BIGjack Zgłoś #21 Napisano 24 Lutego 2017 No więc tak.... Poskładałem wszystko, odseparowałem odmę. Odpaliłem a tu chmura z wydechu i kapie sobie kap, kap, kap jakaś woda albo płyn. Butelka od odmy czysta bez śladu czegokolwiek. Coś mi się zdaje że od samego początku szedłem w złym kierunku bo to mi śmierdzi walniętą uszczelką pod głowicą zwłaszcza że pierwsze symptomy to delikatne bujnięcia silnikiem na wolnych obrotach które sukcesywnie robiły się coraz częstsze. Przed regeneracją turbiny szedł ostro niebieski dym ale nie bujało silnikiem na wolnych. Niestety tester Co2 przyjdzie dopiero po niedzieli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #22 Napisano 17 Marca 2017 Wystarczy ja nałożyłem jeszcze kawałek rajstopy na otwory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #23 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Koledzy pomocy!!! Po sprawdzeniu turbiny, odmy, test CO2 itd. oddałem samochód do mechanika który nie potrafi zdiagnozować usterki!!!!! Zaufałem mu i zgodziłem się na weryfikację stanu pompowtrysków no i zostały zregenerowane po zamontowaniu dalej kopcił. Następnego dnia poszedłem do niego i powiedział że go dobrze zagrzał i przestało kopcić ale zaczął ustawiać kąt początku wtrysku i teraz ciężko pali i że ma problemy z komunikacją z vag-iem. Poszedłem więc ze swoim kompem i podłączyłem się i sam ustawiłem kat na -0,5 chyba tak może być co jednak nic nie zmieniło. Co zauważyłem, są dziwne dawki paliwa na 1 i 2 jest ok ale na trzecim dawka jest 2,99 a na 4 -3.01 mierzone na zimnym silniku. Ludzie pomóżcie bo wyjdę z siebie!!! Samochód stoi już 3 tygodnie kasa wydana na pompki i ****. Edytowane 17 Marca 2017 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #24 Napisano 17 Marca 2017 Czy takie ustrojstwo mogę zamontować czy otwory wystarczające?Pojemność 0,5L otworki około 3mm wg mnie za małe otwory, aby gazy swobodnie mogły uciec... w razie ich zatkania może wywalić uszczelkę pod głowicą (już to kiedyś widziałem) co do logów to powinny być robione przy temp. płynu ~80st.C, zrób jeszcze grupę 18 czy masz same "0" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #25 Napisano 17 Marca 2017 Butelke juz wywalilem. Na 18 sa same zera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #26 Napisano 17 Marca 2017 Może cewka się zawiesiła na 3 pompowtrysku, miałem taką sytuację. 4 pompowtrysk wygląda normalnie po prostu próbuje wyrównać 3 cylinder. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #27 Napisano 17 Marca 2017 Może być walnięta uszczelka pod głowicą w kanałach dla 3 i 4 cyl. Testy CO2 niestety w dieslu bardzo rzadko są miarodajne, jak z płynami, nic nie przybywa, nie ubywa nie miesza się, czy jest może zapowietrzony układ chłodzenia (duże ciśnienie), sprawdź czy wymieniane był uszczelniacze na pompkach. Kiedyś miałem podobne sytuacje ze swoim ATJem i niestety skończyło się na UPG... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #28 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Płyny się nie mieszają, oleju ubywa więcej niż zawsze, płyn nie ubywa, pompki zregenerowane i wymienione uszczelki, węże miękkie. Niestety motor nie dochodzi nawet do 80 stopni aby pomiary były miarodajne. Najgorsze jest to że 2 lata temu czyli jakieś 30kkm była robiona UPG przy okazji jak wymieniane były tulejki korbowodowe. Od tego czasy pali więcej, bierze olej i się nie dogrzewa. - - - - - aktualizacja - - - - - Może cewka się zawiesiła na 3 pompowtrysku Pompki były regenerowane więc raczej odpada. Moim skromnym zdaniem olej zalewa 3-eci gar. Pytanie tylko czy przez pierścienie czy UPG. - - - - - aktualizacja - - - - - w razie ich zatkania może wywalić uszczelkę pod głowicą (już to kiedyś widziałem) Na pewno pod głowicą? Nie pod pokrywą zaworów? Edytowane 17 Marca 2017 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #29 Napisano 17 Marca 2017 2 lata temu czyli jakieś 30kkm była robiona UPG przy okazji jak wymieniane były tulejki korbowodowe. Od tego czasy pali więcej, bierze olej i się nie dogrzewa. no to jeśli problem występuje od tego czasu to znaczy że coś zostało zrobione źle... może walnięta jest uszczelka przy 3 cyl., z 4 pompka próbuje skorygować i leje... dalej obstawiał bym uszczelkę pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #30 Napisano 17 Marca 2017 dalej obstawiał bym uszczelkę pod głowicą Też mi się tak wydaje aczkolwiek kilka może z 3 razy w innych samochodach miałem walniętą uszczelkę pod głowicą i zawsze były białe obłoki z wydechu, pomieszane płyny i nierówna praca slinika. W tym przypadku uszczelka musiała walnąć gdzieś przy kanale olejowym hmmm... dziwne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #31 Napisano 17 Marca 2017 Też mi się tak wydaje aczkolwiek kilka może z 3 razy w innych samochodach miałem walniętą uszczelkępod głowicą i zawsze były białe obłoki z wydechu, pomieszane płyny i nierówna praca slinika. W tym przypadku uszczelka musiała walnąć gdzieś przy kanale olejowym hmmm... dziwne. Zanim zaczniesz rozbierać zrób test szczelności przy pomocy tego:http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-25-testow-i6442316335.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=194813 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #32 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Sam montowałeś pompki po regeneracji czy robił to mechanik? Przy UPG sprawdzany był płaszcz wodny i planowana płaszczyzna? Zamień miejscami pompowtryski to będziesz pewny że to nie od tego jest problem. e: te testy nie są w żaden sposób miarodajne. U mnie nic nie wykazał a z głowicy ciekł olej i był przedmuch bo nagrzewnica się zapowietrzała i pojawiał się efekt kamyczków. Edytowane 17 Marca 2017 przez masterunio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #33 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) zrób test szczelności przy pomocy tego Robiłem ale zmieniło delikatnie barwę dopiero po kilku minutach. Jak na koniec dmuchnąłem to się momentalnie zrobił prawię żółty. - - - - - aktualizacja - - - - - Sam montowałeś pompki po regeneracji czy robił to mechanik? Mechanik. Przyjechałem do niego dlatego że mi mocno kopcił na niebiesko (turbina wykluczona) mechanik się uparł że to wtryski leją. Po regeneracji bez zmian więc wykluczam wtryski. Przy UPG sprawdzany był płaszcz wodny i planowana płaszczyzna? Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność a przynajmniej za to zapłaciłem. Log który udało mi się dziś zrobić. Statyczny: Grupy 002, 013, 023: http://vaglog.pl/log-013_023_002_Kk60v4p.html Edytowane 17 Marca 2017 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #34 Napisano 17 Marca 2017 Mój pompowtryskiwacz też był po regeneracji i najprawdopodobniej został uderzony podczas transportu. Wsadzony do silnika na nowych uszczelnieniach i dokładnie były takie same odczyty jak u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #35 Napisano 17 Marca 2017 dokładnie były takie same odczyty jak u Ciebie. Czy dymił mocno na niebiesko? - - - - - aktualizacja - - - - - Mi się wydaje że przy uszkodzonym pompowtrysku będzie dymił na czarno i ewentualnie ropa będzie się dostawała do oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #36 Napisano 17 Marca 2017 Raczej na niebiesko nie, siwy dym. Masz dwie możliwości, albo pompka jest walnięta i leje albo kompresja ucieka na tym cylindrze i dlatego taka dawka jest. I na obie możliwości jest łatwy test, pomiar kompresji albo podmianka pompki w inny cylinder. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #37 Napisano 18 Marca 2017 I daj namiar na tego mechanika, żeby się na niego nikt więcej nie naciął... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #38 Napisano 20 Marca 2017 I daj namiar na tego mechanika, żeby się na niego nikt więcej nie naciął... Znacie jakiegoś mechanika który potrafi postawić prawidłową diagnozę przed wymianą połowy samochodu? Rumia i okolice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #39 Napisano 20 Marca 2017 Masz namiary w dziale "Polecam". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #40 Napisano 21 Marca 2017 (edytowane) Silnik rozkręcony, UPG super, pierścienie na tłokach gibają się w rowkach. Czy to możliwe że gibające się pierścienie pompują olej do cylindra? Na górze tłoków jest oleisty nagar. Część zaworów ma nagar przez co nie domyka się. Edytowane 21 Marca 2017 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach