dziki_pl Zgłoś #141 Napisano 4 Kwietnia 2017 Kurczę ale jak będą te biegi w nieskończoność dokładać to ile ta skrzynia będzie ważyć ? Każde przełożenie to kolejne zębatki no i rozmiar obudowy. Koszt tez większy.A jak zrobią z lekkiego albo cieńszego materiału to będzie awaryjna. Gdzieś musi być złoty środek Mówią że złoty środek to 10 biegów. E klasa przy 140 ma takie obroty na 9-tce jak bitdi w pasku przy 90 na 7-ce czyli ok 1500rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #142 Napisano 5 Kwietnia 2017 Myślę, że Passat, a szczególnie wersje z małymi silnikami benzynowymi, są pomyślane może na połowę z tego... Mylisz awarie osprzętu z resursem. Ja miałem na myśli trwałość mechanizmów do pierwszej awarii gdzie konieczne jest rozebranie kompletne czy to skrzyni, czy silnika. To, że padnie jakiś napinacz, wtryskiwacz, przekaźnik, zaworek, uszczelka... to detale Dużo tu zleży od kultury technicznej i... szczęścia. Jeden będzie wymieniał pół 2.0 TFSI - bo olej, bo rozrząd, bo turbo... a inny zrobi 300.000 km bez świadomości, że posiada silnik pułapkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #143 Napisano 5 Kwietnia 2017 Nie rozumiem 10 biegów - przy normalnej powolnej jeździe zmiana biegu co 200 obrotów, do przyspieszania 5 biegów w dół. Może jedynie w superszybkich autach jako kilka nadbiegów, żeby było nie wiem 2 tys obrotów przy 150km/h. Już widzę jazdę na łopatkach w biegowej skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #144 Napisano 5 Kwietnia 2017 W moim BMW mam automat 8 stopniowy i dla mnie to idealna ilość biegów. Prędkość 160 obroty 2.5 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno Zgłoś #145 Napisano 5 Kwietnia 2017 tylko myślałem że będzie ciut inne wnętrze - bardziej coś takiego: http://moto.pl/MotoPL/51,88389,21408789.html?i=2 Weszli księgowi i pozamiatali sprawę nowinek i dodatkowych dewelopmentów - - - - - aktualizacja - - - - - Nie rozumiem 10 biegów - przy normalnej powolnej jeździe zmiana biegu co 200 obrotów, do przyspieszania 5 biegów w dół.Może jedynie w superszybkich autach jako kilka nadbiegów, żeby było nie wiem 2 tys obrotów przy 150km/h. Już widzę jazdę na łopatkach w biegowej skrzyni Dla mnie tez 10 biegów to troszkę przesada, czasem przy wyższych prędkościach na 6 przełożeniu można by odciążyć , ale jeszcze kolejne 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #146 Napisano 5 Kwietnia 2017 W moim BMW mam automat 8 stopniowy i dla mnie to idealna ilość biegów. Prędkość 160 obroty 2.5 tys Tak, 8-biegów wygląda lepiej niż 9-biegów (trochę dużo). Ale przy 9 biegach można jechać, w zależności od trybu skrzyni, np. na 5,6, 7 lub nawet na 8 biegu. 6-biegów to trochę mało a 7-biegów już lepiej. Nie mam 7-biegów więc nie wiem czy wystarcza. Zresztą zależy to od przełożeń między biegami i globalnym przełożeniem. 6-biegów DSG w Passacie B8 to za mało (wg mnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #147 Napisano 5 Kwietnia 2017 6-biegów DSG w Passacie B8 to za mało (wg mnie). Jeździłem dsg 6 stopniowym więc mam porównanie z 8 stopniowym w BMW, dla mnie przepaść i nie odnoszę to tylko do dsg bo audi A6 które było pierwotnym zakupem też testowałem. Fakt że nie w s-tronicu tylko w multi. Dla mnie skrzynia BMW to tfu tfu ideał pod tym względem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #148 Napisano 5 Kwietnia 2017 8 biegowe ZF z BMW to jedna z aktualnie najlepszych skrzyń na rynku jak nie najlepsza. Ilość biegów to sprawa drugorzędna, takie CVT ma ich nieskończoność więc powinno być najlepsze... ale nie jest bo działa "dziwnie". Ważniejsze jest to jak skrzynia zmienia te biegi - jak szybko i w jaki sposób, jak jest zestopniowana, jakie ma przełożenie wstępne, jak radzi sobie przy niskich (pełzanie) i wysokich (głośność) prędkościach no i wreszcie co najważniejsze - czy jest "mądra", a więc czy odpowiednio reaguje na to co chcemy zrobić. Np. 9 biegów w Mercedesie to zupełnie co innego niż 9 biegów w Fiacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #149 Napisano 5 Kwietnia 2017 Multitrnoic w Audi A6 to podobno kiepski automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #150 Napisano 5 Kwietnia 2017 czy jest "mądra" No w BMW jest adaptacyjna.. Wiec jak ja nauczysz jak jedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #151 Napisano 5 Kwietnia 2017 Panowie wątek o Arteonie a rozmowa zeszła na skrzynie troche bałagan sie robi, dyskusja warta uwagi ale w oddzielnym dziale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #152 Napisano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Adaptacyjna ale ciągle uczy się? Czy w czasie jazdy (dłuższa trasa) mogę zmienić styl ze spokojnej na bardziej ostrą lub odwrotnie? Ile czasu jej to zajmuje ? DSG (w VW lub Audi) chyba nie ma takiej adaptacyjnej techniki ? - - - - - aktualizacja - - - - - Jutro w Poznaniu będzie pierwsza w Polsce odsłona Arteona i info o cenach. Kolego kosmo chyba szybko da znać? I będzie można zamawiać. W obu wersjach silnikowych jest 7-biegowe DSG ! Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #153 Napisano 5 Kwietnia 2017 Co prawda że slyszenia ale kolega robił jazdy testowe nowym Civic z CVT, podobno zupełnie inna skrzynia niż dotychczas. W końcu robi czasy lepsze niż manual. Potwierdzają to dane techniczne... Ciekawe, jak to poprawili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #154 Napisano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Jak by CVT były dobre to by VW jest stosował !! Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #155 Napisano 5 Kwietnia 2017 Jest smacznie z Arteonem i cenowo i wyposażeniowo:) Auto samo w sobie mega:) Niebawem będzie info na stronie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #156 Napisano 5 Kwietnia 2017 Jest smacznie z Arteonem i cenowo i wyposażeniowo:) Auto samo w sobie mega:) Niebawem będzie info na stronie Rozumiem, że podwójne szyby z tyłu też*są? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #157 Napisano 5 Kwietnia 2017 Co prawda że slyszenia ale kolega robił jazdy testowe nowym Civic z CVT, podobno zupełnie inna skrzynia niż dotychczas. W końcu robi czasy lepsze niż manual. Potwierdzają to dane techniczne... Ciekawe, jak to poprawili Jest w filmie na youtube od pertyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #158 Napisano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Arteon wyceniony w Polsce http://motofilm.pl/2017/04/volkswagen-arteon-wyceniony-polski-cennik/ Arteon 2.0 BiTDI, 200 tys a passat r line u nas 188 tys czyli o 12 tys droższy w stosunki do B8 Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez Slabb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #159 Napisano 6 Kwietnia 2017 Arteon wyceniony w Polsce http://motofilm.pl/2017/04/volkswagen-arteon-wyceniony-polski-cennik/ Arteon 2.0 BiTDI, 200 tys a passat r line u nas 188 tys czyli o 12 tys droższy w stosunki do B8 Ale być może trochę nadrabia wyposażeniem standardowym. Póki co trzeba czekać na pełny cennik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #160 Napisano 6 Kwietnia 2017 Ale być może trochę nadrabia wyposażeniem standardowym. Póki co trzeba czekać na pełny cennik. Nie No tak generalnie nieduża roznica a samochod na plus w niedziele zobacze go w realu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach