rafal0818 Zgłoś #141 Napisano 19 Stycznia 2017 Mam też insignie i założyłem kontrolkę która sygnalizuje wypalanie dpf. Sygnał wziąłem z przewodu od ogrzewania tylnej szyby. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #142 Napisano 19 Stycznia 2017 to strasznie dziwne sami powiedzcie... czyli w misce sobie oprócz oleju siedzi ropa ? "ymposybul" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #143 Napisano 19 Stycznia 2017 napsulem cos z postami więc tak paliwo ścieka do miski, rozrzedza olej itp itd co powoduje np wytarcie krzywki wałka rozrządu co też i mnie spotkalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #144 Napisano 19 Stycznia 2017 ale naprawdę tak jest ? jak to możliwe ? nie jestem mechanikiem... ale chciałbym wiedzieć czy może to sie dzieje gdy coś wlasnie w aucie nie gra ? nigdy mi przy wymianach co 10 tyś oleju nie ubyło... ale też nigdy nie przybyło. ani grama. - - - - - aktualizacja - - - - - a przerywam dopalanie często Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #145 Napisano 19 Stycznia 2017 nie wiem, czy idzie przez uszczelniacze pompowtrysków czy może ścieka w jakiś sposób po tulei cylindra i przez pierścienie, wiem natomiast że miewam go nadstan czasami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #146 Napisano 19 Stycznia 2017 nie wiem, czy idzie przez uszczelniacze pompowtrysków czy może ścieka w jakiś sposób po tulei cylindra i przez pierścienie, wiem natomiast że miewam go nadstan czasami W trakcie wypalania DPF-a nie powinno gasić się silnika. Pracuje on na bardzo bogatej mieszance i jeżeli zgasimy silnik to niespalone paliwo spłynie do oleju i rozrzedzi go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #147 Napisano 19 Stycznia 2017 W trakcie wypalania DPF-a nie powinno gasić się silnika. Pracuje on na bardzo bogatej mieszance i jeżeli zgasimy silnik to niespalone paliwo spłynie do oleju i rozrzedzi go. No tak tylko jak zacznie tak jak dzis w miescie jak wracalem z ASO do pracy to nie bede przecież specjalnie jeździł aż skończy. Najlepszą opcją byłoby gdyby producenci pomyśleli nad jakąś sygnalizacją coś vide przeglądu serwisowego a później opcja włączenia "ręcznego" wypalania podczas jazdy no ale wtedy co by robiły serwisy . A tak dziś zgasilem go jak miał dopalanie a po pracy dalej sobie dopalał i kopcił przez całe miasto ot ekologia cała. Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #148 Napisano 19 Stycznia 2017 Ja wciaz nie wierze ze cos tam spływa. Wymienilem niedawno olej, czysciutki byl i nic tam nie przybylo przez 10 tys km, a notorycznie przerywam proces. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tigo Zgłoś #149 Napisano 19 Stycznia 2017 A czy ja dobrze rozumiem, że jeżeli silnik się nie rozgrzeje to procedura dopalania w ogóle się nie rozpocznie? Wtedy zapala się pomarańczowa kontrolka dpf i trzeba migiem walić na autostradę? Jeśli się zgadza to jaka to temp? 90st? Bo jeżeli dobrze wszystko kminię to za każdym razem po jeździe powinienem uzyskać te 90st, żeby procedura w ogóle się rozpoczęła bo inaczej filtr zapcha się, a skoro nie wiem kiedy procedura ma nastąpić czyli może to być za 100km lub za 5km to powinienem po każdym wypadzie do sklepu zagrzać silnik czyli robić najmniej 10km, zgadza się? Ktoś coś wspominał o podpięciu telefonu pod auto, wtedy można sprawdzić stan zapełnienia filtra dpf i mniej więcej określić kiedy to trzeba ruszyć na dłuższą rundę? Podpowiecie co należy zakupić? Wszystkim wielkie dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #150 Napisano 19 Stycznia 2017 Gdy sie przerwie proces i odpalasz auto np jak ja po 6h i zimno jak diabli, Auto do 90 st zagrzewa sie 3x szybciej i dopala od razu. Zanim wskoczy 90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #151 Napisano 19 Stycznia 2017 A nie mylicie czasem wypalania i ogrzewania(podniesione obroty) przy niższych temperaturach? Przy zapełnieniu filtra ok. 99-100% rzeczywiście potrafi dolać na zimnym paliwa, że podnoszenia temperatury widać na liczniku(w ciągu 10sek. potrafi osiągnąć 90). Ale żeby się wypalał musi być temperatura. A u Ciebie jak przerywasz wypalanie to pewnie paliwo dolane uzupełnia Ci stan spalonego oleju. Ale Twoje auto Twój Dpf. Bo nie ma co się cieszyć, że zaburzasz myśl technologiczną Wysłane z ekranu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #152 Napisano 19 Stycznia 2017 Gdy sie przerwie proces i odpalasz auto np jak ja po 6h i zimno jak diabli,Auto do 90 st zagrzewa sie 3x szybciej i dopala od razu. Zanim wskoczy 90. Potwierdzam dzis po 5min mial 90stopni ??? Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #153 Napisano 19 Stycznia 2017 Nie mylimy. Doswiadczeni to rozroznia Ja to przyzwyczajony ze rzadko mam 800obr, Bo w takie mrozy jak auto nie zagrzane i i nawiewy chodza to ok 1000 obr na luzie musowo. Fajnie mi wtedy bucha z obu kominów Aaaa gdy dopala calkiem inaczej dsg pracuje. Jakby mocy przybywa i biegi chodzą cos jak w trybie s. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tigo Zgłoś #154 Napisano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Panowie, to może inaczej, postawiłem chyba zbyt wiele pytań. Czy na zimnym silniku może rozpocząć się dopalanie dpf czy silnik musi osiągnąć jakąś temperaturę minimalną bez, której proces nie jest możliwy? Mówię o pierwotnym, pierwszym cyklu czyli komp stwierdza "wypalam" już czas. Czy rozpocznie rano przy temp silnika 25stC czy nie rozpocznie dopóki temperatura nie wejdzie np na 70stC? Edytowane 19 Stycznia 2017 przez tigo doprecyzowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #155 Napisano 19 Stycznia 2017 No to dziwne, bo u mnie nawet jak zimnego odpalę na mrozie i włączę nawiew to nigdy nie ma 1000 obr, zawsze tuż po odpaleniu spada na 800... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #156 Napisano 19 Stycznia 2017 No to dziwne, bo u mnie nawet jak zimnego odpalę na mrozie i włączę nawiew to nigdy nie ma 1000 obr, zawsze tuż po odpaleniu spada na 800... w b7 jest juz chyba inaczej coś z alternatorem/ ładowaniem czy jakoś tak. ja u siebie tez jeszcze nigdy nie zauważyłem aby podnosił sobie obroty, odpale auto i nawet jak jest 0 czy -20 , to max po 30sek od odpalenia obroty zawsze spadają na 800 i tak juz sobie cały czas trzyma. mimo ze farelka działa z automatu to nawet jak włącze szybe z przodu, włacze taborety to nic sie nie zmienia, obroty zawsze są na 800. odpalenie ok 1000 obr, max 30sek i spada na 800. tak było przez przynajmniej 3 zimy jak ja mam to auto i czy jak był dpf i teraz jak go juz nie ma nic sie nie zmieniło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #157 Napisano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Ja wciaz nie wierze ze cos tam spływa.Spływa, spływa..... Np. :http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=77080 http://a6forum.pl/poziom-oleju-na-bagnecie-w-pozycji-max-t1567.html http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=146826&sid=7763bc4b685ffcd6283081ff302ad1e4&start=15 http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/173019-2008-Audi-A6-C6-2-7-TDI-Oil-level-rising http://warsztatowiec.info/klopoty-z-common-railem/ - polecam do przeczytania punkt nr 8 http://www.hoffman.auto.pl/porsche-caeynne-3-0diesel-panamera-macan-dwa-stany-oleju-regeneracja-wtryskiwaczy-i-pomp-c4.html tekst przy rysunku wtryskiwacza + moje skromne doświadczenie z tematem zwiększonego stanu oleju, które z braku w tym momencie czasu, opiszę (wraz z wiedzą na temat DPF i jego regeneracji, wskazań VCDS, którą nabyłem w trakcie "walki") w innym terminie. Powiem Wam na razie - temat bardzo ciekawy Edytowane 19 Stycznia 2017 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #158 Napisano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Nie mylimy.Doswiadczeni to rozroznia To Ci doświadczeni muszą jeszcze zdobyć doświadczenie w eksploatacji. Chyba, że w garażu już jest silnik z DPF. Czy na zimnym silniku może rozpocząć się dopalanie dpf czy silnik musi osiągnąć jakąś temperaturę minimalną bez, której proces nie jest możliwy? Mówię o pierwotnym, pierwszym cyklu czyli komp stwierdza "wypalam" już czas. Czy rozpocznie rano przy temp silnika 25stC czy nie rozpocznie dopóki temperatura nie wejdzie np na 70stC? Musi być odpowiednia temperatura ale w filtrze: - przy regeneracji biernej (autostrada) 350-600* - przy regeneracji aktywnej (z dolaniem paliwa) 550-650* Przy regeneracji aktywnej komp dolewa "wiadrem" paliwo i dlatego temperatura na blacie bardzo szybko rośnie. Regeneracja Aby filtr cząstek stałych nie zapychał się i mógł długo pełnić swoją funkcję, konieczna jest jego regularna regeneracja. Regeneracja polega na spaleniu (utlenieniu) zgromadzonych cząstek stałych. Regeneracja filtra odbywa się w kilku etapach: - regeneracja bierna (pasywna), - podgrzewanie, - regeneracja czynna (aktywna), - jazda regeneracyjna, wykonywana przez klienta, - regeneracja serwisowa. Regeneracja bierna (pasywna) Regeneracja pasywna polega na stałym spalaniu cząstek stałych i odbywa się bez ingerencji ze strony układu sterowania silnika. Dzieje się to głównie przy dużym obciążeniu silnika (np. podczas jazdy autostradą), gdy spaliny osiągają temperaturę 350 - 500°C. Cząstki stałe reagują z dwutlenkiem azotu, w wyniku czego powstaje dwutlenek węgla. Podgrzewanie Aby możliwie szybko rozgrzać zimny katalizator utleniający i filtr cząstek stałych, sterownik silnika wprowadza po wtrysku głównym wtrysk dodatkowy. Paliwo wtryśnięte we wtrysku dodatkowym spala się w cylindrze, zwiększając temperaturę spalania. Powstające ciepło jest unoszone ze spalinami i rozgrzewa katalizator oraz filtr cząstek stałych. Nagrzewanie kończy się, jak tylko katalizator i filtr cząstek na określony czas osiągną temperaturę roboczą. Regeneracja czynna (aktywna) W dużym zakresie warunków pracy silnika temperatura spalin jest zbyt niska, by odbywała się regeneracja bierna. Niespalone cząstki stałe gromadzą się wtedy w filtrze. Gdy stopień zapełnienia filtra osiągnie określoną wartość, sterownik silnika uruchamia regenerację czynną. Temperatura spalin wzrasta do 550 - 650°C i cząstki stałe reagują z tlenem, tworząc dwutlenek węgla. Przebieg regeneracji czynnej Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury spalin. Drugi algorytm wyznacza zapełnienie filtra z oporów przepływu spalin przez filtr. Opór jest wyliczany na podstawie informacji z czujnika 1 ciśnienia spalin, czujnika temperatury spalin oraz przepływomierza powietrza. Działania sterownika silnika podczas regeneracji aktywnej, które zwiększają temperaturę spalin: - Zespół sterujący przepustnicy dławi dopływ powietrza do cylindra. - Recyrkulacja spalin jest wyłączana, co podnosi temperaturę spalania i zwiększa udział tlenków azotu w spalinach. - Główny wtrysk paliwa jest opóźniany. Krótko po nim następuje pierwszy wtrysk dodatkowy, który zwiększa temperaturę spalania. - W większym odstępie czasu po wtrysku głównym następuje drugi wtrysk dodatkowy. To paliwo nie spala się już w cylindrze, lecz jedynie odparowuje. - Niespalone węglowodory, pochodzące z tego paliwa, są utleniane w katalizatorze utleniającym. W procesie utleniania powstaje ciepło, które rozgrzewa filtr cząstek aż do temperatury ok. 620°C. - Dawkę drugiego wtrysku dodatkowego sterownik wylicza na podstawie sygnału czujnika temperatury spalin 3 G345 (temperatura przed filtrem cząstek). - Ciśnienie doładowania jest zmieniane tak, by kierowca nie odczuwał zmiany momentu obrotowego podczas regeneracji. Jazda regeneracyjna, wykonywana przez klienta Gdy samochód jest eksploatowany tylko na krótkich odcinkach, spaliny nigdy nie osiągają temperatury na tyle wysokiej, by możliwa była regeneracja filtra cząstek. Zapełnienie filtra rośnie wtedy, a gdy osiągnie założoną granicę, w zestawie wskaźników zapala się lampka kontrolna filtra cząstek stałych. Jest to wezwanie dla kierowcy, by przeprowadził jazdę regeneracyjną. Oznacza to krótką jazdę ze zwiększoną prędkością, tak by spaliny osiągnęły wyższą temperaturę i przez pewien czas utrzymały się warunki do regeneracji filtra. Regeneracja serwisowa Jeżeli jazda regeneracyjna nie będzie skuteczna i zapełnienie filtra cząstek osiągnie wartość 40 g, obok lampki kontrolnej filtra cząstek zapali się dodatkowo lampka kontrolna świec żarowych. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników ukazuje się komunikat "Motorstörung Werkstatt". Jest to wezwanie dla kierowcy, by udał się do najbliższego serwisu. W tym czasie sterownik silnika nie prowadzi już regeneracji aktywnej, by nie doprowadzić do uszkodzenia filtra cząstek stałych. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez elmi_k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #159 Napisano 19 Stycznia 2017 Sorry przestalem czytac od momentu ... Przy duzym obciazeniu silnika (np. Podczas jazdy autostrada) Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #160 Napisano 19 Stycznia 2017 Pierwsze dopalanie jak sie zacznie z rana to w moment zagrzeje silnik do 90. A co do 1000 obr, dokladnie jak kolega napisal. W b7 jest inaczej. Wylacze z rana nawiew, dodam gazu i po chwili znowu 800 A z nawiewem dopiero wskoczy na 800 gdy 90 st w pionie bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach