Skocz do zawartości
JAFO

Dolna osłona komory silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do osób, które zakupiły tego typu osłonę nie tylko na Allegro.

Nie jest to oryginał, nie wiem, czy w oryginale nie jest przyklejona od góry gąbka.

 

Jak się to spisuje?

Czy się nie odkształca?

Czy nie powoduje dziwnych wibracji?

Generalnie -czy jest dopasowana?

 

Moje autko jej nie ma, a przydałoby się, by nagrzewało sie nieco szybciej podczas jazdy. Mam nadzieję, że ta osłona to umożliwi.

 

Jakie jest Wasze zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest to oryginał, nie wiem, czy w oryginale nie jest przyklejona od góry gąbka

Ja mam oryginalna (tak mi sie wydaje :) i nie ma tam żadnej gąbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Madrid

U mnie jest oryginalna (tak mi się wydaje), aktualnie mam zdjętą, bo robiłem remont silnika, więc jak ją wyczyszczę przed montażem (jutro jadę na regulację zbieżności, więc nie zakładałem jej), to odszukam oznaczenia, czy jest VW, czy jakaś inna. Na pewno jest na niej gąbka, która teraz wymaga ponownego zamocowania (oderwała się). Mogę napisać o tej osłonie, że POLECAM WSZYSTKIM, bo: zapewnia czystość silnika (nie sterylną, bo woda zawsze jakoś się dostanie) - do pracy dojeżdżam przez 600m drogi, którą poruszają się ciężarówki, więc czasem na drodze są kałuże, błoto, koleiny (piaszczyste) i gdybym nie miał tej osłony, to silnik byłby zafajdany, że mogłoby się zrobić słabo.

 

Wady (pierwsza nie dotyczy tych, co poruszają się w mieście i po dobrze utwardzonych drogach):

 

1) co jakiś czas (np. 2-3 miesiące) należy ją odkręcić i wygarnąć piasek, kamyki, jakie mogą się zbierać pomiędzy pokrywą, a miską silnika.

2) w przypadku nieszczelności przy silniku lub np. czujniku ciśnienia oleju zanim zobaczymy, że coś nam kapie pod samochodem może minąć bardzo długi czas

 

Nawet jeśli ta osłona nie ma gąbki (która zapewne wygłusza i ewentualnie zbiera cieknący olej), to wydatek 85,00 zł docenimy wtedy, gdy przyjdzie nam coś odkręcić przy silniku, bo śruby, gwinty i elementy są czyste, wystarczy tylko białą szmatką zetrzeć kurz.

 

Przy sprawnym termostacie raczej nie poczujesz różnicy w czasie nagrzewania się silnika, ale myślę, że silnik będzie wolniej się wystudzał zimową porą, co nie jest bez znaczenia, bo zatrzymując się np. na 2 godziny przed hipermarketem będziemy mieli szybciej ciepłe powietrze, do odparowania szyb.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem paska bez osłony, pojeździłem tak z ok. roku, latem założyłem osłonę. koszt 60zł na giełdzie. dopasowana w zasadzie dobrze ale przeciez nie jest to oryginał(i nie ta cena :) ) więc nie wymagałem luksusu. to co musiałem dopasowac to wycięcie na dolny przewód intercoolera w tdi, reszta czyli te łapki z produ i otwory z tyłu pasowały.

przed założeniem prysnąłem komorę silnika woda, tak dla zmycia większego syfu, zwykłym wężem z końcówką, żadnym tam karczerem i nie środkiem czyszczącym, jak nie masz osłony to sam widzisz gdzie ten syf, piach zaschnięte błoto się osadza, od założenia osłony pięknie czyściutko, plastiki czarniutkie a nie szare, jest super, paski nie rozbryzgują wody i błcoka pod maską.

Żadnych odkształceń czy wibracji nie zauważyłem, po rostu jest dobrze dopasowana i solidnie przymocowana więc nie ma prawa tego być.

Oczywiście gabki na tym nie ma ale nie wydaje mi się potrzebna.

Piasek zbierający się na dole osłony moim zdaniem nie jest problemem, ma ona knaliki kształtowe i otwór na osłone misy więc wystarczy co jakiś czas wężem ogrodowym puścić wode która to wypłukuje i po problemie.

Wadą jest ograniczony dostęp "serrwisowy" do komory silnika od spodu, do niektórych czynności trzeba zdejmowac osłone, ale przeciez nie robimy tego codziennie i obyśmy robili to jak najrzadziej :)

Co do nagrzewania - tu ci nie poradzę za bardzo bo nie dla tego ją zakładałem i nie przywiązuję do tego byt wielkiej wagi, podobnie jak do wyciszenia, co poruszane było w innych wątkach, ale tak na chłopski rozum to napewno uszczelnia, zamyka komorę silnika więc w mniejszym lub większym stopniu na te elementy ma tez wpływ.

Ze swojej strony polecam Ci tą osłone ze względu na ograniczenie zużycia elementów typu paski, rolki, łożyska czy uszczelnienia bo nie dostają z dołu syfu z drogi i na pewno im to dobrze służy. Poza tym wyczyść trochę komorę silnika, załóż osłonę i od tej pory będzie ci się tak mile zaglądało, nawet jak coś bedziesz musiał pogrzebać to nie musisz wtedy brudów czyścić bo ich niema :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słonik, ten Twój link to wygłuszenie maski a nie dołu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik
Słonik, ten Twój link to wygłuszenie maski a nie dołu silnika

 

 

Ooo rzeczywiscie :wstyd:

Ja osobiscie osłonke kupowałem na allegro - niestety słabo spasowana i okazalo sie, ze trzeba bylo dziurke na IC robic ;-)

A tak to ok. Czy szybciej sie rozgrzewa ciezko powiedziec, na pewno warto zakupic bo nie brudzą się paski itp.

Słyszałem ze oryginał ma jednak jakas gąbkę co niby wygłusza i pochłania krople oleju ;-)

U kolegi w seacie ibiza takie cos widzialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było już kiedyś pisane o tej osłonie. Ja osobiście posiadam taką z Allegro i jestem zadowolony. Myślałem że po jednym sezonie się połamie ale zrobiłem już z tą osłoną około 100tys. km. i wszystko jest OK. Trudno mi powiedzieć czy jest ciszej w aucie ale chyba nie. Największa zaleta tej osłony jest taka że silnik można utrzymać w większej czystości. Uważam że jest wart swojej ceny i warto ją zakupić i założyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja mam nieoryginalną osłonę (70zł na giełdzie) i generalnie nie narzekam. Czysto w komorze silnika nawet po jeździe po takich błotach jak teraz :D Fakt, dostęp do np. napinacza paska wspomagania wymaga demontażu (albo genialnego wyczucia przy regulacji "z góry") ale polecam. Trwałość pasków i napinacza chyba nie ma ceny :P a i nie bez znaczenia jest mniejsze zasyfienie komory silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś sposób na wygłuszenie silnika w B3??

Znalazłem na Allegro takie osłony:

http://allegro.pl/item637087688_oslona_silnika_passat_b3_b4_okazja.html

Czy one w ogóle coś dają??

 

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglusic to ci to nie wyglusi ale ochroni przed syfem z ulic (zwlaszcza zima).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A umnie jest wygłuszenie pod spodem, z tego co wiem nie sprzedają osłony w raz z wygłuszeniem w komplecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zamówiłem dzisiaj taką osłone i mam w związku z tym takie pytanko.

Ile potrzeba wkrętów i w którym miejscu trzeba je wkręcić.

Jeżeli u mnie nie było nigdy takiej osłony to czy będe miał jakieś otwory gdzie będe mógł ją przyjręcić?

Może ktoś zapodałby jakąś fotę jak zamontować ową osłone.

Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Zamówiłem dzisiaj taką osłone i mam w związku z tym takie pytanko.

Ile potrzeba wkrętów i w którym miejscu trzeba je wkręcić.

Jeżeli u mnie nie było nigdy takiej osłony to czy będe miał jakieś otwory gdzie będe mógł ją przyjręcić?

Może ktoś zapodałby jakąś fotę jak zamontować ową osłone.

Z góry dziekuje.

 

Przykręca się na 3 wkręty takie na klucz 10mm do tej belki gdzie zamontowany jest drążek stabilizatora i po 2 na każdą stronę przy nadkolu (zwykłe blachowkręty).

Pozdro.

Jeżeli pomogłem wiesz co zrobić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam po jednym w nadkolu i i jedna po środku z tyłu i elegancko trzyma. Jak często zdejmujesz to radze nie przykręcać tylu bo później i tak przykręcisz na mniej:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności