Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

 

W Mercedesie jest to fajnie rozwiązane. Już stojąc, silnik wyłączony przez s/s, "dociskasz" nogą hamulec i włącza się samo Auto-hold.

W B8 identyczna sytuacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to super ;-) Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakieś wady podczas używania auto-hold'a w B8?

W poprzednim samochodzie do auto-hold używany był ręczny, przez co czasami gdy zbyt szybko chciałem ruszyć to jeszcze mnie ręczny blokował :-/

 

W Mercedesie jest to fajnie rozwiązane. Już stojąc, silnik wyłączony przez s/s, "dociskasz" nogą hamulec i włącza się samo Auto-hold.

 

Mi też się to w b8 kilka razy zdarzyło kiedy manewrowałem przód-tył aby zaparkować w garażu podziemnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
B8 1,8 TSI DSG7 zamówiony a teraz mam okazje pojeździj nowym Golfem tez z DSG7.

 

Mam takie pytanie:

1) Dojeżdżam do świateł, trzymam nogę na hamulcu

2) Silnik gaśnie, ale ja wiem ze poczekam długo i nie chce mi sie trzymac nogi na hamulcu

3) Zmieniam na N i puszczam hamulec

4) Silnik sie budzi ....

 

Czy to normalne ? i w B8 dziala identycznie ?

Co zrobić żeby nie włączał ?

 

Trochę to bez sensu nie sadzicie ?

Po co zmieniasz na N?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OSTATECZNE ROZWIĄZANIE

 

Wciskasz start, zapinasz pasy, wciskasz S/S i kończysz procedurę :wojak po dwóch dniach działa lepiej niż automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu jeżdzenia po mieście benzyną 1.8 stwierdzam że ten start stop działa dużo lepiej i mniej denerwuje niż w dieslu. Przy włączonym radiu nawet czasami nie zauważam kiedy zgasł i kiedy odpalił bez patrzenia na obrotomierz.

 

Pytałem w 3 serwisach i wszyscy potwierdzili że da się wyłączyć/przełączyć działanie ale oni tego nie zrobią. Oficjalny argument jest taki że nie mają tego VCDSa a oryginalny komputer diagnostyczny na to nie pozwala. Na pytanie czy się będą czepiać gwarancji jak coś się stanie to twierdzą że jak to będzie sprawa mechaniczna to ok ale jak padnie później elektryka a oni wykryją że start/stop był wyłączony to będzie problem.

 

Podsumowując cały wątek - wyłączyć się da ale nie w oficjalnie w serwisie. I ma to duży minus w kwestii gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś coś czytałem chyba na forum skody, że jak się ciągnie przyczepę na haku to start /stop się dezaktywuje automatycznie i wykorzystują to wpinając specjalny box aktywujący hak do obd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś coś czytałem chyba na forum skody, że jak się ciągnie przyczepę na haku to start /stop się dezaktywuje automatycznie i wykorzystują to wpinając specjalny box aktywujący hak do obd

 

Dokładnie tak samo jest napisane w instrukcji Golfa 7, ale nie sprawdzałem bo nie mam haka. W Passacie mam hak fabryczny i jadąc z przyczepą S/S działa. Jedynie nie można włączyć trybu eko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Pytałem w 3 serwisach i wszyscy potwierdzili że da się wyłączyć/przełączyć działanie ale oni tego nie zrobią. Oficjalny argument jest taki że nie mają tego VCDSa a oryginalny komputer diagnostyczny na to nie pozwala. Na pytanie czy się będą czepiać gwarancji jak coś się stanie to twierdzą że jak to będzie sprawa mechaniczna to ok ale jak padnie później elektryka a oni wykryją że start/stop był wyłączony to będzie problem.

Podsumowując cały wątek - wyłączyć się da ale nie w oficjalnie w serwisie. I ma to duży minus w kwestii gwarancji.

 

Standardowa gadka bez podstaw i dowodów, że wyłączenie s/s wpłynęło na jakąś awarię czegoś innego. Typowa akcja na zasadzie "będziemy szukać haka" i dla mnie zarazem sygnał do zmiany ASO. Można też zamontować mały dodatkowy moduł zapamiętujący ostatni stan wybrany przyciskiem (załączenie lub wyłączenie), o którym było wcześniej. To jest dopinane do przewodów od fabrycznego wyłącznika start-stop i nie ma przy tym żadnego grzebania w fabrycznym sofcie. W razie czego można to szybko odłączyć i będzie jak z fabryki. Można również zmienić (podwyższyć) wartości parametrów przy których s/s ma zaczynać działać, czyli od jakiej temperatury otoczenia i od jakiej wartości napięcia. Nie pamiętam "z głowy", ale obecnie jest tam chyba ustawione od 7,6V i od -50 stopni C, czyli działa zawsze. Można wklepać wyższą wartość napięcia oraz wyższą temperaturę otoczenia, np. +50 st.C i formalnie nie będzie to dezaktywacja układu start-stop tylko zmiana jego progu zadziałania. Układ nie będzie wyłączał silnika, jeżeli nie będą spełnione te warunki. Zmianę tych parametrów raczej powinien już ogarniać sprzęt diagnostyczny z ASO, bo jest to oficjalna procedura kodowania dostępna dla platformy MQB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktos chcial wiedziec jak konkretnie wylaczyc ten system to moge pomoc na PW bo nie chce kolejnego ostrzezenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jast prosta, metody wylaczenia start stop sa obejsciem a nie procedura producenta. Da sie albo przestawic temperature krytyczna albo napiecie krytyczne ale wtedy ss nie bedzie dzislal wogole. Nie da sie natomiast odwrocic dzialania systemu zeby byl nieaktywny po zapaleniu ( chyba ze wepniemy specjalny modul). Jak potem znajde to wrzuce konkretne kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odwrocenie guzika start stop dziala tylko w Audi i to nie wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a co ja tu innego napisałem? Już ze 3 razy wspominam, że s/s można trwale wyłączyć kodowaniem lub odwrócić działanie przycisku za pomocą dodatkowego modułu. Moduł nie zmienia kodowania tylko zapamiętuje ostatni używany stan przycisku i zachowuje go po ponownym uruchomieniu pojazdu, co w realu na jedno wychodzi. Układ s/s nadal istnieje w aucie tylko działa tak jak my chcemy, a nie jak chce producent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecna nie ma tych modulow dla Passata i Superba jesli mowisz o Kufatec. Jesli to inna firma to powiedz jaka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to lipa trzeba ludowac itd, zeby sie tego pozbyc tez potrzeba czaus. Odrazu po gwarancji bedzie jak ASO to zobaczy. A kablem wylaczasz, wlaczasz kiedy chcesz bez drutowania :)

Edytowane przez ptaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed panikowaniem najpierw przetłumacz sobie dokładnie opis. Nie przecina się tam ani nie lutuje żadnych kabli. Do wyłączenie modułu i powrotu do fabrycznych ustawień też nie potrzeba nic wymontowywać ani odłączać. Używa się do tego prostej kombinacji klawiszy (fabrycznych). Jeżeli cokolwiek kumasz w elektryce samochodowej, to powinieneś też zauważyć, że kable są zarobione wtykami i luźnymi pinami wsuwanymi do fabrycznej wtyczki, właśnie po to, aby nic nie ciąć i nie lutować. Jeżeli elektryka jest Ci obca, to nie ma sensu dalsza gadka na temat "mega problemów" z podpięciem kilku drutów. Jedyny dołączany bez wtyczki przewód to 15-stka, czyli plus po kluczyku/zapłonie, który możesz pobrać nawet z gniazda zapalniczki. I nie mów mi tylko, że przez to też stracisz gwarancję. W takim razie nie możesz tam również podłączać żadnego CB-radia, ładowarki, itp. bo Ci VW pogrozi paluchem. Ja to zamontuję, a Ty oczywiście zrób sobie jak Ci pasuje.

 

Nie ma też co przesadzać z tą utratą gwarancją. Od kilkunastu lat doposażam wszystkie swoje (i nie tylko) nowe auta i to nie na zasadzie podłączenia 3-4 kabelków, tylko często po grubszej bandzie (głównie audio-video). Nikt nigdy nie przyczepiał się do gwarancji. Oczywiście o ile te wszystkie mody i dodatki są poprawnie dobrane i zrobione, a także nie są przyczyną lub źródłem uszkodzeń reklamowanych z tytułu gwarancji oraz nie powodują zakłóceń funkcjonowania fabrycznych podzespołów auta. Jest raczej oczywiste, że gdy sam coś zepsuję, to za naprawę płacę z własnej kielni i nie sępię o naprawę gwarancyjną. To chyba byłoby na tyle. Szkoda prądu na dalsze bicie piany. Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem elektrykiem ale dla mnie ta dokladka to druciarstwo. Jak mowilem lepiej bezinwacyjnie wylaczyc to kablem w 5 minut :)

Edytowane przez ptaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz sie gdzie sie wpina ten moduł? Trzeba wyjąc guzik od SS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tego modułu, bo nie mam jeszcze auta. Jednak z dostępnych informacji wynika, że moduł wpina się pomiędzy przełącznikiem s/s a jego wiązką kablową (wtyczką). Jeżeli plastiki wokół lewarka biegów są zrobiona podobnie jak w większości innych aut, to do przycisku s/s powinien być łatwy dostęp poprzez zdjęcie skórzanego mieszka przy lewarku skrzyni. To przeważnie można łatwo i szybko zdjąć z zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności