tauka Zgłoś #481 Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Przepraszam Cię. Jednak jesteś boski. Rozebrales i złożyłes skrzynie. Praktycznie nikt tego nie umie. A co najlepsze umiesz bez kompa i innych pierdół zdiagnozować i naprawic skrzynie. No i potrafisz nalać idealnie oleju do skrzyni na oko. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #482 Napisano 18 Stycznia 2015 Njwazniejsze ze jest wszystko dobrze. Wiedzialem ze kosz do wymiany ,to wymienilem.Komputer w tedy nie byl mi potrzebny.Tylko nie wiedzialem ze bledy bedzie mial po rozbiorce.Myslalem ze po dlaczeniu akmulatora przed robota,bledow nie bedzie. Moze one robily problem.Tego niewiem bo przy okazji naprawilem kabelki i moze to przez nie.Ale sie czegos nauczylem.Dzieki temu mam tez swoj maly vag (polski vag) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prodigyant Zgłoś #483 Napisano 28 Lutego 2015 witam, posiadam passata b5 fl 1,9 diesel 130 km w automacie 5 biegowym (tiptronik) czy jakoś tak. specjalistą nie jestem. problem mam tego typu że na zimnym silniku szarpie mi z 2 na 3 bieg jak sie rozgrzeje jest ok. na wstecznym nie podjade pod krawężnik jeśli dotykam go kołami, jak się trochę rozpędzę to wjadę. inny problem to opóźniona reakcja przy gwałtownym ruszaniu (nie zawsze) np ze skrzyżowania bez świateł wduszam pedał gazu a on myśli 2 sekundy i dopiero jedzie. czasem ma kopa czasem muli sam nie wiem. dzwonłem po warsztatach specjalizujących się w naprawach skrzyń biegów i opinii jest wiele jedni mówią że wystarczy dolać olej ewentualnie go wymienić inni że tylko dolać bo całkowita wymiana z wymianą filtra i uszczelki może pogorszyć sprawę a jeszcze inni że skrzynia ssie kończy, ddo wymiany jakiś kosz i koszt naprawy to nawet 3000. proszę o poradę bo nie chcę zostać naciągnięty po raz kolejny na koszty których mógł bym uniknąć. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_m Zgłoś #484 Napisano 28 Lutego 2015 Na poczatem sprawdz ilosc oleju w skrzyni.Wyglada ze jest go za malo,I zrob to odrazu bo zajedziesz skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #485 Napisano 2 Marca 2015 sprawdz najpierw olej,sprawdz bledy.Jezeli to nie pomoze to wymien kosz.byc moze jego kawalki lataja po skrzyni i robia te dziene problemy.Jezeli masz troche pojecia to sam naprawisz.tylko miec czas i miejscowke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #486 Napisano 3 Marca 2015 dzisiaj rozmawialem z kolega.kupil sobie audi a4 b6 1.8 turbo,multitronik.mial taki objaw ze miedzy 2 tys a 3 tys obrotow,falowal i szarpal mu na obrotach.pojechal sprawdzic olej i co sie okazalo,to brakowalo mu 4.5 litra :mlask .po wymianie calego oleju z filtrem wszystko mu chodzi elegancko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apbo Zgłoś #487 Napisano 9 Marca 2015 Witam mam passata 2001r 1, 9 101km automat. Mam taki problem ze przy stałej prędkości skrzynia co jakiś czas szarpie ale np. Przy 140km/h nie szarpie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #488 Napisano 10 Marca 2015 Czy to się dzieje przy delikatnym obciążeniu np. podjeździe, delikatnym przyspoeszaniu i powyżej 3 biegu przy obrotach ok 1800? Jeżeli tak to najprawdopodobniej konwerter do wymiany/regeneracji. Więcej info o tym w wyszukiwarce: "sprzęgło lock-up" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apbo Zgłoś #489 Napisano 10 Marca 2015 Tak właśnie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apbo Zgłoś #490 Napisano 13 Marca 2015 Nie mogę znaleźć tematu sprzęgło lock-up Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #491 Napisano 14 Marca 2015 Nie mogę znaleźć tematu sprzęgło lock-up Generalnie wszystko jest w tym wątku, trzeba tylko szukać dużo wcześniej. http://forum.vw-passat.pl/threads/7787-PROBLEM-Z-AUTOMATYCZN%C4%84-SKRZYNI%C4%84-BIEG%C3%93W?p=2184612#post2184612 http://forum.vw-passat.pl/threads/7787-PROBLEM-Z-AUTOMATYCZN%C4%84-SKRZYNI%C4%84-BIEG%C3%93W?p=1953458#post1953458 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apbo Zgłoś #492 Napisano 15 Marca 2015 Dziękuję za linki. Tę moje szarpanie jest tylko przy jeździe spokojnej do 110km H. Przy jeździe na trasie 130 140 nic się nie dzieje. Przy przyspieszeniu też się nic nie dzieje. Na zimnym też nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arecki_1.8T Zgłoś #493 Napisano 22 Marca 2015 witam. Kupiłem tydzień temu Passata 1.8T 150 KM w automacie z tiptronikiem. Na początku chciałem zrobić rozrząd, ale mechanik powiedział, żebym umył silnik od góry i dołu, bo jest tak zalany olejem, że nie wiadomo skąd cieknie. Pojechałem więc na myjnie, silnik spryskali chemią, a potem płukali karczerem. Wszystko fajnie, wróciłem do domu, a na drugi dzień nie mogłem już wrzucić wstecznego, aż po paru chwilach kombinowania skrzynia zaznaczyła wszystkie biegi (tryb awaryjny?). W trybie awaryjnym wsteczny już działa, ale na D pierwszy bieg przeciąga do 3 tyś/obr. i dopiero zmienia bieg i nie działa tiptronik. WAG wskazał błąd 00293 - Multi-function Switch (F125) 27-10 0 Implausible Singal - Intermittent. Po usunięciu tego błędu wsteczny nadal nie wchodzi i po momencie wyskakuje inny błąd 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 Implausible Singal. Proszę o pomoc... - - - - - aktualizacja - - - - - dodatkowo WAG wskazał jeszcze 3 błedy silnika: 16500 - obwód temperatury chłodziwa silnika? 00532 - napięcie zasilające? 00561 - regulacja składu mieszanki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #494 Napisano 22 Marca 2015 Może gdzieś wtyczki przy skrzyni zawilgotniały. Poodpinaj wszystkie wysusz, pryśnij jakimś kontaktem, skasuj błędy i zobacz wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arecki_1.8T Zgłoś #495 Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) witam ponownie. Zrobiłem rozrząd, uszczelniacze, uszczelkę pod deklem i termostat i auto chodzi znacznie głośniej niż przed robotą... tak terkocze bardziej. To normalne? Kwestia przejechania iluś kilometrów? Nie powinien ciszej chodzić? A dodatkowo jak postawiłem auto na warsztat, to faktycznie okazał się problem z wtyczką, bo była prawie, że wypięta ze skrzyni... i kiedy mechanik ją wypiął, to trochę z niej wody wyleciało. Wziął ją przedmuchał kompresorem, oczyścił i prysnął kontaktem i skrzynia z powrotem wskoczyła w tryb awaryjny. Po usunięciu błędu wciąż pomija R, lecz jak chwile sie poczeka to wsteczny zaskakuje, ale wraz z tym znow tryb awaryjny. Dodatkowo teraz jak jest na "P" to na wyświetlaczu pokazuje "3" i ewentualnie przeskakuje z "3" na "2" - taka mała choinka. VAG wskazuje te same błędy co wcześniej- 00293 i ewentualnie 00526. Przechodził ktoś podobny problem? Dodatkowo mechanik zlał trochę oleju i jest czarny... niestety nie mam na teraz finansów, żeby go wymienić wraz z filtrem i dolał tylko trochę nowego. Możliwe, że to wina oleju, że skrzynia wskakuje ciągle w tryb awaryjny? Dodam, że jak się usunie błąd i wrzuci szybko na "D", to jedzie bez zarzutu i tip tronic też działa ok. Edytowane 25 Marca 2015 przez Arecki_1.8T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
30seba Zgłoś #496 Napisano 17 Czerwca 2015 (edytowane) Mam Passata silnik 1.9 TDI automat tiptronic 5 HP-19 EYF z dnia na dzień zaczął mi szarpać przy włączaniu R oraz D, wcześniej nie było żadnych objawów, płynnie rusza, ale przy zmianie z 2 na 3 jest szarpnięcie i przy redukcji z 5 na 4 także jest szarpnięcie. Wymieniłem poduszki pod skrzynią - nic to nie dało , podpoiłem pod komputer - brak błędów, byłem u trzech mechaników - twierdzą że elektrozawory mogą być przytkane, czy jest sens wymieniać olej ? ( koszt 500 zł) czy brać się za remont skrzyni ? Proszę o informację Edytowane 17 Czerwca 2015 przez 30seba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #497 Napisano 2 Grudnia 2015 witajcie panowie mam pewien problem mianowicie mam passata z automatem i ostatnio wskoczyl mi tryb awaryjny a vag pokazuje tylko jeden blad 18155 zanim napiszecie ze szukajka nie gryzie to powiem iz przeszukalem cale forum i znalazlem tylko jeden temat z podobnym bledem ale kolega nie podzielil sie wiedza jak problem rozwiazal z gury dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #498 Napisano 2 Grudnia 2015 Tak na szybko szukając, wszystko wskazuje na to, że jest to problem ze sterownikiem skrzyni. Sprawdzałeś, czy gdzieś tak wilgoci nie ma? Podnieś dywan pod nogami pasażera, i zobacz czy nie jest tam mokro, i w jakim stanie jest wtyczka. Ewentualnie, czy coś pod samochodem Ci kabli nie pogryzlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #499 Napisano 2 Grudnia 2015 Dzieki za rade zajze pod auto dzis wyciagnolem cala tapicerke z podlogi i bede suszyl ,sterownik jest ladny suchy a wtyczka od niego jak nowa bede szukal w kablach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #500 Napisano 2 Grudnia 2015 Jeśli masz sterownik z literka S na końcu to mogę Ci "pomoc" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach