Tomek77 Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2015 Chciałbym prosić o ostateczne podsumowanie tego tematu. Jeden z kolegów na forum napisał że na jego życzenie serwis przed odbiorem auta odwrócił działanie systemu - po włączeniu zapłonu system domyślnie jest wyłączony, wciśnięcie przycisku go aktywuje. Inny kolega wrzucił pdf z jakimiś kodami które są potrzebne do wyłączenia/odwrócenia działania systemu. Niestety pierwszy kolega ucichł po tym jak zaczęto go dopytywać o to który salon mu to zrobił. Posta z pdf-em mimo dobrych chęci nie mogę znaleźć. Pojawiły się głosy że salony jednak twierdzą, że się nie da. Mój salon też mi odpowiedział że się nie da. Chciałbym ich przycisnąć i mieć jakiś argument. Proszę o załączenie w tym wątku ponownie pdf-a i ewentualnej jego analizy czy na pewno te kody działają w B8 (coś mi się kojarzy że była tam mowa o Golfie VII) oraz informacji od kolegów którym jednak udało się coś zrobić z tym system + nazwa dealera który był tak uprzejmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2015 Takie coś wyszperałem, z czego wynika, że można trwale wyłączyć lub odwrócić działanie Start/Stop z zachowaniem w pamięci ostatnio używaną opcję. Nie wiem czy ASO może (lub chce) to zrobić posiadanym sprzętem, ale na pewno tego typu kodowanie obsługuje już najnowszy soft do VCP (Vag Can Pro) ver.4.0.3 Więcej tutaj: http://www.stemei.de/pages/vcp/vcp-versionsstaende.php Jeżeli ktoś nie ma lub nie potrzebuje kupować VCP, to można to samo osiągnąć dodatkowym modułem SSAM - http://shop.stemei.de/de/start-stopp-automatik-memory-modul-ssam-modul-vw-audi-seat-skoda Golf 7 i Pasat B8 są zbudowane na platformie MQB, więc większość opcji możliwych do kodowania w Golfie 7, powinna zadziałać również w Passacie B8. Oczywiście o ile w danym modelu jest zamontowany odpowiedni sprzęt czy sterownik. Przykład niektórych opcji MQB: http://www.nrw-coding.de/?page=offer-cod-mqb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2015 (edytowane) Znalazłem w końcu twojego posta z tym dokumentem opisującym kody Pozwolę sobie zlinkować twój post. http://forum.vw-passat.pl/threads/146181-Awarie-naprawy-reklamacyjne-B8?p=2295372&viewfull=1#post2295372 Edytowane 22 Października 2015 przez Tomek77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2015 (edytowane) link nie działa Być może ten element nie istnieje lub nie jest już dostępny poszukałem Start/Stopp-Funktion deaktivieren STG 19 > Anpassung > ⌠> Kanal "(1)-Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Minimaltemperatur" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50) > Kanal "(2)-Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Maximaltemperatur" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50) oder > Kanal "Start/Stopp Startspannungsgrenze" > Wert auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6) Edytowane 22 Października 2015 przez RADEK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2015 Wyłączenie systemu START/STOP wg Diagnostyka komputerowa aut - Warszawa - Białołęka AUTOWADA.pl http://www.autowada.pl/node/118 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2015 Probowal ktos wylaczyc to cudo czy w serwisie czy samemu? Bo kolega ktory pisal ze ma to wylaczone ucichl... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2015 Probowal ktos wylaczyc to cudo czy w serwisie czy samemu? Bo kolega ktory pisal ze ma to wylaczone ucichl... Nie ma co się dziwić. Wyłączenie lub zmiana sposobu działania start/stop jest pewnie niezgodna z homologacją i Serwis VW nie powinien tego wyłączyć / zmienić. Działanie start / stop jest jednak denerwujące i nie dziwię się że są chętni na zmianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2015 Ja ostatnio próbuje dać S&S drugą szanse - próbuje jeździć z włączonym.... po mieście - wiadomo na "trasę" trzeba wyłączyć... szkoda by było żeby silnik zgasł po ostrym pałowaniu na autostradowych np. bramkach ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cortez Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) Chciałbym prosić o ostateczne podsumowanie tego tematu. Mnie tez wnerwia Auto/stop, ale mam inna uwagę do kolegi Tomka77 odnośnie tytułu tematu. Jestem jak najbardziej daleki od poprawności politycznej i lubię czasami pośmiać się z ekstremalnych rzeczy, ale jak Ci wpadną na konto kolesie z Gazety Wyborczej to zrobią Ci prawdziwe Endlösung der Judenfrage (Endlösung der Judenfrage skopiowane z netu bo nie znam niemieckiego). Edytowane 23 Października 2015 przez cortez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2015 Dostałem info od dealera, że taka próba dezaktywacji lub zmiany logiki S/S w ASO jest raczej niemożliwa. Ale czekam jeszcze na info od serwisu, czy można coś takiego fizycznie zrobić, a jeśli tak (a na pewno) to czy po godzinach na lewo mi tego nie chrupną.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat cc Zgłoś #11 Napisano 23 Października 2015 Program VCDS umożliwia wyłączenie systemu START/STOP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #12 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) Program VCDS umożliwia wyłączenie systemu START/STOP [ATTACH=CONFIG]137704[/ATTACH] Ja uważam, że wyłączenie na pewno jest możliwe tylko trzeba elektronika, który siedzi VAG. Który bardzo kuma całe oprogramowanie. Nie będę ukrywał, że mnie też bardzo interesuje wyłączenie s/s w moim zamówionym samochodzie. Kiedyś miałem kontakt z takim facetem, który znał wszystkie samochody VAG od podszewki - elektronikę oczywiście, z Porsche włącznie. Muszę trochę pogrzebać i podzwonić - może uda mi się go znaleźć Edytowane 23 Października 2015 przez skrendi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #13 Napisano 23 Października 2015 A o to dostałem odpowiedź z serwisu VW na zapytanie odnośnie wyłączenia S/S: Nie ma takiej możliwości, jest to część systemu pozwalającego homologować samochód do odpowiedniej normy czystości spalin Euro. Producent nie umożliwia wykodowania systemu ani zamiany działania funkcji przycisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #14 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) A o to dostałem odpowiedź z serwisu VW na zapytanie odnośnie wyłączenia S/S:Nie ma takiej możliwości, jest to część systemu pozwalającego homologować samochód do odpowiedniej normy czystości spalin Euro. Producent nie umożliwia wykodowania systemu ani zamiany działania funkcji przycisku. No to są jakieś jaja! Mam propozycję - napiszmy pismo w żądaniem zmiany oprogramowania na "po odpaleniu wyłączone s/s" opisując przypadki zagrożenia zdrowia i życia użytkowników samochodu Passat B8. Mówię o tych przypadkach, które opisywali koledzy. Napiszmy wszyscy takie same pisma i wyślijmy do centrali VW w Polsce. A może nawet zrobić tłumaczenie i wysłać do VW w Niemczech. Co zmiany oprogramowania u faceta, o którym mówiłem. Ciekawe jak ma się do tego gwarancja? Edytowane 23 Października 2015 przez skrendi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) A o to dostałem odpowiedź z serwisu VW na zapytanie odnośnie wyłączenia S/S: Nie ma takiej możliwości, jest to część systemu pozwalającego homologować samochód do odpowiedniej normy czystości spalin Euro. Producent nie umożliwia wykodowania systemu ani zamiany działania funkcji przycisku. No to są jakieś jaja! Mylisz się. To nie są jaja. Istnienie systemu SS jest jednym z "rozwiązań" które służą (jako suma wielu innych) do spełnienia homologacji na określoną normę EUR (abstra***ąc, że folkswagen i tak przyciął w ch... i kantował na wszystkim o czym jest ostatnio dosyć głośno ). PS A nie pomyślałeś o tym, że jest to kolejne rozwiązanie którego nie potrafili opanować i prawidłowo zaimplementować :hmm ? Jakoś w innych markach działa to raczej bezproblemowo Edytowane 23 Października 2015 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #16 Napisano 23 Października 2015 Mylisz się. PS A nie pomyślałeś o tym, że jest to kolejne rozwiązanie którego nie potrafili opanować i prawidłowo zaimplementować :hmm ? Jakoś w innych markach działa to raczej bezproblemowo Przyznaję że w Fordzie Focusie (benzyna) działa to lepiej to lepiej niż w Golfie (diesel). Z moich doświadczeń wynika uciążliwość tego systemu (i niebezpieczeństwo w czasie jazdy) odczuwa się bardziej przy automatycznej skrzyni. Przy manualu i tak jest zwłoka związana z wciśnięciem sprzęgła i nie czuje się tak opóźnienia w reakcji gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) A o to dostałem odpowiedź z serwisu VW na zapytanie odnośnie wyłączenia S/S:Nie ma takiej możliwości, jest to część systemu pozwalającego homologować samochód do odpowiedniej normy czystości spalin Euro. Producent nie umożliwia wykodowania systemu ani zamiany działania funkcji przycisku. Może się mylę, ale według mnie jest to bzdura. Mogłoby tak być, gdyby ten system s/s był zawsze fabrycznie włączony na stałe bez możliwości jego wyłączenia przez użytkownika. Tymczasem w każdej chwili i po każdym uruchomieniu silnika każdy użytkownik może (jak chce) go sobie wyłączyć i w zasadzie zawsze może jeździć bez systemu s/s. Poza tym, podczas normalnej eksploatacji można też tak operować gazem-sprzęgłem-hamulcem, że nigdy nie dojdzie do wyłączania silnika podczas postoju. Nie ma więc żadnej powtarzalności działania tego ustrojstwa i nie ma żadnej gwarancji, że ten system będzie kiedykolwiek pracował, skoro użytkownik może nim dowolnie sterować. I co wówczas ze spełnieniem tych niby homologowanych norm emisji spalin, jeżeli ten system każdy może zawsze wyłączać? Skoro s/s mogę legalnie wyłączyć przyciskiem w dowolnej chwili, to równie dobrze może to za mnie robić jakiś "pomocnik", czyli np. dodatkowy moduł lub soft. To jest tylko kwestia większej lub mniejszej upierdliwości obsługi fabrycznego wyposażenia. ASO bazują na kodach dostarczanych przez producenta i sami nie chcą nad tym dumać. Skoro producent nie dostarcza im gotowca, to zaczyna się odbijanie piłeczki. Już pisałem wyżej - można to g... wyłączyć trwale lub odwrócić działanie przycisku programatorem VCP lub VCDS (w tym drugim na razie chyba tylko można wyłączyć na stałe). Po co drążycie temat, który jest już ogarnięty. Gdy ktoś nie ma dostępu do VCP, to może sobie zamówić moduł za 99EUR, który zapamiętuje ostatnią pozycję jaką wybrało się przyciskiem, czyli np. OFF. I taka pozycja będzie zawsze załączona po kolejnym uruchomieniu silnika. Zawsze też można moduł wyłączyć i będzie powrót do serii. Jeżeli producent jest taki pro-eco i zasłania się homologacjami, to dlaczego poddaje homologacji model samochodu, który w takim stanie i wyposażeniu nigdy nie będzie dostępny w jego ofercie dla normalnego klienta? Niżej kawałek artykułu o tych sprawach: Cyt. "W jaki sposób producenci przygotowują samochody do testu NEDC, czyli jak oszukują? Można zacząć od tego, że nawet w zakresie jednego modelu istnieją przeróżne wersje, różniące się zużyciem paliwa. Do testu NEDC (New European Driving Cycle) producent przedstawia wersje podstawowe czyli z wąskim ogumieniem, bez dodatków karoserii zwiększających opory powietrza i bez wyposażenia zwiększającego jego masę. W rzeczywistości w klasach od segmentu D w górę takich aut się nie sprzedaje â często nie są nawet dostępne, ale teoretycznie muszą być w cenniku ze względu na przepisy. Teraz przejdźmy do przygotowania konkretnego egzemplarza do testu NEDC. Tu liczą się jak najmniejsze opory nie tylko samochodu, ale i silnika. Dlatego też nagminne praktyki, które zresztą nie są zabronione, to zwiększanie ciśnienia w ogumieniu do wartości ponadnormatywnych, stosowanie ogumienia o niskich oporach toczenia, ustawianie geometrii zawieszenia sprzyjającej niskim oporom toczenia, maksymalne zmniejszenie masy, zaklejanie szczelin pomiędzy blachami karoserii i szybami, manualne odsunięcie od siebie elementów ciernych w układzie hamulcowym, odłączenie akumulatora, wyłączone wszystkie urządzenia elektryczne i wyposażenia (np. klimatyzacja), optymalizacje oprogramowania pracy silnika oraz stosowanie specjalnych środków smarnych w silniku i skrzyni biegów. Mowa tu zarówno o wyznaczaniu bezwładności, jak i już samej jeździe na hamowni. Oczywiście podczas testu diesla na hamowni nie ma mowy o wypalaniu sadzy w filtrze cząstek stałych. Tak przygotowane samochody istnieją tylko w laboratoriach." Więcej u źródła - http://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-oraz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi Edytowane 23 Października 2015 przez jot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #18 Napisano 23 Października 2015 niekoniecznie tak jest. Pewne rozwiązania są narzucane w imię szeroko pojętego bezpieczeństwa czy ekologii przez takie instytucje jak Komisja Europejska lub podobne.. Tak było np. z ABS, do pewnego czasu producenci montowali tylko w pewnych modelach, od pewnego czasu jest obowiązkowy. Tak samo jak np. systemy ESP. Teraz montowane bardzo często bez możliwości ich wyłączenia, strefy ochrony pieszego (teraz już nie kupisz bryki z ramą z przodu).... To też tak, jak od któregoś roku ma obowiązywać obowiązkowe wyposażanie w system, który w razie wypadku samoczynnie powiadomi służby ratunkowe lub np. dyskusje o poduszkach z przodu dla ochrony pieszych... przykładów jest wiele, jednym z nich jest system SS... narzucane są jakieś rozwiązania, a niech producenci sami kombinują jak je spełnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2015 (edytowane) niekoniecznie tak jest.Pewne rozwiązania są narzucane w imię szeroko pojętego bezpieczeństwa czy ekologii przez takie instytucje jak Komisja Europejska lub podobne.. Tak było np. z ABS, do pewnego czasu producenci montowali tylko w pewnych modelach, od pewnego czasu jest obowiązkowy. Tak samo jak np. systemy ESP. Teraz montowane bardzo często bez możliwości ich wyłączenia, strefy ochrony pieszego (teraz już nie kupisz bryki z ramą z przodu).... To też tak, jak od któregoś roku ma obowiązywać obowiązkowe wyposażanie w system, który w razie wypadku samoczynnie powiadomi służby ratunkowe lub np. dyskusje o poduszkach z przodu dla ochrony pieszych... przykładów jest wiele, jednym z nich jest system SS... narzucane są jakieś rozwiązania, a niech producenci sami kombinują jak je spełnić No i dyskusja rogorzała! jot bardzo dobrze powiedziane. Dzięki, bo sam mkiałbym problem, żeby to tak ubrać słowa Co do SS to wątpię, żeby był narzucony. Jeśli tak by było to wszystkie produkowane samochody powinny to posiadać. A tak przecież nie jest. Edytowane 23 Października 2015 przez skrendi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2015 No i dyskusja rogorzała!jot bardzo dobrze powiedziane. Dzięki, bo sam mkiałbym problem, żeby to tak ubrać słowa Co do SS to wątpię, żeby był narzucony. Jeśli tak by było to wszystkie produkowane samochody powinny to posiadać. A tak przecież nie jest. być może jest np. tzw. okres karencji i będzie obowiązywał od np. 2018..... a poza tym spójrz, nie wszystkie mają ale ile już modeli innych firm też ma...... lawinowo montują nawet w najmniejszych modelach........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach