Skocz do zawartości
przemek1975

Śrubka od sprzęgła kompresora

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pasuje mi to co piszesz.

Gdyby wał kompresora był zablokowany to sprzęgło musiałoby się zerwać (bo do tego tylko służy), a wtedy widać gołym okiem luźne blaszki. W takiej sytuacji wymiana sprzęgła już nic nie rozwiązuje. 

Jak dla mnie, kręcąca się śrubka to wyrobiony wielowypust na sprzęgle. Najczęstsza awaria w tych kompresorach - wymiana sprzęgła wtedy pomaga. Gdyby gwint śrubki był zerwany to pewnie by wypadła... 

Te kompresory mają prawie zerową pojemność skokową gdy zawór nie jest zasilany co sprawia, że wał obraca się wtedy bardzo lekko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze chyba w tej sytuacji spróbuję wstawić auto do innego mechanika, mam swojego sprawdzonego u którego serwisuje auto jednak mam trochę km do niego, myślałem że ta awaria zajmę się na miejscu. Żeby zdjagnozowac to co mówisz trzeba wyjąć kompresor czy nie koniecznie, jest możliwość że sprawdzając go bez demontażu postawił zła diagnozę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podnieść auto z prawej strony, zdjąć przednie-prawe koło, odkręcić przednią część nadkola i kompresor a szczególnie sprzęgło widać jak na dłoni. Nie trzeba do tego nawet wchodzić pod auto. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono!

Chciałbym podpiąć się pod temat, który też dotyczy mojego samochodu.

Sprawa wygląda tak, że pół roku temu zauważałem odkręconą śrubkę od sprzęgła klimatyzacji, która leżała na osłonie - klima oczywiście nie działała. Po przykręceniu śrubki, klima zaczęła działać tak jak poprzednio. Przejeździłem jesień i korzystałem praktycznie codziennie z klimy - wszystko ok. W zimę korzystałem sporadycznie, teraz na wiosnę również wszystko było okey do czasu, aż nagle zaczęło świszczeć z nawiewów po włączeniu klimatyzacji. Wujek G podpowiedział, że może być to brak czynnika. Dzisiejszy serwis klimy stwierdził, brak czynnika i nieszczelność na wałku kompresora. Pytanie co konkretnie powoduje odkręcenie tej śruby? Co jest przyczyną? Musi jakaś być. Czy oby na pewno wada kompresora? Czy odzywająca się/uszkodzona dwumasa możne być powodem odkręcanie się tej śruby i zarazem uszkodzenie kompresora? Co się dzieje z kompresorem, że zaczyna przepuszczać na wałku? Simmering? Jak simmering to co zmęczenie materiału? Moja dwumasa zaczęła się odzywać. Zastanawiam się czy wymieniać teraz kompresor na nowy(bądź może podsuniecie inne rozwiązanie) jechać na wakacje i dopiero potem robić dwumase. Czy robić wszystko od razu. Są to spore koszty.... Czy jedno z drugim może być powiązane?

Sugeruję się trochę filmem, którym znalazłem na yt i jego komentarzami gdzieś ktoś właśnie pisze o dwumasie.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę co konkretnie powoduje odkręcanie tej śruby i czy może to być problem z kołem dwumasowym?

Edytowane przez PLEN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie skąd się bierze to każdorazowe nieomal w przypadku jakiejkolwiek awarii obwinianie koła dwumasowego jako sprawcy danej awarii...

DKZ nie ma nic do kompresora klimatyzacji... no chyba że rozpadając się wyleci korpusem i uderzy weń.

Odkręcanie to wada fabryczna. Zaś nieszczelność to zużycie najczęściej mechaniczne uszczelniacza ale warto sprawdzić luz wału, bo może już łożysko ma dość. Wtedy kompresor niestety do wymiany, bo części do tych wynalazków niestety nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy mogę samemu wymienić kompresor? Mechanicznie to tylko ściągniecie paska wieloklinowego i odkręcenie trzech śrub od sprężarki. Zastanawia mnie tylko czynnik w układzie, czy muszę go jakoś bezpiecznie usunąć z układu? Czy na żywca po prostu odkręcić przewody od niskiego i wysokiego ciśnienia od sprężarki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno dla środowiska jak i dla własnego portfela lepiej będzie to wykonać na pustym układzie. Pomijam tutaj zupełnie, że w zasadzie silnika nie powinno się odpalać bez czynnika w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam chyba podobny problem. Kilka dni temu jeździłem, klima była ok. Później auto stało 3 dni i w piątek po uruchomieniu, zauważyłem że klima nie działa (akurat było gorąco na dworze). Dziś już miałem jechać do jakiegoś warsztatu ale coś mnie tknęło i zajrzałem do napędu kompresora, zrobiłem sobie zdjęcie telefonem bo od góry słabo widać i u mnie w ogóle nie ma tej centralnej śrubki. Co mogło być przyczyną i czy ta śrubka jest jakaś specjalna? Mogę wkręcić jakąkolwiek inną żeby tylko gwint pasował?

Schowek02.thumb.jpg.2bf49a98b86fc4878249a602e6f24ffb.jpg

Edytowane przez czmiel_t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, czmiel_t napisał:

Co mogło być przyczyną

Drgania z powodu luzów na wielowypuście. A może całkowice już go wyrobiło? Sprawdź jego stan. Jak jest dobry to możesz wkręcić jakąś inną, pasującą śrubę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręcę w takim razie jakąś śrubę ale tak sobie dedukuję, że jeśli śruby nie ma to koło pasowe ze sprzęgłem trzyma się teraz na wałku chyba jedynie siłą paska wielorowkowego, dodatkowo jeśli klimatyzacja nie działa tzn., że koło pasowe nie przenosi napędu na wałek sprężarki, czyli frezów pewnie już nie ma, bo jakby były nawet bez śruby centralnej to klimatyzacja powinna chodzić :( Czyli tak czy siak muszę kupić sprzęgło, znalazłem jakieś na alle i wsumie to jedyne które wygląda jak moje: https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b6-05-10-tarcza-sprzegla-klimatyzacji-9249846630

Dobrze kombinuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe jest solidnie zamocowane na łożysku, które "nabite" jest na korpus kompresora więc na pewno nie spadnie... 

Sprzęgło łączy koło pasowe z wałkiem za pomocą trzech blaszek, które prężą w kierunku od kompresora, więc jeśli brakuje tej śrubki, która ma dociskać środek sprzęgła do koła pasowego, to jest on odsunięty od pozycji roboczej i wielowypust jest nie zazębiony. 

Ja tak kombinuję ;-)

Jaki masz model kompresora? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytałem przez lusterko :) Delphi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc to co podałeś powinno pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc dla potwierdzenia, ścięty wieloklin sprzęgła. Wymiana sprzęgła za 38zł i jakieś 30 minut pracy. Klima działa.

image.thumb.png.e9158d43483c7f3dcf25679c94fe080f.pngimage.thumb.png.8de865103a425565b41ee3b5015901b5.png

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pięknie. Przy odrobinie szczęścia pojeździ jeszcze parę lat. 

Ostatnio zaglądałem do mojego sprzęgła, bo było trochę rdzy na kole pasowym, ale na szczęście gniazdo jest w stanie b. dobrym, a rdza pochodzi od trzech blaszek. Reasumując, po ponad 2 latach, sprzęgło-zamiennik nadal ma się dobrze. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdjąć sprzęgło przy obracajacej się śrubie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogarnięte, dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mnie też dopadło. Mam nową tarczę ale śrubki centralnej niestety już nie mam. Odkręciła się i wyleciała. Ma ktoś może informacją jakie ma wymiary/parametry żebym mógł dobrać jakąś nową i zamocować tarczę sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że minęło sporo czasu ale czy trudno jest wymienić sprzęgło mam kompresor delphi niemiecka wersja, śrubka się odkręciła pozostała tylko dziura, czy może wkręcić śrubkę jakąś i jak to przytrzymać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności