BIGjack Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2017 (edytowane) Prawie rok temu oddałem do regeneracji turbinę ponieważ dawała olej na dolot i szła niebieska zasłona dymna z wydechu. Cały dolot był myty, wszystko pięknie zmontowane. Od jakiegoś czasu zauważyłem że bierze mi trochę więcej oleju no nic ma prawo bo najechane 225tysi. Prze ostatnie kilka dni dymił trochę ale myślałem że to przez pogodę bo wilgoć itp. Wreszcie stwierdziłem że to chyba za dużo i otworzyłem maskę. Wąż od filtra pow. na łączeniu z turbiną zaolejony, po rozłączeniu widać że stoi olej i odrobina wody. IC mocno spocony od spodu po rozpięciu węża zleciało jakieś 30ml oleju. Na wirniku turba nie wyczuwam luzu i kręci się w miarę swobodnie. Poprzednio luz był znaczny. Czy jest możliwe aby już poszedł uszczelniacz wirnika? Regenerowałem w turbinki.com z Gdyni. Przejechałem od tego czasu jakieś 12tys. Czy może być jakaś inna przyczyna czy turbo zdechło? Nie wiem czy to ma związek ale ostatnio na wolnych obrotach czuć było delikatne bujnięcie. Objaw ten z każdym dniem narastał aż przy odpalaniu muszę lekko przytrzymywać gaz by nie bujał przez pierwszy moment po dopaleniu. Uszczelka pod głowica robiona była tak z 2 lata temu. Edytowane 19 Lutego 2017 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2017 moim zdaniem puscilo uszczelnienie w strone dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #3 Napisano 19 Lutego 2017 a co z tym falowaniem na zimnym? to dlatego że olej szedł z powietrzem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2017 na pewno tak , jak byl zimny to wiecej oleju pilo , czym cieplejszy to metal sie rozszerzal i robil sie mniejszy luz na wirniku - - - - - aktualizacja - - - - - na pewno tak , jak byl zimny to wiecej oleju pilo , czym cieplejszy to metal sie rozszerzal i robil sie mniejszy luz na wirniku nie ryzykuj ,wyjmuj turbawke i regeneruj bo jak ci zassa porzadnie olej to po silniku , powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2017 Idę odkręcać. Boli tylko to że służyła niecały rok i wywalone 800zł chyba już czas przesiąść się na niewysiloną benzynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2017 (edytowane) Idę odkręcać. Boli tylko to że służyła niecały rok i wywalone 800zł chyba już czas przesiąść się na niewysiloną benzynę Kolego na kazdym forum o tym trabia ze regenarcja turbiny to strata kasy. Albo uzywana, oryginalna w miare dobra albo nowa chyba ze chcesz robic turbo co roku max 2 lata jak ktos malo jezdzi. Olej w dolocie zawsze bedzie ja mam nowe turbo i olej stoi w dolocien Pochodzi z odmy i wynika to z konstrukcji silnika. Bedzie sucho ale trzeba odme odseparowac. Edytowane 19 Lutego 2017 przez piotrek24dm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2017 Kolego na kazdym forum o tym trabia ze regenarcja turbiny to strata kasy. Jak mi padła w marcu ubiegłego roku to znalazłem tylko info gdzie kto i za ile regeneruje. Gdyby na każdym forum trąbili że to strata kasy to bym nie regenerował. Gdzie Ty byłeś jak szukałem informacji przed regeneracją Zdaje sobie sprawę z tego że dolot może być zaolejony ale chyba nie powinien w nim stać olej a tym bardziej z wydechu nie powinny lecieć śmierdzące chmury niebieskich spalin. Cały tył samochodu jest w czarnych tłustych kropkach. Skąd nowe turbo i jaki to koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 19 Lutego 2017 Znam osoby które jeżdżą na regenerowanych i nie narzekają, kwestia tego typu że nie każdy zakład potrafi zrobić to jak należy. Ja osobiście zrobiłem na takiej już ponad 30 kkm, nie wiem ile było wcześniej. Mam nadzieję że potrzyma długo ale z regenerowanymi to loteria, tak jak pisałem zależy kto robi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2017 Długo szukałem zakładu który coś tam potrafi w tej materii i wpadłem na pomysł że podpytam serwis no i mi powiedzieli co nieoficjalnie proponują klientom więc też tam oddałem. Zobaczymy co juro powiedzą aczkolwiek nie spodziewam się cudów - - - - - aktualizacja - - - - - Czy z odmy może iść tyle oleju że aż mocno dymi na niebiesko? Jeżeli tak to jaka może być tego przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2017 Współpracuje z jedną z tych firm która posiada autoryzację firmy Melett. Jak dotąd zero problemów. http://www.melett.pl/warsztaty-autoryzowane-melett.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2017 Właśnie dostałem info że turbina nie puszcza oleju. Została jeszcze na maszynie na noc pod cieśnieniem oleju aby ostatecznie zweryfikować. Od czego zacząć poszukiwania po jej zamontowaniu? Jak uważacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Odma leje. Zrób prosty myk. Odma w butelkę. Zaslep korkiem od wina przy dolocie. Pojezdzij. Wypal resztę pozostałości z oleju i patrz czy w butelce nie zbiera sie olej. Tylko sprawdzaj droznosc odmy żeby przy mrozie nie zamarzło. Najwięcej oleju w dolocie i niebieski dym jest z odmy. Nie potrzeba litra oleju żeby kopcil tylko opary a to idzie z odmy. Kropki oleju na tyle auta to jak dla mnie odma. Sorry za brak znaków pl , piszę z tel. Przyczyną lania z odmy jest zawalony separator oleju. Było na forum o tym, poszukaj. Edytowane 22 Lutego 2017 przez lysy225 przebłysk pamięci ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #13 Napisano 23 Lutego 2017 a moze masz zawalony intercooler olejem ? sprawdz i wyczysc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2017 a moze masz zawalony intercooler olejem ? To są skutki a ja muszę znaleźć przyczynę. - - - - - aktualizacja - - - - - Przyczyną lania z odmy jest zawalony separator oleju. Było na forum o tym, poszukaj. Czy walczyłeś z tym separatorem? Bo na forum nie znalazłem rozwiązania problemu zapchanego separatora. Podobno jest to wada fabryczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #15 Napisano 23 Lutego 2017 Bo na forum nie znalazłem rozwiązania problemu zapchanego separatora. Podobno jest to wada fabryczna. bo nie ma skutecznego rozwiązania, nawet wymiana całej pokrywy z separatorem na nowe pomaga tylko na jakiś czas i potem problem znowu powraca. Odłącz odmę i puść w butelkę sam się przekonasz ile tam syfu idzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2017 bo nie ma skutecznego rozwiązania Czy mam ściągać pokrywę i próbować wypłukać ten nieszczęsny separator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #17 Napisano 23 Lutego 2017 ja sobie domowym sposobem wepchalem tam troche czyscika od mycia garow zeby w nim sie skraplal olej i spowrotem zlatywal do silnika u mnie pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #18 Napisano 23 Lutego 2017 Na zdjętej pokrywie od środka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #19 Napisano 23 Lutego 2017 (edytowane) ja sobie domowym sposobem wepchalem tam troche czyscika od mycia garow zeby w nim sie skraplal olej i spowrotem zlatywal do silnika u mnie pomoglo Na Twoim miejscu bym uważał,żeby Twój pomysł nie pociągnął za sobą rozszczelnienia silnika. Poprostu sprawdzam często stan rurki od odmy. BIGjack Jak jeździłem na 10w40 była lipa, gdy przeszedłem na 5w40 ponownie to nie mam większych problemów. Spróbuj jak mówiłem autu nie zaszkodzi. Odma jest wpięta w dolot aby właśnie te opary olejowe przepalał silnik. To ekologia. Niektórzy przerabiali pokrywy i separator. Ja tego nie robiłem. Edytowane 23 Lutego 2017 przez lysy225 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #20 Napisano 24 Lutego 2017 Czy takie ustrojstwo mogę zamontować czy otwory wystarczające? Pojemność 0,5L otworki około 3mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach