chudy27ch Zgłoś #101 Napisano 13 Października 2009 POMOCY.Z tą turbiną nie moge sobie poradzić,była czyszczona-2 miesiące spokoju i znowu problem,potem dużo jazdy po autostradach tak ze 4 tyś.km spokuj i teraz jak jeżdże po mieście znowu odcina turbine.Szukam jakiegoś forumowicza z krakowa lub okolic z vagiem oczywiście nie za darmo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #102 Napisano 13 Października 2009 Z tą turbiną nie moge sobie poradzić,była czyszczona-2 miesiące spokoju i znowu problem Jesli po czyszczeniu ok było i potem znowusz problem. To jest kilka rozwiązań. Kiepskie paliwo, zły styl jazdy, silnik mocno kopci lub niedorżny układ wydechowy. Może być jeszcze źle wykonane czyszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #103 Napisano 13 Października 2009 staram sie tak jezdzić żeby wymusić max ruch łopatek,paliwko też dobre verva albo ultimat problem w tym że niemam diaga a mechanicy to by tylko koszty robili,szukam kogoś z okolic krakowa co jest naprawde dobry w te sprawy.nie chciał bym sie autka pozbywać bo jezdzi sie super.Dodam że odma wypięta bo dolot był taki sobie.EGR zaślepiłem ale wywaliło błęda i trzeba to zrobić programowo i tu pytanko czy któryś z forumowiczów z okolic krakowa nie znalazł by troche czasu dla mojej BORÓWKI oczywiście nie za darmo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #104 Napisano 15 Października 2009 (edytowane) I po robocie, jestem po czyszczeniu turbawki Samo wykrecanie wszystkiego poszlo dosc latwo, wczoraj wszystko ladnie spsikalem wd40 i ladnie srubki sie odkrecaly, odkrecilem rowniez kolektor dolotowy albo ssacy(nie wiem jak na to sie poprawnie wola) i wydechowy. EGR byl czysty po ostatnim czyszczeniu, ale przyjrzalem sie kolektorowi ssacemy. Wsadzilem palce i dwoch pierwszych 'dziurach' patrzan na silnik od lewej, w srodku byl oblepiony ta cala sadza kleista, tym syfem co bylo takie same wjak w EGR kiedy czyscilem. Ale 2 (prawe) nastepne byly gladkie, a przeciez maja wspolny wlot od EGR, gdzie potem spaliny sa rozdzielane na 4 wloty kazdego cylindra. Zastanawiam sie dlaczego te 2 byly takie zalepione. Kolektor wydechowy byl czysty. Zanim rozebralem turbawke, po zdjeciu gruszki poruszalem tym dzyndzlem do sterowania kierowniczkami. Wydawalo mi sie, ze bardzo maly skok byl niecaly centymetr i tak troszke ciezkawo moglem poruszac. Rozebralem ja i tak jak widac na zdjeciach nie bylo (tak mi sie wydaje) az tak zle. Wyciagnalem pierscien z kierowniczkami, wszystkie ladnie chodzily bez problemow, ale wyczyscilem je. I teraz bo nie wiem jak to wytlumaczyc na tej dolnej plaszczyznie gdzie umiescowiony byl pierscien, znalazlem tak jakby grudki zardzewiale na powierzchni i mi sie wydaje, ze na tym jedna z kierowniczek mogla sie blokowac, tak mysle. Zeszlifowalem to papierem scierny. Wszystko ladnie wyczyscilem, lekko pokropilem olejem po kierowniczkach, na pierscieniu i zamknalem turbo. Nie wyczulem zadnych luzow na wirniku, ani wzdluz ani na boki. Reszta to juz skaldanie wszystkiego do kupy. Wymienilem rowniez, filtr paliwa i filtr powietrza. Ostatni raz filtr paliwa zmienialem w zeszlym roku, a powietrza na poczatku biezacego roku. Ale tak na wszelki wypadek, wymienilem tez. Moge dodac, ze zanim napotkalem problem z turbawka przesiadlem sie na paliwo z Shella. Lalem zwykla, a potem kiedy sie problemy zaczynaly to bralem V-powera, mysle moze cos pomoze. Ktos mi powiedzial, ze shell ma kiepskie paliwo w UK, nie wiem czy to prawdza. Przesiadlem sie z powrotem na paliwa ze stacji hipermarketowych (jak kiedys). I zrobilem logi:) Na jezdzie probnej roznica byla tak, ze bujal mi sie jak kiedys bez problemu nie lapiac notlaufa. A i jeszcze jedno podczas pierwszego odpalania, kiedy to silnik rozgrzewal sie na wolnych obrotach wypalajac wszystkie lubrykanty czyszczace z czesci metalowych silnika, gdy sie rozgrzal pogazowalem troche. I uslyszalem gwizd turbinki wzbudzajacej sie od ok. 1900 i gwizd zbijajacy ale te gwizdy byly ciche. Tak jak kiedys jak byl ok. Kiedy byl zabrudzony rzadko co ten gwizd slyszalem, tym bardziej na postoju. log01.txt log02.txt log03.txt Edytowane 16 Października 2009 przez Leo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paluch Zgłoś #105 Napisano 17 Października 2009 Witam ja miałem taki sam objaw a mianowicie przy około 2200 obr. przestawała ciągnąć turbina. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez kilka kilometrów było oki i po chwili to samo. Po diagnostyce na kompie okazało się, że jest walnięty czujnik N75 wymieniłem go i dalej to samo. Po przeczytaniu waszych postów postanowiłem sprawdzić sztangę, na początku nie chciała chodzić, było ciężko z powodu słabego dostępu ale odkręciłem obudowę filtra powietrza przy moim pasku to tylko jedna śrubka i o wiele lepszy dostęp. Żeby ruszyć sztangę użyłem dość dużo siły. W miejscu wejścia sztangi do gruszki napsikałem WD40. Na razie jest wszystko dobrze idzie "jak burza" i w ten sposób zaoszczędziłem około min.200zł które musiałbym zapłacić w warsztacie.Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #106 Napisano 18 Października 2009 I po robocie, jestem po czyszczeniu turbawki Teraz problemy powinny ustąpić, życze przyjemności z czystej turbinki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #107 Napisano 20 Października 2009 Odpiołem sztange od turbawki i udało mi sie rozruszać kierownice narazie chodzą mam wrażenie że tak jak by nie było turbo dziury-płynniej przyspiesza.Kierownice były chycone na wciągniętej gruszce.Jakieś sugestie,poradzcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #108 Napisano 21 Października 2009 Kolego, to nic nie da. Tak samo bylo u mnie. Probowalem wszystkich sposobow byle nie wykrecac turbawki. Niestety nie obylo sie bez tego. Jak juz ja wyczyscilem, wszystkie problemy ustapily. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #109 Napisano 21 Października 2009 Tak ale problem w tym że turbo było czyszczone niecały rok temu i co znowu ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #110 Napisano 22 Października 2009 moze masz juz zajechną turbawke i tylko regeneracja cie ratuje bądz problem jest w zaworach regulujących cisnienie to turba.wężyki wymieniłeś to podstawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #111 Napisano 23 Października 2009 koledzy pomóżcie,kupiłem dzisiaj kabelek od viakena z vag 409-1 z autem mi sie komunikuje ale poza tym jestem w tym cienki,jakieś wskazówki żeby poznać przyczyne tego przeładowania turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #112 Napisano 23 Października 2009 koledzy pomóżcie,kupiłem dzisiaj kabelek od viakena z vag 409-1 z autem mi sie komunikuje ale poza tym jestem w tym cienki,jakieś wskazówki żeby poznać przyczyne tego przeładowania turbiny Użyj szukaj, napewno znajdziesz mnustwo porad. To ten wątek tego nie tyczy. Tak ale problem w tym że turbo było czyszczone niecały rok temu i co znowu ???? Jeśli problem zabrudzania sie turbo nie został usunięty, to czemu nie. Kolejność diagnozy była już wiele razy pisana, no ale dla przypomnienia: -szczelność instalacji podciśnienia (wenżyki, zawory, gryszka turbo oraz EGR, zbiornik odciśnienia, pompa podciśnienia) -poprawne działanie N75 (podmienić z N18 dla próby, lub z innym sprawnym N75) -działanie kierownic (czy sie ruszają i czy gruszka się nie zacina) Może ci gruszka padła, nie koniecznie wina po stronie turbiny musi być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #113 Napisano 23 Października 2009 wiem że to głupie pytanie ale powiedz mi jak zrobić logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #114 Napisano 23 Października 2009 wiem że to głupie pytanie ale powiedz mi jak zrobić logi Tak masz racje i nie ten wątek. Już mówiłem szukaj. Ale ok nie bede taki zły, logi dynamiczne na 3 biegu od 1500 obr/min do maks przy gazie w podlodze, statyczne na postoju bez obciązenia. A same logi za pomocą tego magocznego przycisku LOG znajdującego się w dolnym prawym rogu bloków pomiarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #115 Napisano 26 Października 2009 wyszło mi coś takiego co wy na to ????Monday,26,October,2009,13:16:31 038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256, ,Group A:,'004,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010 ,,Engine speed,Spec start of inj.,Spec inj. duration,Synchro. angle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle ,TIME,790-870,4BTDC-2ATDC,3-8 °Ck.,-3..+3°Ck.,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100% Marker,STAMP, /min, °ATDC, CF, CF,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, mg/str,,,% ,0.77,1491,1.2,4.1,-0.6,1.17,1533,25.3,48.3,24.2,0.38,465.5,984.0,1068.0,3.9 ,1.97,1659,10.2,12.2,0.0,2.37,1785,69.7,54.1,51.9,1.57,588.0,984.0,1188.0,58.8 ,3.17,2079,12.4,18.9,0.0,3.57,2226,69.7,53.5,57.9,2.77,1185.8,984.0,2220.0,100.0 ,4.37,2541,14.3,19.9,0.6,4.77,2709,68.9,51.6,56.0,3.97,1244.6,984.0,2604.0,100.0 ,5.57,2982,16.4,19.9,0.0,5.96,3087,67.5,50.5,54.6,5.17,1249.5,984.0,2796.0,100.0 ,6.77,3339,18.6,21.4,0.0,7.17,3444,66.2,49.4,54.6,6.37,1249.5,984.0,2844.0,100.0 ,7.96,3654,20.2,21.9,1.7,8.36,3759,65.1,48.0,54.6,7.57,1200.5,984.0,2844.0,100.0 ,9.16,3948,21.7,22.4,2.2,9.56,4032,63.7,46.7,54.4,8.76,1131.9,984.0,2796.0,99.2 Sunday, 25 October 2009, 19:43:48 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 No fault code found. --------------------------------------------------------------------------- Sunday, 25 October 2009, 19:59:24 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 No fault code found. --------------------------------------------------------------------------- Monday, 26 October 2009, 13:02:58 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 No fault code found. --------------------------------------------------------------------------- Monday, 26 October 2009, 13:21:01 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - --------------------------------------------------------------------------- Monday, 26 October 2009, 13:21:31 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - --------------------------------------------------------------------------- Monday, 26 October 2009, 13:22:06 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - --------------------------------------------------------------------------- Monday, 26 October 2009, 13:39:18 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 01266 Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398 No fault code found. --------------------------------------------------------------------------- ---------- Post added at 17:26 ---------- Previous post was at 17:25 ---------- Monday,26,October,2009,13:29:00 038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256, ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,, ,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min,,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.35,1617,1500.0,1368.0,39.8,,,,,,,,,, ,0.75,1680,2160.0,1584.0,43.8,,,,,,,,,, ,1.15,1785,2256.0,1932.0,53.8,,,,,,,,,, ,1.55,1911,2292.0,2328.0,61.0,,,,,,,,,, ,1.95,2037,2316.0,2604.0,76.1,,,,,,,,,, ,2.35,2205,2340.0,2844.0,93.6,,,,,,,,,, ,2.75,2331,2340.0,2916.0,92.8,,,,,,,,,, ,3.14,2478,2340.0,2808.0,91.6,,,,,,,,,, ,3.54,2604,2340.0,2724.0,91.2,,,,,,,,,, ,3.94,2751,2340.0,2664.0,93.2,,,,,,,,,, ,4.34,2877,2340.0,2616.0,93.6,,,,,,,,,, ,4.74,2982,2340.0,2592.0,93.6,,,,,,,,,, ,5.12,3108,2340.0,2556.0,92.0,,,,,,,,,, ,5.52,3234,2340.0,2520.0,91.6,,,,,,,,,, ,5.92,3339,2340.0,2508.0,92.4,,,,,,,,,, ,6.32,3444,2340.0,2496.0,92.8,,,,,,,,,, ,6.72,3549,2340.0,2508.0,94.4,,,,,,,,,, ,7.10,3654,2340.0,2496.0,94.4,,,,,,,,,, ,7.50,3759,2340.0,2484.0,93.6,,,,,,,,,, ,7.90,3864,2328.0,2472.0,94.4,,,,,,,,,, ,8.30,3948,2316.0,2448.0,94.0,,,,,,,,,, ,8.70,4053,2304.0,2424.0,94.4,,,,,,,,,, ,9.09,4137,2292.0,2388.0,93.6,,,,,,,,,, ,32.13,1575,1128.0,996.0,35.1,,,,,,,,,, ,32.52,1575,1140.0,996.0,35.1,,,,,,,,,, ,32.92,1575,1140.0,996.0,35.1,,,,,,,,,, ,33.32,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,33.72,1575,1140.0,1020.0,35.1,,,,,,,,,, ,34.12,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,34.52,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,34.90,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,35.30,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,35.70,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,36.10,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,36.50,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,36.89,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,37.29,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,37.69,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,, ,38.09,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,, ,38.49,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,, ,38.87,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,, ,39.27,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,, ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:26 ---------- Monday,26,October,2009,13:34:14 038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256, Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'002 ,,,,,,,,,,,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C Marker,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP, /min,%,,°C ,,,,,,,,,,,0.01,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,0.40,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,0.80,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,1.20,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,1.60,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,1.98,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,2.38,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,2.78,903,0.0, 0 1 0,90.0 1,,,,,,,,,,,3.18,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,3.58,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,3.96,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,4.37,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,4.76,903,0.0, 0 1 0,90.0 2,,,,,,,,,,,5.17,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,5.56,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,5.96,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,6.36,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,6.78,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,7.18,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,7.58,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,7.98,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,8.38,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,8.76,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,9.16,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,9.56,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,15.15,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,15.53,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,15.93,903,0.0, 0 1 0,90.0 ,,,,,,,,,,,16.33,903,0.0, 0 1 0,90.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lamaz Zgłoś #116 Napisano 26 Października 2009 turbina przeładowuje, znany problem, poszukaj na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #117 Napisano 26 Października 2009 a ktoś coś z tych logów wywnioskuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lamaz Zgłoś #118 Napisano 26 Października 2009 Pisałem że, kierowniczki przycinają się w turbinie, pewnie ci sie włacza tryb awaryjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy27ch Zgłoś #119 Napisano 26 Października 2009 to wiem tylko że turbawka była czyszczona niedawno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lamaz Zgłoś #120 Napisano 26 Października 2009 Sprawdż wężyki które idą do gruszki i zawór n75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach