Skocz do zawartości
BIGjack

Turbina po regeneracji, dymi na niebiesko ATJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam turbina z mojego 1.8T poszła do regeneracji a w tych modelach była taka przypadłość że urwało klapkę albo się wypalała no i umie się urwała chciałbym się zapytać o ile wzrośnie koszt naprawy turbo z tego co wiem to trzeba założyć nowy odlew z jednej strony i nwm jakiego kosztu się spodziewać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firma która regeneruje 502219683 zadzwoń i się zapytaj. Nie powiedzieli Tobie jak oddawałeś swoją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki zregenerowane, pierścienie wymienione, głowica sprawdzona na szczelność i splanowana. Dalej dymi pompki leją na 2 i 4 garze, ciężko odpala. Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają gniazda pompowtrysków? Może są już tak wyrobione że puszczają ropę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazda są w porządku. Spalanie chwilowe powinno być 0.8L a jest 51L.

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w ATJ jest pompa paliwa w zbiorniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w ATJ jest pompa paliwa w zbiorniku?

 

Wg ETK-i nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest

w AJM chyba nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest

w AJM chyba nie ma

Potwierdzam, jest pompa w zbiorniku :( Miałeś z nią jakieś kłopoty? Czy miałeś problem z cofającym się paliwem?

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem tą pompę ponieważ nie dawała dobrego ciśnienia i przy butowaniu silnik nie miał mocy i szarpał jak cholera.

Po czym uznajesz że cofa Ci się paliwo? Ciężko odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko odpala i dużo pali. Są duże korekty dawki paliwa na drugim garze +2,99 a na czwartym -3,01 także bipy na obydwu są ponad 50 .

Potrafi też zgasnąć i ciężko go odpalić. W warsztacie od regeneracji pompek powiedzieli że możliwe że pompa w zbiorniku nie utrzymuje ciśnienia i dlatego takie korekty ale coś mi się nie chce wierzyć bo niby dlaczego tylko na tych a pozostałe są ok hmm... Mam już powoli dość, chyba wezmę siekierę i porąbie grata na drobny mak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu zrobił bym tak:

1. Pomiar kompresji

2. Sprawdzenie synchro rozrządu (vagiem)

3. Zamienić miejscami pompowtryski 1 z 2

 

Po odpaleniu masz siwą chmurę za samochodem?

Czy wszystkie rzeczy które były zrobione przy aucie sam wykonałeś czy robił to mechanik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie zostały wymienione na nowe - przestał dymić na niebiesko ale dymi na siwo jak mu się da po garach.

Sprawdzałem vagiem początek kąta wtrysku jest obecnie -1 czy o to chodziz tym synchro?

Wszystko robi mechanik który się "brzydzi" diagnostyką, działa na zasadzie podmianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na Pogórze do Tomka, masz namiary w dziale polecam. Szkoda pieniędzy i nerwów na mechanika który działa na zasadzie wymieniamy wszystko po kolei aż w końcu może znajdziemy przyczynę.

Tak dla porządku zapytam: konektory i wiązkę sprawdzaliście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierścienie zostały wymienione na nowe - przestał dymić na niebiesko ale dymi na siwo jak mu się da po garach.

Sprawdzałem vagiem początek kąta wtrysku jest obecnie -1 czy o to chodziz tym synchro?

Wszystko robi mechanik który się "brzydzi" diagnostyką, działa na zasadzie podmianek.

 

IMO gniazdo pompki jest wytłuczone a mechanik to ****, ale cały ten temat to wróżenie z fusów bo "wszystko" co można było już wymienić to zostało wymienione a usterka dalej istnieje.

 

Z takim podejściem proponuje podmianke samochodu problem się rozwiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg ETK-i nie ma.

 

Przepraszam, mój błąd. W katalogu jest jeszcze jedna strona, gdzie podają, że AJM i ATJ mają pompę w zbiorniku. Swoję drogą też byłem zdziwiony, że w standardowej grupie 919 nie dali pompy wstępnej do silnika na pompowtryskiwaczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winowajca odnaleziony :) Pompki zostały wymontowane i zawiezione na reklamacje gdzie okazało się że jedna z niewiadomych przyczyn

była zawieszona/zatkana. Po zamontowaniu nie kopci, odpala od dotknięcia i jest żwawszy. Jedyny mankament to taki że mam wrażenie że pali więcej niż przed usterką. Na wolnych komp pokazuje różnie raz 3,4 innym razem 4,5 a chyba powinien pokazywać około 0,8 prawda? Kąt początku wtrysku mam ustawiony na -1 czy dobrze?

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, powinno być w okolicach 0,8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W passacie 2.0 TDI bez DPF wymieniałem (regenerowałem) turbinę do tego komplet filtrów i oleje. Teraz auto zaczyna hałasować bardzo głośno od prędkości 50km/h słychać takie charakterystyczne huczenie podczas dodawania gazu. Po zdjęciu nogi z gazu hałas wydobywa się jeszcze przez 2-3 s potem ustępuje. Przy prędkości 120km jest już dość głośno.

 

Czy to jest wadliwie regenerowana turbina? Źle założona? Czy jeszcze coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić czy słychać ten hałas od strony filtra powietrza po jego wyciągnięciu. Jeśli tak to możesz być pewny że coś nie tak z turbiną i trzeba ją wymontować do sprawdzenia.

 

Te silniki miały problem z pompą oleju która jest napędzana wadliwym trzpieniem, jak nikt tego wcześniej nie poprawiał to możliwe że masz problemy ze smarowaniem a to pociąga za sobą wiele możliwych awarii, nie tylko turbiny.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności