Skocz do zawartości
Gość franc774

TDI i mankamenty turbiny(co jest nie tak?)

Rekomendowane odpowiedzi

POMOCY.Z tą turbiną nie moge sobie poradzić,była czyszczona-2 miesiące spokoju i znowu problem,potem dużo jazdy po autostradach tak ze 4 tyś.km spokuj i teraz jak jeżdże po mieście znowu odcina turbine.Szukam jakiegoś forumowicza z krakowa lub okolic z vagiem oczywiście nie za darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tą turbiną nie moge sobie poradzić,była czyszczona-2 miesiące spokoju i znowu problem

Jesli po czyszczeniu ok było i potem znowusz problem. To jest kilka rozwiązań. Kiepskie paliwo, zły styl jazdy, silnik mocno kopci lub niedorżny układ wydechowy. Może być jeszcze źle wykonane czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

staram sie tak jezdzić żeby wymusić max ruch łopatek,paliwko też dobre verva albo ultimat problem w tym że niemam diaga a mechanicy to by tylko koszty robili,szukam kogoś z okolic krakowa co jest naprawde dobry w te sprawy.nie chciał bym sie autka pozbywać bo jezdzi sie super.Dodam że odma wypięta bo dolot był taki sobie.EGR zaślepiłem ale wywaliło błęda i trzeba to zrobić programowo i tu pytanko czy któryś z forumowiczów z okolic krakowa nie znalazł by troche czasu dla mojej BORÓWKI oczywiście nie za darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po robocie, jestem po czyszczeniu turbawki

Samo wykrecanie wszystkiego poszlo dosc latwo, wczoraj wszystko ladnie spsikalem wd40 i ladnie srubki sie odkrecaly, odkrecilem rowniez kolektor dolotowy albo ssacy(nie wiem jak na to sie poprawnie wola) i wydechowy. EGR byl czysty po ostatnim czyszczeniu, ale przyjrzalem sie kolektorowi ssacemy. Wsadzilem palce i dwoch pierwszych 'dziurach' patrzan na silnik od lewej, w srodku byl oblepiony ta cala sadza kleista, tym syfem co bylo takie same wjak w EGR kiedy czyscilem. Ale 2 (prawe) nastepne byly gladkie, a przeciez maja wspolny wlot od EGR, gdzie potem spaliny sa rozdzielane na 4 wloty kazdego cylindra. Zastanawiam sie dlaczego te 2 byly takie zalepione.

Kolektor wydechowy byl czysty.

 

Zanim rozebralem turbawke, po zdjeciu gruszki poruszalem tym dzyndzlem do sterowania kierowniczkami. Wydawalo mi sie, ze bardzo maly skok byl niecaly centymetr i tak troszke ciezkawo moglem poruszac. Rozebralem ja i tak jak widac na zdjeciach nie bylo (tak mi sie wydaje) az tak zle. Wyciagnalem pierscien z kierowniczkami, wszystkie ladnie chodzily bez problemow, ale wyczyscilem je. I teraz bo nie wiem jak to wytlumaczyc na tej dolnej plaszczyznie gdzie umiescowiony byl pierscien, znalazlem tak jakby grudki zardzewiale na powierzchni i mi sie wydaje, ze na tym jedna z kierowniczek mogla sie blokowac, tak mysle. Zeszlifowalem to papierem scierny. Wszystko ladnie wyczyscilem, lekko pokropilem olejem po kierowniczkach, na pierscieniu i zamknalem turbo. Nie wyczulem zadnych luzow na wirniku, ani wzdluz ani na boki. Reszta to juz skaldanie wszystkiego do kupy. Wymienilem rowniez, filtr paliwa i filtr powietrza. Ostatni raz filtr paliwa zmienialem w zeszlym roku, a powietrza na poczatku biezacego roku. Ale tak na wszelki wypadek, wymienilem tez.

Moge dodac, ze zanim napotkalem problem z turbawka przesiadlem sie na paliwo z Shella. Lalem zwykla, a potem kiedy sie problemy zaczynaly to bralem V-powera, mysle moze cos pomoze. Ktos mi powiedzial, ze shell ma kiepskie paliwo w UK, nie wiem czy to prawdza. Przesiadlem sie z powrotem na paliwa ze stacji hipermarketowych (jak kiedys).

 

I zrobilem logi:)

 

 

Na jezdzie probnej roznica byla tak, ze bujal mi sie jak kiedys bez problemu nie lapiac notlaufa.

A i jeszcze jedno podczas pierwszego odpalania, kiedy to silnik rozgrzewal sie na wolnych obrotach wypalajac wszystkie lubrykanty czyszczace z czesci metalowych silnika, gdy sie rozgrzal pogazowalem troche. I uslyszalem gwizd turbinki wzbudzajacej sie od ok. 1900 i gwizd zbijajacy ale te gwizdy byly ciche. Tak jak kiedys jak byl ok. Kiedy byl zabrudzony rzadko co ten gwizd slyszalem, tym bardziej na postoju.

log01.txt

log02.txt

log03.txt

CIMG4027_1024x768.jpg

CIMG4028_1024x768.jpg

CIMG4029_1024x768.jpg

CIMG4030_1024x768.jpg

CIMG4031_1024x768.jpg

CIMG4038_1024x768.jpg

CIMG4039_1024x768.jpg

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem taki sam objaw a mianowicie przy około 2200 obr. przestawała ciągnąć turbina. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez kilka kilometrów było oki i po chwili to samo. Po diagnostyce na kompie okazało się, że jest walnięty czujnik N75 wymieniłem go i dalej to samo. Po przeczytaniu waszych postów postanowiłem sprawdzić sztangę, na początku nie chciała chodzić, było ciężko z powodu słabego dostępu ale odkręciłem obudowę filtra powietrza przy moim pasku to tylko jedna śrubka i o wiele lepszy dostęp. Żeby ruszyć sztangę użyłem dość dużo siły. W miejscu wejścia sztangi do gruszki napsikałem WD40. Na razie jest wszystko dobrze idzie "jak burza" i w ten sposób zaoszczędziłem około min.200zł które musiałbym zapłacić w warsztacie.Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I po robocie, jestem po czyszczeniu turbawki

Teraz problemy powinny ustąpić, życze przyjemności z czystej turbinki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpiołem sztange od turbawki i udało mi sie rozruszać kierownice narazie chodzą mam wrażenie że tak jak by nie było turbo dziury-płynniej przyspiesza.Kierownice były chycone na wciągniętej gruszce.Jakieś sugestie,poradzcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, to nic nie da. Tak samo bylo u mnie. Probowalem wszystkich sposobow byle nie wykrecac turbawki. Niestety nie obylo sie bez tego. Jak juz ja wyczyscilem, wszystkie problemy ustapily. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale problem w tym że turbo było czyszczone niecały rok temu i co znowu ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze masz juz zajechną turbawke i tylko regeneracja cie ratuje bądz problem jest w zaworach regulujących cisnienie to turba.wężyki wymieniłeś to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy pomóżcie,kupiłem dzisiaj kabelek od viakena z vag 409-1 z autem mi sie komunikuje ale poza tym jestem w tym cienki,jakieś wskazówki żeby poznać przyczyne tego przeładowania turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy pomóżcie,kupiłem dzisiaj kabelek od viakena z vag 409-1 z autem mi sie komunikuje ale poza tym jestem w tym cienki,jakieś wskazówki żeby poznać przyczyne tego przeładowania turbiny

Użyj szukaj, napewno znajdziesz mnustwo porad. To ten wątek tego nie tyczy.

Tak ale problem w tym że turbo było czyszczone niecały rok temu i co znowu ????

Jeśli problem zabrudzania sie turbo nie został usunięty, to czemu nie. Kolejność diagnozy była już wiele razy pisana, no ale dla przypomnienia:

-szczelność instalacji podciśnienia (wenżyki, zawory, gryszka turbo oraz EGR, zbiornik odciśnienia, pompa podciśnienia)

-poprawne działanie N75 (podmienić z N18 dla próby, lub z innym sprawnym N75)

-działanie kierownic (czy sie ruszają i czy gruszka się nie zacina)

Może ci gruszka padła, nie koniecznie wina po stronie turbiny musi być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem że to głupie pytanie ale powiedz mi jak zrobić logi

Tak masz racje i nie ten wątek. Już mówiłem szukaj. Ale ok nie bede taki zły, logi dynamiczne na 3 biegu od 1500 obr/min do maks przy gazie w podlodze, statyczne na postoju bez obciązenia. A same logi za pomocą tego magocznego przycisku LOG znajdującego się w dolnym prawym rogu bloków pomiarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyszło mi coś takiego co wy na to ????Monday,26,October,2009,13:16:31

038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256,

 

,Group A:,'004,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010

,,Engine speed,Spec start of inj.,Spec inj. duration,Synchro. angle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle

,TIME,790-870,4BTDC-2ATDC,3-8 °Ck.,-3..+3°Ck.,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%

Marker,STAMP, /min, °ATDC, CF, CF,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, mg/str,,,%

,0.77,1491,1.2,4.1,-0.6,1.17,1533,25.3,48.3,24.2,0.38,465.5,984.0,1068.0,3.9

,1.97,1659,10.2,12.2,0.0,2.37,1785,69.7,54.1,51.9,1.57,588.0,984.0,1188.0,58.8

,3.17,2079,12.4,18.9,0.0,3.57,2226,69.7,53.5,57.9,2.77,1185.8,984.0,2220.0,100.0

,4.37,2541,14.3,19.9,0.6,4.77,2709,68.9,51.6,56.0,3.97,1244.6,984.0,2604.0,100.0

,5.57,2982,16.4,19.9,0.0,5.96,3087,67.5,50.5,54.6,5.17,1249.5,984.0,2796.0,100.0

,6.77,3339,18.6,21.4,0.0,7.17,3444,66.2,49.4,54.6,6.37,1249.5,984.0,2844.0,100.0

,7.96,3654,20.2,21.9,1.7,8.36,3759,65.1,48.0,54.6,7.57,1200.5,984.0,2844.0,100.0

,9.16,3948,21.7,22.4,2.2,9.56,4032,63.7,46.7,54.4,8.76,1131.9,984.0,2796.0,99.2

 

 

Sunday, 25 October 2009, 19:43:48

 

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

No fault code found.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Sunday, 25 October 2009, 19:59:24

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

No fault code found.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Monday, 26 October 2009, 13:02:58

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

No fault code found.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Monday, 26 October 2009, 13:21:01

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

1 Fault Found:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

P1557 - 35-00 - -

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Monday, 26 October 2009, 13:21:31

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

1 Fault Found:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

P1557 - 35-00 - -

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Monday, 26 October 2009, 13:22:06

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

1 Fault Found:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

P1557 - 35-00 - -

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Monday, 26 October 2009, 13:39:18

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KJ

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256

 

Software Coding: 00002

 

Work Shop Code: WSC 01266

 

Additional Info: WVWZZZ1JZ4W028669 VWZ7Z0C7910398

 

No fault code found.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

---------- Post added at 17:26 ---------- Previous post was at 17:25 ----------

 

Monday,26,October,2009,13:29:00

038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256,

 

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running

,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,

,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,,

Marker,STAMP, /min,,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.35,1617,1500.0,1368.0,39.8,,,,,,,,,,

,0.75,1680,2160.0,1584.0,43.8,,,,,,,,,,

,1.15,1785,2256.0,1932.0,53.8,,,,,,,,,,

,1.55,1911,2292.0,2328.0,61.0,,,,,,,,,,

,1.95,2037,2316.0,2604.0,76.1,,,,,,,,,,

,2.35,2205,2340.0,2844.0,93.6,,,,,,,,,,

,2.75,2331,2340.0,2916.0,92.8,,,,,,,,,,

,3.14,2478,2340.0,2808.0,91.6,,,,,,,,,,

,3.54,2604,2340.0,2724.0,91.2,,,,,,,,,,

,3.94,2751,2340.0,2664.0,93.2,,,,,,,,,,

,4.34,2877,2340.0,2616.0,93.6,,,,,,,,,,

,4.74,2982,2340.0,2592.0,93.6,,,,,,,,,,

,5.12,3108,2340.0,2556.0,92.0,,,,,,,,,,

,5.52,3234,2340.0,2520.0,91.6,,,,,,,,,,

,5.92,3339,2340.0,2508.0,92.4,,,,,,,,,,

,6.32,3444,2340.0,2496.0,92.8,,,,,,,,,,

,6.72,3549,2340.0,2508.0,94.4,,,,,,,,,,

,7.10,3654,2340.0,2496.0,94.4,,,,,,,,,,

,7.50,3759,2340.0,2484.0,93.6,,,,,,,,,,

,7.90,3864,2328.0,2472.0,94.4,,,,,,,,,,

,8.30,3948,2316.0,2448.0,94.0,,,,,,,,,,

,8.70,4053,2304.0,2424.0,94.4,,,,,,,,,,

,9.09,4137,2292.0,2388.0,93.6,,,,,,,,,,

,32.13,1575,1128.0,996.0,35.1,,,,,,,,,,

,32.52,1575,1140.0,996.0,35.1,,,,,,,,,,

,32.92,1575,1140.0,996.0,35.1,,,,,,,,,,

,33.32,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,33.72,1575,1140.0,1020.0,35.1,,,,,,,,,,

,34.12,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,34.52,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,34.90,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,35.30,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,35.70,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,36.10,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,36.50,1575,1140.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,36.89,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,37.29,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,37.69,1575,1128.0,1008.0,35.1,,,,,,,,,,

,38.09,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,,

,38.49,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,,

,38.87,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,,

,39.27,1554,1128.0,996.0,34.7,,,,,,,,,,

 

---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:26 ----------

 

Monday,26,October,2009,13:34:14

038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256,

 

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'002

,,,,,,,,,,,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C

Marker,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP, /min,%,,°C

,,,,,,,,,,,0.01,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,0.40,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,0.80,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,1.20,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,1.60,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,1.98,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,2.38,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,2.78,903,0.0, 0 1 0,90.0

1,,,,,,,,,,,3.18,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,3.58,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,3.96,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,4.37,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,4.76,903,0.0, 0 1 0,90.0

2,,,,,,,,,,,5.17,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,5.56,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,5.96,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,6.36,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,6.78,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,7.18,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,7.58,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,7.98,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,8.38,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,8.76,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,9.16,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,9.56,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,15.15,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,15.53,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,15.93,903,0.0, 0 1 0,90.0

,,,,,,,,,,,16.33,903,0.0, 0 1 0,90.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina przeładowuje, znany problem, poszukaj na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że, kierowniczki przycinają się w turbinie, pewnie ci sie włacza tryb awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż wężyki które idą do gruszki i zawór n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności