nTomek Zgłoś #21 Napisano 29 Kwietnia 2019 Nie pasuje mi to co piszesz. Gdyby wał kompresora był zablokowany to sprzęgło musiałoby się zerwać (bo do tego tylko służy), a wtedy widać gołym okiem luźne blaszki. W takiej sytuacji wymiana sprzęgła już nic nie rozwiązuje. Jak dla mnie, kręcąca się śrubka to wyrobiony wielowypust na sprzęgle. Najczęstsza awaria w tych kompresorach - wymiana sprzęgła wtedy pomaga. Gdyby gwint śrubki był zerwany to pewnie by wypadła... Te kompresory mają prawie zerową pojemność skokową gdy zawór nie jest zasilany co sprawia, że wał obraca się wtedy bardzo lekko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bieniu Zgłoś #22 Napisano 30 Kwietnia 2019 Kurcze chyba w tej sytuacji spróbuję wstawić auto do innego mechanika, mam swojego sprawdzonego u którego serwisuje auto jednak mam trochę km do niego, myślałem że ta awaria zajmę się na miejscu. Żeby zdjagnozowac to co mówisz trzeba wyjąć kompresor czy nie koniecznie, jest możliwość że sprawdzając go bez demontażu postawił zła diagnozę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #23 Napisano 30 Kwietnia 2019 Wystarczy podnieść auto z prawej strony, zdjąć przednie-prawe koło, odkręcić przednią część nadkola i kompresor a szczególnie sprzęgło widać jak na dłoni. Nie trzeba do tego nawet wchodzić pod auto. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PLEN Zgłoś #24 Napisano 21 Maja 2019 (edytowane) Witam szanowne grono! Chciałbym podpiąć się pod temat, który też dotyczy mojego samochodu. Sprawa wygląda tak, że pół roku temu zauważałem odkręconą śrubkę od sprzęgła klimatyzacji, która leżała na osłonie - klima oczywiście nie działała. Po przykręceniu śrubki, klima zaczęła działać tak jak poprzednio. Przejeździłem jesień i korzystałem praktycznie codziennie z klimy - wszystko ok. W zimę korzystałem sporadycznie, teraz na wiosnę również wszystko było okey do czasu, aż nagle zaczęło świszczeć z nawiewów po włączeniu klimatyzacji. Wujek G podpowiedział, że może być to brak czynnika. Dzisiejszy serwis klimy stwierdził, brak czynnika i nieszczelność na wałku kompresora. Pytanie co konkretnie powoduje odkręcenie tej śruby? Co jest przyczyną? Musi jakaś być. Czy oby na pewno wada kompresora? Czy odzywająca się/uszkodzona dwumasa możne być powodem odkręcanie się tej śruby i zarazem uszkodzenie kompresora? Co się dzieje z kompresorem, że zaczyna przepuszczać na wałku? Simmering? Jak simmering to co zmęczenie materiału? Moja dwumasa zaczęła się odzywać. Zastanawiam się czy wymieniać teraz kompresor na nowy(bądź może podsuniecie inne rozwiązanie) jechać na wakacje i dopiero potem robić dwumase. Czy robić wszystko od razu. Są to spore koszty.... Czy jedno z drugim może być powiązane? Sugeruję się trochę filmem, którym znalazłem na yt i jego komentarzami gdzieś ktoś właśnie pisze o dwumasie. Czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę co konkretnie powoduje odkręcanie tej śruby i czy może to być problem z kołem dwumasowym? Edytowane 21 Maja 2019 przez PLEN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #25 Napisano 22 Maja 2019 Zastanawia mnie skąd się bierze to każdorazowe nieomal w przypadku jakiejkolwiek awarii obwinianie koła dwumasowego jako sprawcy danej awarii... DKZ nie ma nic do kompresora klimatyzacji... no chyba że rozpadając się wyleci korpusem i uderzy weń. Odkręcanie to wada fabryczna. Zaś nieszczelność to zużycie najczęściej mechaniczne uszczelniacza ale warto sprawdzić luz wału, bo może już łożysko ma dość. Wtedy kompresor niestety do wymiany, bo części do tych wynalazków niestety nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PLEN Zgłoś #26 Napisano 22 Maja 2019 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę samemu wymienić kompresor? Mechanicznie to tylko ściągniecie paska wieloklinowego i odkręcenie trzech śrub od sprężarki. Zastanawia mnie tylko czynnik w układzie, czy muszę go jakoś bezpiecznie usunąć z układu? Czy na żywca po prostu odkręcić przewody od niskiego i wysokiego ciśnienia od sprężarki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #27 Napisano 22 Maja 2019 Zarówno dla środowiska jak i dla własnego portfela lepiej będzie to wykonać na pustym układzie. Pomijam tutaj zupełnie, że w zasadzie silnika nie powinno się odpalać bez czynnika w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #28 Napisano 1 Czerwca 2020 (edytowane) Witajcie, mam chyba podobny problem. Kilka dni temu jeździłem, klima była ok. Później auto stało 3 dni i w piątek po uruchomieniu, zauważyłem że klima nie działa (akurat było gorąco na dworze). Dziś już miałem jechać do jakiegoś warsztatu ale coś mnie tknęło i zajrzałem do napędu kompresora, zrobiłem sobie zdjęcie telefonem bo od góry słabo widać i u mnie w ogóle nie ma tej centralnej śrubki. Co mogło być przyczyną i czy ta śrubka jest jakaś specjalna? Mogę wkręcić jakąkolwiek inną żeby tylko gwint pasował? Edytowane 1 Czerwca 2020 przez czmiel_t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #29 Napisano 1 Czerwca 2020 23 minuty temu, czmiel_t napisał: Co mogło być przyczyną Drgania z powodu luzów na wielowypuście. A może całkowice już go wyrobiło? Sprawdź jego stan. Jak jest dobry to możesz wkręcić jakąś inną, pasującą śrubę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #30 Napisano 1 Czerwca 2020 Wkręcę w takim razie jakąś śrubę ale tak sobie dedukuję, że jeśli śruby nie ma to koło pasowe ze sprzęgłem trzyma się teraz na wałku chyba jedynie siłą paska wielorowkowego, dodatkowo jeśli klimatyzacja nie działa tzn., że koło pasowe nie przenosi napędu na wałek sprężarki, czyli frezów pewnie już nie ma, bo jakby były nawet bez śruby centralnej to klimatyzacja powinna chodzić Czyli tak czy siak muszę kupić sprzęgło, znalazłem jakieś na alle i wsumie to jedyne które wygląda jak moje: https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b6-05-10-tarcza-sprzegla-klimatyzacji-9249846630 Dobrze kombinuję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #31 Napisano 1 Czerwca 2020 Koło pasowe jest solidnie zamocowane na łożysku, które "nabite" jest na korpus kompresora więc na pewno nie spadnie... Sprzęgło łączy koło pasowe z wałkiem za pomocą trzech blaszek, które prężą w kierunku od kompresora, więc jeśli brakuje tej śrubki, która ma dociskać środek sprzęgła do koła pasowego, to jest on odsunięty od pozycji roboczej i wielowypust jest nie zazębiony. Ja tak kombinuję Jaki masz model kompresora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #32 Napisano 1 Czerwca 2020 Odczytałem przez lusterko Delphi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #33 Napisano 1 Czerwca 2020 Więc to co podałeś powinno pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #34 Napisano 8 Czerwca 2020 Więc dla potwierdzenia, ścięty wieloklin sprzęgła. Wymiana sprzęgła za 38zł i jakieś 30 minut pracy. Klima działa. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #35 Napisano 8 Czerwca 2020 No i pięknie. Przy odrobinie szczęścia pojeździ jeszcze parę lat. Ostatnio zaglądałem do mojego sprzęgła, bo było trochę rdzy na kole pasowym, ale na szczęście gniazdo jest w stanie b. dobrym, a rdza pochodzi od trzech blaszek. Reasumując, po ponad 2 latach, sprzęgło-zamiennik nadal ma się dobrze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #36 Napisano 1 Marca 2021 jak zdjąć sprzęgło przy obracajacej się śrubie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #37 Napisano 1 Marca 2021 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #38 Napisano 3 Marca 2021 ogarnięte, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazmirz_pawlak Zgłoś #39 Napisano 8 Maja 2021 Panowie mnie też dopadło. Mam nową tarczę ale śrubki centralnej niestety już nie mam. Odkręciła się i wyleciała. Ma ktoś może informacją jakie ma wymiary/parametry żebym mógł dobrać jakąś nową i zamocować tarczę sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #40 Napisano 3 Czerwca 2021 Wiem że minęło sporo czasu ale czy trudno jest wymienić sprzęgło mam kompresor delphi niemiecka wersja, śrubka się odkręciła pozostała tylko dziura, czy może wkręcić śrubkę jakąś i jak to przytrzymać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach