Jump to content
shel82

B7 2.0 TDI 4Motion 2012 - pomoc w rozpoznaniu kół/felg?

Recommended Posts

Witam, od niedawna jestem w posiadaniu VW Passata z 2012r i mam problem z ustaleniem kół/felg na jakich auto wyjechało z fabryki - może ktoś pomoże?

 

Według wlepki widnieje kod H03 = Tires 235/40 R 18 95W (polymer coating), czyli teoretycznie auto opuściło fabrykę na kołach 18", a obecnie zamontowane są 17" - foto poniżej, chciałbym wiedzieć jeżeli jest to możliwe do ustalenia jak w tym roczniku modelowym wyglądały oryginalne 18" felgi...

 

Felga-foto.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może bez sensu pisze... a po vinie? Jak jest zakodowana cala konfiguracja auta wyjeżdżającego z fabryki to moze i model felgi jest zapisany. Jak pisze glupoty to z gory przepraszam :)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może bez sensu pisze... a po vinie? Jak jest zakodowana cala konfiguracja auta wyjeżdżającego z fabryki to moze i model felgi jest zapisany. Jak pisze glupoty to z gory przepraszam :)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Hmm podam więc VIN: WVWZZZ3CZCE154xxx...

 

Wydaje mi się, że mogą to być felgi ze zdjęcia poniżej, ale pewności nie mam...

Felga-foto2.jpg

Edited by shel82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ja nie pomoge, ale moze któryś z kolegów albo zostaje poszukać dekodera vinu, ASO.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewien, ale 18tki to chyba tylko takie jak u mnie. 835408073_1_1080x720_alltrack-20-tsi-211km-dsg-lopatki-salon-polska-serwisowany-fv23-szczecin.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było kilka modeli felg 18.

Najlepiej zadzwonić do ASO, podać VIN i powiedzą, jaki model felg był zamontowany (nr etka).

A felgi z pierwszego foto to felgi z B6.

Popiołek, ty masz felgi, które tylko do Alltracka były montowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najlepiej zadzwonić do ASO, podać VIN i powiedzą, jaki model felg był zamontowany (nr etka).

 

Z Etki wychodzi mi, że to są felgi o nazwie WJ8 G "Kansas" - 4 alloy wheels 8J x 18 - mobility tires 235/40 R18 ;)

[ATTACH=CONFIG]149464[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są ori felgi do B6, skręcane, robione przez BBS'a, nazywają się WESTWOOD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam problem z ustaleniem kół/felg na jakich auto wyjechało z fabryki - może ktoś pomoże?

 

wyjechało na 18tkach które klient od razu sprzedał,

 

bo były w 2012 warte sporo kasy. i założył 17.

 

wielu tak robiło, u mnie wyjechał na 18tkach i sprzedał z czujnikami gość,

 

ja mialem problem bo nie dosc ze musialem sobie kupic felgi jakie chcialem to i jeszcze czujniki ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wyjechało na 18tkach które klient od razu sprzedał,

 

bo były w 2012 warte sporo kasy. i założył 17.

 

wielu tak robiło, u mnie wyjechał na 18tkach i sprzedał z czujnikami gość,

 

ja mialem problem bo nie dosc ze musialem sobie kupic felgi jakie chcialem to i jeszcze czujniki ciśnienia.

 

Wydaje mi się to za mało prawdopodobne, bo niby po co kupować auto za grube pieniądze i potem łaszczyć się na drobne ze sprzedaży kół...

Raczej ukradli lub uległy uszkodzeniu.

Też się zastanawiam nad czujnikami - jakie polecasz/kupiłeś?

 

 

 

To są ori felgi do B6, skręcane, robione przez BBS'a, nazywają się WESTWOOD.

 

Dzięki Wolfe za info ;)

 

 

Nasuwa mi się teraz pytanie czy powinienem jeździć na tych nieoryginalnych Westwood;ach (3C0 601 025 K) dla tego rocznika/modelu ze względu chociażby na ET47?

Katalogowo przeznaczone były z tego co widzę do:

EOS 2006-11 MODEL YEARS (1Q) WITH PR NUMBER CV5

PASSAT B6 2006-11 MODEL YEARS (3C) WITH PR NUMBER CV5

SIZE- 7.5J X 17H2

OFFSET- ET47

Share this post


Link to post
Share on other sites
wielu tak robiło, u mnie wyjechał na 18tkach i sprzedał z czujnikami gość,

 

ja mialem problem bo nie dosc ze musialem sobie kupic felgi jakie chcialem to i jeszcze czujniki ciśnienia.

Miałem identyczną sytuację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nasuwa mi się teraz pytanie czy powinienem jeździć na tych nieoryginalnych Westwood;ach (3C0 601 025 K) dla tego rocznika/modelu ze względu chociażby na ET47?

Przecież to ori VW, wykonanie dobre...

Zrobisz jak uważasz, jeśli się Tobie nie podobają, to zmień...

Jeśli te chciałbyś sprzedać, to daj mi znać z propozycją cenową ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej ukradli lub uległy uszkodzeniu.

 

jakby to byl merc za 400 tyś to wiadomo że właściciel by się nie rozdrabniał....

mówie jak jest jak max kolonko,

 

stać go było na passata bo na firme bral w leasing a fele sobie sprzedał i kase przytulił w całości.

 

co nie chcialbyś 4 tyś od tak do łapy ?

 

a system od czujnikow jak ich w kołach nie wykryje automatycznie się wyłączy w tryb czuwania i żadanych błędow nie wysypie na liczniku.

 

najperw sprawdz czy masz system na pokładzie, bo jak nie to nie potrzebujesz ich tym bardziej :)

Edited by Mlody_tm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przecież to ori VW, wykonanie dobre...

Zrobisz jak uważasz, jeśli się Tobie nie podobają, to zmień...

Jeśli te chciałbyś sprzedać, to daj mi znać z propozycją cenową ;-)

 

Tak, ale jestem szczególarzem i na tych oryginalnych 18'' jest ET44, a obecnie założone mają ET47 więc jest niby niewielka różnica 3 mm na koło jak domniemam, ale przy zawieszeniu DCC może mieć to znaczenie (mniejszy jest rozstaw kół na danej osi pojazdu, a ustawienie zawieszenia pozostaje fabryczne)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
et to niezupełnie parametr w mm, do tego samego auta z innym wzorem felgi może być inne et,jak Ci się te felgi podobają to są odpowiednie do tego auta i nie ma co na siłę kombinować :)

 

Auto jest moim nowym nabytkiem dlatego rozszyfrowuję co się z nim działo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To zrozumiale, jak ktos dociekliwy, ale nie ma potrzeby zmiany felg z tego powodu, jedynym jaki jest to taki gdy sie nie podobaja, a et i reszta parametrow jest zgodne z Twoim autem

 

Ok to jeszcze dopytam w sprawie opon, bo obecnie mam założone 235/45 R17, a chciałbym nieco węższe założyć MICHELIN 225/45 R17 CROSSCLIMATE 94W XL - co o tym myślicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, ale jestem szczególarzem i na tych oryginalnych 18'' jest ET44, a obecnie założone mają ET47 więc jest niby niewielka różnica 3 mm na koło jak domniemam, ale przy zawieszeniu DCC może mieć to znaczenie (mniejszy jest rozstaw kół na danej osi pojazdu, a ustawienie zawieszenia pozostaje fabryczne)...

Skoro szczegóły...

Liczone na szybko i w pamięci...

Kansas 8x18 ET 44

Westwood 7,5x17 ET47

Czyli Westwood w porównaniu do Kansas:

- brzeg zewnętrzny 10mm głębiej

- brzeg wewnętrzny 3-4mm płycej

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak chcesz węższe to i z większym profilem, obwód koła musi się zgadzać

 

Hmm, ale co ma szerokość opony do obwodu koła w moim konkretnym przypadku?

Edited by shel82

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro szczegóły...

Liczone na szybko i w pamięci...

Kansas 8x18 ET 44

Westwood 7,5x17 ET47

Czyli Westwood w porównaniu do Kansas:

- brzeg zewnętrzny 10mm głębiej

- brzeg wewnętrzny 3-4mm płycej

 

Na obu jest opona 235, więc patrzymy tylko na ET ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy