JaLe Zgłoś #421 Napisano 24 Grudnia 2014 Ja zmieniam biegi jak Jericho. Jeżeli chodzi o olej to zmieniałem przy 200kkm czyli po zakupie auta. No i pozniej co 100kkm razem z rozrządem. Przy 350kkm robiłem remont skrzyni bo były problemy ze ślizgającym się wstecznym i sprzęgłem lock-up. Konwerter regenerowałem a przy wstecznym problem był z uszczerbionym koszem. Tarczki sprzęgłowe były w porządku. Teraz jest 460kkm i wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #422 Napisano 24 Grudnia 2014 U mnie jest jeszcze jakas przypadlosc z 3im biegiem jak jade z wiekszym gazem. Auto przyspiesza normalnie, obroty na 3ce podchodza mi pod 3tys rpm, cofna sie o jakies 200 i przerzuci mi bieg na 4ke - szarpania nie czuje. Gdy jade z mniejszym badz z wiekszym gazem, tak aby zmiana biegu nastepowala z dala od 3tysrpm to tego cofniecia na zegarach nie widze. Aha, co do techniki jazdy, to gdy jade spokojnie to czesto sam wymuszam wczesniejsza zmiane biegu za pomoca dzwigni, tak aby silnik mial mniejsze obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #423 Napisano 27 Grudnia 2014 Witam koledzy podłącze się pod temat ASB mam passata 1,9tdi 110km z 1998 posiadam go od lipca do chwili obecnej nie było z nim problemu ale parę dni temu stało się.Pojawił się problem ze skrzynia a mianowicie jechałem sobie po mieście strasznie lało skrzynia ładnie zmieniała biegi podjechałem na parking zgasiłem silnik,postał chwile po ponownym ruszeniu zauwazyłem że żeby ruszyć muszę dodać dużo gazu stał się mułowaty gdy zaczołem przyspieszać zauważyłem że nie przerzuca biegów ni do góry ni w dół to chyba tryb awaryjny został jeden bieg,jak przełacze na R jest ok puszcze hamulec auto ciagnie odrazu.Mam pytanie czym to może być spowodowane moja skrzynia nie trzeszczala biegi były płynnie zmieniane co można zrobić by jej pomóc.Tak jest cały czas nawet po zdjecu klej z akumulatora nie resetuje się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #424 Napisano 27 Grudnia 2014 u mnie pod spodem jest jedna wieksza wtyczka okragla ktora wchodzi w skrzynie,a nad polosia od samej skrzyni idzie druga wtyczka mniejsza prostakat czy kwadrat.ja bym zaczol do sprawdzenia ich.moze luzno siedza i jak sam pisales stalo sie to podczas deszczu.u mnie ta okragla luzno siedzi iale nic sie nie dzieje.moze masz jakies zwarcie tam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #425 Napisano 28 Grudnia 2014 Dzięki za podpowiedzi patrzyłem na te wtyki jedna jest z lewej a druga z prawej strony skrzyni siedzą dość ciasno nawet miałem problem żeby je zdjąć niezauważyłem nic podejrzanego jeżeli chodzi o zwarcie wszystkie bezpieczniki które znalazłem przy dzwiach są ok.Poza tym czytałem tu gdzieś na forum że w trybie awaryjnym powinny podświetlic się na desce rozdzielczej oznaczenia PRND321a u mnie podswietla się tylko ten bieg który uzywam czyli np R lub D tak jak przy normalnej eksploatacji.Nawet po zdjęciu klemy z akumulatora problem pozostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #426 Napisano 28 Grudnia 2014 ,,wajda83'' czy części kupowałeś nowe czy jakieś używki do swojej skrzyni ?? jak możesz to podaj namiary będą miło widziane . Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #427 Napisano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Kolego kupilem uzywany kosz wstecznego na alegro za 130 zl.Sprzedajacy powiedzial mi ze ma ich 8 sztuk,i ze on osobiscie wstawia nowe.Mi sie wydaje ze jezeli uzywany kosz jest w stanie idealnym to dlaczego by go nie montowac.Mi sie zdarzylo czasami ostro cofac i wydaje mi sie ze to sie przyczynilo do jego uszkodzenia.Chociaz jak go kupywalem to biegi na liczniku i sie wszystkie swiecily a teraz nie.Byc moze wczesniej byl walniety.Moze cisnienie bylo inne i z tad ten blad.Wiem jedno,nie bede juz ostro cofal . Kupilem olej Revanol za 260 zl,tez z alegro 8 litrow(2 banki po 4 litry)tyle ma wejsc. Oraz uszczelke pod miske za 16 zl. Calkowity koszt wyniusl mnie przy mojej wlasnej robocie gdzie placilem tylko za czesci to 446zl z przesylka. Skrzynia chodzi jak zloto.Mysle ze ta roznica jest przez nowy olej.Duzo osob mowi zeby nie wymieniac ale to bzdura,co 100tys mozna smialo wymieniac.Oczewiscie takie jest moje zdanie. - - - - - aktualizacja - - - - - Edytowane 14 Stycznia 2015 przez wajda83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #428 Napisano 29 Grudnia 2014 Duzo osob mowi zeby nie wymieniac ale to bzdura,co 100tys mozna smialo wymieniac.Producent skrzyni ZF zaleca wymiane przy 60-80kkm.Kupilem olej Revanol za 260 zl,tez z alegro 8 litrow(2 banki po 4 litry)tyle ma wejsc. Oraz uszczelke pod miske za 16 zl.A nowy filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #429 Napisano 29 Grudnia 2014 "wajda83"wracając do tematu chciałbym zapytać odnośnie tych wtyczek na skrzyni od czego one są to jakieś czujiki?mogły się np zawiesić czy no niewim spalic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #430 Napisano 30 Grudnia 2014 Sory zapomnialem o filtrze.Kpilem go gdy kupywalem auto,czyli 2 lata temu i tak sobie lezal do tej pory.Mialem po zakupie auta wymieniac olej z filtrem ale nasluchalem sie ze wymiana moze popsuc skrzynie to nie ruszalem nic bo myslalem tez poco wymieniac jak dobrze chodzi.A to byl blad bo olej byl czarny i brzydki,gdybym go wymienil to moze do uszkodzenia kosza by nie doszlo.A pmoim zdaniem co 100 tys wystarcza wymiana oleju,20 tys wiecej nic tu nie zmieni.Ja podejrzewam ze moje auto od nowosci nie mialo wymieniane oleju - - - - - aktualizacja - - - - - filtr pewnie jakies 40 zl nie drozej,nie pamietam - - - - - aktualizacja - - - - - U mie ta okragla to kable od niej wchodza do skrzyni do plyty sterujacej (komputera)czyli jak cos z wtyczka bedzie nie tak to beda problemy.A druga ta gdzie polos wchodzi do skrzyni to od czujnika predkosci - - - - - aktualizacja - - - - - U mie ta okragla to kable od niej wchodza do skrzyni do plyty sterujacej (komputera)czyli jak cos z wtyczka bedzie nie tak to beda problemy.A druga ta gdzie polos wchodzi do skrzyni to od czujnika predkosci - - - - - aktualizacja - - - - - Niewiem gdzie ta instalacja od skrzyni idzie ale pewnie do komputera.Moze tam po drodze cos deszcz zawojowal,moze cos zalal.Niewiem tak pisze bo pisales ze podczas deszczu ci sie to stalo.Moze akurat cos ci walło,i moze to nie przez deszcz,tylko akurat padal.Pisze tez o tych kablach bo jak wyciagalem skrzynie i wkladalem to zachaczaly mi o inne rzeczy i tez sie obawialem ze ktorys moglby sie przerwac i mialbym problem,najgorzej gdyby nie bylo widac przerwania w izolaci,bym nie wiedzial czy skrzynie zle zlozylem czy kabel sie przerwal.Ale jest ok z czego sie ciesze - - - - - aktualizacja - - - - - moglyby nap styki zasniedziec,moze jeszcze woda do tego i jest zaklocona praca skrzyni.moze i nie to ale warto sprawdzic,bo ta diagnoza duzo czasu nie zajmuje - - - - - aktualizacja - - - - - wez jeszcze sprawdz pod dywanem kierowcy komputer.Padalo i mogla ci sie woda wlac do srodka,albo butami za duzo naniosles.To tez czesty problem b5. Musisz go wysuszyc.Daj znac jak dojdziesz co to bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #431 Napisano 30 Grudnia 2014 A pmoim zdaniem co 100 tys wystarcza wymiana oleju,20 tys wiecej nic tu nie zmieni.Ja podejrzewam ze moje auto od nowosci nie mialo wymieniane olejuHmm, to w silniku olej mozna wymieniac co 20kkm zamiast co 15kkm, tym bardziej jesli stosuje sie dolewki miedzy wymianami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #432 Napisano 30 Grudnia 2014 mi sie nieraz zdarzylo w silniku ze 2 razy wymienic olej ok 18 tys.chodzi jak pszczola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #433 Napisano 3 Stycznia 2015 Wajda 83 witam ponownie mam pytanko gdzie znajduje się moduł sterujący czy też komputer sterujący ASB w passacie b5 z1998roku silnik1,9 TDI 110km bo najprawdopodobniej to ustrojstwo padło jedni twierdza ze jest w skrzyni zalany olejem a inni że w środku auta pod nogami pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #434 Napisano 3 Stycznia 2015 Zależy czego szukasz? Jak komputera sterującego pracą skrzyni to jest rzeczywiście pod dywanem w czarnym pudełku (takim samym jak moduł komfortu). A jak płyty sterującej przełożeniami to jest w skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #435 Napisano 3 Stycznia 2015 Jakim programem przeskanować błędy bo program pcmscan podczas transmisji danych rozłacza sie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #436 Napisano 3 Stycznia 2015 Vagcom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #437 Napisano 3 Stycznia 2015 Nie przy wersji systemu win 7 X64 bit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #438 Napisano 3 Stycznia 2015 No nie. Ale ten jest najpewniejszy. Postaw sobie virtuala xp i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwareczek Zgłoś #439 Napisano 3 Stycznia 2015 Chyba mam uszkodzony interfejs bo przy wykozystaniu rożnych programów w tym samym momencie czyli w trakcie szczytywania danych traci połączenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #440 Napisano 4 Stycznia 2015 Mam jeszcze jeden maly problem a raczej cos czego chcialbym sie pozbyc bo lubie wszystko miec na cacy. Czasami jak przekrece stacyjke to zapalaja mi sie wszystkie biegi na liczniku.Tryb awaryjny.Ale jak z powrotem przekrece i jeszcze raz na on to znika ten problem.Auto chodzi jak zloto.Co to moze byc?Podczas jazdy mi sie nie zapala.Wyczytalem ze moze to byc slaba masa lub cos pod dzwignia wajchy biegow.Ale jek dokladniej ktos potrafi odpowiedziec to bardzo prosze.Chyba ze jeszcze cos innego moze byc?Auto mam prawie 3 lata i od samego poczatku tak mam.Nie dawno kosz wstecznego wymienilem i rzadziej mi sie ona zapala.Moze trzeba blad wykasowac?passat b5 fl 2001 tiptronic 5hp 19 eyf - - - - - aktualizacja - - - - - Zaluje ze przy naprawie nie zalozylem nowej masy.Moze problem by sie skonczyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach