Skocz do zawartości
BIGjack

Turbina po regeneracji, dymi na niebiesko ATJ

Rekomendowane odpowiedzi

No więc tak.... Poskładałem wszystko, odseparowałem odmę. Odpaliłem a tu chmura z wydechu i kapie sobie kap, kap, kap jakaś woda albo płyn. Butelka od odmy czysta bez śladu czegokolwiek. Coś mi się zdaje że od samego początku szedłem w złym kierunku bo to mi śmierdzi walniętą uszczelką pod głowicą zwłaszcza że pierwsze symptomy to delikatne bujnięcia silnikiem na wolnych obrotach które sukcesywnie robiły się coraz częstsze. Przed regeneracją turbiny szedł ostro niebieski dym ale nie bujało silnikiem na wolnych. Niestety tester Co2 przyjdzie dopiero po niedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ja nałożyłem jeszcze kawałek rajstopy na otwory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy!!! Po sprawdzeniu turbiny, odmy, test CO2 itd. oddałem samochód do mechanika który nie potrafi zdiagnozować usterki!!!!!

Zaufałem mu i zgodziłem się na weryfikację stanu pompowtrysków no i zostały zregenerowane :( po zamontowaniu dalej kopcił. Następnego dnia poszedłem do niego i powiedział że go dobrze zagrzał i przestało kopcić ale zaczął ustawiać kąt początku wtrysku i teraz ciężko pali i że ma problemy z komunikacją z vag-iem. Poszedłem więc ze swoim kompem i podłączyłem się i sam ustawiłem kat na -0,5 chyba tak może być co jednak nic nie zmieniło. Co zauważyłem, są dziwne dawki paliwa na 1 i 2 jest ok ale na trzecim dawka jest 2,99 a na 4 -3.01 mierzone na zimnym silniku. Ludzie pomóżcie bo wyjdę z siebie!!! Samochód stoi już 3 tygodnie kasa wydana na pompki i ****.

 

20170317_115312.jpg

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy takie ustrojstwo mogę zamontować czy otwory wystarczające?

Pojemność 0,5L otworki około 3mm

wg mnie za małe otwory, aby gazy swobodnie mogły uciec... w razie ich zatkania może wywalić uszczelkę pod głowicą (już to kiedyś widziałem)

co do logów to powinny być robione przy temp. płynu ~80st.C, zrób jeszcze grupę 18 czy masz same "0"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Butelke juz wywalilem. Na 18 sa same zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może cewka się zawiesiła na 3 pompowtrysku, miałem taką sytuację.

4 pompowtrysk wygląda normalnie po prostu próbuje wyrównać 3 cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być walnięta uszczelka pod głowicą w kanałach dla 3 i 4 cyl. Testy CO2 niestety w dieslu bardzo rzadko są miarodajne, jak z płynami, nic nie przybywa, nie ubywa nie miesza się, czy jest może zapowietrzony układ chłodzenia (duże ciśnienie), sprawdź czy wymieniane był uszczelniacze na pompkach.

Kiedyś miałem podobne sytuacje ze swoim ATJem i niestety skończyło się na UPG...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyny się nie mieszają, oleju ubywa więcej niż zawsze, płyn nie ubywa, pompki zregenerowane i wymienione uszczelki, węże miękkie. Niestety motor nie dochodzi nawet do 80 stopni aby pomiary były miarodajne. Najgorsze jest to że 2 lata temu czyli jakieś 30kkm była robiona UPG przy okazji jak wymieniane były tulejki korbowodowe. Od tego czasy pali więcej, bierze olej i się nie dogrzewa.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Może cewka się zawiesiła na 3 pompowtrysku

Pompki były regenerowane więc raczej odpada. Moim skromnym zdaniem olej zalewa 3-eci gar.

Pytanie tylko czy przez pierścienie czy UPG.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w razie ich zatkania może wywalić uszczelkę pod głowicą (już to kiedyś widziałem)

Na pewno pod głowicą? Nie pod pokrywą zaworów?

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 lata temu czyli jakieś 30kkm była robiona UPG przy okazji jak wymieniane były tulejki korbowodowe. Od tego czasy pali więcej, bierze olej i się nie dogrzewa.

no to jeśli problem występuje od tego czasu to znaczy że coś zostało zrobione źle... może walnięta jest uszczelka przy 3 cyl., z 4 pompka próbuje skorygować i leje... dalej obstawiał bym uszczelkę pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dalej obstawiał bym uszczelkę pod głowicą

Też mi się tak wydaje aczkolwiek kilka może z 3 razy w innych samochodach miałem walniętą uszczelkę

pod głowicą i zawsze były białe obłoki z wydechu, pomieszane płyny i nierówna praca slinika. W tym przypadku uszczelka musiała walnąć gdzieś przy kanale olejowym hmmm... dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi się tak wydaje aczkolwiek kilka może z 3 razy w innych samochodach miałem walniętą uszczelkę

pod głowicą i zawsze były białe obłoki z wydechu, pomieszane płyny i nierówna praca slinika. W tym przypadku uszczelka musiała walnąć gdzieś przy kanale olejowym hmmm... dziwne.

 

Zanim zaczniesz rozbierać zrób test szczelności przy pomocy tego:http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-25-testow-i6442316335.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=194813

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam montowałeś pompki po regeneracji czy robił to mechanik?

Przy UPG sprawdzany był płaszcz wodny i planowana płaszczyzna?

Zamień miejscami pompowtryski to będziesz pewny że to nie od tego jest problem.

 

e: te testy nie są w żaden sposób miarodajne.

U mnie nic nie wykazał a z głowicy ciekł olej i był przedmuch bo nagrzewnica się zapowietrzała i pojawiał się efekt kamyczków.

Edytowane przez masterunio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrób test szczelności przy pomocy tego

Robiłem ale zmieniło delikatnie barwę dopiero po kilku minutach. Jak na koniec dmuchnąłem

to się momentalnie zrobił prawię żółty.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Sam montowałeś pompki po regeneracji czy robił to mechanik?

Mechanik. Przyjechałem do niego dlatego że mi mocno kopcił na niebiesko (turbina wykluczona) mechanik się uparł że to wtryski leją.

Po regeneracji bez zmian więc wykluczam wtryski.

 

 

Przy UPG sprawdzany był płaszcz wodny i planowana płaszczyzna?

Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność a przynajmniej za to zapłaciłem.

 

Log który udało mi się dziś zrobić.

Statyczny:

Grupy 002, 013, 023: http://vaglog.pl/log-013_023_002_Kk60v4p.html

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pompowtryskiwacz też był po regeneracji i najprawdopodobniej został uderzony podczas transportu.

Wsadzony do silnika na nowych uszczelnieniach i dokładnie były takie same odczyty jak u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie były takie same odczyty jak u Ciebie.

Czy dymił mocno na niebiesko?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mi się wydaje że przy uszkodzonym pompowtrysku będzie dymił na czarno i ewentualnie ropa będzie się dostawała do oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej na niebiesko nie, siwy dym.

Masz dwie możliwości, albo pompka jest walnięta i leje albo kompresja ucieka na tym cylindrze i dlatego taka dawka jest.

I na obie możliwości jest łatwy test, pomiar kompresji albo podmianka pompki w inny cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I daj namiar na tego mechanika, żeby się na niego nikt więcej nie naciął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I daj namiar na tego mechanika, żeby się na niego nikt więcej nie naciął...

 

Znacie jakiegoś mechanika który potrafi postawić prawidłową diagnozę przed wymianą połowy samochodu? Rumia i okolice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozkręcony, UPG super, pierścienie na tłokach gibają się w rowkach. Czy to możliwe że gibające się pierścienie pompują olej do cylindra? Na górze tłoków jest oleisty nagar. Część zaworów ma nagar przez co nie domyka się.

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności