowiska i wymagania klientów, a także chęć zysków producentów coraz bardziej wprowadzają chaos na rynku i to nie tylko w motoryzacji.

Oczywiście konsekwencje najbardziej ponoszą najpierw klienci, ale jak się zorientują (i opiszą na forach ?), to w końcu również obrywa się producentom i  poddostawcom (no chyba że nie ma już alternatywy). 

Ten "zły" trend jest wszędzie podobny (oczywiście u jednych trochę bardziej u innych mniej). Np. afera spalinowa, w którą dał się pierwszy złapać VW, najbardziej był głośny i głównie z nim jest kojarzony, ale tak naprawdę podobne przekręty robiły również inne duże firmy (np. Mercedes czy BMW i także na ogromną masową skalę)

https://auto.wprost.pl/aktualnosci/10254991/870-mln-euro-kary-dla-mercedesa-za-dieselgate.html

https://moto-pl.cdn.ampproject.org/v/moto.pl/MotoPL/7,88389,23084526,afera-dieselgate-bmw-tlumaczy-sie-z-niewlasciwego-oprogramowania.amp?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCKAE%3D#aoh=15719058534311&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Źródło%3A %1%24s&ampshare=http%3A%2F%2Fmoto.pl%2FMotoPL%2F7%2C88389%2C23084526%2Cafera-dieselgate-bmw-tlumaczy-sie-z-niewlasciwego-oprogramowania.html

Jednak takiego przebicia do mediów już nie było. To nie usprawiedliwia oczywiście VW, ale dobrze żebyśmy wszyscy mieli świadomość, że to nie VW jest przykładem zła, tylko wszyscy kombinują jak mogą i to w bardzo podobny sposób. Pytanie dlaczego, skoro to takie niewłaściwe...

Pocieszające jest jednak to, że auta są mimo wszystko coraz piękniejsze, nowoczesne i fascynujące, a my, osoby które mogą sobie na nie pozwolić i cieszyć z jazdy, "pogadać" o nich na forum oraz nacieszyć oczy na własnym podjeździe, jesteśmy poniekąd szczęściarzami (a niech tam, nawet jak na kredyt ?

Motoryzacja jest nadal super, więc pozdrawiam wszystkich fanów ? i całą resztę.

 

Edytowane przez [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ramib napisał:

Zapłaciłeś 225 tys za kie i twierdzisz ze cena touarega jest kpina? A to dobre sobie, bo za jakieś 260-280 tys miałbyś auto które ta kia poza osiągami wciąga nosem, wiec bym się tak nie rozpędzał. O spadku wartości stingera dowiemy się za 3 lata. W ogóle jak można porównać małe, lekko sportowe auto, do pelnowymiaroiwyego suva. 
i nie, nie jestem fanboyem Vw. Uważam ze cena passata jest horrendalna jeśli mówimy o mocnych wersjach, bo można kupić za to premium. 

Najtańszy obecnie oferowany w Polsce NOWY Tuareg (dane z otomoto) to cena 278 890 zł brutto - silnik 231 km diesel. Pewnie można coś negocjować, ale nie sądzę że do poziomu 225000. Jeżeli uważasz, że 231 km diesel osiągami wciąga nosem stingera GT3,3 V6 to się grubo mylisz. Przejrzyj sobie i porównaj dane techniczne, a najlepiej polecam jazdę testową i sprawdzenie co to potrafi. Oczywiście jest to inny typ samochodu niż SUV.

Reasumując moje wpisy pod tym tematem: Passem B8 jeździłem 4 lata i mogę powiedzieć , że ma swoje zalety i wady jak każdy samochodów. Niestety wady przeważają w ostatnich produktach z logo VW, a tworzona jest wokół tej marki jakaś dziwna legenda, która oślepia wiele osób. Oczekują ceny jak za auto premium, a dostarczają mocno przeciętny produkt z bardzo marną obsługą.

Kolegę paolokos omijam szerokim łukiem życząc miłego dnia, bo kopanie się z koniem nie ma sensu. Najważniejsze, że jest "szczególnie zadowolony". Powinieneś człowieku napisać do VW, może Ci jakiś budżet przyznają za walkę o dobre imię koncernu. Jeździj bezawaryjnie i ciesz się autem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz cały czas potwierdzasz, że nie rozumiesz co piszesz i czytasz. Kolega w sprawie Touarega napisał oprócz osiągów a ty swoje. Ja się z koniem nie kope, co najwyżej osiolkiem. Nawet nie potrafisz poprawnie VW Touareg napisać, a chcesz dyskutować. Kojarz fakty, ja podałem do sądu VW, a ty co zrobiłeś, tylko się uzalasz. Jak VW podał info, że zamierza otworzyć fabrykę w Turcji napisałem 2 maile, jednego do centrali a drugiego do Auto Bild. Wiesz czemu? Ja w przeciwieństwie do takich pyskaczy jak ty coś robię, a nie siedzę z założonym rękami. A jeśli ktoś komuś coś płaci to chyba tylko Kia tobie. Także przejdź jakiś kurs czytania ze zrozumieniem i wtedy przyjdź na to forum, lub pozostan na forum Kia, tam pewnie znajdziesz podobnych do siebie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności