pziolo88 Zgłoś #521 Napisano 16 Maja 2016 Mam pytanie występują u mnie takie oto błędy skrzynia tiptronic 5biegów -Zasilanie zaworu elektromagnetycznego (18153) -Zawór nr 2 regulacji ciśnienia (18228) -Zawór regulacji ciśnienia 3 (18233) -Zawór regulacji ciśnienia 4 (18237) -Zawór regulacji ciśnienia 5 (18242) Auto odpala ale nie rusza w tył i przód prawdopodobnie gubi prąd pomiędzy komputerm i płytą sterującą skrzynii biegów 5hp19FL ,passat b5 ,99r ,2.8 v6 syncro. ECB. Pytanie brzmi czy owe błędy w/w mogą powodować że auto nie ruszy z miejsca i czy ewentualnie uszkodził się komputer w aucie odpowiadający za skrzynie tj.pod nogami pasażera . Dodam że zawory i zasilanie elektromagnetyczne działa po podpięciu na krótko (podpięcie pod piny wtyczki wchodzącej do płyty sterującej) więc jest według mnie sprawne. Czekam na info i pozdrawiam wszystkich forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #522 Napisano 29 Maja 2016 Jeżeli zawory działają na krutkomto sprawdź aku może jest słabe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin2894 Zgłoś #523 Napisano 10 Czerwca 2016 Witam posiadam od niedawna Passata 2004 1.9 tdi avf ze skrzynią tiptronic eyf problem dotyczy tego ze po wbiciu wstecznego auto rusza i po chwili przerywa na chwile dosłownie na sekundę tak jak by się bieg wyłączył i potem znowu juz jest ok dodam jeszcze ze powyżej 90 km/h auto drży tak jak by było koło nie wyważone albo siatka w oponie pęknięta dzieje się tak przy powolnym przyspieszaniu i przy hamowaniu silnikiem dodam jeszcze ze nie zawsze te drgania czuć oraz przy gwałtownym przyspieszanie również słabiej lub wogóle nie wyczuwalne czego to mogą być objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaceks36 Zgłoś #524 Napisano 25 Czerwca 2016 Witam Mam być może podobny problem ze skrzynią co kolega , przy wchodzenie z 3 na 4 przy obciążeniu dodawaniu gazu słyszę jakieś tarcie , tak jak by gdzieś coś się nie zazębiało , tarł plastik o beton czy coś w tym stylu.Gdy odpuszczę gazu to mija.Szczególnie uciążliwe jest to podczas dłuższej jazdy oraz podjazdów pod górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #525 Napisano 5 Lipca 2016 Witam. Mam Passata B5FL 2003r z automatem 4biegowym. Ostatnio trafilem na problem ze skrzynia. Mianowicie podczas wrzuceniu na D i chcac normalnie ruszyc, auto niestety stoi a obroty wzrastaja. Po chwili czuc stukniecie, jakby zlapalo i jedzie. Jezeli dodaje gaz delikatnie to powoli ale plynnie sie porusza. To samo jest rowniez podczas jazdy, spokojnie auto jedzie bez problemu i zmienia biegi jak trzeba, ale przy wiekszym przyspieszaniu jakby sie slizgalo sprzeglo. Na biegu wstecznym nie zauwazylem zeby tak sie zachowywal. Gdzie mam szukac problemu czy pozostaje remont calej skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #526 Napisano 5 Lipca 2016 Jakieś błędy w sterowniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #527 Napisano 5 Lipca 2016 Wlasnie problem z tym ze nie moglem sie polaczyc ze skrzynia... dzisiaj wyjelem cala skrzynie w razie czego i jedna rzecz mnie zastanawiala... mianowicie gdy odrecilem sruby od lapy skrzyni od podwozia samochodu, mianowicie lala sie stamtad woda (tylko od strony pasazera). Czy mozliwe byloby np ze zalalo modul od skrzyni i stad te problemy? no i jak mam odlaczona skrzynie to czy ewentualne bledy beda nadal zapamietane czy musze ja na nowo podlaczyc zeby cokolwiek sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #528 Napisano 5 Lipca 2016 Od razu skrzynie wyciągasz bo szarpie? Jest tyle rzeczy do sprawdzenia po drodze... A patrzyles czy pod dywanem pasażera nie jest czasem mokro? Może leci Ci woda i zalało sterownik. Jakiś powód braku komunikacji musi być. W ecu albo can gateway nie ma jakiegoś błędu o braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Od tego należałoby zacząć. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #529 Napisano 5 Lipca 2016 nie pamietam jak bylo wczesniej ale teraz probowal i probowal i ciagle kazal czekac na polaczenie ale wreszcie po kilku minutach odpuscilem. W aucie patrzylem ze byl blad braku polaczenia do regulacji tylnych foteli (dokladnie nr bledu teraz nie pamietam) chyba ze on jest od polaczenia ze skrzynia biegow. Jutro od rana zobacze jak wyglada podloga po stronie pasazera. Skrzynie wyjelem bo i tak musze miske od silnika wymienic wiec jak juz mialem na wierzchu to te kilka srubek jakos mi nie sprawily problemu. Poczytalem rowniez ze problemem moze byc konwerter a z nim mam w sumie problem bo raz na kilka miesiecy luzowaly mi sie 3 nakretki ktore go trzymaja przy silniku. Moze to byc tez jego wina? Ewentualnie jak mozna zdiagnozowac jego sprawnosc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #530 Napisano 5 Lipca 2016 Może być że konwerter, ale on raczej powoduje drgania niz takie uslizgi. Stan oleju był? Jak wygląda olej? Złoty, czarny, z opiłkami, czy bez? Śmierdzi spalenizna? Konwertera sam nie sprawdzisz, firma zajmująca się regeneracja po otwarciu sprawdzi stan dopiero. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #531 Napisano 5 Lipca 2016 nic nie czuc spalenizny, olej raczej zlotawy, opilkow nie zauwazylem, chociaz pewnosc bede mial jak zdejme miske od skrzyni czy jakies pozostalosci tam zostaly. Drgan raczej nie ma, tylko to szarpanie, szczegolnie to jest wlasnie odczuwalne przy szybszym ruszaniu pod gorke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #532 Napisano 5 Lipca 2016 Sprawdź ten sterownik czy nie pływa i błędy w ecu. Od tego trzeba zacząć. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #533 Napisano 5 Lipca 2016 ok od rana bede walczyc i napisze co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #534 Napisano 6 Lipca 2016 (edytowane) Pod dywanikiem pasazera sucho, wiec sterownik nie mogl zostac zalany. Dzisiaj udalo mi sie podlaczyc pod skrzynie: Oto błedy (skrzynia wymontowana): 00258, 00260, 00262, 00264, 00266, 00270, 00293, 00281, 00297, 01192. Wszystkie sa aktywne (czyli pewnie z powodu odpietych wtyczek) poza ostatnim bledem 01192 - brak sygnalu - blokada przekladni (sprzeglo dla obejscia przemiennika momentu obrotowego). Edytowane 6 Lipca 2016 przez M4R71N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #535 Napisano 7 Lipca 2016 (edytowane) Dzisiaj zdjelem miske ze skrzyni. Jednak olej nie wyglada tak ciekawie. Przy spuszczaniu przez korek wygladal zoltawo, jednak po zlaniu do przezroczystej miski okazuje sie ze podchodzi pod czarny. Opilki na magnesie sa ale miekkie jak gabka... I teraz nie wiem czy przyczyny szukac w sprzegle hydrokinetycznym czy w samej skrzyni? Edytowane 7 Lipca 2016 przez M4R71N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #536 Napisano 19 Lipca 2016 Problemow ze skrzynia ciag dalszy... Zregenerowalem konwerter, wymienilem caly olej w skrzyni wraz z filtrem, wyczyscilem plyte sterujaca no i autko dzialalo bardzo dobrze. Tylko wlasnie dzialalo... Zrobilem jakies 100km i ruszajac spod domu cos zaczelo jakby dzwonic... zostawilem auto i stwierdzilem ze lepiej nie bede jechac i zobacze co to jak bede mial chwile. Dzisiaj chcialem zobaczyc, dzwonienia po odpaleniu nie slychac, ale ruszylem normalnie, chcac zawrocic naciskam na hamulec a auto nagle zgaslo... Ponowne odpalenie i tylko wrzucam bieg, auto czuc ze chce ciagnac ale zaraz gasnie. Objaw identyczny jakbym w manualu ruszal na zaciagnietym recznym badz z noga na hamulcu... Czego moge szukac czy np moze to byc spowodowane zla regeneracja konwertera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robitech Zgłoś #537 Napisano 20 Marca 2017 Witam Nie chcę zakładać nowego tematu więc tutaj opisze mój problem Passat B5 FL 2003 r. skrzynia automat 4 biegowa EPV auto ma ciężko cofać trzeba dać dużo gazu aby ruszyło i to bardzo ma ciężko musi być na płaskiej powierzchni aby dało się cofnąć. Dzwoniłem w kilka miejsc ale u większości mówią że skrzynia do remontu. Chciałem zaryzykować i sprawdzić olej ewentualnie wymienić jak myślicie może to coś pomóc? Znalazłem też skrzynie na allegro z 2 miesięczną gwarancją za około 1500 zł cena do dogadania i tu mam pytanie czy na moim sterowniku będzie ta skrzynia działała poprawnie skrzynia oczywiście EPV taka sama jaką mam. Drugi objaw to jak auto jest zimne zaraz po odpaleniu i wrzuceniu na D auto gaśnie ale gdy trochę pochodzi to rusza normalnie Trzeci objaw to podczas jazdy z 3 biegu na 4 czuć takie chwilowe przeciągnięcie jakby skrzynia wrzuciła na luz Proszę o rade może ktoś miał takie problemy ze swoim automatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areks90 Zgłoś #538 Napisano 24 Marca 2017 Witam. Mam problem ze swoim b4 96 r. 2.0 w automacie. Auto zachowuje się jakby ruszało z 3 biegu, rusza opornie i anemicznie, nie zmiania na wyższy ani niższy bieg, 70km/h i 3tys obrotów. Wsteczny działa poprawnie. Kiedyś mi sie tak zrobiło ale usterka ustąpiła po kilku dniach. Jak sprawdzić jaki mam model skrzyni? Jakieś pomysły? Jak dolewać olej na odpalonym czy zgaszonym silniku? Nie ma bagnetu tylko zwykły korek także nie mam jak sprawdzić poziomu oleju. Jaki olej tam lać? "Podmień cały zespół sterujący(elektrozaworów) na 100% sprawny, jeżeli to nie pomoże to skrzynia do rozebrania lub wymiany" Znalazłem taką porade, cały zespól starujący to tylko sterownik skrzyni czy coś jeszcze? Gdzie ten sterownik jest zamontowany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach