anton Zgłoś #41 Napisano 29 Października 2015 W Mercedesie jest to fajnie rozwiązane. Już stojąc, silnik wyłączony przez s/s, "dociskasz" nogą hamulec i włącza się samo Auto-hold. W B8 identyczna sytuacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doggie Zgłoś #42 Napisano 29 Października 2015 No to super Dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #43 Napisano 30 Października 2015 Jakieś wady podczas używania auto-hold'a w B8?W poprzednim samochodzie do auto-hold używany był ręczny, przez co czasami gdy zbyt szybko chciałem ruszyć to jeszcze mnie ręczny blokował W Mercedesie jest to fajnie rozwiązane. Już stojąc, silnik wyłączony przez s/s, "dociskasz" nogą hamulec i włącza się samo Auto-hold. Mi też się to w b8 kilka razy zdarzyło kiedy manewrowałem przód-tył aby zaparkować w garażu podziemnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mocomus Zgłoś #44 Napisano 1 Listopada 2015 B8 1,8 TSI DSG7 zamówiony a teraz mam okazje pojeździj nowym Golfem tez z DSG7. Mam takie pytanie: 1) Dojeżdżam do świateł, trzymam nogę na hamulcu 2) Silnik gaśnie, ale ja wiem ze poczekam długo i nie chce mi sie trzymac nogi na hamulcu 3) Zmieniam na N i puszczam hamulec 4) Silnik sie budzi .... Czy to normalne ? i w B8 dziala identycznie ? Co zrobić żeby nie włączał ? Trochę to bez sensu nie sadzicie ? Po co zmieniasz na N? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #45 Napisano 3 Listopada 2015 OSTATECZNE ROZWIĄZANIE Wciskasz start, zapinasz pasy, wciskasz S/S i kończysz procedurę :wojak po dwóch dniach działa lepiej niż automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #46 Napisano 6 Listopada 2015 Po tygodniu jeżdzenia po mieście benzyną 1.8 stwierdzam że ten start stop działa dużo lepiej i mniej denerwuje niż w dieslu. Przy włączonym radiu nawet czasami nie zauważam kiedy zgasł i kiedy odpalił bez patrzenia na obrotomierz. Pytałem w 3 serwisach i wszyscy potwierdzili że da się wyłączyć/przełączyć działanie ale oni tego nie zrobią. Oficjalny argument jest taki że nie mają tego VCDSa a oryginalny komputer diagnostyczny na to nie pozwala. Na pytanie czy się będą czepiać gwarancji jak coś się stanie to twierdzą że jak to będzie sprawa mechaniczna to ok ale jak padnie później elektryka a oni wykryją że start/stop był wyłączony to będzie problem. Podsumowując cały wątek - wyłączyć się da ale nie w oficjalnie w serwisie. I ma to duży minus w kwestii gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #47 Napisano 6 Listopada 2015 Gdzieś coś czytałem chyba na forum skody, że jak się ciągnie przyczepę na haku to start /stop się dezaktywuje automatycznie i wykorzystują to wpinając specjalny box aktywujący hak do obd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #48 Napisano 6 Listopada 2015 Gdzieś coś czytałem chyba na forum skody, że jak się ciągnie przyczepę na haku to start /stop się dezaktywuje automatycznie i wykorzystują to wpinając specjalny box aktywujący hak do obd Dokładnie tak samo jest napisane w instrukcji Golfa 7, ale nie sprawdzałem bo nie mam haka. W Passacie mam hak fabryczny i jadąc z przyczepą S/S działa. Jedynie nie można włączyć trybu eko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #49 Napisano 6 Listopada 2015 ...Pytałem w 3 serwisach i wszyscy potwierdzili że da się wyłączyć/przełączyć działanie ale oni tego nie zrobią. Oficjalny argument jest taki że nie mają tego VCDSa a oryginalny komputer diagnostyczny na to nie pozwala. Na pytanie czy się będą czepiać gwarancji jak coś się stanie to twierdzą że jak to będzie sprawa mechaniczna to ok ale jak padnie później elektryka a oni wykryją że start/stop był wyłączony to będzie problem. Podsumowując cały wątek - wyłączyć się da ale nie w oficjalnie w serwisie. I ma to duży minus w kwestii gwarancji. Standardowa gadka bez podstaw i dowodów, że wyłączenie s/s wpłynęło na jakąś awarię czegoś innego. Typowa akcja na zasadzie "będziemy szukać haka" i dla mnie zarazem sygnał do zmiany ASO. Można też zamontować mały dodatkowy moduł zapamiętujący ostatni stan wybrany przyciskiem (załączenie lub wyłączenie), o którym było wcześniej. To jest dopinane do przewodów od fabrycznego wyłącznika start-stop i nie ma przy tym żadnego grzebania w fabrycznym sofcie. W razie czego można to szybko odłączyć i będzie jak z fabryki. Można również zmienić (podwyższyć) wartości parametrów przy których s/s ma zaczynać działać, czyli od jakiej temperatury otoczenia i od jakiej wartości napięcia. Nie pamiętam "z głowy", ale obecnie jest tam chyba ustawione od 7,6V i od -50 stopni C, czyli działa zawsze. Można wklepać wyższą wartość napięcia oraz wyższą temperaturę otoczenia, np. +50 st.C i formalnie nie będzie to dezaktywacja układu start-stop tylko zmiana jego progu zadziałania. Układ nie będzie wyłączał silnika, jeżeli nie będą spełnione te warunki. Zmianę tych parametrów raczej powinien już ogarniać sprzęt diagnostyczny z ASO, bo jest to oficjalna procedura kodowania dostępna dla platformy MQB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku Zgłoś #50 Napisano 7 Listopada 2015 Gdyby ktos chcial wiedziec jak konkretnie wylaczyc ten system to moge pomoc na PW bo nie chce kolejnego ostrzezenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #51 Napisano 7 Listopada 2015 Sprawa jast prosta, metody wylaczenia start stop sa obejsciem a nie procedura producenta. Da sie albo przestawic temperature krytyczna albo napiecie krytyczne ale wtedy ss nie bedzie dzislal wogole. Nie da sie natomiast odwrocic dzialania systemu zeby byl nieaktywny po zapaleniu ( chyba ze wepniemy specjalny modul). Jak potem znajde to wrzuce konkretne kodowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku Zgłoś #52 Napisano 7 Listopada 2015 Odwrocenie guzika start stop dziala tylko w Audi i to nie wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #53 Napisano 7 Listopada 2015 No a co ja tu innego napisałem? Już ze 3 razy wspominam, że s/s można trwale wyłączyć kodowaniem lub odwrócić działanie przycisku za pomocą dodatkowego modułu. Moduł nie zmienia kodowania tylko zapamiętuje ostatni używany stan przycisku i zachowuje go po ponownym uruchomieniu pojazdu, co w realu na jedno wychodzi. Układ s/s nadal istnieje w aucie tylko działa tak jak my chcemy, a nie jak chce producent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku Zgłoś #54 Napisano 7 Listopada 2015 Na chwile obecna nie ma tych modulow dla Passata i Superba jesli mowisz o Kufatec. Jesli to inna firma to powiedz jaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #55 Napisano 7 Listopada 2015 http://www.soeffker-elektronik-uelzen.de/ssam.htm podobno ten też już działa z B8: http://www.active-sound.eu/de/start-stop-automatik-ssa/start-stop-automatik-memory-modul-ssam-modul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku Zgłoś #56 Napisano 7 Listopada 2015 (edytowane) Moim zdaniem to lipa trzeba ludowac itd, zeby sie tego pozbyc tez potrzeba czaus. Odrazu po gwarancji bedzie jak ASO to zobaczy. A kablem wylaczasz, wlaczasz kiedy chcesz bez drutowania Edytowane 7 Listopada 2015 przez ptaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #57 Napisano 7 Listopada 2015 Przed panikowaniem najpierw przetłumacz sobie dokładnie opis. Nie przecina się tam ani nie lutuje żadnych kabli. Do wyłączenie modułu i powrotu do fabrycznych ustawień też nie potrzeba nic wymontowywać ani odłączać. Używa się do tego prostej kombinacji klawiszy (fabrycznych). Jeżeli cokolwiek kumasz w elektryce samochodowej, to powinieneś też zauważyć, że kable są zarobione wtykami i luźnymi pinami wsuwanymi do fabrycznej wtyczki, właśnie po to, aby nic nie ciąć i nie lutować. Jeżeli elektryka jest Ci obca, to nie ma sensu dalsza gadka na temat "mega problemów" z podpięciem kilku drutów. Jedyny dołączany bez wtyczki przewód to 15-stka, czyli plus po kluczyku/zapłonie, który możesz pobrać nawet z gniazda zapalniczki. I nie mów mi tylko, że przez to też stracisz gwarancję. W takim razie nie możesz tam również podłączać żadnego CB-radia, ładowarki, itp. bo Ci VW pogrozi paluchem. Ja to zamontuję, a Ty oczywiście zrób sobie jak Ci pasuje. Nie ma też co przesadzać z tą utratą gwarancją. Od kilkunastu lat doposażam wszystkie swoje (i nie tylko) nowe auta i to nie na zasadzie podłączenia 3-4 kabelków, tylko często po grubszej bandzie (głównie audio-video). Nikt nigdy nie przyczepiał się do gwarancji. Oczywiście o ile te wszystkie mody i dodatki są poprawnie dobrane i zrobione, a także nie są przyczyną lub źródłem uszkodzeń reklamowanych z tytułu gwarancji oraz nie powodują zakłóceń funkcjonowania fabrycznych podzespołów auta. Jest raczej oczywiste, że gdy sam coś zepsuję, to za naprawę płacę z własnej kielni i nie sępię o naprawę gwarancyjną. To chyba byłoby na tyle. Szkoda prądu na dalsze bicie piany. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku Zgłoś #58 Napisano 7 Listopada 2015 (edytowane) Nie jestem elektrykiem ale dla mnie ta dokladka to druciarstwo. Jak mowilem lepiej bezinwacyjnie wylaczyc to kablem w 5 minut Edytowane 7 Listopada 2015 przez ptaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #59 Napisano 8 Listopada 2015 http://www.soeffker-elektronik-uelzen.de/ssam.htm podobno ten też już działa z B8: http://www.active-sound.eu/de/start-stop-automatik-ssa/start-stop-automatik-memory-modul-ssam-modul A orientujesz sie gdzie sie wpina ten moduł? Trzeba wyjąc guzik od SS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #60 Napisano 8 Listopada 2015 Nie mam tego modułu, bo nie mam jeszcze auta. Jednak z dostępnych informacji wynika, że moduł wpina się pomiędzy przełącznikiem s/s a jego wiązką kablową (wtyczką). Jeżeli plastiki wokół lewarka biegów są zrobiona podobnie jak w większości innych aut, to do przycisku s/s powinien być łatwy dostęp poprzez zdjęcie skórzanego mieszka przy lewarku skrzyni. To przeważnie można łatwo i szybko zdjąć z zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach